AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Gradski automobil ne može biti luksuzan i sportski? Iz kompanije Toyota stiže atraktvni demanti u obliku modela Yaris sa bogatim paketom opremom, koji pruža vrhunski užitak i zabavu u vožnji. Da, tako je, uživanje i zabava. Gradski auto ne mora biti samo prevozno sredstvo od tačke A do tačke B, već može biti puno više od toga...

 

Pogledajte fotogaleriju: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style.

 

Na testu smo imali Yaris sa jednim od najatraktivnijih paketa opreme - Style. Već na prvi pogled je jasno da je testirani Yaris drugačiji. On je bogato opremljen, ima atraktivne felne i komnbinaciju boja, uključujući i Piano crnju gornju prednju masku, koji jasno ističu dinamičnu liniju automobila. Zadnje svetlosne grupe su takođe izvedene u LED tehnologiji, antena na krovu automobila je u obliku ajkulinog repa, a zadnji prozori na automobilu su zatamnjeni. Već u standardnu opremu spadaju zatamnjena stakla zadnjih prozora, automatski preklopivi bočni retrovizori, senzor za kišu, prednja LED svetla...

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Sa boka se ističe dinamičan profil prozora i dvobojna karoserija. Yaris se može pohvaliti malim prevesima karoserije, što obećava vrhunsku agilnost u vožnji.

 

Posebnu pažnju privlače i atraktivne felne prečnika 17 inča, na koje su montirani pneumatici dimenzija 205/45 R17. U celini automobil deluje kompaktno, čemu doprinose kratki prepusti karoserije po principu "točak na po svaki ćošak". Automobil izgleda tako atraktivno i sportki, da se lako može pomešati sa verzijom Yaris GR Sport.

 

Unutrašnjost automobila je dobila dodatnu dozu luksuza, ali bez uticaja na jednostavnost korišćenja, po kojem je Toyota uvek bila prepoznatljiva. Sedišta su izdašnih dimenzija i za volan Yarisa se udobno smestio naš test vozač visine 196 centimetara. Sedišta su široka i obezbeđuju odlično bočno držanje u krivinama.

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Yaris se može pohvaliti kvalitetnim materijalima, vrhunskim displejima, pa čak i Head-up displejom, što je u ovom segmentu pravi raritet. 

 

Osećaj u enterijeru je prijatan i može se uporediti sa nekim manjim automobilom iz premiumm segmenta. Za to možemo zahvaliti vrhunskoj opremi, koja pruža sve ono što od jednog modernog automobila i očekujemo. Ono na šta smo od Toyote navikli, jeste odlična ergonomija komandi i odrlična organizacija unutrašnjeg prostora. Prostora ima sasvim dovoljno u svim smerovima. Razumljivo, pozadi je prostor nešto manji, a ako nešto moramo kritikovati, onda je to pristup zadnjim sedištima, koji je ograničen maksimalnim uglom otvaranja vrata. Prtljažnik ima zapreminu od 286 litara, što je dovoljno za veće kupovine ili prtljag za produženi vikend.


Digitalna instrument tabla ima jednostavnu i prijatnu grafiku, sa brzim odgovorima displeja. U centralnom delu armaturne table dominira Toyota Smart Connect sa 9-inčnim HD displejem. Displej je osetljiv na dodir, a preko njega možemo podešavati praktično sve funkcije u automobilu. Za svaku pohvalu su jasno i jednostavno definisane komande klima uređaja, ispod kojih se nalaze komande za grejanje sedišta i USB port.

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Instrument tabla je potpuno digitalizovana. 

 

Toyota Yaris u paketu opreme Style je dostupna sa nekoliko agregata: 1.5-litarski benzinski atmosferski trocilindarski agregat zapremine 1.5 litra maksimalne snage 125 KS, dostupan u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim menjačem iMT ili sa 1.5 litarskim hibridnim trocilindarskim motorom sa sistemskom snagom od 116 KS u kombinaciji sa kontinualnim e-CVT menjačem. Naš test automobil pokretala je slabija elektrifikovana verzija.


Osnovu čini 1.5-litarski atmosferski motor sa tri cilindra, koji razvija maksimalnu snagu od 68 kW (92 KS) i maksimalni obrtni moment od 120 Nm pri 3.600 o/min, kojeg podržava elektromotor maksimalne snage 59 kW sa maksimalnim obrtnim momentom od 141 Nm. Rezultat je sistemska snaga od 85 kW (116 KS), koja se na točkove šalje preko kontinualnog e-CVT menjača. Elektromotor crpi energiju iz litijum-jonskih baterija, koje u novom Yarisu imaju 48 ćelija umesto 120, koliko su imale u staroj generaciji. Efikasniji je i tok energije i napon od 177,6 V (ranije 144 V). U poređenju sa prethodnom generacijom, baterije su "smršale" za 12 kilograma i pozicionirane su ispod zadnjih sedišta. Baterije se pune samo tokom vožnje, posebno prilikom kočenja. Snažniji nivo rekuperacije može se aktivirati preko ručice menjača, čime se postiže intenzivnije punjenje baterija.

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Sedišta su opremljena sistemom grejanja, udoba su i pružaju odličnu podršku telu u krivinama. 

 

U praksi, pogonski sistem funkcioniše odlično. Neobično je živahan i pruža iznenađujuće dobra ubrzanja. Samo na električni pogon moguće se kretati pri malim brzinama, ali je veza sa konvencionalnim motorom odlična i prelazak sa elektro pogona na benzinski skoro je neprimetan. Saradnja ova dva motora je besprekorna u skladu sa očekivanjima od Toyote.


Pri manjim brzinama, pogonski sistem je praktično nečujan. Međutim, pri snažnijem dodavanju gasa, automatski se uključuje benzinski motor, a ako broj obrtaja pređe 4.000 o/min, onda možemo računati na nešto veću buku motora. Kada brzina postane konstantna, buka ponovo praktično nestaje. Zanimljivo je, da ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 9,7 sekundi, što je odličan rezultat. Massa automobila iznosi od 1090 do 1180 kilograma.

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style može se pohvaliti vrhunskim voznim osobinama. 

 

Potrošnja goriva, prema informacijama koje nam dolaze od proizvođača, iznosi u rasponu od 3,8 do 4,3 l/100 km. Upravo ovu potrošnju uspeli smo da postignemo, istina uz nešto mekšu nogu na papučici gasa. Naša potrošnja se kretala od 4 do 4,5 l/100 km. U nešto oštrijoj gradskoj vožnji, naš Yaris je trošio između 5 i 6 litara na 100 pređenih kilometara.

 

Oslanjanje Yarisa zaslužuje sve pohvale. Hibridna verzija Yarisa na putu leži možda i bolje od verzije sa konvencionalnim pogonom, jer su baterije smeštene u podu automobila, čime je težište automobila sniženo. Oslanjanje prednjih točkova je podešeno tako da automobil brzo reaguje na komande volana, a modifikacijom amortizera Toyota je postigla odličan rezultat u oblasti brze promene smera. Inženjeri su na novom Yarisu unapredili i amortizaciju zadnjih točkova, čime je minimalizovano naginjanje karoserije u krivinama.

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Ako tražite praktičan automobil za grad i okolinu, koji će vas zadovoljiti dizajnom, vrhunskom opremom i užitkom u vožnji, Toyota Yaris Hybrid u Style paketu opreme je zanimljiv izbor.


Cena modela Toyota Yaris u Style paketu opreme u Srbiji startuje od 22.590 €, koliko je potrebno izdvojiti za verziju sa 1.5 VVT-iE motorom (125 KS). Za hibridnu verziju potrebno je izdvojiti 28.290 €.

 

Više o modelu Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style možete pogledati klikom na LINK.

 

 Toyota Yaris Hybrid - Tehnička specifikacija  
 Tip motora:  Benzinski i elektromotor
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1490
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  68 / 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  120 / 3 600 - 4 800
 Elektromotor (snaga i obrtni moment):  59 kW i 141 Nm
Ukupna snaga pogonskog sistema:  85 kW (116 KS)
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,7
 Potrošnja (prosečna na testu):  4,0
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  258
 Zapremina rezervoara (L):  36
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.090 / 525
 Dimenzije pneumatika:  205 / 45 R17
 Dužina automobila (mm):  3 940
 Širina automobila (mm):  1 745
 Visina automobila (mm):  1 500
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2 560
 Cena modela Yaris Hybrid Style (EUR):  28.290 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 Web: www.toyota.rs

Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje