Testirali smo: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Sa svojim modelom CX-80 Mazda ulazi u segment velikih SUV modela, nudeći alternativu koja direktno konkuriše najprestižnijim markama na evropskom tržištu…

Automobil izgleda luksuzno i robusno iz svih uglova. Eleganciju dodatno ističu masivne hromirane lajsne oko prozora.
Novi SUV od Mazde nudi izdašan enterijer sa tri reda sedišta, premium materijale i izdašne dimenzije. Iako na prvi pogled automobil deluje poznato, jer izgleda kao produžena CX-60 ili pandan modelu CX-90, koji je uspešan na američkom tržištu, nova Mazda CX-80 je model za sebe.
Pogledajte fotogaleriju: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV.
Podsetimo, treća generacija modela CX-5, koja se nalazi u salonima, dugačka je 4.690 mm, zatim je na tržište 2022. godine stigao model CX-60, koji meri dužinu 4.745 mm, a prošle godine u društvo je stigao i veliki brat CX-80, čija dužina iznosi skoro 5 metara (4.995 milimetara). Veći modeli, koji se mogu pohvaliti dvocifrenom oznakom, bazirani su na platformi Large Product Group sa uzdužno postavljenim motorima.

Puno prostora u automobilu potvrđuje i veliko međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 3.120 milimetara.
Vizelno automobil podseća na manji CX-60. Iako su njegovi gabariti i međuosovinsko rastojanje značajno veći, automobil izgleda elegantno i vredno, posebno u višim nivoima opreme, kakvim se mogao pohvaliti naš test automobil. Automobil meri dužinu skoro 5 metara, a međuosovinsko rastojanje je duže od 3 metra i iznosi 3.120 milimetara. Upravo je produženo međuosovinko rastojanje ono čime se CX-80 jasno distancira od manjeg CX-60 (razlika u korist većeg brata iznosi 250 mm). Prednji deo karakteriše izdužena hauba, ispod koje se kriju šestocilindarski i četvorocilindarski motori koji su uzdužno postavljeni.
Mazda je poznata po dizajnerskom konceptu Kodo - Duša pokreta, koji naglašava jednostavnost i dinamičnost. Upravo ove principe prati i veliki CX-80. Pažnju privlači prepoznatljivom maskom, dok su bokovi zadržali čite dizajnerske linije. U celini automobil ostavlja utisak elegancije, što pojačavaju hromirani elementi na krovu automobila, kao i masivne hromirane lajsne na C-stubovima.

Naš test automobil poglede je privlačio i svojom atraktivnom bojom Melting Copper, za koju je potrebno doplatiti 750 evra.
Velikom međuosovinskom rastojanju najviše može zahvaliti unutrašnjost, koja je najviše profitirala. Razlika u enterijeru u odnosu na CX-60 je značajna. Mazda CX-80 nudi tri različite konfiguracije sedišta u drugom redu, pružajući vlasniku veliku fleksibilnost prema njegovim potrebama. Pozadi je klupa sa tri sedišta i dva odvojena sedišta. Drugi red sedišta se može pomerati za 120 mm, a nasloni se mogu naginjati za 15 do 33 stepena. Trećem redu sedišta ima relativno lak pristup, tako što preklopimo naslone zadnjih sedišta, a za pohvalu je i činjenica da se zadnja vrata otvaraju pod uglom od skoro 90 stepeni.
Svaki red sedišta standardno je opremljen USB-C portovima za punjenje. U Mazdi ističu, da u treći red sedišta mogu udobno da se smeste osobe visine do 170 cm, a oni viši mogu biti zadovoljni samo na kraćim putovanjima. Kao što smo istakli, sedišta u drugom redu mogu se uzdužno pomerati do 120 milimetara, što u kombinaciji sa vratima koja se široko otvaraju, stvara uslove za udobno smeštanje i instalaciju dečijeg sedišta. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 566 litara, koja se povećava na 687 litara pomeranjem sedišta potpuno prema napred. Kada se obore drugi i treći red sedišta, zapremina prtljažnika raste na respektabilnlih 1971 litar.

Premium utisak u automobilu pojačava i impresivni centralni tunel između vozača i suvozača.
Prostor za vozača i suvozača krasi luksuz i jednostavnog, što je u skladu sa konceptom Ma, zasnovan na miru praznog prostora. Kožna sedišta su optimalnih dimenzija i pružaju odlučnu podršku za sve delove tela. Posebno moramo da pohvalimo dužinu sedalnog dela, što pruža dobru podršku za butni deo nogu, što značajno olakšava putovanja na duge distance, bez bolova u nogama. U prednjem delu enterijera sve puca od luksuza i možemo slobodno reći da ovaj automobil stoji rame uz rame sa nemačkim premium SUV modelima. Naš test automobil bio je opremjen potpuno crnim enterijerom, što je puno bolji izbor sa aspekta održavanja, od kombinacija bele kože i zanimljivih tkanina, koji su takođe u ponudi.
Centralni displej je osetljiv na dodir, ali CX-80 omogućava da izaberete da li njegova funkcija treba da bude aktivna i tokom vožnje. Na centralnom tunelu pronalazimo i rotacionu komandu, kojom je takođe moguće kontrolisati praktično sve funkcije u automobilu, kojih je u izobilju. Praktično sve što japanska industrija danas poznaje, smešteno je u ovaj automobil, kako iz oblasti aktivne i pasivne bezbednosti, tako i iz oblasti udobnosti i komfora u vožnji. Na prednjim sedištima ima puno mesta u svim smerovima, o čemu svedoči i naš test vozač visine 196 centimetara, koji je istakao da je vožnja ovog automobila zaista pravo uživanje. Na kraju, moramo da pohvalimo i akustičku zaštitu. U automobilu vlada savršen mir čak i pri nešto višim brzinama na autoputu i ne morate se povisti ton da bi vas saputnici čuli. Sve pohvale za izolaciju.

Organizacija komandi i uređenost prostora zaslužuju najviše ocene.
Mazda CX-80 se u Evropi prodaje sa istom ponudom motora kao i model CX-60. Tokom test vožnje jedan prolaznik nas je upitao za cenu modela sa baznom motorizacijom. Odgovor nije bio lak, jer je teško reći šta je bazna motorizacija. Oba ponuđena pogonska sklopa su zapravo premium. Jedan je e-Skyactiv PHEV benzinski plug-in hybrid, a druga je atraktivni 3.3-litarski e-Skyactiv D šestocilindarski dizel motor, kojem pomaže 48V blaga hibridna tehnologija sa M Hybrid Boost sistemom.
Naš test automobil bio je opremljen atmosferskim 4-cilindarskim benzinskim motorom 2,5 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 141 kW (192 KS), koji je povezan sa elektromotorom u osmostepenom automatskom menjaču i koji razvija maksimalnu sistemsku snagu od 241 kW (327 KS). Maksimalni obrtni moment iznosi 500 Nm i nešto je niži nego kod šestocilindarskog turbodizela, koji se može pohvaliti sa 550 Nm.

Japanski inženjeri su 4-cilindarski benzinski motor zapremine 2,5 litra vešto uparili sa elektromotorom. Sklop radi usklađeno i tiho.
Sa napunjenom baterijom, plug-in hybrid je jednako agilan kao i dizel. Iz mesta do 100 km/h potrebno mu je samo 6,8 sekundi, dok je dizelu za istu disciplinu potrebno 8,4 sekunde. Zato je maksimalna brzina na strani dizela: plug-in hybrid može da razvije maksimalnih 195 km/h, dok se dizel može pohvaliti sa maksimalnih 219 km/h. Obe varijante imaju pogon na sva četiri točka. Prilikom kretanja na struju, sistem koristi osmostepeni menjač za prenos momenta sile, što se može osetiti po blagom i uglađenom trzaju. Prelazi sa električnog moda na motor sa unutrašnjim sagorevanjem je značajno unapređen u odnosu na tehniku koja je bila dostupna kada je ova tehnologija stigla na tržište.

Mazda je rekla zbogom analognim instrumentima. Instrument tabla je potpuno digitalizovana.
Čak i kada displej pokazuje da su baterije prazne, hibridni sistem zadržava minimum električne energije, što omogućava električnu vožnju u gradskim gužvama. Sa napunjenom baterijom, minimalno 50 procenata, automobil se može kretati samo na struju pri brzinama do 130 km/h.
Punjenje litijum-jonske baterije kapaciteta 17,8 kWh (korisni kapacitet 16,2 kWh) moguće je samo uz pomoć AC punjača. Mazda tvrdi da električna autonomija automobila iznosi 60 kilometara (WLTP režim), ali mi smo uspeli da pređemo oko 40 kilometara, istina u nešto komplikovanijim gradskim uslovima. Mazda tvrdi da prosečna potrošnja motora iznosi 8,1 L/100 km, što je i nešto više od vrednosti koje smo postigli u višednevnom testu (7,9 L/100 km).

Upravljivost i ponašanje na putu Mazde CX-80 je na najvišem nivou. Zbog nešto većih dimenzija, automobil je nešto manje okretan od CX-60, ali je i dalje vrhunski agilan i siguran u krivinama. Automobil se odlično drži zadate putanje, precizan je i uliva poverenje svakim pređenim metrom. Naginjanje u krivinama je minimalno, jer je oslanjanje optimalno podešeno. Tačnije, oslanjanje je nešto tvrđe od očekivanog, što je u skladu sa dinamičnim duhom ovog automobila. CX-80 možemo slobodno svrstati u "klub udobnih SUV automobila". Neki će reći da je šteta što automobil nema adaptivne amortizere, ali mi mislimo da oni nisu ni potrebni, jer su japanski inženjeri uradili odličan posao sa konvencionalnom tehnologijom. To se naravno pozitivno odrazilo i na cenu automobila.
A ona u Srbiji iznosi 57.090 evra, koliko treba izdvojiti za model Mazda CX-80 Exclusive Line, koju pokreće hibridni sistem koji smo imali na testu. I cena je apsolutno ekvivalentna kvalitetu koji ovaj automobil pruža. Voziti Mazdin veći SUV nije znak prestiža, nego poznavanje" materije" i odabira automobila za koji se tačno zna šta nudi. CX-80 ima sve što poželeti možete.
Više o modelu Mazda CX-80, pogledajte klikom na LINK.

Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV | |
Tip motora: | Benzinski + elektromotor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 2 488 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 241 / 6.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 500 / -------- |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 195 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 6,8 |
Potrošnja L/100 km (test prosek): | 7,9 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 687 / 1.971 |
Zapremina rezervoara (L): | 70 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 2.155 / 649 |
Dimenzije pneumatika: | 235/50 R20 |
Dužina automobila (mm): | 4.995 |
Širina automobila (mm): | 2.142 |
Visina automobila (mm): | 1.712 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 3.120 |
Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€): | 57-090 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.mazda.rs
Foto: Milomir Bošković i Aleksandar Sarić
Automagazin.rs