AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

GLK više ne postoji u ponudi proizvođača sa trokrakom zvezdom u znaku. Njegov naslednik je dobio novo ime - GLC. Ali, nije samo ime novo. Nova je kompletna platforma i tehnologija, koja ovaj atraktivan model lansira u sami vrh klase SUV modela srednje veličine. Mercedes-Benz GLC isprobali smo na srpskim putevima, a ovo su naši utisci...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Mercedez-Benz GLC već na prvi pogled privlači pažlju, a posebno su atraktivne inteligentne LED svetlosne grupe, koje noć pretvaraju u dan. Naravno, one su deo doplatne opreme.


Ime i dizajn


Želite da kupite SUV od Mercedesa? Proizvođač iz Stuttgarta je pojednostavio nomenklaturu oznaka svojih modela, tako da će vam izbor biti jednostavniji nego ranije. Svaki SUV model u oznaci ima GL, a veličinu automobila jasno određuje treće slovo u oznaci: GLA je baziran na modelu A-Klasa, GLC je SUV baziran na modelu C-Klasa, GLE na modelu E-Klasa i GLS je SUV hijerarhijski baziran na modelu S-Klasa.

 

Pogledajte fotogaleriju: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic - Test 2016.


Dizajnerski gledano, GLK je bio veoma originalan. Imao je oštre ivice i izgledao je masivno, neki bi rekli kao kutija. U tom smislu, GLC je izgubio deo tog karaktera i umesto toga, svoje vlasnike "kupuje" dinamičnim i zadobljenim linijama, koje su karakteristične za sve nove modele sa trokrakom zvezdom u znaku. Kao što smo istakli, "davalac organa" novom nemačkom SUV-u je Mercedes-Benz C-Klasa, i zato GLC tako i izgleda. Pored toga, recimo i to da je sve kompaktno "upakovano" i da automobil izgleda skladno i atraktivno.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Za razliku od svog "kockastog" prethodnika GLK, novi GLC ima zaobljene i skladne dizajnerske linije sa izraženim bokovima. 

 

Vladan Petrović je imao samo reči hvale za novi identitet Mercedesa. "Konačno, Mercedes izgleda dinamično i privlači i mlađe vozače, a ne samo starije. GLC izgleda atletski, dinamično, sportski, ali i dalje dovoljno elegantno i ozbiljno za jedan Mercedes. Ne bih se složio da je GLC "klon" drugih modela u ponudi Mercedesa. Ako prednji deo i podseća na veće SUV modele, zadnji deo modela GLC je originalan i ne možete ga pomešati sa drugim zvezdama. Ako zadnja svetla moram da uporedim sa nekim drugim modelom, onda ću biti slobodan da kažem da je to C Coupe. Sve u svemu, GLC predstavlja prijatno osveženje u ponudi Mercedesa, i to ne samo dizajnerski, već i u tehničkom smislu Ali, o tome nešto kasnije." - otvoren je Petrović.

 

Pogledajte: Test - Mercedes-Benz C220 Bluetec.


Na temu izgleda, dodajmo i podatak, da Mercedes model GLC nudi u četiri osnovne varijante: Standard, Exclusive, AMG Line i Off-Road Line. Svaka varijanta ima sopstveni dizajnerski pečat, koji otkrivaju točkovi, maska hladnjaka, izgled branika, a sportska AMG Line, kojom je bio opremljen "naš" automobil, pored prepoznatljivih sportskih detalja, može se pohvaliti i sniženim oslanjanjem.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Po uzoru na veće, luksuznije i skuplje modele ovog brenda, kompletne svetlosne grupe izvedene su u LED tehnologiji.


Enterijer


Ako spadate u onu grupu vozača, koji preferiraju automobile koji nisu mali, ali ni previše veliki, a koji nude sasvim dovoljno unutrašnjeg prostora, onda je Mercedes-Benz GLC automobil za vas. U poređenju sa GLK, novi GLC ima za 118 milimetara duže međuosovinsko rastojanje, što se odrazilo i na prostor za noge pozadi, koji je povećan za 57 milimetara. Više je mesta i za ramena putnika, a veći i prtljažni prostor, koji nudi zapreminu od 550 litara, odnosno 1.600 litara kada se obore nasloni zadnjih sedišta. Kada smo kod prtljažnika, recimo i to, da je na nas ostavio veoma pozitivan utisak, posebno zbog kvalitetnih materijala i pravilnog oblika. Zadnja sedišta su deljiva u razmeri 40/20/40, a nasloni se mogu oboriti i pritiskom na dugme smešteno u prtljažniku. Ivica utovarnog dela prtljažnika jeste nešto viša od proseka, ali kada bi naš test automobil bio opremljen vazdušnim oslanjanjem, imali bismo mogućnost da promenimo visinu ivice prtljažnika preko dugmeta u prtljažniku.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Enterijer izgleda privlačno i luksuzno. Ovo je najlepši volan koji smo pronašli u jednom SUV automobilu. Atraktivnog je izgleda i prosto se lepo za ruke vozača.

 

Prostora za putnike na zadnjem sedištu ima više nego dovoljno, što je rezultat povećanom međuosovinskog rastojanja. Jedini ograničavajući faktor za noge putnika jeste centralni tunel u podu. Prednja sedišta su odlično profilisana, kvalitet materijala je na vrhunskom nivou i pružaju najbolju moguću podršku za sve segmente tela. Sedeti za volanom Mercedesa GLC zaista je pravo uživanje. Instrument tabla i kompletno radno okruženje vozača, ne razlikuje se puno od davaoca organa - modela C-Klasa. To se odnosi i na vrhunski multimedijalni sistem, preko kojeg možemo kontrolisati sve vitalne funkcije automobila. Ne smemo da zaboravimo da pohvalimo svetla - inteligentna LED adaptivna svetla, koja noćnu vožnju pretvaraju u istinsko uživanje. Možda će nekom suma od 1.923 evra izgledati previše, ali ovo su verovatno najbolje svetlosne grupe koje može da ima automobil današnjice.

 

Pogledajte: Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO).


"Već posle prvih pređenih kilometara, enterijer nas je očarao svojom izolacijom, koja je na vrhunskom nivou. Dizelski agregat se oglašava decentnim tonom samo kada je hladan, šum pneumatika skoro da ne postoji, strujanje vazduha oko automobila čuje se samo pri visokim brzinama (GLC ima koeficijent aerodinamičkog otpora od 0,31, GLK je imao 0,34)." - istakao je Petrović.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

"Naš" test automobil bio je opremljen i AIR BALANCE mirisnim paketom, koji se aktivira preko menija za kontrolu klima uređaja. Naravno, za osnovne funkcije klima uređeja, mogu se koristiti i jednostavne komande na centralnoj konzoli. 


Bi-turbodizel

 

GLC u svojoj ponudi ima samo 4-cilindarske motore. V6 motori koji su pokretali prethodnika u verzijama GLK 350 CDI ili GLK 350 sada odlaze u "penziju". Za naše tržište sigurno će najinteresantniji biti turbodizeli. Mercedes-Benz nudi dva turbodizel motora, odnosno jedan motor u dve verzije snage, od 125 i 150 kW. Standard za sve pogonske agregate je sistem pogona na sve točkove 4Matic i 9-stepeni automatizovani menjač 9G-Tronic. Naš test automobil pokreće slabija verzija agregata zapremine 2.143 cm3, koji razvija makismlanu snagu 125 kW (170 KS) pri 3.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 400 Nm dostupan u rasponu obrtaja od 1.400 do 2.800 o/min. I sa najslabijim motorom u ponudi, GLC će biti jedan od glavnih "faca" na putu, jer mu do stotke treba samo 8,3 sekunde i postiže maksimalnih 210 km/h. Zvuči kao više nego pristojna osnovna verzija, zar ne?

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno prostora u svim smerovima. Jedina zamerka je centralni tunel, koji odvala prostor za noge. Sedišta su udobna i obezbeđuju vrhunski komfor u vožnji.

 

"U praksi, veoma je teško naći mane pogonskoj tehnici. Moram da priznam, da mi je ovo prvo iskustvo sa automatizovanim menjačem sa 9 brzina. Sklop motor-menjač odaje utisak vrhunske tehnike, veoma kultivisane i efikasne. U normalnoj vožnji, pri konstantnim ubrzanjima, menjač menja stepene prenosa na veoma niskom broju obrtaja i skoro neprimetno, što vožnju čini veoma komfornom i tihom. Ovu karakteristiku obezbedio je vrhunski motor opremljen sa dva turbopunjača, koji razvija maksimalni obrtni moment već pri 1.400 o/min. Kada želimo snažnije ubrzanje i jače pritisnemo papučicu gasa, promena stepena prenosa odvija se oko 3.000 o/min. Sama proces promene "brzine" je veoma brz, ali moram da pohvalim i brzinu reakcije menjača na komandu. Čini mi se da po svojim karakteristikama, Mercedesov menjač nikada nije bio bliži fantastičnom 8-stepenom ZF menjaču u BMW-u. Naravno, i dalje je brzina reakcija na strani BMW-a, ali Mercedesov menjač "šalta" uglađenije i skoro neprimetno." - objašnjava Petrović.


Iako proizvođač navodi, da ovaj 1.845 kilograma težak SUV, u kombinovanom ciklusu troši 5 do 5.5 litara na 100 pređenih kilometara, to je u praksi teško dostižan rezultat. U gradskim uslovima, GLC je trošio oko 8.0 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, dok smo u otvorenom saobraćaju uspeli da zabeležimo potrošnju od 6,2 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je oko 7 litara dizela na 100 pređenih kilometara, što je odličan rezultat za automobil ove kategorije. Recimo i to, da nam je na autoputu potrošnja iznosil oko 7L/100 km. Pri brzini od 130 km/h, u devetom stepenu prenosa, broj obrtaja "radilice" iznosio je 1.600 o/min, što znači da je automobil bio veoma raspoložen za dalja ubrzanja.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

U Mercedes-Benzu su mislili na svaki detalj. Čak i putnici na zadnjim sedištima imaju posebnu digitalnu klimatizaciju. 

 

Oslanjanje


Mercedes-Benz GLC može biti opremljen oslanjanjem Agility control, koji se dobija bez doplate. Deo ovog sistema su i adaptivni amortizeri, čije karakteristike se, zajedno sa karakteristikama motora i menjača, menjaju preko komande na centralnom tunelu - Dynamic Select, preko kojeg možete izabrati jedan od režima vožnje - Eco, Comfort, Sport i Sport+. Uz doplatu se može dobiti i vazdušno oslanjanje, koje naš automobil nije imao. Ali, zato je imao sportsko oslanjanje u okviru AMG sportskog paketa.


"I pored činjenice, da je naš GLC imao sportsko oslanjanje i pneumatike dimenzija 235/55 R19, automobil nudi odličan komfor za putnike. Oslanjanje veoma dobro filtrira udarne rupe na našim putevima, a nešto veću nervozu pokazuje samo na oštrim poprečnim presecima. Za one koji žele još bolju udobost, predlažem pneumatike 235/60 R18, ali u AMG paketu opreme dolaze samo felne prečnika 19 inča. Vozna dinamika je značajno bolja nego kod prethodnika. Volan je precizniji, a naginjanje karoserije je minimalno." - zaključuje Petrović.


Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC je kvalitetan porodičan i(ili) poslovan SUV model, koji će svoje putnike "ušuškane" u udobna sedišta, sigurno prevesti do izletišta ili planinskog doma, bez obzira na uslove na kolovozu. U tome će mu pomoći odlično podešen sistem pogona na sve točkove, koji je idealan izbor za ove zimske dane, sa puno snega i leda na putu. Prednost u pogonu ima zadnja osovina, na koju se šalje 55 % obrtnog momenta.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Naš test automobil nije imao vazdušno oslanjanje, što nije umanjilo uživanje u vožnji kroz krivine. Vladan Petrović je čak dao prednost konvencionalnim adaptivnim amortizerima u odnosu na vazdušno oslanjanje. 


Cena


Mercedes-Benz GLC je na svim poljima bolji automobil od svog prethodnika. Kvalitet je na nivou trokrake zvezde u znaku, enterijer je dovoljno prostran, turbodizel motor je kultivisan i štedljiv, a menjač uglađen i dovoljno brz. Ovom automobilu je zaista teško pronaći manu.


I na kraju, cena. Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic u cenovniku u Srbiji dostupan je od 43.356 evra. Bez bilo kakve doplate dobija se sistem pogona na sve točkove, automatizovan menjač, dvozonska klimatizacija, tempomat, sistem monitoringa mrtvog ugla, aktivan sistem asistencije parkiranja, sistem adaptivnih amortizera... Testirani primerak bio je opremljen AMG spoljašnjom linijom (+3.050 evra), enterijerom Exclusive (+1.459 evra), objedinjenim multifunkcionalnim sistemom COMAND Online (+3.580 ), mnogobrojnim sistemima asistencije, gore pomenutim inteligentnim svetlima... tako da njegova cena raste na preko 67.000 evra.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Komanda za otvaranje i zatvaranje prtljažnika je potpuno automatizovana. Više nećete prljati ruke posle vožnje po kiši i mokrom kolovozu.

 

 Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic - specifikacija  
 Tip motora:  Common-rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2143
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  125 / 3000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  400 / 1.400 - 2.800
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  210
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,3
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  7,0 / 8,0 / 6,2
 Dimenzije  
  Zapremina prtljažnika (L):  550 / 1.600
 Zapremina rezervoara (L):  66
 Masa automobila / nosivost (kg):  1845 / 655
 Dimenzije pneumatika:  235/55 R19
 Dužina automobila (mm):  4656 
 Širina automobila (mm):  1890
 Visina automobila (mm):  1639
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2873
 Cena osnovnog modela (€):  43 356

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Distributer za Mercedes-Benz: Emil Frey Auto Centar d.o.o.
Adresa: Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd

Telefon za prodaju putničkih vozila: 011/ 30 19 243
web: www.mercedes-benz.rs

Tekst i foto: Goran Sarić

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

1234567. . .37
BMW M5
Slika nedelje