Testirali smo - Toyota Corolla Sedan 1.5 e-CVT
Sedani su kod nas u modi i zato je srpsko tržište jedno od izabranih na Starom kontinentu, gde Toyota nudi popularni model Corolla u sedan karoserijskoj verziji...
Pogledajte fotogaleriju: Test - Toyota Corolla Sedan 1.5.
Aktuelna generacija modela Toyota Corolla, dvanaesta po redu, svetskoj javnosti je predstavljena 2018. godine. Toyota nije promenila samo ime (Auris je prošlost), već je svaka karoserijska verzija Corolle, hatchback, sedan i karavan, dobila nešto novo. I dok hatchback i karavan naglašavaju sportski imidž, Corolla kao troprostorni sedan ima za cilj da zadrži imdiž elegantne limuzine. Na srpskim putevima smo imali priliku da isprobamo najnoviju, unapređenu i doteranu verziju Corolle.
Bokovima dominiraju ovalne linije, a eleganciju ističu hromirani okviri prozora.
Upravo to traže konzervativni kupci ovog segmenta, koji je danas sve manje popularan. Sedan je dobio posebno dizajniran branik, veću površinu delova u boji vozila, ima manje usisne otvore, masku sa hromiranim lamelama i svetlosne grupe koje su jednostavnijeg oblika sa specifičnom grafikom.
Pogledajte: Testirali smo - Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT (FOTO).
Zadnje svetlosne grupe su povezane neprekidnom hromiranom lajsnom, koja se proteže do samih bokova ispod svetala. Bočna elegancija je naglašena hromiranim lajsnama oko prozora. U odnosu na hatchback, međuosovonsko rastojanje sedana produženo je za 61 mm, sa 2.639 mm na tačno 2.700 mm. Vizuelno, Corolla sedan izgleda prepoznatljivo, elegantno, ali zahvaljujući bočnim usisnicima za vazduh u prednjem braniku, deluje dovoljno dinamično. Naš test automobil imao je felne prečnika 17 inča, sa pneumaticima 225/45R17, koji su standardan deo paketa opreme Sol.
U najnovijem facelift-u promenjen je i zadnji deo automobila. Svetlosne grupe su dobile novu grafiku, a eleganciju ističe hromirana traka koja se proteže celom širinom zadnjeg dela.
Pogledajte test: Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD (FOTO).
Dizajn enterijera od nas dobija maksimalnu ocenu, na šta smo od Toyote i navikli. Reč "emocija", koju Toyota koristi u komunikaciji, ne odnosi se samo na spoljašnji dizajn. Dizajneri su emocije vešto preneli i u unutrašnjost. Kvalitet materijala je podignut na visok nivo, što možemo da kažemo i za kvalitet materijala. Sedišta su vrhunski udobna i mekša od onih koje smo videli kod konkurenata. Volan je podesiv po visini i dubini, a posebnu pohvalu zaslužuje uzdužno podesiv naslon za ruke između prednjih sedišta. Instrument tabla je presvučena imitacijom kože, a kompletna struktura odaje utisak čvrstine.
Enterijer automobila krase vrhunski materijali i čvrstina delova. Sve je elegantno uklopljeno i lepo na izgled.
Infotainment je dobio 10,5-inčni displej, sa odličnom grafikom, što nismo mogli reći za onaj koji smo imali u prethodnoj generaciji ovog slavnog modela. Ispred vozača se nalaze takođe pokazivači brzine i broja obrtaja na jednom velikom displeju. Volan je ergonomski dizajniran, odlično leži u rukama i pruža lep osećaj u vožnji. Reč "emocije" opravdava svoje postojanje i u ovoj oblasti. Toyota puno pažnje posvećuje ergonomiji, koja je posebno važna za konzervativne vozače. Zato su komande klima uređaja izdvojene ispod velikog centralnog displeja i kontrolišu se preko fizičkih komandi. Toyotini inženjeri od nas dobijaju još jedan palac nagore.
Pogledajte: Testirali smo - Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO).
Moramo istaći da je korišćenje centralnog displeja savršeno organizovano. Displej se može podeliti u više oblasti, a tu su i "prečice" za najčešće korišćene funkcije, kao što su navigacija, radio, telefon, board kompjuter... Odlično rešenje, koje vozača ne ometa tokom vožnje. U ovoj oblasti, mnogi konkurenti bi mogli puno toga da nauče od Toyote.
U enterijeru je debitovao novi Infotainment sistem visoke rezolucije.
Prtljažnik meri zapreminu od 471 litara. Kao što smo očekivali od jednog sedana, pristup prtljažniku je ograničen najviše zbog malog otvora. Sam prtljažni prostor je dubok i širok i Toyota je maksimalno iskoristila njegov potencijal. Ispod poda prtljažnika ima dodatno mesto za rezervni točak ili set za lepljenje. Nasloni zadnjih sedišta mogu se preklopiti, ali se preklapanjem naslona ne dobija ravna površina, već očekivano nastaje jedan stepenik.
Pogledajte test: Toyota Hilux 2.8 D-4D (FOTO).
U novoj generaciji, Toyota se oprostila od dizel motora. Corolla sedan je dobila slabiju hibridnu verziju 1.8 Hybrid ili konvencionalni benzinski 1.5-litarski benzinac pod haubom. Sama Toyota ističe da je hibridni motor 1.8 i-VVTi kao optimalan izbor za udobnu vožnju sa fokusom na ekonomičnost.
Naš test automobil imao je 3-cilindarski benzinski agregat 1.5 uparen sa automatizovanim CVT menjačem.
Naš test automobil bio je opremljen baznom motorizacijom. Ispod njegove haube disao je 3-cilindarski agregat 1.5 Dynamic Force. Umesto sve popularnijih turbo-punjača ili mild-hybrid tehnologija, agregat svoj potencijal razvija iz zapremine. Benzinski 1.5 motor svoj potencijal razvija iz zapremine od 1.490 cm3. Nije teško zaključiti, da se radi o jednom od najvećih trocilindarskih motora na tržištu. Maksimalna snaga motora iznosi 92 kW (123 KS) pri 6.600 o/min, dok je maksimalni obrtni moment 153 Nm u opsegu obrtaja između 4.800 i 5.000 obrtaja.
Na papiru, to nisu loše brojke. U praksi motor je pokazao da je optimalan za korišćenje u gradskim uslovima. U međugradskom saobraćaju takođe je uživanje voziti ovaj automobil. U nižem režimu rada, motor je elastičan i pruža dovoljno obrtnog momenta praktično u svakom trenutku. Međutim, na autoputu mu nedostaje snage i pokazuje prosečnu dinamiku. Tome najviše možemo zahvaliti kontinualnom CVT menjaču, koji pri brzinama preko 130 km/h dramatično diže nivo obrtaja uz skormna ubrzanja. Zahvaljujući atmosferskom punjenju, motor postepeno diže nivo obrtaja. Za one koji žele nešto veću dinamiku i iskoristivost pri višim brzinama, možemo preporučiti verziju sa manuelnim menjačem.
Oslanjanje je optimalno podešeno i predstavlja kompromis između agilnosti i udobnosti. Nazad je montirana napredna Multilink osovina.
Potrošnja se drži u razumnim granicama. Na autoputu, pri konstansnoj brzini od 130 km/h agregat je trošio nešto preko 7 litara na 100 pređenih kilometara, dok se u gradskoj vožnji potrošnja kretala oko 6 litara. U otvorenom međugradskom saobraćaju, automobil je trošio oko 5 L/100 km.
Koriščenje nove TNGA platforme (verzija GA-C) omogućila je spuštanje težišta automobila, čime su obezbeđene sigurnije vozne karakteristike. Takođe, u odnosu na prethodnika je revidirana geometrija prednjih točkova. Corolla je dobila naprednu Multilink zadnju osovinu kao standard. Zanimljivo je, da je Toyota sedanu dodelila drugačije podešeno oslanjanje nego ostalim verzijama Corolle. Automobil je mekši i udobniji od svojih blizanaca. U Toyoti su uspeli da naprave kompromis između udobnosti i dobrog "ležanja" na putu. Zahvaljujući odlično podešenom volanu i oslanjanju, automobil se čvrsto drži zadate putanje i prenosi dovoljno informacija sa podloge. Precizno upravljanje je ostavilo dobar utisak na nas.
Corolla sedan nudi 471 litar prtljažnog prostora.
Toyota Corolla opravdava svoj renome, koji je građen decenijama unazad. U kvalitet ovog automobila se lično uverilo preko 50 miliona zadovoljnih vlasnika, što je svrstava u jedan od najprodavanijih automobila na svetu ikada. U najnovijem izdanju Corolla je na nas ostavila utisak prijatnog i dopadljivog automobila za svaki dan i zaista mu je teško pronaći manu, posebno ako niste sportski orjentisan vozač.
I na kraju, cena. Toyota Corolla sedan u Srbiji je dostipna po ceni već od 20.990 evra, koliko treba izdvojiti za osnovni model u paketu opreme Terra i benzinskim 1.5-litarskim motorom uparenim sa manuelnim menjačem. Radi se o akcijskoj ceni, koja je umanjena za 2.500 evra. Testirani automobil imao je nivo opreme Sol i njegova akcijska cena počinje od 25.490 evra. Ako uzmemo u obzir odnos uloženo-dobijeno, ova ponuda je više nego primamljiva.
Cenovnik modela Toyota Corolla sedan u Srbiji možete pogledati klikom na LINK.
Toyota Corolla Sedan 1.5 | |
Tip motora: | Benzinski |
Broj cilindara / ventila: | 3 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.490 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 92 / 6.600 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 153 / 4.800 - 5.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 190 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 12,1 |
Potrošnja L/100 km (test prosek): |
6,2 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 471 |
Zapremina rezervoara (L): | 50 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.170 |
Dimenzije pneumatika: | 225 / 45 R17 |
Dužina automobila (mm): | 4.630 |
Širina automobila (mm): | 1.780 |
Visina automobila (mm): | 1.435 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.700 |
Cena vozila (bazna verzija): | 20.990 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.toyota.rs
Automagazin.rs
Foto: Milomir Bošković