AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz EQA stigao u Srbiju - prvi naši utisci o potpuno električnom Mercedesu (FOTO)

Mercedes-Benz EQA stigao u Srbiju - prvi naši utisci o potpuno električnom Mercedesu (FOTO)

Mercedes EQA je drugi elektro SUV, predstavljen posle većeg EQC. EQA je zapravo potpuno električni GLA, koji sa svojim konvencionalno pogonjenim bratom deli tehničku platfpormu. Nedugo posle svetske premijere, Mercedes-Benz EQA došao je i na srpske puteve...

Mercedes-Benz EQA stigao u Srbiju - prvi naši utisci o potpuno električnom Mercedesu (FOTO)

Pogledajte fotogaleriju: Mercedes-Benz EQA

 

U Srbiji je trenutno dostupna verzija EQA 250, koju pokreće jedan elektromotor na prednim točkovima maksimalne snage 140 kW (190 KS) i maksimalnog obrtnog momenta od 375 Nm. Iz mesta do 100 km/h potrebno mu je 8,9 sekundi i postiže maksimalnih 160 km/h. 

Mercedes-Benz EQA stigao u Srbiju - prvi naši utisci o potpuno električnom Mercedesu (FOTO)

Pogledajte: Test - Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO).

 

Cena za model EQA 250 u Srbiji počinje od 49.968 EUR (sa PDV-om). U podu automobila su smeštene Litijum-jonske baterije kapaciteta 66,5 kW, koje rade pod maksimalnim naponom od 420 V i novinalnog kapaciteta 190 Ah, koje obezbeđuju autonomiju od 486 kilometara sa jednim punjenjem baterija. Baterije podržavaju punjenje pri maksimalnih 100 kW i preko brzog punjača potrebno je oko 30 minuta za potpuno punjenje. Uz pomoć Wallboxa za puno kapacitet baterija potrebno je oko 6 sati punjenja. 

Mercedes-Benz EQA stigao u Srbiju - prvi naši utisci o potpuno električnom Mercedesu (FOTO)

Dizajnerski EQA podseća na svog brata GLA, o čemu svedoče i identična širina od 1,84 m i međuosovinsko rastojanje od 2,73. Zbog smeštanja baterija, prtljažnik je morao biti smanjen na 340 litara, dok GLA ima zapreminu prtljažnika od 425 (dizel) i 435 litara kod benzinske verzije.


Za volanom test vozila EQA 250 bio je test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, koji nam je preneo svoje prve utiske iz vožnje: "Posebno sam bio radoznao da osetim koliko je povećana masa uticala na vozne osobine. EQA je oko 500 kilograma teži od GLA. Zato u vožnji EQA deluje za klasu veći automobil, odlično "leži" na putu jer je sniženo težište automobila s obzirom da se baterije nalaze u podu. Ljuljanje ne postoji, upravljanje je precizno, a s obzirom da je značajno tiši, vožnja je vrhunski udobna i prijatna."

Mercedes-Benz EQA stigao u Srbiju - prvi naši utisci o potpuno električnom Mercedesu (FOTO)

Na pitanje kako je viša masa automobila uticala na ubrzanje i zaustavljanje, Petrović je odgovorio: "Prilikom ubrzanja ili usporenja, automobil veoma dobro sluša komande vozača i velika masa se praktično ne oseća. U tome mu pomažu različiti modovi vožnje, koji značajno utiču na usporenje ili ubrzanje. Tako na primer mod D-- (D minus minus) praktično obezbeđuje vožnju jednom pedalom, pedalom gasa. To znači da, kada skinemo nogu sa gasa, automobil snažno usporava, praktično kao da ste pritisnuli kočnicu. To obezbeđuje dobro kočenje, ali i intenzivno punjenje baterija procesom rekuperacije. Ovo je kvalitetno i veoma zanimljivo rešenje."

Mercedes-Benz EQA stigao u Srbiju - prvi naši utisci o potpuno električnom Mercedesu (FOTO)

Od starta, novi EQA moći će da se naruči kod ovlašćenog Mercedes-Benz partnera u Beogradu, kompanije Emil Frey Auto Centar d.o.o. U narednom periodu planirano je da i ostali ovlašćeni Mercedes-Benz partneri u Srbiji uvrste u svoj portfolio ponudu Mercedes-EQ vozila.


Zajedno sa već postojećom ponudom Mercedes-Benz plug-in hibrid vozila, kupcima je sada proširen izbor vozila sa električnim pogonom. Na taj način, brend Mercedes-Benz i u Srbiji podržava ideju održivosti i ekološke budućnosti, kontinuirano i predano radeći na tome da se smanji negativan uticaj na planetu.

Mercedes-Benz EQA stigao u Srbiju - prvi naši utisci o potpuno električnom Mercedesu (FOTO)

Porodica Mercedes-EQ ubrzano raste, okupljajući pod ovim podbrendom sva električna Mercedes vozila. Pored gradskog SUV električnog vozila kao što je EQC, kompaktnih SUV modela EQA i EQB, koji je opciono dostupan i kao sedmosed, Mercedes-EQ nudi izbor i za ljubitelje luksuznih limuzina – model EQS je najaerodinamičniji serijski automobil na svetu, sa dometom od 770 km.


Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Kada sretnete novu generaciju modela Sportage na ulici, bićete iznenađeni da se radi o automobilu marke Kia. Novi Kia Sportage je zadržao dobre osobine prethodnika, ali je pored oštrine dobio i eleganciju, atletizam i dinamiku...

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Gradski automobil ne može biti luksuzan i sportski? Iz kompanije Toyota stiže atraktvni demanti u obliku modela Yaris sa bogatim paketom opremom, koji pruža vrhunski užitak i zabavu u vožnji. Da, tako je, uživanje i zabava. Gradski auto ne mora biti samo prevozno sredstvo od tačke A do tačke B, već može biti puno više od toga...

Test: Toyota Hilux 2.8 D-4D (FOTO)

Test: Toyota Hilux 2.8 D-4D (FOTO)

Deveta generacija slavnog pick-up modela Toyota Hilux prošle godine je prošla modernizacju. Novi turbodizel motor je samo jedna od novina ispod odela novog "Neuništivog"...

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Po kriterijumu cenovne politike, teško je pronaći konkurenciju automobilima marke Dacia. Model Duster nudi vrhunski odnos uloženo-dobijeno, a kada tome dodamo i mogućnost da ga možete kupiti sa fabričkom modifikacijom za plin (TNG), sve postaje puno zanimlljivije...

123456. . .35
Mercedes-AMG ONE
Slika nedelje