AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe (FOTO)

Testirali smo: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe (FOTO)

Kompaktni sedan sa slavnim imenom prošle godine je prošao modernizaciju. Troprostorne limuzine su tradicionalno popularne na našim putevima i zato smo na srpskim putevima isprobali upravo Megane GrandCoupe, koji je prošle godine modernizovan...

Testirali smo: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe (FOTO)

Renault Megane GrandCoupe u ponudi je nasledio model Fluence. Povratak u porodicu Megane je omogućio korišćenje tehnologije nove generacije Meganea. 

 

Pogledajte fotogaleriju: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe - Test.

 

Iako se radi o klasičnoj limuzini sa dva para vrata i odvojenim prtljažnikom, njegova oznaka je GrandCoupe. Iako možda na prvi pogled deluje kao marketinški trik, što proizvođači automobila često čine, ovoga puta Renault od nas za dizajn zaslužuje palac nagore. Dizajneri su uspeli da kreiraju elegantnu siluetu zadnjeg dela, koja se, zbog kosog krova, neprimetno spaja sa prednjim delom automobila. 

Testirali smo: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe (FOTO)

Kao i hatchback, Renault Megane GrandCoupe je prošle godine prošao fazu modernizacije. 

 

Pogledajte: Novi Renault Captur (2020) stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO).

 

Vladan Petrović, test vozač Automagazin portala, koji se prethodnih dana "družio" sa ovim privlačnim automobilom, istakao je da automobil uživo izgleda daleko atraktivnije nego na fotografijama. "Da, uživo auto deluje sveže i novo i privlači pažnju. Naši vozači tradicionalno vole sedane i to se može primetiti na svakom koraku. Dizajn prednjeg dela je identičan kao kod hatchback-a, sve do B-stubova. Napred su prepoznatljiva svetla u obliku slova C, dok se pozadi svetlosne grupe protežu celom širinom prljtljažnika. Sve u svemu, automobil izgleda skladno i kompaktno iz svih uglova, sa većom dozom elegancije od hatchback-a. Modernizacija koju je prošao prošle godine nije dramatična i samo ga je dodatno osvežila." 

Testirali smo: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe (FOTO)

Ono po čemu već na daljinu prepoznajemo Megane, jesu karakteristična prednja dnevna svetla u obliku slova C.

 

Pogledajte: Novi Renault Clio (2020) - Naši prvi utisci (FOTO).

 

Od samog početka, GrandCoupe je razvijan paralelno sa hatchback modelom i sa njim deli tehniku. Naravno, to se odnosi i na unutrašnjost automobila, s tim što je GrandCoupe izrađen na proširenoj platformi, kao i  GrandTour. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.711 milimetara, a razlika od 1 milimetara u odnosu na GrandTour pojavljuje se zbog različite geometrije zadnje osovine. 

Testirali smo: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe (FOTO)

Unutrašnjost ima vrhunsku ergonomiju, sve je "na svom mestu", a sedišta imaju dugačak sedalni deo, koji pruža dobru podršku za butni deo nogu.

 

Pogledajte: Priča o Renaultovoj hands free kartici.

 

"Vozač brzo pronalazi optimalan položaj za volanom. Sedišta su udobna i pružaju odlično držanje tela kroz krivine. Na dužim putovanjima, dugačak sedalni deo pruža dobru podršku za butni deo nogu, tako da se nećete umoriti ni prilikom višesatnih putovanja. Kada smo kod enterijera, ovde moram nešto posebno da pohvalim - automobil zagreva kabinu veoma brzo, iako su temperature bile ispod nule. Nisam to očekivao od automobila opremljenog ovim motorom." -ističe Petrović. 

Testirali smo: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe (FOTO)

Veliki centralni displej ima odličnu grafiku i mnoštvo informacija i funkcija. 

 

Pogledajte: Test - Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO).

 

Na zadnjim sedištima ima dovoljno mesta za tri osobe, međutim ovde imamo jedno veliko "ali". Osobe prosečne visine putovaće apsolutno udobno i komforno, dok više osobe će imati problema sa prostorom za glavu, zbog padajuće linije krova. U svim drugim aspektima, Renault Megane GrandCoupe se ne razlikuje od GrandToura. Ergonomija je na nivou koji očekujemo od ovog francuskog proizvođača, sve je na dohvat ruke i tamo gde i očekujemo. Naš test automobil bio je opremljen i sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova, monitoringom saobraćajne trake, Multi Sense sistemom sa četiri režima vožnje (tri + jedan individualizovani), navigacioni sistem, automatske svetlosne grupe, pristup automobilu bez ključa... Uz doplatu se mogu dobiti i dve novine koje je doneo facelift - najsavremenija verzija digitalne instrument table dijagonale 10 inča i najnoviji multimedijalni sistem Easy Link sa displejom osetljivim na dodir dijagonale 9,3 inča. Vladan Petrović je posebno pohvalio jedan detalj u automobilu - retrovizor! "Ovo je najlepši unutrašnji retrovizor koji sam video u automobulu ove klase. Renaultovi dizajneri definitivno zaslužuju da ih pohvalimo."

Testirali smo: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe (FOTO)

Zadnja sedišta obezbeđuje dovoljno prostora u svim smerovima, ali sa nešto manjom rezervom u oblasti glave, zbog padajuće linije krova. 

 

Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 550 litara, što je rezultat za pohvalu. Ako nešto moramo zameriti, onda je to nešto viša utovarna ivica i samim ti ograničen pristup. Za one kojima je potrebno više prostora, nasloni sedišta se mogu preklopiti pa će lako stati duži predmeti. Uz doplatu se može dobiti i rezervni točak, dok je standardno dostupan set za punjenje.

Testirali smo: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe (FOTO)

Naš test automobil (Intens nivo opreme) bio je opremljen felnama prečnika 17 inča i Dunlop zimskim pneumaticima, koje su se u snežnim uslovima vrhunski pokazale.

 

Novi agregat 1.0 TCe sa tri cilindra i maksimalne snage 84 kW preuzeo je ulogu osnovne motorizacije kod osveženog modela Megane GrandCoupe. Agregat razvija maksimalnu snagu od 115 KS pri 5.000 do 5.250 o/min i maksimalni obrtni moment od 200 Nm, dostupan pri 2.900 o/min. Iz mesta do 100 km/h Megane GrandCoupe TCe 115 stiže za 11 sekundi i postiže maksimalnih 190 km/h.


"Na papiru motor ne obećava, međutim realnost nas je demantovala. Pre svega moram da kažem, da je teško primetiti da motor ima tri cilindra. On savršeno maskira svoju trocilindarsku konstrukciju. Radi mirno i bez vibracija i ima visok nivo zvučne izolacije. Šestostepeni manuelni menjač odlično sarađuje sa menjačem i čini automobil izuzetno povoznim." - objašnjava Petrović.


Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6,9 l/100 km. Najveći deo testa smo realizovali u planinskim zimskim uslovima i po snegom prekrivenom kolovozu.

Testirali smo: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe (FOTO)

Vladan Petrović je istakao da je Megane GrandCoupe odličan porodičan automobil, koji vozaču pruža užitak u vožnji.

 

Udobnost je očekivana za ovaj segemnt automobila. Oslanjanje odlično filtrira neravnine na putu, ali nije preterano mekano. "Renault je napravio kompromis između dobre udobnosti i agilnosti automobila. Ovaj Renault nije "leteći tepih" kakvi su nekada bili automobili ovog brnda, ali zato odlično leži na putu i pruža dovoljno užitka u krivinama. U krivinama se praktično ne naginje i vozaču pruža dovoljno informacija sa podloge." - zaključuje Petrović.


Cenovnik modela Renault Megane GrandCoupe možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Renault Megane GrandCoupe 115 TCe (FOTO)

Specifikacija:

 

Renault Megane GrandCoupe 115 TCe  
 Tip motora:  Benzinski - turbo
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  999
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  84 / 5.000 - 5.250
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  200 / 2.900 - 3.500
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  190
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,0
 Potrošnja L/100 km (prosek na našem testu):  6,9
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  550 / 1.191
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost(kg):  1.324/ 462
 Dimenzije pneumatika:  205 / 50 R17
 Dužina automobila (mm):  4.632
 Širina automobila (mm):  1.814
 Visina automobila (mm):  1.443
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.711
 Cena vozila sa osnovnom opremom (€):  17.190

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.renault.rs

 

Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje