AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Kada sretnete novu generaciju modela Sportage na ulici, bićete iznenađeni da se radi o automobilu marke Kia. Novi Kia Sportage je zadržao dobre osobine prethodnika, ali je pored oštrine dobio i eleganciju, atletizam i dinamiku...

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Prednjim delom dominiraju atraktivna LED svetla u obliku bumeranga, koja iz daljine podsećaju na linije jedne pčele, ili možda stršljena.

 

Pogledajte fotogaleriju:  Test Kia Sportage 1.6 T-GDI (2022).

 

Već na prvi pogled možemo zaključiti, da se Kia ne zadovoljava samo malim kozmetičkim promenama i da je pred nama potpuno nova generacija automobila. Možemo slobodno reći, da se Kia Sportage promenio do neprepoznatljivosti. U dizajnerskom smislu, nije ostao kamen na kamenu. Kao što smo očekivali, novi Sportage je porastao u svim smerovima. Sa spoljnim dimenzijama od 4515 x 1865 x 1650 mm, novi Sportage je za 30 milimetara duži, deset milimetara širi i 5 milimetara viši od svog prethodnika. 

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Bokovi automobila su elegantni, a dinamiku zadnjeg dela pojačava linija zadnjeg krovnog spojlera.

 

Uživo automobil izgleda potpuno novo i sveže i nemoguće ga je pomešati sa nekim drugim automobilima na tržištu. Svakako najupečatljiviji deo predstavlja velika rešetka hladnjaka sa LED svetlosnim grupama u obliku bumeranga. To je upravo lice automobila o kojem ne možete da nemate mišljenje. Jednima se dopada, drugima ne, ali u svakom slučaju, pored novog Sportage nećete ostati ravnodušni. Bočni deo automobila ističe eleganciju, a u zavisnosti od nivoa opremljenosti, dobijate felne prečnika od 17 do 19 inča. Novi Sportage donosi radost i ljubiteljima boja - možete birati jednu od 13 boja, od kojih 9 možete kombinovati sa crnim krovom. 

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Zadnje svetlosne grupe su povezane sa horizontalnim LED svetlima.

 

I u enterijeru Kia se potrudila da zaboravite sve što ste do sada znali o Sportageu. Kompletna instrument tabla je potpuno nova, a najveću pažnju privlači nekoliko ekrana dijagonale 12,3 inča (rezolucija 1920 x 720 pixel). Cela stvar izgleda kao jedan veliki displej, baš onakav kakav smo videli u novim Mercedes-Benz modelima. Jedan displej ispunjava ulogu ditigalnog kokpita ili instrumentalne table, a drugi je centralni Infotainment. Sve izgleda efektno i Sportage je od nas zaslužio palac nagore zbog ovog rešenja. I dalje sve deluje atraktivno, pregledno i luksuzno, iako se ne radi o vrhunskom paketu opreme. Infotainment sistem se može kontrolisati dodirom, glasom ili kontrolorom na središnjem tunelu. Dodata je i mogućnost daljinskog ažuriranja a mnoge će obradovati i mogućnost induktivnog punjenja telefona snage 15 W, naravno u bolje opremljenim verzijama. Android Auto i Apple CarPlay se podrazumevaju, kao i najnoviji USB-C konektori.

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Enterijer automobila je opremljen svim najmodernijim sistemima, materijali su kvalitetni i u poređenju sa sestrinskim modelom Tucson, sve izgleda kvalitetnije i u isto vreme zanimljivije.

 

Dobra vest je, da je uprkos modernom dizajnu i mnogobrojnim displejima, Kia Sportage zadržala mnoge konvencionalne komande sa fizičkim dugmićima. Na primer, komande klima uređaja, grejanje ili ventilacija sedišta ili biranje režima vožnje, dostupni su preko fizičkih komandi, što je za svaku pohvalu.


Prostor na prednjim i na zadnjim sedištima je više nego dovoljan i u tom pogledu modelu Kia Sportage nemamo šta da zamerimo. Ovaj automobil u potpunosti ispunjava ulogu porodičnog automobila. I to ne samo zbog prostranosti, već i zbog vrhunske udobnosti u vožnji. Putnici visine preko 185 cm imaće dovoljno rezerve ispred kolena na zadnjim sedištima. Sedišta su čvršće konstrukcije, pružaju jaču podršku za telo i prijatna su i na dužim putovanjima. Tu su i praktični detalji - velika kutija u naslonu za ruke i USB konektori. Prtljažnik meri zapreminu od 591 litar, što je sasvim zadovoljivajući rezultat čak i sa aspekta porodičnog automobila. Zanimljivo je, da veličina prtljažnika zavisi od izabranog motora. U našem slučaju, Sportage nije bio opremljen hibridnim pogonom i baterijama, koje zapreminu prtljažnika smanjuju na 562 litra.

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

"Tabletizacija" nije uzela maha samo u Mercedesu ili Audiju. I Kia uspešno prati trendove, pa je kompletna instrumentalna tabla smeštena u nekoliko povezanih tableta, koji čine efektnu celinu.

 

Ispod haube testiranog automobila nalazio se benzinski motor 1.6 T-GDI bez hibridne pomoći. Agregat razvija maksimalnu snagu od 110 kW i maksimalni obrtni moment od 250 Nm. Agregat je opremljen sistemom za promenljivu dužinu otvaranja ventila (CVVD) i bez hibridne asistencije povezan je sa šestostepenim manuelnim menjačem.


U praksi, ovaj sklop odlično funkcioniše. Iako na papiru performanse nisu impresivne, Sportage opremljen baznim motorom odlično ubrzava, i to ne samo iz mesta, već su i međuubrzanja potrebna za preticanja sasvim solidna. Motor solidno vuče u širokom opsegu obrtaja. Iz mesta do 100 km/h, oko 1.5 tona težak SUV ubrzava za 10,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 189 km/h.


Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6,4 l/100 km, što je i ispod nivoa koji propisuje proizvođač. U gradskim uslovima, potrošnja se kretala ispod 8.0 litara na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Novi Kia Sportage opremljen je svim najmodernijim sistemima asistencije u vožnji. 

 

U vožnji novi Kia Sportage odaje utisak daleko agilnijeg i okretnijeg automobila od svog prethodnika. Nova N3 platforma obezbedila je značajno veću čvrstoću karoserije i to se oseća u vožnji. Naginjanje karoserije je minimalno i podupravljanje je minimalizovano. U poređenju sa prethodnikom, novi Sportage je značajno komunikativniji. Nema puno povratnih informacija sa podloge, ali reakcije automobila na komande dolana su trenutne i upravljanje kroz krivine je precizno. U tome mu pomažu odlični pneumatici Michelin Primacy 4 dimenzija 215/65 R17.

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Prostora ima sasvim dovoljno u svim smerovima, a posebno moramo da pohvalimo udobnost u vožnji.

 

Kao što smo već istakli, zaista smo bili prijatno iznenađeni udobnošću u vožnji. Možemo slobodno reći, da je Kia Sportage jedan od najudobnijih SUV automobila u kojem smo sedeli u poslednje vreme. Vožnja je glatka i udobna, čak i sa konvencionalnim amortizerima. Od kolega koji su vozili vrhunski GT-Line, koji ima elektronski kontrolisane adaptivne amortizere, mogli smo čuti da sa stanovišta udobnosti nema velike razlike, pa stoga nije ni potrebno plaćati za vrh ponude. Zanimljivo je, da ne postoji mogućnost doplate za adaptivne amortizere kod nižih nivoa opreme. Ali, kao što smo rekli, za tako nešto nema ni potrebe. Sportage sa konvencionalnom amortizacijom odlično filtrira rupe na putu i može se uporediti sa nekim premium automobilima. 

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Na kraju testa, možemo samo da pokažemo palac nagore. Kia Sportage izgleda originalno, ekscentrično, ali ne i kič. Nudi odličan prostor, moderan enterijer sa velikim zakrivljeni displejom i vrhunsku udobnost.


Novi Kia Sportage u Srbiji je dostupan po akcijskoj ceni od 25.499 evra, koliko je potrebno izdvojiti za benzinski ulazni model u LX Start paketu opreme. Testirani automobil - Kia Sportage 1.6 T-GDI LX Fresh u akcijskom cenovniku košta 27.499 evra sa uključenim popustom. S obzirom na ono šta nudi i na sve najvažnije sisteme asistencije u vožnji, možemo reći da je ovo fer ponuda po današnjim merilima.

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Specifikacija:

 

Kia Sportage 1.6 T.GDI  
 Tip motora:  Benzinski turbo
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  250 / 4.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  189
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,3
 Potrošnja na testu L/100 km (otvoreno - grad):  6,4
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  591 / 1.780
 Zapremina rezervoara (L):  54
 Masa automobila / nosivost(kg):  1510 / 585
 Dimenzije pneumatika:  215/65 R17
 Dužina automobila (mm):  4.515
 Širina automobila (mm):  1.865
 Visina automobila (mm):  1.650
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.680
 Cena vozila sa osnovnom opremom (€):  25.499

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.kia.rs

 

 

Fotograf: Milomir Bošković
Automagazin.rs

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Gradski automobil ne može biti luksuzan i sportski? Iz kompanije Toyota stiže atraktvni demanti u obliku modela Yaris sa bogatim paketom opremom, koji pruža vrhunski užitak i zabavu u vožnji. Da, tako je, uživanje i zabava. Gradski auto ne mora biti samo prevozno sredstvo od tačke A do tačke B, već može biti puno više od toga...

Test: Toyota Hilux 2.8 D-4D (FOTO)

Test: Toyota Hilux 2.8 D-4D (FOTO)

Deveta generacija slavnog pick-up modela Toyota Hilux prošle godine je prošla modernizacju. Novi turbodizel motor je samo jedna od novina ispod odela novog "Neuništivog"...

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Po kriterijumu cenovne politike, teško je pronaći konkurenciju automobilima marke Dacia. Model Duster nudi vrhunski odnos uloženo-dobijeno, a kada tome dodamo i mogućnost da ga možete kupiti sa fabričkom modifikacijom za plin (TNG), sve postaje puno zanimlljivije...

123456. . .35
Mercedes-AMG ONE
Slika nedelje