AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Posle velike dizajnerske revolucije, 2005. godine, dizajnersko rešenje devete generacije modela Civic je nešto najrazumnije što su u Hondi mogli da osmisle. Novi Civic je za 20 mm niži i za 10 mm širi od svog prethodnika. Honda je ostala verna sportskom i futurističkom dizajnu i karakteristikama, a novi Civic je unapređen u gotovo svim segmentima. Izmene na dizajnu dovele su do značajnog povećanja aerodinamike automobila, do smanjenja koeficijenta otpora vazduha koji je sada najniži u klasi (0.27) i do smanjenja potrošnje goriva. Na testu smo imali Civic opremljen benzinskim motorom zapremine 1.8 litara. Krenimo redom.

Dizajn

Prednji deo automobila je dizajniran prvenstveno sa ciljem da zadovolji kriterijume aerodinamike i zaštite pešaka. Rezultat je pednji deo, koji se pod oštrim uglom spušta od vetrobranskog stakla do branika i visoka "zadnjica" sa podeljenim zadnjim staklom. Ne možemo da ne primetimo uticaj dizajna modela Insight. Prednjim delom automobila dominira nova maska hladnjaka, koja je zahvaljujući tamnom delu branika optički spojena sa glavnim svetslosnim grupama i branikom. Kod novog Civica je definitivno napušteno rešenje sa spojenim prednjim svelima. Najmanje se promenio izgled bočnih prozora i vrata. Najveću "revoluciju" nam otkriva zadnji deo automobila. Standardan spojler, koji "lomi" zadnji prozor, ostao je na svom mestu, ali na novom Civicu je spojen sa agresivno dizajniranim zadnjim svetlosnim grupama.

 

Pogledajte vest Nova Honda Civic - Video predstavljanje dizajna.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Enterijer

Unutrašnjost je osmišljena u istom duhu, kao i eksterijer. To znači da sledi futuristički koncept, koji je međugeneracijski sazreo. Raspored je ostao isti: odvojen digitalni "brzinomer" i displej putnog računara je smešten ispod samog stakla, a u niže postavljenoj oblasti se nalaze kružni pokazivači broja obrtaja, temperature motora i nivoa goriva u rezervoaru. Materijali su kvalitetniji i mekši nego kod prethodnika, a završna obrada predstavlja sami vrh u klasi. Sve je kompaktno i savršeno uklopljeno, što znači da nema apsolutno nikakvih zvukova iz "kokpita" ni kada vozimo po veoma neravnom putu. Pažnju privlači i mali sportski volan, koji perfektno "leži" u rukama, a odlično je dizajnirana i ručica šestostepenog menjača.

 

Pogledajte vest Nova Honda Civic: Poboljšana zvučna izolacija enterijera.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Prednja sedišta su veoma dobro dizajnirana i pružaju dobar oslonac u sportskoj vožnji, što je potvrdio i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović: "Vozač u novom Civicu ne uživa samo u odlično dizajniranim sedištima, već i u sjajnoj ergonomiji. Moram da pohvalim centralnu konzolu, koja je blago okrenuta ka vozaču, što još jednom potvrđuje činjicu, da je Honda automobil za vozače. Iako plastika na centralnoj konzoli deluje kao da je osetljiva na ogrebotine, tamo ih nismo videli. Posebno moram da pohvalim poziciju sedenja, koju će veoma brzo pronaći svaki vozač, bez obzira na gabarite."

Putnici na zadnjim sedištima, neće imati klaustrofobičan osećaj, ali imamo utisak da je prostor za kolena smanjen. Putnici visine do 183 cm smestiće se sasvim udobno, ali oni viši će tražiti od vozača ili suvozača da pomeri sedište malo napred. Dok je prostor za kolena ispod proseka u klasi, u predelu glave ima sasvim dovoljno prostora. Tu je Honda na visini zadatka, kao i kod prtljažnog prostora, koji meri zapreminu od 480 litara. Sasvim dovoljno, čak i za potrebe porodice, a moramo da istanemo i velike mogućnosti preklapanja zadnje klupe, kojim se može dobiti veliki prostor za prtljag.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Motor

Bestseller prošle generacije, 1.8 i-VTEC u novoj generaciji Civica razvija maksimalnu snagu od 104 kW, koja je dostupna pri 200 obrtaja više, odnosno pri 6.500 o/min. Maksimalni obrtni moment od 174 Nm je dostupan pri 4.300 o/min. Ono što je najvažnija promena, jeste optimizacija potrošnje goriva i emisije štetnih materija. Honda navodi, da je potrošnja smanjena za 10 %, zahvaljujući sistemu Start-Stop, upotrebi lakših materijala i smanjenju unutrašnjeg trenja motora. U cilju smanjenje potrošnje goriva, produženi su peti i šesti stepen prenosa u odličnom manuelnom menjaču. Prema našem utisku, motor je veoma dinamičan i sigurno će se svideti ljubiteljima atmosferskih agregata. Pored instrument table se nalazi i dugme ECON, kojim aktivira mod koji pomaže vozaču da postigne štedljiv stil vožnje. U zavisnosti od toga, koliko pritiskate pedalu gasa, menja se boja instrument table, odnosno digitalnog brzinomera. Boja pokazivača se menja od zelene do tamno plave.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Vladan Petrović je pohvalio ovaj benzinski motor. "Dok evropski proizvođači benzinske atmosferske motore već uveliko menjaju turbo motorima manje zapremine, azijske automobilske kompanije ostaju dosledne filozofiji "There is no replacement for cubic displacement!" (nema zamene za radnu zapreminu). Motor 1.8 i-VTEC veoma dobro funkcioniše u novom Civicu. Savršeno je miran i kultivisan, pri niskim obrtajima gotovo nečujan, i veoma ga je lako kontrolisati. Međutim, kada želite oštriju vožnju, morate ga "zavrteti" do 5.000 o/min. Upravo na ovom nivou obrtaja, motor najbolje pokazuje svoj potencijal. Primećujem i da je u drugoj polovini "obrtomera", motor bučniji nego što sam očekivao. Ali, onaj ko želi sportsku vožnju, verovatno želi i da čuje rezak zvuk 16-ventilskog motora. Menjač je savršeno uparen sa motorom. Precizan je i ima relativno kratke hodove."

 

Pogledajte vest Honda predstavila novi turbodizel 1.6 i-DTEC za Evropu.


Gore pomenuti sistemi imaju za cilj da smanje potrošnju goriva. Da li su u tome uspeli? U duhu japanske tradicije, realna potrošnja se ne razlikuje mnogo od one koju navodi fabrika. U gradskim uslovima vožnje, Honda Civic je trošila manje od 8 litara benzina na 100 pređenih kilometara. Na otvorenom putu, na relaciji Beograd-Valjevo, postigli smo potrošnju od 5,2 l/100 km. Na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h (3.400 o/min, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 7,3 l/100 km, a pri 100 km/h, broj obrtaja je iznosio 2.650 o/min, a potrošnja 5,4 l/100 km. Zaista, ovo je 10 % manja potrošnja od one koju je beležio prethodnik.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Oslanjanje

Najbolji sagovornik za potencijal oslanjanja, bio nam je četvorostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović. "Oslanjanje se veoma dobro "razume" sa krivinama. Civic se u krivinama ne naginje i ne poskakuje, što možemo videti i na fotografijama. Iako je opremljen niskoprofilnim pneumaticima, novi Civic odlično "upija" sve neravnine na putu, čak i pri visokim brzinama na autoputu. Ono što sam i očekivao od Honde, to je izuzetno precizan volan, koji verno "komunicira" sa vozačem, odnosno veoma kvalitetno prenosi informacije sa podloge. Kada svemu dodamo i činjenicu da novi Civic nema tvrdo podešenu amortizaciju, što su potvrdili i putnici koji su sedeli na zadnjim sedištima, zaključak se nameće sam po sebi."

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Zaključak

Sve je kristalno jasno - Honda se konačno prilagodila zahtevima evropskih klijenata. Novi Honda Civic ima atraktivno dizajniran enterijer, dobru izolaciju i odlične vozne osobine. Motor je veoma temperamentan, iako nema turbo, a potrošnja je verovatno najmanja u ovoj zapreminskoj kategoriji. Situacija u ponudi motora će se dramatično promeniti sa dolaskom ultra-lakog turbodizela zapremine 1.6 litara, koji će značajno uticati na prodaju japanskog kompakta.

Cena testiranog, veoma dobro opremljenog modela - Honda Civic 1.8 PE Sport, iznosi 17.990 evra. Za bazni model - Honda Civic 1.4 PE Comfort, potrebno je izdvojiti 15.390 evra. Navedene cene su promotivne, a u kompaniji Delta Automoto ponosno ističu se upravo u Srbiji Civic prodaje po ceni koja je verovatno najniža u Evropi.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

 

Honda Civic 1.8 i-VTEC - Tehnički detalji  
Tip motora: Benzinski atmosferski
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1798
Maksimalna snaga (kW / o/min): 104 / 6500
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 174 / 4300
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 215
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9.7
Potrošnja (prosečna): 6.5
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 477 / 1378
Zapremina rezervoara (L): 50
Masa automobila / nosivost (kg): 1378 / 372
Dimenzije pneumatika: 225/45 R17
Dužina automobila (mm): 4300
Širina automobila (mm): 1770
Visina automobila (mm): 1470
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2595
Cena testiranog modela (EUR): 17.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Honda vozila: Delta Automoto
Adresa: Omladinskih brigada 33a
Tel: 011 20 10 900
Fax: 011 217 80 36
Web: www.honda-srbija.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje