AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i (FOTO)

Testirali smo: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i (FOTO)

Toyota Aygo je tu sa nama već u svojoj trećoj generaciji. Nova Toyota Aygo X se značajno promenila, porasla je u svim smerovima i više nije klasičan gradski hatchback, već uzvišeni crossover...

Grad nije često šetnja po ravnom. Naprotiv, pun je prepreka, ivičnjaka različite visine, parkinga sa betonskim preprekama. Zato je nova generacija modela Aygo dobila slovo X u imenu i novi izgled. Toyota opisuje Aygo X kao suvereni kompaktni automobil sa izraženom ličnošću, koji nudi sigurnost uzvišenog crossovera, ali zadržavajući tipične karakteristike gradskog automobila.

 

Pogledajte fotogaleriju: Test Toyota Aygo X 1.0 VVT-i.

 

Novi Toyota Aygo startuje po ceni od 15.890 evra. Na prvi pogled, to izgleda mnogo, ali treba uzeti u obzir da kupujete kvalitetan automobil sa puno osnovne opreme. Prateći novi crossover DNK, novi Aygo X je već u standardnoj opremi dostupan sa felnama prečnika 18 inča, klima uređajem, Infotainment sistem sa displejom 7 inča koji komunicira sa pametnim telefonima, električnu kontrolu prednjih staka i LED dnevna svetla. Pored toga, Aygo X je opremljen čitavim nizom asistenata, kao što su aistent protiv kolizije, monitoring kolovozne trake, automatska duga svetla, prepoznavanje saobraćajnih znakova, adaptivni tempomat...

Testirali smo: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i (FOTO)

Toyota Aygo je prošao kompletnu transformaciju i od klasičnog gradskog hatchback modela postao atraktivan gradski crossover. 

 

Toyota Aygo X u obliku koncepta je dizajnirana u dizajnerskom centru ED2 u Francuskoj, dok je belgijski centar preuzeo brigu o serijskom automobilu. Novi Aygo X uživo izgleda atraktivno i privlačno sa svih strana. Zahvaljujući karoseriji sa dosta krivina, velikim svetlima i puno zaštitne plastike, felnama prečnika 18 inča, automobil izgleda "buckasto". 

Testirali smo: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i (FOTO)

U dužinu je porastao za 235 mm, međuosovinsko rastojanje je povećano za 90 mm i sada Aygo stoji na felnama prečnika 18 inča. 

 

Na točkovima našeg test automobila možete primetiti dekorativne elemente u naradžastoj boji, koje prate dekoracije na bočnim pragovima i branicima. To je deo Limited opreme, koja je bila ograničena. Za one koji bi želeli da njihov Aygo X izgleda ovako, postoji nivo opreme X-Clusive, koji omogućava i kombinaciju nekoliko boja karoserije.


Nova generacija modela Toyota Aygo X je razvijena na platformi TNGA GA-B, koja je premijerno predstavljena prošle godine, zajedno sa Yarisom. Kako jednom crossover modelu i priliči, automobil je za 50 mm viši (1.510 mm) i ima 11 mm više oslanjanje, a vozač takođe sedi za 55 milimetara višoj poziciji. Dužina Aygo X iznosi 3.700 mm, što je za 235 mm više nego kod prethodnika. Zahvaljujući manjim prevesima, međuosovinsko rastojanje je povećano za 90 mm na konačnih 2.430 mm. Aygo X je i širi od prethodnika za 125 mm, tako da sada ukupna širina iznosi 1.740 mm.

Testirali smo: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i (FOTO)

Unutrašnjost izgleda moderno i sve pršti od najmodernije opreme. Većuna komandi se nalazi na multifunkcionalnom volanu.

 

Ako spoljašnji dizajn možemo oceniti kao razigran i atraktivan, o emocijama se vodilo računa i u unutrašnjosti, koja je prožeta kolorističkim konceptom eksterijera. Osim toga, povećanje formata je donelo znatno više prostora za putnike. Na primer, razmak između prednjih sedišta u predelu ramena povećan je za 45 milimetara. Rezerva prostora za noge i iznad glava putnika je takođe izdašnija. Prtljažnik meri zapreminu od 231 litar, što je za 60 litara više nego kod prethodnika. Vrata prtljažnika se podižu na visinu od 178 centimetara, a ono što moramo zameriti je činjenica da nema nikakvu ručku za zatvaranje iznutra. 

Testirali smo: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i (FOTO)

Aygo izgleda masivno i robusno, jer je opremljen specijalnim zaštitnim oblogama.

 

Iako pripada nižoj klasi, Toyota Aygo X je moderan automobil sa stanovišta povezivanja. Infotainment Toyota Smart Connect sa 9-inčnim displejom je kompatibilan sa Smartphone uređajima, čiji displej se može reprodukovati i preko platformi Apple Carplay i Android Auto i to bežičnim putem. Aplikacija MyT obezbeđuje da pratite različite analize vozila, kao što su podaci iz Board kompjutera. Viši nivoi opreme nude Cloud (Mapbox) navigacioni sistem, a opseg usluga će se proširivati vremenom, putem ažuriranja software-a na mreži. Enterijer ima bolju izolaciju, zahvaljujući većoj upotrebi zaptivnih materijala. Iz višeg segmenta u Aygo X je sleteo i vrhunski sistem Toyota Safety Sense, koji radi na bazi monokularne kamere u saradnji sa milimetarskim radarom. Sistem pre sudara detektuje ne samo automobile, već i pešake i bicikliste. Za svaku pohvalu je i adaptivni tempomat kao i monitoring vožnje u kolovoznoj traci. Za svaku pohvalu je i konzola za bežično punjenje telefona...

Testirali smo: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i (FOTO)

Žive boje su pronašle svoje mesto i u enterijeru. Za svaku pohvalu je i veliki displej osetljiv na dodir.

 

Za treću generaciju modela Aygo, Toyota je pripremila samo jedan motor, benzinski i bez elektro-pomoćnika. To je 1.0-litarski trocilindarski VVT-i motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva sa 4 ventila po cilindru i tehnologijom upravljanja ventilima. Motor može biti kombinovan sa petostepenim manuelnim menjačem, što je bio slučaj na testiranom automobilu, ili sa kontinualnim S-CVT menjačem.


Bez obzira na menjač, motor razvija maksimalnu snagu od 53 kW (72 KS) pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 93 Nm pri 4.400 o/min. Masa praznog vozila, u zavisnosti od stepena opreme, kreće se od 940 do 995 kilograma. Za ubrzanje iz mesta do 100 km/h potrebno mu je 15,6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 158 km/h. Iako performanse nisu najjača strana ovog gradskog šmekera, nema razloga da izbegavate autoput. Naravno, njegovo "prirodno stanište" je grad. Motor zadovoljava osnovne gradske potrebe, a kod pogonskog sistema možemo sa minusom oceniti samo nešto duži hod menjača.

Testirali smo: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i (FOTO)

Koncept kratkih prevesa obezbeđuje odlične vozne osobine. 

 

Motor se rado vrti u višim obrtajima, što je karakteristično za 3-cilindarske motore. U petom stepenu prenosa pri 100 km/h "obrtomer" pokazuje 3.000 o/min, a pri brzini od 110 km/h tahometar je pokazivao 3.500 o/min. Posle sedmodnevne vožnje, putni kompjuter je pokazao prosečnu potrošnju od 5,1 l/100 km. Na otvorenom putu, potrošnja je bez problema pala na nivo od 4,6 l/100 km, što je odličan rezultat.


Oslanjanje radi dobro svoj posao. Novi Aygo X se može pohvaliti korektnom udobnošću, iako to nismo očekivali s obzirom da automobil kombinuje jednostavnu zadnju osovinu i felne prečnika 18 inča sa pneumaticima dimenzija 175/60 R‚18. Automobil uspešno filtrira neravnine na putu, a nešto oštrije udarce mogu se osetiti samo preko većih rupa. U krivinama odaje utisak stabilnog i čvrstog automobila, a volan odlično leži u ruci.

Testirali smo: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i (FOTO)

Sedišta odišu luskuzom, prostrana su i imaju integrisan naslon za glavu.

 

Cena modela Aygo X u Srbiji startuje od 15.890 €, koliko je potrebno izdvojiti za Aygo X u nivou opreme X. Vrhunski opremljen automobil, Aygo X X-Clusive, čija oprema je praktično ekvivalentna opremi našeg test automobila, košta 21.190 €. Možda nekom izgleda previše za jedan gradski automobil, ali ne zaboravimo da se radi o "igrački" punoj tehnologije, sa opremom koju nećete naći ni u jednom drugom automobilu ove kategorije. Pored toga, Aygo X je porastao par centimetara u visinu i dobio plastične obloge na karoseriji, što nije samo za pokazivanje. To ga štiti od grebanja i olakšava penjanje preko visokih gradskih ivičnjaka. 

 

Više o novom Toyota Aygo X možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i (FOTO)

Specifikacija:

 

 

Toyota Aygo X 1.0 VVT-i  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  53 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  93 / 4.400
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  158
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  15,6
 Potrošnja na testu L/100 km (otvoreno - grad):  5,0
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  231 / 829
 Zapremina rezervoara (L):  35
 Masa automobila / nosivost(kg):  995 / 365
 Dimenzije pneumatika:  175/60 R18
 Dužina automobila (mm):  3.700
 Širina automobila (mm):  1.740
 Visina automobila (mm):  1.510
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.430
 Cena vozila sa osnovnom opremom (€):  15.890

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.toyota.rs

 Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje