Testirali smo: Renault Megane Conquest E-Tech engineered 145 Hybrid (FOTO)

Kupe SUV modeli su kod premium brendova popularan izbor. Zato je Renault odlučio da kupeovski SUV ponudi u Mainstream kategoriji, koji smo isprobali na srpskim putevima. Ovo su naši utisci...
U segmentu malih hatchback modela Renault je prethodnih godina zabeležio velike uspehe - modeli Clio i Captur spadaju u najprodavanije automobile u Evropi. U budućnosti Renault planira snaženje C i D segmenta, a jedan od prvih modela kojim francuska kompanija planira napad u više segmente, jeste model koji se u ex YU državama zove Renault Megane Conquest.
Pogledajte fotogaleriju: Renault Megane Conquest E-Tech.
Renault Megane Conquest meri dužinu od 4.568 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.720 milimetara. U poređenju sa Capturom, automobil je duži za 34 centimetra, a rastojanje između osovina je veće za 18 centimeta. Zanimljivo je da po svojoj dužini nadmašuje čak i model Kadjar, koji se pozicionirao jedan stepenik više u hijerarhiji ovog francuskog proizvođača.

Možemo ga zvati francuska X-četvorka. Renault Megane Conquest ostavlja pozitivan utisak već na prvi pogled.
Dizajnerski, Renault Megane Conquest ima sve tipične Renaultove detalje, uključujuću veliku rešetku hladnjaka i dnevna svetla u obliku bumeranga i veliki logo u sredini (novi logo će morati da sačeka još nekoliko meseci, kada na tržište dolazi osvežena verzija ovog modela). Glavna karakteristika bočne siluete jeste padajuća linija krova, koja daje kupeovski oblik automobilu. Zadnji deo čine elegantno ukopljene svetlosne grupe i masivan branik sa difuzorom u koji su vešto uklopljene imitacije otvora za izduvni sistem. Naravno, izduvni sistem je efikasno skriven od očiju posmatrača. Treba istaći da automobil uživo definitivno izgleda bolje i atraktivnije nego na fotografijama.
Što se enterijera tiče, izgleda moderno i atraktivno. Dizajneri Renaulta su naporno radili i rezultat je za svaku pohvalu. Sedenje u automobilu otkriva nam da se radi o automobilu koji je viši od klasičnog kompaktnog modela, ali niži od SUV modela. U automobil se lako ulazi i izlazi iz njega. Sedišta su vrhunski ergonomski oblikovana i imaju snažna bočna uporišta, a test automobil se može pohvaliti sedištima presvučenim kožom i Alcantarom, što daje vrhunski vizuelni efekat i prijatna su na dodir.

Iako je značajno veći, automobil stoji na platformi CMF-B, koju deli sa modelima Clio i Captur.
Putnici visine 185 centimetara imaće dovoljno prostora na svim pozicijama u automobila, pa čak i dovoljno rezerve iznad glave na zadnjim sedištima. Iako je linija krova padajuća, sedišta su postavljena nešto niže, čime je dobijeno više prostora u gornjim delovima automobila. Prostor za kolena je takođe iznad proseka.
Što se tiče kontrolne table, koriščen je isti koncept kao kod modela Clio i Captur. Prostor centralne konzole praktično je prekrio veliki displej multimedijalnog sistema osetljiv na dodir, dijagonale od 7 do 9,3 inča, u zavisnosti od opreme. Displej zaslužuje najvišu ocenu ima odličnu grafiku i može se podeliti u nekoliko zona, kako biste imali brži pristup najčešće korišćenim funkcijama. Instrument tabla je takođe digitalna, a sve pohvale zaslužuju mogućnosti podešavanja njene grafike i boje pozadine. Displej ima mogućnost da pokazuje mnogo informacija, grafika je moderna i prijatna za oko. Ispod centralnog displeja se nalazi nekoliko uobičejenih fizičkih komandi, a ispod je kompletna kontrola klima uređaja.

Enterijer je jača strana ovog automobila. Završna obrada je vrhunska, a unutra su najmodernija rešenja koja nudi Renault. Vizuelno podseća na kokpit koji smo videli u novoj generaciji Captura.
Široki prednji stubovi zaslužuju kritiku, jer ograničavaju bočno vidno polje, što bi trebalo da je jača strana SUV modela sa višim položajem sedenja. Kada smo kod preglednosti, treba istaći da pogled unazad takođe ograničen, što je karakteristično upravo za SUV modele sa kupeovskom siluetom. Na drugoj strani, Renault je na model Renault Megane Conquest instalirao velike retrovizore i odličnu kameru za vožnju unazad. Za svaku pohvalu je i klizni naslon za ruke, što je u ovoj kategoriji automobila pravi raritet.

Sedišta su vrhunski oblikovana, sa izraženim bočnim uporištima, koji snažno drže telo u krivinama. Udobnost je na visokom nivou.
Elektrfikacija je trend koji evropske automobilske kompanije ne mogu da izbegnu. Potpuno električni automobili i Plug-in hibridi igraju vodeću ulogu u ovom procesu, ali neki proizvođači pokušavaju i sa nešto drugačijim rešenjima. Među njima je i Renault, koji postepeno proširuje ponudu svojih Full-Hybrida. U testiranom Renault Megane Conquest imali smo priliku da isprobamo E-Tech Full Hybrid tehnologiju. Upravo sa modelom Renault Megane Conquest francuski proizvođač želi da smanji prosečnu emisiju CO2 u svojoj ponudi, pa je tako ovaj model dostupan isključivo u elektrifikovanom obliku. Verzija bez pomoćnog elektromotora nije planirana, kao ni turbodizel. U Evropi se ovaj atraktivan model prodaje kao Micro-Hybrid sa 1.3 TCe maksimalne snage 103 i 118 kW, koje dopunjuje Full-Hybrid E-Tech Hybrid, kojeg smo imali na testu.

Prostora na zadnjim sedištima ima dovoljno u svim smerovima.
Kod modela Renault Megane Conquest konstruktori su koristili nešto drugačiji koncept od konkurencije. Naime, automobil je primarno bio razvijen kao elektromobil - ovaj hybrid primarno vozi pomoću elektromora, a "pomaže" mu konvencionalni motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Konkretno, pod haubom diše atmosferski 1.6-litarski benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva maksimalne snage 69 kW, koju potpomaže elektromotor snage 36 kW, smešten u kućište menjača. Pored toga, automobil je opremljen i starter-generatorom od 15 kW. Rezultat je kombinovana snaga od 105 kW.
Sistem se oslanja na moderan multimod menjač bez kvačila, koji je spojen sa zupčanicima. Umesto mehaničke sinhronizacije za izjednačavanje broja obrtaja, koristi se električna sinhronizacija. Za elektromotor postoje dva stepena prenosa, a za motor sa unutrašnim sagorevanjem četiri.
Poslednji deo sistema je baterija kapaciteta 1,2 kWh, koja može da izdrži tri kilometra u čisto električnom režimu, pri maksimalnoj brzini od 75 km/h.
U praksi, vožnja ovog automobila ostavila je na nas utisak uživanja u krstarećoj vožnji, bez pretenzija na sport. Posebno na autoputu, Renault Megane Conquest je malo lenj, o čemu svedoči i vreme koje je potrebno za ubrzanje iz mesta do 100 km/h, koje iznosi 10,8 sekundi. To je za jednu sekundu lošiji rezultat od onog koji postiže osnovni benzinski 1.3 TCe (103 kW) sa EDC menjačem.

Robotizovani menjač odlično sarađuje sa pogonskim sistemom. Promene stepena prenosa su praktično neprimetne.
Međutim, u gradskim uslovima agilnost motora je odlična. Megane Conquest je optimalan automobil za sve one koji traže agilan gradski model, koji je spreman da živahno startuje u gradskim uslovima. Palac nagore zaslužuje potrošnja. Megane Conquest je pravi šampion u potrošnji. U gradskim uslovima automobil je trošio manje od šest litara benzina na 100 pređenih kilometara, jer automobil često prelazi u električni mod rada. U međugradskom saobraćaju, na relaciji Beograd - Valjevo, zabeležili smo potrošnju od rekordnih 4,3 l/100 km. To je za ovu veličunu automobila fantastičan rezultat. Za bolje punjenje baterija kroz proces rekuperacije, potrebno je ručicu menjača iz položaja "D" prebaciti u položaj "B", što se posebno korisno pokazalo prilikom spuštanja niz planinu.
Uprkos optički sportskom karakteru SUV-kupea, Renault Megane Conquest je pre svega udobno podešen porodičan automobil, koji više odgovara onima koji žele krstarenje na putevima. Zadnje oslanjanje je opremljeno klasičnom torzionom osovinom a napred McPherson oslanjanjem, što nije iznenađenje, ako uzmemo u obzir činjenicu da je korišćena baza malog automobila. Automobil je udoban, odlično filtrira neravnine na putu, ali nemoguće je sakriti nešto grublje udarce točkova prečnika 18 inča. Zato se u krivinama odlično ponaša, uz minimalno naginjanje i automobil se čvrsto drži zadate putanje.

Prtljažnik meri zapreminu od 480 litara.
Renault Megane Conquest nas je impresionirao malom potrošnjom i modernim enterijerom. Ovo je optimalan porodični automobil za svaki dan i za sve potrebe. I na kraju, cena. Početna cena za model Renault Megane Conquest iznosi 29.190 evra, koliko je potrebno izdvojiti za verziju equilibre mild hybrid TCe 140 EDC. Za testirani primerak Megane Conquest E-Tech engineered 145 hibrid treba izdvojiti 37.690 evra.
Više o modelu Renault Megane Conquest možete pogledati klikom na LINK.

Renault Megane Conquest E-Tech engineered 145 Hybrid | |
Tip motora: | Benzinski + elektromotor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.598 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 69 / 5.600 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 148 / 3.600 |
Maksimalni obrtni moment elektromotora (Nm / o/min): | 205 / 0 |
Maksimalna snaga elektromotora (kW / o/min): | 36 / 0 |
Maksimalna snaga pogonskog sistema ( kW / o/min): | 105 / ----------- |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 172 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,8 |
Potrošnja L/100 km (test prosek): | 5,2 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 480 / --- |
Zapremina rezervoara (L): | 50 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.435 / 526 |
Dimenzije pneumatika: | 215 / 55 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.568 |
Širina automobila (mm): | 1.821 |
Visina automobila (mm): | 1.576 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.720 |
Cena Renault Megane Conquest E-Tech 145 Hybrid | 37.690 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.renault.rs
Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs