AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Dizajn

 

Renault Laguna treće generacije, i pored svog neospornog kvaliteta, ostala je van glavnog interesovanja srpske klijentele. Zato će modernizovana verzija sigurno imati puno više uspeha. Sistem upravljanja na svim točkovima "4Control", sada je dostupan uz sve motorizacije, a ne samo u vrhunskim verzijama. Najveće dizajnerske promene uočavamo na prednjem delu automobila. Grafika svetlosnih grupa je nova, a u same bokove branika ugrađene su hromirane lajsne. Usisnik za vazduh za hlađenje hladnjaka dobio je novi oblik, koji je oivičen sa hromiranom lajsnom u obliku slova "U". Novi dizajn su dobili i usisnici za hlađenje kočionog sistema. Promene u dizajnu se nisu odrazile na promenu dimenzija karoserij. To znači da liftback i Grandtour i dalje imaju međuosovinsko rastojanje od 2.756 mm i karoseriju dužine 4.695 mm, odnosno 4.803 mm. Širina automobila iznosi 1.811 mm.

Enterijer

Enterijer Laguna putnicima daje poseban utisak, što se posebno odnosi na visok položaj sedenja vozača i suvozača. Pored toga, unutrašnjost Lagune odaje veoma luksuzan utisak. Sve je pregledno, ergonomija je odlična, a kvalitet materijala je na prilično visokom nivou. To se odnosi, kako na tablu sa instrumentima, tako i na centralnu konzolu i "tunel". Dok vozač i suvozač uživaju u udobnim sestištima sa jakim bočnim uporištima, situacija na zadnjim sedištima nije tako vesela. Spolja elegantan krov sa padajućom linijom, smanjuje visinu iznad sedišta na samo 880 mm, što je ispod proseka za automobile srednje klase. Ovaj "nedostatak" prostora u vertikalnom smeru, Renault je kompenzovao nisko postavljenim zadnjim sedištima, što je uticalo na smanjenje oslanca za noge u predelu butina.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Ergonomija komandi je polje, na kojem je Laguna ostala verna "francuskoj školi". Na modul komandi za radio uređaj ispod volana, oni koji su vozili bilo koji novi Renault model, brzo će se naviknuti. Komande audio sistema na intrument tabli, kao i komande klima urađaja, takođe su intuitvine, a zamerku na logiku pojedinačnih uređaja u automobilu, možemo upititi jedino komandama navigacionog sistema, koji su inspirisani rešenjem u nemačkim modelima srednje klase. Šteta što funkcija navigacionog sistema nije integrisana u displej putnog kompjutera. Prtljažnik francuskog liftback modela ne razbacuje se svojom zapreminom (450 litara), ali je upotrebljivost i pristup prtljažniku za svaku pohvalu.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Motor

Pod haubom "našeg" test automobila disao je jedan od najsnažnijih 4-cilindarskih turbodizel motora u ponudi francuskog proizvođača - 2.0 dCi. Maksimalna snaga od 175 KS je dostupna u relativno niskom režimu rada motora, već pri 3.750 o/min, što u praksi znači odličnu elastičnost. Potvrdu elastičnosti "na papiru" daje nam i podatak da je makimalni obrtni moment od 360 Nm dostupan već pri 2.000 o/min. Test automobil je bio opremljen šestostepenim automatizovanim menjačem, koji odlično pristaje ovakvoj biznis limuzini, u kojoj vozač može u potpunosti da se prepusti uživanju u komforu. Iz mesta do 100 km/h, Laguna 2.0 dCi 175 ubrzava za 9,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 215 km/h. Prosečna potrošnja na našem višednevnom testu se kretala oko 6,3 l/100 km, što odgovara fabrički deklarisanim vrednostima. Na otvorenom putu, Laguna je trošila nešto više od 5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, što u ovim uslovima obezbeđuje autonomiju od preko 1.000 kilometara.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Ponašanje u vožnji

Sistem upravljanja na sve točkove, do dolaska modernizovane Lagune, bio je dostupan samo u verziji GT, koju pokreće trubo benzinski ili najsnažniji turbodizel dCi 180. Sada je ponuda proširena i na dCi agregate snage 96 kW (130 KS), 110 kW (150 KS) i 127 kW (175 KS). Sistem je razvila japanska kompanija Aisin. Ugao okretanja zadnjih točkova menja se u zavisnosti od brzine. Radi lakšeg manevrisanja, zadnji točkovi se pri brzini manjoj od 60 km/h okreću u suprotnom smeru od smera prednjih točkova. Pri brzini većoj od 60 km/h, zadnji točkovi su okrenuti u istom smeru kao i prednji, i tako slede putanju krivine. Na krivudavim putevima, manje smo okretali volan, što smo najbolje osetili na našim planinskim putevima.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Podsetimo se šta je Vladan Petrović rekao o voznim osobinama Lagune. "Pri većim brzinama, upravljanje automobilom je veoma precizno. Pored toga, Laguna u krivinama se naginje minimalno, što delom možemo zahvaliti upravo 4Control sistemu. Vožnja kroz krivine je pravo uživanje, ulazna brzina u krivinu je veća nego kod automobila bez ovog sistema, a automobil je savršeno miran čak i u situacijama kada naglo menjamo smer kretanja. Ovom rešenju je zaista teško pronaći manu."

I pored činjenice da je Renault poseban akcenat stavio na voznu dinamuku, Laguna se može pohvaliti vrhunskim komforom i bezbednošću. I pored velikih niskoprofilnih pneumatika, Renault Laguna iznenađujuće dobro upija neravnine. Komforno će se voziti, kako putnici na prednjim, tako i putnici koji se voze na zadnjim sedištima.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Vrhunsko ozvučenje

Na kraju recimo i da je Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition opremljena i vrhunskim audio sistemom proslavljenog američkog proizvođača, koji je Lagunu opremio sa deset reproduktora zvuka, uključujući i četiri zvučnika za visoke tonove, jedan "bas", digitalno pojačalo i šestokalanlni ekvilajzer.  

Zaključak

U slavnom filmu sa Marilyn Monroe se kaže da "niko nije savršen", a Laguna nam upravo to i potvrđuje. Vozne osobine su odlične, kvalitet materijala u enterijeru je među najboljima koji danas možemo naći u modelima srednje klase, a turbodizel motor je veoma kultivisan i štedljiv. U slabije strane Lagune spada ponuda prostora na zadnjim sedištima i prosečna zapremina prtljažnika.

Pored neospornog kvaliteta, glavni argument za kupovinu Lagune je cena, jer je odnos cena-dobijeno možda i najbolji u klasi. Cena vrhunski opremljenog modela Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition iznosi 27.299, a početna cena modela Renault Laguna (Black Edition 2.0 16V) je 19,299 € sa svim dažbinama.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition  
Tip motora: Turbodizel redni motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1995
Maksimalna snaga (kW / o/min): 127 / 3.750
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 360 / 2.000
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 215
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9,8
Potrošnja (prosečna na testu): 6,3
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 450 / 1.337
Zapremina rezervoara (L): 66
Masa automobila / nosivost (kg): 1.575 / 500
Dimenzije pneumatika: 215/50 Р17
Dužina automobila (mm): 4.695
Širina automobila (mm): 1.811
Visina automobila (mm): 1.445
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.756
Cena testiranog modela (EUR): 27.299

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Hibridni pogon iz modela Prius je "doputovao" i u kompaktni Auris. Iako predstavlja jeftiniju alternativu modelu Prius, Toyota Auris Hybrid beleži manju prosečnu potrošnju goriva, i što je mnogima važnije, ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Za deset godina će Hybrid Synergy Drive tehnologiju koristiti cela serija Toyota modela, a Auris je PRVI model koji je dostupan kako sa konvencionalnim pogonom, tako i kao "Full Hybrid"...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Druga generacija modela Mercedes-Benz B-Klasa, u novembru mesecu prošle godine je stigla i na srpsko tržište. Za razliku od prethodne generacije, nova B-Klasa ne koristi "sendvič konstrukciju" poda, ali značajna unapređenja zabeležila je i u ostalim oblastima. Ovo su naši zaključci sa testiranja, u kojem nam je svojim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Renault Clio aktuelne generacije je veoma čest gost na našim ulicama. Ali, ovakav sigurno nije. Srbija ima privilegiju, da bude jedna od trinaest zemalja, u kojima se trenutno prodaje model Renault Clio Gordini, koji nije R.S, ali je jednako atraktivan i daleko "civilizovaniji". Na višednevom testu, uživali smo vozeći Renault Clio Gordini, opremljen benzinskim motorom 1.6 16V...

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje