AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Dizajn

Na maloj platformi, koju deli sa modelom Hyundai i20, dizajner Peter Schreyer je osmislio automobil koji izgleda pomalo egzotično, što se posebno odnosi na zanimljivo dizajniran prednji deo. Bočni profil i "zadnjica" su jednostavni i prirodni. Sportski karakter automobila pojačavaju niski bočni prozori i prepoznatljiva rastuća linija od prednjih ka zadnjim vratima. Kia je posebnu pažnju obratila na dinamičan karakter automobila. Svetla su agresivno dizajnirana, kao i otvori u branicima, što možemo reći i za spoljne retrovizore, u koje su integrisani pokazivači smera. Sa dužinom od 4.045 mm, novi Rio spada među najveće modele u segmentu malih automobila. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.570 mm, novi Rio je proširen na 1.720, a visina je smanjena na 1.470 mm.

Trag točkova napred od 1.521 mm i nazad od 1.525 mm, može se uporediti sa hatchback modelima iz višeg segmenta. U svakom slučaju, evropski dizajn nas nije iznanadio, ali nas je obradovala činjenica da je Peter Schreyer igrao na kartu dinamičnog dizajna. To se odnosi i na tigrov nos na maski hladnjaka. LED diode u zadnjim i prednjim svetlosnim grupama, čak i u 2011. godini spadaju u izuzetne elemente opreme (kod modela Rio dostupni kao opcija).

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Enterijer

Materijali i završna obrada enterijera su značajno bolji nego ranije, iako na ovom polju još uvek ima prostora za napredak. Volan, kojeg se ne bi stideli ni odlično opremljeni hatchback modeli niže srednje klase, veoma dobro leži u ruci, a dugmići na bočnim kracima volana, služe za komande audio sistema i putnog kompjutera. Prednja sedišta imaju velike dimenzije, prosečno bočno držanje i veliku mogućnost podešavanja. Širina enterijera (1.420 mm napred, 1.410 mm pozadi), predstavlja vrednost veću od prosečne u ovom segmentu. Ono što je još važnije je subjektivni osećaj prostranosti, koji pojačava daleko napred postavljen početak prednjeg stakla.

Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 288 l, a sa obaranjem zadnjih sedišta, zapremina raste na 923 litra. Pristup prljažniku je veoma dobar, kao i visina ivice prtljažnika, koja obezbeđuje lakše manevrisanje sa stvarima. Enterijer nas je prijatno iznenadio. Prostora ima dovoljno, kako napred, tako i pozadi, a i pored niske cene, Kia Rio ima prilično kvalitetne materijale i završnu obradu. Naravno, tu je i nekoliko zanimljivih detalja opreme, kao što su USB konektor ili praktična ostava za telefon ili sitnice, pored radio uređaja.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Problema sa prostorom, nemaju ni putnici na zadnjim sedištima. Sedalni deo je pozicioniran 370 milimetara iznad poda automobila, što znači da butni deo nogu ima dobar oslonac. Iznad sedišta je čak 950 milimetara slobodnog prostora do krova, što je skoro isto koliko nudi i "recordman" u ovoj disciplini, Škoda Fabia. Kia Rio je ligičan izbor sa gledišta ponude prostora, i u slučaju da će vaš budući mali hatchback biti glavno prevozno sredstvo u celoj porodici. Ispred vozača se nalazi pregledna instrument tabla, na kojoj dominiraju tri pokazivača: za gorivo, brzinu i broj obrtaja motora (kolenastog vratila). Grafika na instrumentima je veoma čitljiva, kako danju, tako i noću. Na centralnoj konzoli se nalazi integrisan radio, CD i MP3 uređaj, a ovde smo uočili jedni nelogičnost u podešavanju prikaza radio stanica. Dugmići ispod disleja su pozicionirani u rasporedu 2x3, a na displeju se stanice prikazuju u formatu 3x2, što otežava tražanje omijene stanice. Kontrola klimatizacije je bez greške. Na raspolaganju je i komanda za brzo hlađenje enterijera (maksimalna snaga klimatizacije), kao i odličan sistem za odmagljivanje stakala, koji se automatski pokreće kada je to potrebno.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Motor

Benzinski atmosferski motor iz serije Kappa ima zapreminu od 1.248 cm³, opremljen je sistemom varijabilnog razvoda usisnih i izduvnih ventila, i razvija maksimalnu snagu od 62,5 kW (85 konjskih snaga) pri 6.000 o/min i maksimalan obrtni moment od 121 Nm pri 4.000 o/min. Motor je uparen sa petostepenim menjačem, ali prenosni odnosi su duži od očekivanog, pa tako Rio pri brzini od 130 km/h, pokazuje 3.700 o/min. Ovakav koncept se odrazio i na dinamiku, pa od Ria 1.2 ne možemo očekivati snažna ubrzanja. Uostalom, ko želi više snage, može izabrati motor zapremine 1,4 litra. I pored toga, u niskom režimu rada, Rio je prilično živahan, što možemo zahvaliti sistemu za varijabilno vreme rada ventila. Dakle, za normalna ubrzanja, osnovni 4-cilindarski motor je sasvim dovoljan. Do 5.000 o/min, motor beleži prijatnu "gradaciju snage", a posle toga snaga opada.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Petostepeni menjač je razvijen sa ciljem da obezbedi štedljivu vožnju.  Motor 1.25 CVVT pri 130 km/h, beleži nivo obrtaja od 3.700 o/min, što je malo više od motora 1.4 CVVT u šestom stepenu prenosa. Pozitivan rezultat jeste smanjenje potrošnje goriva (prosečna potrošnja na našem testu se kretala oko 5,9 l/100 km), a negativan rezultat je blag uticaj na dinamičke sposobnosti. To znači da bi česta vožnja sa više putnika u vozilu, mogla da bude jedan od retkih motivišućih faktora za kupovinu modela Rio sa snažnijim motorom.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Oslanjanje

Dobar utisak o motoru, prati još bolje oslanjanje - važan element u nastojanju Kia-e da se umeša među najbolje modele u segmentu "malih" automobila. Kvalitet oslanjanja se približio najboljim modelima na tržištu. "Naš" Rio je bio opremljen pneumaticima 185/65 R15, što je savladavanje srpskih puteva učinilo prilično prijatnim. Novi Rio veoma uspešno prelazi neravnine, udarci na rupe su značajno prigušeni, a putnici u vozilu imaju utisak evropski kompaktnog automobila. Durgo iznenađenje za nas je bilo to što Rio veoma dobro reaguje na brze promene smera, a u isto vreme zadržava komfor. Ako nešto moramo zameriti, onda je to činjenica da su "povratne informacije" volana veoma slabe, što će najviše zameriti sportski orijentisani vozači. Neko će reći da ovo nije sportski automobil, ali mi ostajemo pri stavu da ne bi smetalo malo više povratnih informacija sa podloge. Na autoputu, Rio veoma dobro drži pravac, i odaje utisak vrhunske stabilnosti.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Zaključak

Sve pohvale zaslužuje i cena. Za relativno nisku cenu, koja počinje od 9.990 evra, Kia Rio nudi evropski dizajn, prostran enterijer i štedljiv motor. Standardna oprema podrazumeva prednje i bočne vazdušne jastuke, radio CD i MP3 sa četiri zvičnika, USB pristup, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, volan podesiv u svim smerovima, deljivu zadnju klupu, putni kompjuter i električne spoljne retrovizore. Ako svemu dodamo i činjenicu da već osnovna verzija modela Rio ima elektronski program stabilnosti (ESP), zaključak se nameće sam po sebi.

Za odlično opremljen test automobil - Kia Rio 1.25 CVVT Ex Urban, potrebno je izdvojiti 11.390 evra, sa PDV-om.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

 Kia Rio 1.25 CVVT Ex Urban
 
 Tip motora:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1248
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  62.5 / 6000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  121 / 4000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  172
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  13.1
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  288 / 923
 Zapremina rezervoara (L):  43
 Masa automobila / nosivost (kg):  1104 / 456
 Dimenzije pneumatika:  185/65 R15
 Dužina automobila (mm):  4045
 Širina automobila (mm):  1720
 Visina automobila (mm):  1455
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2570
 Cena testiranog modela (EUR):  11.390

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zastupnik Kia vozila: KIA AUTO d.o.o.

Adresa: Ugrinovački put 10M, 11080 Beograd-Zemun
Tel:+381 11 316 69 03
Fax: +381 11 316 54 94
Web: www.kia.rs

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje