AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT (FOTO)

Testirali smo: Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT (FOTO)

Mali gradski crossover Toyota Aygo X nove generacije već smo isprobali na srpskim putevima. Sada smo imali priliku da isprobamo isti automobil, ali sa nešto drugačijom tehnikom - automatizovanim CVT menjačem...

Pogledajte galeriju: Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT

 

Kao što smo već istakli, Aygo je za pola klase veći automobil od svog prethodnika. Dužinom od 3,7 metara, porastao je za 235 mm, a međuosovinsko rastojanje je povećano za 90 mm. Njegova koncepcija je interesantna i obezbeđuje agilnu vožnju - prevesi su kratki i zanimljivo je da je prednji prepust kraći za 72 mm nego kod Yarisa. Iako novi Aygo X može da stoji na točkovima do 18 inča prečnika, naš test automobil je bio opremljen pneumaticima dimenzija 175/65 R17. I posle naše višednevne test vožnje, možemo preporučiti Aygo X sa ovim točkovima, jer obezbeđuju lep dizajn, ali i odličnu udobnost u vožnji.

Testirali smo: Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT (FOTO)

Naš automobil bio je opremljen i jednim specijalitetom. U pitanju je platneni krov Canvas roof, koji pruža vrhunski užitak i vetar u kosi tokom letnjih dana. Krov se otvara električnim putem i jednostavan je za korišćenje. 

 

Automobil stoji na GA-B platformi i izgleda samouvereno i kompaktno. Najveća promena u odnosu na prethodnika je širina automobila (1740 mm), što znači da je za 125 mm širi od prethodnika. To je obezbedilo povećanje razmaka između prednjih sedišta za 20 mm, čime je povećano rastojanje između putnika u predelu ramena za 45 milimetara. Kao što je poznato, dužina prtljažnika je takođe povećana za 125 mm, a u poređenju sa prethodnikom njegova zapremina je povećana za više od 60 litara, na 231 litar. Visina vozila je povećana za 50 mm, na 1.510 mm.

Testirali smo: Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT (FOTO)

Odstojanje od tla iznosi 146 mm je nešto između klasičnih hatchback modela i gradskih crossover-a. 

 

U enterijeru nas očekuju čvrsti materijali odličnog kvaliteta, sa filigranski preciznom završnom obradom. Komandnom tablom dominira masivni centralni 9-inčni displej Infotainment sistema. Oprema je zaista nadstandardna, posebno sa aspekta klase malih automobila. Adaptivni tempomat je dostupan već u osnovnoj opremi, a Aygo može biti opremljen i bežičnim punječem za pametne telefone, navigacionim sistemom sa on-line podacima, Infotainment sa podrškom za bežični Apple CarPlay i Andorid Auto.

Testirali smo: Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT (FOTO)

Pneumatici su dimenzija 175/65 R17. Nisu nepotrebno široki, a pružaju odličnu udobnost u vožnji.

 

Motor je tehnički zanimljiv. Dok većina konkurenata, zbog sve strožih ekoloških propisa ugrađuje turbo-punjač, Toyota se kod novog Aygo X držala tradicije - motor nema turbo punjenje, pa čak ni direktno ubrizgavanje goriva. U Toyoti ističu da je to rešenje koje je optimalno za gradske uslove, jer motor ne pati od prekomerne karbonizacije i razblažavanja ulja benzinom, što je slučaj kod motor sa direktnim ubrizgavanjem.


Pretpostavka visoke pouzdanosti motora je skormna snaga od 53 kW (72 KS) i maksimalni obrtni moment od 93 Nm. Jasno je da je automobil namenjen, pre svega, za korišćenje u gradskim uslovima. Zato je uparen sa automatizovanim kontinualnim CVT menjačem, koji radi odlično, posebno u gradskim uslovima. Posebno nas je iznenadio praktično trenutni odziv na pritisak papučice gasa i zbog toga je automobil iznenađujuće agilan u gradskim uslovima. Menjač je odlično prilagođen skromnom obrtnom momentu i vrlo rado šalje motor u visoke obrtaje.

Testirali smo: Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT (FOTO)

Aygo X pruža vrhunski komfor, pa čak i opremu kojom se mogu pohvaliti automobili iz klase za broj veće. Adaptivni tempomat je dostupan već u osnovnoj opremi.

 

Snage mu ne nedostaje ni u otvorenom saobraćaju, na magistralnim putevima, iako svaki manevar preticanja mora biti dobro osmišljen. Izlazak na autoput pokazao je da Aygo X nije prvenstveno namenjen visokim brzinama. Motor postaje bučan, a brzine iznad 130 km/h pokazuju da ispod haube nema puno konjskih snaga.


Motor može biti uparen sa petostepenim manuelnim ili automatizovanim kontinualnim CVT menjačem. Mi smo imali priliku da isprobamo bestepeni automatski menjač. On je jednostavno kao stvoren za gradsku upotrebu, jer su reakcije na papučicu gasa zaista trenutne. Ovaj menjač čini Aygo X zaista živahnim u gradskim uslovima.

Testirali smo: Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT (FOTO)

Od jednog mini gradskog automobila ne možemo očekivati previše prostora na zadnjim sedištima, ali za dvoje dece je sasvim dovoljno. 

 

Kombinovana potrošnja modela Aygo X, prema tvrdnjama proizvođača, iznosi 4,9 do 5,2 l/100 km za verzije sa CVT menjačem. I upravo smo navedenu potrošnju postigli u praksi - ona se kretala oko 5.0 litara benzina na 100 pređenih kilometara. Automobil je veoma lagan - prema tvrdnjama Toyota, automobil ima najnižu masu karoserije u konkurenciji svih vozila u segmentima A i B (mini i mala vozila), što je značajno uticalo na smanjanje potrošnje goriva. U otvorenom saobraćaju, zabeležili smo potrošnju od 4,4 L/100 km. Na autoputu je ona nešto veća i iznosila je oko 6,3 L/100 km.

Testirali smo: Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT (FOTO)

Oslanjanje automobila će vam pružiti zadovoljstvo u vožnji. Automobil je agilan i precizan, što se od jednog gradskog automobila i očekuje. Širina pneumatika od 175 mm je odlično odmerena i predstavlja optimalan odnos dobre trakcije i udobnosti. Zahvaljujući kratkom međuosovinskom rastojanju, Aygo X ima radijus okretanja od samo 4,7 metara, što je za 0,2 metra bolji rezultat od onog koji u ovoj gradskoj disciplini postiže Toyota Yaris. 

Testirali smo: Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT (FOTO)

Na kraju možemo zaključiti, da je Aygo X jedan od najboljih automobila u klasi mini-automobila. Automobil izgleda zanimljivo i atraktivno i koristi opremu kojom se mogu pohvaliti i automobili iz viših klasa. Zato se Aygo X cenovno opasno približio reviru koji drži veći brat Yaris, koji definitivno nudi puno više.

 

Više o novom Toyota Aygo X možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Toyota Aygo X Canvas TOP 1.0 CVT (FOTO)

 

 

Toyota Aygo X 1.0 VVT-i CVT  
 Tip motora:  Benzinski
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  53 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  93 / 4.400
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  151
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  14,8
 Potrošnja L/100 km (test prosek):

 5,1

Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  231
 Zapremina rezervoara (L):  35
 Masa automobila / nosivost (kg):  950 -
 Dimenzije pneumatika:  175 / 65 R17
 Dužina automobila (mm):  3.700
 Širina automobila (mm):  1.740
 Visina automobila (mm):  1.525
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.430
 Cena vozila (bazna verzija):  16.390

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.toyota.rs

 

Automagazin.rs
Foto: Aleksandar Sarić

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

123456. . .37
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje