AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Veličina je bitna

 

Kompanija iz Minhena je prestala da ignoriše sveopšti rast automobila, dozvolivši novoj "trojci" da se svojim dimenzijama približi čak i seriji 5. Novi BMW serije 3 je od prethodne generacije duži za 93 milimetra, a međuosovinsko rastojanje je povećano za čak 50 mm. Iako su spoljašnja širina i visina blago smanjena, oslanjanje je poboljšano u drugom smeru. Trag točkova je proširen napred za 37 mm, a pozadi za 47 mm. Međugeneracijski rast dimenzija u praksi je dostigao nivo konkurentskog modela Audi A4. Međuosovinsko rastojanje minhenskog noviteta je isto kao kod trogodišnjeg sedana iz Ingolstadta, a u dužinu je Audi i veći. Najduži sedan premium srednje klase ostaje Infiniti G. I pored rasta dimenzija, nova generacija "trojke" je za 40 kilograma lakša od prethodnika.

Turbo je u modi

 

To je teorija, a kako sve funkcioniše u praksi, pitali smo četvorostrukog reli šampiona Srbije, Vladana Petrovića. Na testu smo imali do skora najslabiju benzinsku verziju, sa kojom se vraća legendarna oznaka 328i. Agregat sa kodnom oznakom N20 je uveden na proleće prošle godine, u modelu BMW X1, a nova generacija "trojke" je četvrti model koji u svojoj ponudi ima ovaj agregat (posle modela X1, Z4 i serije 5).

Serija 3 je Bi-turbo sistemu rekla zbogom još pre dve godine. Dvolitarski (1997 cm³) benzinski motor u modelu 328i, uz pomoć jednog dvokomornog turbo sistema Twin-Scroll, razvija respektabilnu snagu od 245 KS, dostupnih u rasponu obrtaja od 5.000 do 6.500 i maksimalni obrtni moment od 350 Nm, u rasponu obrtaja od 1.250 do 4.800 o/min. Odvojeno vođenje izduvnih gasova znatno ubrzava reakciju motora na gas, kao i direktno ubrizgavanje benzina u cilindar i kontrola ventila Valvetronic.

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Vladan Petrović je maksimalne ocene dao za funkcionisanje sklopa motor-menjač: "Zanimljivo, ali BMW serije 3 u svojoj ponudi ima turbo benzince, koji ranije nisu bili omiljeni kod ljubitelja modela sa propelerom u znaku. Zato sam, moram priznati, s nestrpljenjem očekivao test dvolitarskig turbo benzinca u novoj trojci. Prve utiske sam podelio na dva dela: realne vrednosti agregata i subjektivan utisak. Performanse motora su za svaku pohvalu. Automobil vuče snažno već od 1.500 o/min, što su atmosferski benzinski motori mogli samo sanjati. Reakcija na pedalu gasa je veoma brza, i odmah se oseća svih 245 konjskih snaga i 350 Nm obrtnog momenta. Agregat vuče snažno sve do 6.000 o/min, kada daje znak da je vreme za promenu stepena prenosa. Sklop motor-menjač funkcioniše savršeno i biću slobodan da kažem da je ovo najsavršeniji automatizovani menjač koji sam ikada imao priliku da vozim. Ima osam brzina i mod za manuelnu promenu "brzina" preko polugica iza volana. Menjač se u svakom trenutku  nalazi u optimalnom stepenu prenosa. Ovako savršen menjač u znatnoj meri "pomaže" motoru da iskoristi svaki atom svoje snage. Promena stepena prenosa zaista munjevita i skoro trenutna. U modu Sport+, menjač koristi maksimalan potencijal motora, a promena stepeni prenosa se odvija pri višim obrtajima (naravno, uvek u zavisnosti od pritiska na pedalu gasa). U najštedljivijem modu ECO PRO, reakcija na komandu gasa je mirnija, ali zato potrošnja značajno manja. U svakom slučaju, BMW 328i može biti ulučna raketa ili drumska krstarica, u zavisnosti od želja vozača. Pored svega, recimo i to da je motor veoma tih i da se samo blago čuje turbo sistem u niskim obrtajima."

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Bez emocija, molim


"Stigli smo i do subjektivnog utiska, odnosno "karaktera" ovog motora. Od šestocilindarskog motora nije ostalo ništa. Zvuk nula, emocije nula, sportski ustisak nula. Ovo što sam rekao nikako ne pristaje automobilu koji do "stotke" stiže za samo 5.9 sekundi, ali zaista ovaj automobil emocije pokazuje onoliko, koliko ih pokazuje Kimi Raikkonen na konferenciji za medije posle trke. Motor se oglašava samo potmulim cvokotom, a na dodir papučice gasa, tiho se oglašava turbo sistem. Da zaključimo: ovo je veoma kvalitetan turbo motor visokog potencijala, koji od nove "trojke" pravi raketu za preticanja, ali nema karakter ni zvuk. Njegov jedini "problem" je u tome, što mora živeti u senci starog 6-cilindarskog motora zapremine 3 litra. Prednost novog 4-cilindarskog turbo benzinskog motora je u efikasnosti: elastičniji je i ima bolje performanse. Kada je potrošnja u pitanju, vrednosti su one koje smo i očekivali. Fabrika propisuje potrošnju u gradskim uslovima od 8,5 l/100, što je u praksi nedostižan rezultat. Najviše kilometara u novom BMW 328i smo prešli u Beogradu, a potrošnja u gradskim uslovima se kretala oko 12 litara na 100 pređenih kilometara. U uslovima otvorenog saobraćaja, potrošnja se kretala oko 8.5 litara na 100 km." - otkriva Petrović.

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Neutralnost

 

Elementi kvalitetnog automobila nisu samo motor i menjač. Iz Minhena stiže veoma kvalitetno oslanjanje, što je potvrdio i naš test vozač - četvorostruki reli šampion Srbije: "BMW je uvek bio sinonim za odličnu voznu dinamiku, i mogu potvrditi da me "trojka" ni ovoga puta nije razočarala. Volan je izuzetno precizan, i automobil bukvalno ide tamo gde zamislite. Ovakvu preciznost u vožnju, teško će ponuditi bilo koji nemački konkurent. BMW 328i se u krivinama ponaša kao riba u vodi, a glavna odlika oslanjanja je neutralnost. Čak i u SPORT+ modu, kada je ESP isključen, veoma je teško "isprovocirati" proklizavanje zadnjeg dela automobila. Automobil se ponaša kao da je zalepljen za asfalt i savršeno je precizan. Tome znatno doprinose i kvalitetni pneumatici dimenzija 225/45 R18. Takođe, istakao bih utisak da je BMW uspeo da napravi kompromis između udobnosti i dobrog "ležanja" u krivinama. To što se automobil odlično vozi kroz krivine, ne znači da putnici nemaju onu dozu komfora i udobnosti, koja krasi modele premium klase."

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Foto:

 

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića
BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića
BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje