AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Dizajn Lexus automobila iz devedesetih godina nije bio sasvim jasan i prepoznatljiv. Ali, vlasnici novije generacije modela IS, GS i LS, mogu se pohvaliti visokim nivoom individualnosti, jer već prvi vizuelni kontakt sa nekim od navedenih modela daje signale jasne pripadnosti ovom japanskom proizvođaču. Tvorci novog stylinga, koji očigledno u sebi sadrži kod japanske tradicije i kulture, nazivaju ga  L-finesse.

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Lexus IS druge generacije, javnosti predstavljen 2005. godine, prošle godine doživeo je blagi facelift. Japanski sedan ima karoseriju sa izrazito klinastim profilom. Prednji deo sa veoma kratkim prevesima, ima agresivan i pomalo azijski dizajn glavnih svetlosnih grupa i "maglenki". Maska hladnjaka ima dizajn prepoznatljiv za marku Lexus, a utisak "čistog dizajna" pojačavaju veoma mali spojevi između pojedinačnih delova karoserije. Naprimer, između branika i blatobrana "zazori" iznose samo 0,35 mm, što potvrđuje filigransku preciznost izrade, karakterističnu za premium marke automobila. Automobil optički širi dizajn "haube", koja na bokovima izgleda kao krilo i nastavlja se na dramatično široke blatobrane. Bočni profil ima tipičnu siluetu za automobile sa motorom napred, a pogonom na zadnje točkove: duga hauba, vetrobransko staklo sa velikim nagibom, ka unazad pomerena kabina i visoka "zadnjica". Kod dizajna spoljnih retrovizora, prednost u odnosu na lepotu su imali praktičnost i bezbednost, pa se prilično veliki retrovizori ne uklapaju potpuno u dinamičnu celinu.

Lexus IS u najmanju ruku je zanimljiv i uverljiv automobil. Visoki bokovi i debele kvake, već u startu sugerišu na sigurnost, a izdužena bočna linija sa jakim zadnjim bokovima, naglašava eleganciju. Svi ostali detalji samo zaokružuju priču o zanimljivom i snažnom izgledu. Zadnji deo krase jednake, elegantne i protočne linije. Višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović, prokomentarisao je dizajn ovog atraktivnog automobila: "IS već na prvi pogled deluje skupo i kvalitetno. Zadnji deo nije samo nevešt produžetak u korist većeg prtljažnika, već izgleda statusno, privlačno i dinamično. Posebno je atraktivan prednji deo, koji izgleda mnogo "ljuto" i agresivno, pa pomalo i preteće. Bravo za Lexus!"

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Sa kolikom pažnjom se osluškivao evropski ukus, primetili smo čim smo napravili prvi zamah vratima. Ona su teška. Njihova debljina uliva poverenje, a mekano "tup" pri zatvaranju nameće zaključak o temeljnosti izrade. U unutrašnjosti je sve precizno i skladno sklopljeno. Fini materijali, prvoklasna završna obrada, i obilje opreme. Enterijer je napravljen od ugodnih i prijatnih materijala, ali ne možemo reći da je najkvalitetniji u segmentu.  Utisak popravlja vrhunska završna obrada i sklopovi koji su sastavljeni filigranskom preciznošću. Dakle, Lexus IS 220d i u unutrašnjosti odaje utisak otmene limuzine. Elegancija je pojačana crnom unutrašnjošću, a elitizam Optitron luminacijom instrumenata. Ako nešto možemo zameriti uređenju prostora napred, onda je to funkcionalnost centralne konzole, koja ima 44 dugmića! Na vratima vozača nalazi se dodatnih 13 dugmića.

"Ergonomija Lexusa IS nije vrhunska, ali zahvaljući fantastičnom podešavanju volana i sedišta, lako je pronaći savršen položaj za sedenje. Komande na središnjoj konzoli su velike i dobro pristupne, iako ih je moglo biti manje. Mislim da Lexus treba da se ugleda na rešenja koja su primenili Mercedes i BMW, koji imaju jednu multifunkcionalnu komandu.  Materijali su odlični, prijatni za oko, ali i na dodir. Moram posebno da pohvalim podešavanje volana, preko dugmeta na "stubu". Fantastično rešenje. Ovo bih nazvao očekivan "izlet" IS-a u luksuznu klasu, jer i konkurenti iz premijum klase ne mogu se pohvaliti ovim rešenjem. Ja sam jedan od vozača kome smeta naslon za ruku, i uvek kada to mogu, ja ga stavljam u gornji položaj. Kod Lexusa IS prednji naslon za ruku je masivan, ali rešen tako da omogućava nesmetanu promenu brzina." - izjavio je Vladan Petrović.

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Najveći "problem" Lexusa IS vidimo u tesnom enterijeru, ali čini se da većina premium konkurenata sa motorom napred i pogonom na zadnje točkove, ima sličnu manu. Petrović nam je istakao da napred ima dovoljno mesta, ali pozadi nije takva situacija. Situaciju komplikuje "padajući" krov, pa je prostor za glavu putnika sasvim skroman. Za svaku pohvalu je izolacija kabine. Zahvaljujući odličnoj aerodinamici (cx=0,27), ali i odličnoj izolaciji, putnike u automobilu prati savršena tišina. Na drugu stranu, putevi u Srbiji su još uvek daleko od kvaliteta koji odgovara Lexus automobilima, što će posebno osetiti putnici na zadnjim sedištima. Pored toga što nemaju prostora na pretek, zahvaljujući felnama prečnika 18 inča i niskoprofilnim sportskim pneumaticima, prelazak preko poprečnih neravnina i rupa, značajno će osetiti. Unutrašnji prostor dizajniran je samo za osobe prosečnih gabarita, ali nikako dalje od toga, što nam poručuje i relativno kratak sedalni deo sedišta.

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Menadžerske limuzine u Evropi najviše pokreću dizel motori. S obzirom da agregat 2.2 D-4D CAT iz koncerna Toyota Motor Corporation, spada među najnaprednije dizel motore sadašnjosti, njegova uloga u Lexus modelu je postala veoma značajna. Turbodizel agregat, poznat je iz modela Toyota Avensis, RAV4 ili Verso, ali za razliku od Toyote, u Lexusu je agregat postavljen uzdužno. Motor je uparen sa šestostepenim manulenim menjačem, a snaga se prenosi na zadnje točkove. Testirani automobil bio je opremljen motorom koji razvija 177 konjskih snaga, pri 3.600 o/min. Koristeći priručnik "Kako konstruisati perfektan dizel motor", u kome su deo o zapremini napisali evropski inženjeri, nastao je motor sa glavom i blokom od aluminijuma, koji se već nekoliko godina ugrađuje u Toyota modele. Sistem ubrizgavanja je sofisticirani Common-Rail sistem sa piezoelektričnim brizgaljkama. Nova tehnologija radi pod najvećim pritiskom od 1900 Bara, i sposobna je da realizuje i do pet ubrizgavanja u jednom taktu. Istovremeno, kompresija je jedna od najmanjih kod dizel motora, i iznosi 16:1. Rezultat svega je smanjenje "napora" na klipovima tokom "kompresije", a sve se manifestuje manjim vibracijama prilikom startovanja motora, ali i stvaranjem bolje smese, odnosno boljim sagorevanjem i manjim zagađenjem. Motor koristi turbopunjač promenljive geometrije, sa električnom regulacijom pozicije lopatica u turbini. To omogućava upravljačkoj jedinici motora da poveća efikasnost pri nižim obrtajima motora. Maksimalan obrtni moment agregata iznosi 400 Nm, u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.600 o/min.

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

"Medveđi" obrtni moment od 400 Nm, pri 2.000 o/min omogućava da se automobil ponaša gotovo sportski, jer pri svakom snažnijem davanju gasa, putnici će ostati zalepljeni za sedište. "Motor prosto oduševljava uzornom mirnoćom rada, ali imama zamerke na njegovu elastičnost, koja nije na nivou konkurentskih premium limuzina. Zahvaljujući odličnom šestostepenom menjaču, prijatno kratkih hodova, motor pruža mnogo užitka vozaču, ali ukoliko želimo agresivniju vožnju, motor je potrebno zavrteti u visoke obrtaje, što i nije primereno ovakvom tipu motora i automobila. Kada merač obrtaja pređe granicu od 2.600 o/min, Obrtni moment od 400 Nm ispaliće vas kao iz topa, uvek kada je to potrebno, pa su preticanja sa ovim automobilom čista rutina." - istakao je Vladan Petrović.

Užitak u vožnji još je potpuniji kada pogledamo u putni kompjuter, koji je pokazivao prosečnu potrošnju na testu od 7 litara na 100 pređenih kilometara (računajući kilometre koje je prešao Vladan Petrović), što znači da "normalan vozač" može računati na 6 L/100 km. Svemu moramo dodati i sistem katalizatora, koji u Toyoti nazivaju D-CAT. Bazira se na katalizatoru dvostrukog delovanja, koji smanjuje koncentraciju azotovih oksida.

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Trenutno najmanji Lexus na tržištu namenjen je sportski orjentisanim vozačima, koji cene agilnost i dinamiku u vožnji. Očekivanja vozača pojačavaju sportski dizajn i točkovi prečnika 18 inča, koji su pozadi "obuveni" u pneumatike širine 255 mm (!). Test automobil bio je opremljen "Sport" paketom opreme, a to između ostalog podrazumeva tvrđe opruge i amortizere, što su uz veliki točak idealan preduslov za agilnu vožnju bez kompromisa. Ovo nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Kada je elektronski sistem stabilnosti (ESP), IS se kao zalepljen čvrsto drži zadate putanje. Korekcije nisu potrebne, a čak i neiskusni vozači teško će automobil izbaciti iz idealne putanje. Elektronika savršeno funkcioniše. Neutralna karakteristika automobila, kada isključimo ESP sistem, menja se u "oversteer" vožnju, koja je tipična za automobile sa pogonom preko zadnjih točkova. Lexus IS je u krivinama brz i predvidiv, ali treba biti oprezan s obzirom na činjenicu da je automobil težak oko 1.600 kilograma. Sve je urađeno kako bi se napravio kompromis između komfora i sigurne vožnje. Upravo zbog toga, test automobil se i pri brzinama preko 200 km/h ponašao kao riba u vodi, a vozaču je pružao osećaj vrhunske sigurnosti. Ovo je automobil koji će svom vlasniku pružiti dobru udobnost i vrhunsku sigurnost na dugim putovanjima, posle kojih neće osećati ni malo zamora. Uz sve to, ovaj automobil neće se bezobrazno okomiti na vlasnikov novčanik, jer potrošnja je za svaku pohvalu." - zaključuje Petrović.

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Kombinacija 177 dizelskih "konja", bogate opreme, izvrsnog oslanjanja i atraktivne limuzinske forme, deluje veoma ubedljivo. Lexus IS 220d Sport ima i dozu sportskog šarma. Lexus kupuju osobe posebnih kriterijuma i zahteva, koji za ovaj specifičan automobil žele platiti i nešto više. Ne treba zaboraviti i da Lexus obezbeđuje i poseban ugled kupcu. Cena modela Lexus IS 220d Sport, sa popustom, iznosi 34.500 Eura.

Oficijelna internet adresa marke Lexus u Srbiji: www.lexus.rs

Fotografije sa testiranja modela Lexus IS 220d Sport, možete pogledati klikom na LINK.

Lexus IS 220d Sport - tehnička specifikacija
Tip motora:Turbodizel Common-Rail ubrizgavanje
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):2.231
Maksimalna snaga (kW/o/min):130 / 3.600
Max. obrtni moment (Nm/o/min):400 / 2.000 - 2.600
Performanse:
Maksimalna brzina (km/h):220
Ubrzanje 0-100 km/h (s):8,9
Prosečna potrošnja (L/100 km):7,0
Dimenzije i masa:
Zapremina prtljažnika (L):398
Zapremina rezervoara (L):65
Masa automobila (kg):1.600
Dimenzije pneumatika:Napred 225/40 R18, pozadi 255/40 R18
Dužina automobila (mm):4.585
Širina automobila (mm):1.800
Visina automobila (mm):1.440
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.730
Trag točkova napred (mm):1.535
Trag zadnjih točkova (mm):1.545
Cena (Eur):34.500 Eur sa carinom i PDV

Osnovna serijska oprema:

Bluetooth · USB ulaz · Centralno zaključavanje, alarm, sistem ulaska/paljenja bez ključa · Automatski klima-uređaj za vozača i suvozača · Tempomat · Svetla za maglu · Električno podizanje prozora · Milti informacijski display · Audio FM/AM RDS MP3 8 zvučnika, 6 CD izmjenjivač · Kožni upravljač i ručica mjenjača · Audio komande na upravljaču · Sportska tkanina sedišta u kombinaciji velura · Električno preklopivi, grejani spoljni retrovizori · LED zadnja svetla, stop svetla · ABS – sistem protiv blokiranja točkova · EBD – elektronska raspodela sile kočenja · EPS – električni servo upravljač, osetljiv na brzinu, normal/sport način rada · TRC – sistem kontrole proklizavanja · VDIM – integrisani sistem upravljanja kretanjem vozila · VSC – sistem kontrole stabilnosti · ISOFIX na zadnjim sedištima · Točkovi od lagane legure 16" (205) · Prednji dvosistemski, bočni i vazdušni jastuci za kolena vozača i suvozača · Vazdušna zavesa

Finesse paket (dodatno na osnovnu serijsku opremu):

Kožna sedišta · Grejana, električno podesiva sedišta · 17" Alu felne (225/245)

Sport paket (dodatno na Finesse):

Sportski vešanje · Sportske pedale i naslon stopala · Sport kvalitetna tkanina na sedištima (grejana, električno podesiva) ·Memorija sedišta · Brisači sa senzorom za kišu · Senzor pomoći pri parkiranju · Bi-Xenon svetla; AFS automatsko podešavanje i čišćenje · Elektrohromatski retrovizori · Upravljač Električno podesiv po visini i dubini · 18'' Alu felne (225/255) · Audio sistem sa 13 zvučnika

F Sport paket (dodatno na Sport):

18" aluminijumske felne (225/255) · F Sport Spoiler · F Sport pragovi · F Sport Poluanilinska kožna sedišta; grejana, ventilirana · F Sport maska (grille) · F Sport Upravljač

Luxury paket (dodatno na Sport):

17" aluminijumske felne (225/245) · Drveni ukrasni umeci · Poluanilinska kožna sedišta; grejana, ventilirana · Električno podešavanje i memorija prednjih sedišta · Zadnja elek. zavesa

Dodatna oprema:

Metalik boja +800 Eura
Krovni prozor +1.000 Eura
Navigacijski uređaj * +2.900 Eura
Multimedija i navigacija Mark Levinson ** +4.300 Eura

* Samo kod paketa opreme Finesse | ** Samo kod paketa opreme Luxury i Sport


Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Renault Symbioz
Slika nedelje