Testirali smo: Land Rover Defender 110 D240 - Pogodak pravo u metu (FOTO)
Na testu smo imali legendarni Defender. Da li je to spartanski off-road kao nekada? Nije spartanski. Ali je nešto puno bolje od toga. Ovakvu transformaciju automobilska industrija još nije videla...
Novi Defender sa svojim prethodnikom nema ništa zajedničko. U svim oblastima ga je nadmašio, u dizajnu je svetlosnu godinu ispred.
Sreća je lepa i posle dugog čekanja
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Land Rover Defender je jedna od legendi automobilske industrije. Poslednji primerak je spušten sa proizvodne linije 29. januara 2016. godine u 9:22 časova, posle neverovatnih 68 godina proizvodnje. U praktično neizmenjenom obliku se proizvodio od 1990. do 2016. godine, zbog čega više nije mogao da zadovolji evropske, ali ni američke standarde za zaštitu pešaka. Zatim su stručnjaci u Land Roveru napravili pauzu. Dok su Jeep Wrangler i Mercedes-Benz G dobili svoje naslednike, na novog Defendera smo morali čekati tri godine. Da li se isplatilo? Za nekog su to bile tri duge godine, dok za ljubitelje automobila ovog brenda i nisu, jer kako kaže pesma Desanke Maksimović - "Sreća je lepa samo dok se čeka, dok od sebe samo nagoveštaj da."
Novi Defender je veliki "komad" auta. U dužinu meri preko 5 metara. Visina i širina su na sličnom nivou od 2 metra.
Dizajn
Na kraju, novi Defender je zasijao punim sjajem na međunarodnom autosalonu u Frankfurtu 2019. godine. Kažu da je titulu teško osvojiti, ali je još teže odbraniti. Britanski inženjeri su imali veoma težak zadatak - da svoj legendarni off-road, koji je trajao neverovatnih 68 godina, teleportuju u 21. vek. I, evo ga. Totalni preporod. Novina praktično nema nikakve veze sa starom ikonom sa aluminijumskom karoserijom. Možda je samo aluminijum kao zajednički materijal ono što je isto na ova dva automobila.
Iako je automobil potpuno nov, postoji nešto čime nas ovaj automobil neupitno podseća na prošlost. Silueta automobila, kockast dizajn karoserije, rezervni točak montiran na poklopac prtljažnika, samo su neki od elemenata koji nas podsećaju na to koji automobil stoji pred nama. Tu su i zadnje svetlosne grupe izvedene u retro stilu, kao i karakteristični "alpski" prozori na krovu automobila, iznad putnika na zadnjim sedištima. Tu su i imitacije ploča od nerđajućeg čelika na haubi. Posebno su zanimljivi i obojeni kvadratići na bočnim zadnjim prozorima, koji nemaju samo vizuelnu funkciju. Ispod njih se krije snažan stub na koji je moguće montirati specijalno dizajniran kofer ili čuvene merdevine.
Sve u svemu, automobil izgleda prepoznatljivo, značajno modernije i skuplje od prethodnika, ali u isto vreme ostavlja utisak pravog vrednog farmera, koji je u svakom trenutku spreman da zasuče rukave i pređe na posao.
Enterijer
Kao i na spoljašnjem dizajnu, u enterijeru nije ostao kamen na kamenu. Enterijer novog Defendera dobio je sve ono čime se može pohvaliti jedan moderan SUV, pardon off-road model. Instrument tabla je potpuno digitalizovana, tu je i veliki multimedijalni sistem, birač brzine preko "joysticka", kontrola klima uređaja takođe je digitalizovana. Kompletan dizajn je ipak zadržao jednostavnost, sve je pregledno i na dohvat ruke i izvedeno je u minimalističkom stilu.
Poseban vizuelni detalj koji privlači pažnju jeste natpis Defender na desnoj strani armaturne table, ispred suvozača. Kompletna armaturna tabla i obloge vrata presvučeni su originalnim materijalom, koji na prvi pogled podseća na neopren. Ovaj materijal odaje utisak otpornosti na grebanje i čini se kao da su stručnjaci za enterijer imali u vidu da će u automobil ulaziti putnici koji imaju i određenu količinu blata na svom odelu :-) Sve u svemu, enterijer je dovoljno grub da ga možete uprljati, ali u isto vreme odiše sa dovoljnom dozom luksuza.
Stil je izražen i u enterijeru, koji koristi otporne, ali u isto vreme kvalitetne i luksuzne detalje.
Naravno, tu su i mnogobrojni sistemi asistencije u okviru multifunkcionalnog sistema. Zbog nešto lošije preglednosti automobila, tu su i sistemi kamera, koji vozaču jasno pokazuju gde se automobil nalazi i njegovo okruženje, preko kamera i snimaka u realnom vremenu. Posebnu pažnju na velikom displeju privlači "prozirna hauba", koja pruža orjentaciju vozaču o tome gde se nalaze i u kojem uglu su točkovi automobila. Tu je i digitalni unutrašnji retrovizor, na kojem možete aktivirati i opciju reprodukcije slike sa kamere smeštene u krovnoj GPS anteni. Ova kamere je vrhunski podešena, uklanja "mrtve uglove", ali je potrebno određeno privikavanje na ovaj sistem. Vozač jednostavnim pomeranjem ručice na ramu retrovizora može izabrati da li želi konvencionalni ili digitalni retrovizor. Defender se može pohvaliti vrhunskim Infotaiment sistemom, kojem dajemo makimalnu ocenu. Defender je prvi Land Rover, koji je dobio elektroniku od LG. Sistem PiVi Pro može biti konstantno spojen sa internetom i omogućiti ažuriranje softwara. Virtuelni kokpit ispred vozača i centralni ekran imaju vrhunsku rezoluciju i najmoderniju grafiku.
Tu je i najmoderniji Infotainment siste PiVi Pro.
Na centralnoj konzoli, na digitalizovanim kružnim dugmićima za kontrolu klima uređaja, nalaze se i komande za grejanje sedišta, a preko istih se kontriliše i intenzitet okretanja ventilatora u sistemu ventilacije. Na istom ovom polju se nalazi i dugme za aktiviranje redukcije menjača, podešavanje visine karoserije, asistent za spuštanje na nizbrdici, ali i dugme za izbor režima vožnje iz sistema Terrain Response 2.
Na zadnjim sedištima, kao i napred, prostora iza na pretek. Na zadnja sedišta se mogu lako smestiti tri odrasle osobe, kojima će biti udobno i na dužim putovanjima. Land Rover nije štedeo na dimenzijama. Iako se sedi na nešto višoj poziciji nego na prednjim sedištima, i dalje ima velika rezerva iznad glava putnika. Postoji verzija i sa trećim redom sedišta, ali naš automobil ih nije imao. Zato je zapremina prtljažnika od 916 litara za svaku pohvalu. Nakon obaranja naslona zadnjih sedišta, zapremina prtljažnika raste na 2.233 litra. Pristup prtljažniku je nešto zahtevniji zbog načina otvaranja vrata, čija težina je nešto veća zbog rezervnog točka na njima. Ako se odlučite za verziju sa pneumatskim oslanjanjem, zadnji deo Defendera se može spustiti do 50 mm, kako bi utovarna ivica prtljažnika bila niža, a utovar robe lakši.
Na zadnjim sedištima ima mesta za tri odrasle osobe, koji će uživati u luksuzu i kvalitetnim materijalima.
Motor
Naš test automobil pokretao je 2.0-litarski turbodizel motor. Novi dizel nosi oznaku 2.0 D240 Ingenium i zaslužuje samo reči hvale. Uz asistenciju para turbopunjača, razvija maksimalnu snagu od 177 kW (240 KS) i maksimalni obrtni moment od 430 Nm, koji je na raspolaganju već od 1.500 o/min. Ovaj fantastični agregat pokreće 2,3 tone teškog Defendera iz mesta do 100 km/ za oko 9 sekundi i postiže maksimalnih 188 km/h. Zahvaljujući optimalno podešenom automatizovanom menjaču sa 8 stepeni prenosa, automobil sjajno ubrzava u svim situacijama, i to bez ikakvog napora. Agregat se sa takvom lakoćom nosi sa teškim terencem, da smo u nekim situacijama imali utisak da se pod haubom krije 6-cilindarski motor. Čak ni pri nešto većim brzinama, nećete patiti od osećaja nedostatka dinamičnosti.
2.0-litarski motor u kombinaciji sa masom od 2,3 tone traži i razumnu količinu goriva za svoje "usluge". Mi smo na testu zabeležili prosečnu potrošnju od 8,1 l/100 km, uključujući vožnju na autoputu, kratak izlet na teren i gradski saobraćaj.
U vožnji
Zahvaljujući vazdušnom oslanjanju, automobil pruža vrhunski komfor putnicima. Na autoputu je osećaj kao u Range Roveru. Na oštećenim putevima sa puno rupa, automobil odlično filtrira sve neravnine i do putnika ne dolazi skoro nikakva vibracija. Naravno, za vrhunsku udobnom možemo zahvaliti i velikim točkovima - felne su prečnika 20 inča, a pneumatici dimenzija 255/60. Dakle, pneumatici nisu izraziti niskoprofilni, već je izabrana opcija sa nešto višim profilom, kako zbog udobnosti, tako i zbog mogućnosti terenske vožnje.
Od Defendera se očekuje da bude terenski kralj. Iako je napustio ideju konstrukcije na konvencionalnoj šasiji, novi Defender je zadržao sve najbolje od starog, ali i dobio puno toga novog što prethodnik nije imao. Iako automobil ima neku vrstu samonoseće karoserije, inženjeri su uspeli, ne samo da zadrže čvrstinu prethodnika, već i da novim tehnologijama spajanja aluminijumske konstrukcije značajno povećaju torzionu krutost karoserije. U to smo se uverili već u gradskoj vožnji, prelazeći preko visokih ivičnjaka. Automobil prilikom spuštanja sa visokog ivičnjaka ne daje ni trunku sumnje u svoju čvrstinu. Nema apsolutno nikakvih uvijanja karoserije.
U off-road uslovima se oseća njegova najveća moć. Sistem pogona na sve točkove radi savršeno i u svakom trenutku prenosi dovoljno obrtnog momenta na točak koji ima najbolji grip. Novi Defender je napunjen elektronikom, što znatno olakšava vožnju na terenu. Već smo istakli praktični sistem kamera koji nadgleda okolinu automobila, i digitalni pogled kroz haubu, koji značajno olakšavaju vožnju u teškim terenskim uslovima. Sistem Terrain Response 2 obezbeđuje prilagođavanje ponašanja automobila prema površini ispod točkova. Pored toga, sve pohvale zaslužuje vazdušno oslanjanje, koje je sposobno da poveća klirens automobila za 145 mm ili da ga spusti za 40 mm. Elektronski aktivni diferencijal je takođe dostupan uz doplatu. Prednji prilazni ugao penjanja automobila sa povišenom karoserijom u terenskom režimu iznosi 38 stepeni, zadnji 40 stepeni, a prelazni ugao 28 stepeni. Maksimalna dubina vode kroz koju može da se kreće iznosi 900 milimetara.
Okruženje u kojem se novi Defender oseća kao riba u vodi.
Na kraju možemo zaključiti da je novi Land Rover Defender ispunio naša očekivanja. Nismo ni sumnjali. Automobil u negostoljubivim uslovima ni malo ne sramoti ime, ali u isto vreme uglađen i luksuzan automobil za svakodnevni život.
Cena je definitivno ekvivalentna kvalitetu i mogućnostima ovog automobila. Cena testiranog automobila iznosi preko 80.000 evra, ali novi Defender dostupan je po ceni već od 65.100 evra.
Više o novom Defenderu, možete pogledati na sajtu: www.landrover.rs.
Prtljažnik je ogroman, podloga je od otpornih materijala, a pristup olakšava vazdušno oslanjanje karoserije, koje može spustiti automobil za 4,5 centimetara.
Land Rover Defender 110 D240 | |
Tip motora: | Turbodizel |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.999 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 177 / 3.750-4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 430 / 1.400-3.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 188 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,1 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 8,1 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 916 / 2 233 |
Zapremina rezervoara (L): | 90 |
Masa automobila (kg): | 2.322 / 850 |
Dimenzije pneumatika: | 255 / 60 R20 |
Dužina automobila (mm): | 5.018 |
Širina automobila (mm): | 2.008 |
Visina automobila (mm): | 1.967 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 3.022 |
Cena vozila sa osnovnom opremom: | 65.100 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.landrover.rs
Foto: Milomir Bošković i Goran Perović
Automagazin.rs