AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Dok je svet već duboko bio zagazio u krizu izazvanu korona virusom, Dacia nije sedela skrštenih ruku. U septembru prošle godine je predstavila treću generaciju modela Sandero, koji je početkom godine stigao i na srpske puteve...

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Novi Sandero više ne izgleda jeftino! Sada je to moderan automobil, koji može direktno u oči da pogleda i skuplju evropsku konkurenciju. 

 

Dacia Sandero se do sada obraćala kupcima prvenstveno pristupačnom cenom. Bio je to jedan od najjeftinijih automobila na tržištu. Međutim, vremena se menjaju i Dacia je odlučila da pored niske cene, novim Sanderom ponudi i druge kvalitete kojim može stati rame uz rame sa zapadnom konkurencijom.

 

Pogledajte fotogaleriju -  Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe - Test (2021).


Već na osnovu prvih fotografija, koje smo jesenas imali prilike da vidimo, bilo je jasno da se radi o promeni poput groma. Novi Sanderi je potpuno novi automobil. Sandero treće generacije izgleda modernije i skuplje od prethodnika.

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Na test smo imali atraktivnu outdoor verziju Stepway, koja se zahvaljujući povišenom klirensu može nositi i sa lakšim terenom. 

 

Dizajn

 

U dizajnerskom smislu, novi Sandero će sigurno izgledati sveže i moderno nekoliko godina, jer su dizajneri napravili odličan posao. Prednji deo automobila karakterišu potpuno nove svetlosne grupe sa novom grafikom i dnevnim horizontalno orjentisanim svetlima u obliku slova ypsilon. Kompletan dizajn odiše visokim stepenom prepoznatljivosti i robusnosti. Visina automobila ostala je nepromenjena, ali je međuosovinsko rastojanje povećano, što vizuelno daje utisak da je automobil nešto niži. Tome je doprineo i položaj vetrobranskog stakla, koje je postavljeno pod oštrijim uglom. 

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

U enterijeru nije ostao kamen na kamenu. Materijali su kvalitetniji, dizajn je potpuno novi, a utisak višeg kvaliteta daje tekstilna presvlaka, koja se proteže celom širinom armaturne table.

 

I zadnji deo automobila lako ćemo prepoznati po svetlosnim grupama, koje takođe imaju LED potpis u obliku slova "Y".  Svetla na novom Sanderu zaslužuju posebnu pažnju, jer se standardno aktiviraju automatski, bez obzira na nivo opreme i pružaju bolju vidljivost noću (+37 % u daljinu i +9 % u širini svetlosnog polja). Felne mogu biti prečnika 15 ili 16 inča. Ako ste mislili da je naš test automobil bio opremljen aluminijumskim felnama, prevarili ste se. Novi Sandero je za felne prečnika 15 ili 16 inča dizajnirao specijalne ratkapne, koje vešto simuliraju izgled aluminijumskih felni. Ako želite aluminijumske felne, one su dostupne u prečniku od 16 inča. Zanimljivo je i da je, zbog aerodinamike, antena premeštena na zadnji deo krova. Naravno, verzija Stepway nudi crossover izgled, jer je povišena za 41 mm i ima plastične obloge na blatobranima i pragovima. 

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Infotainment displej ima dijagonalu od 8 inča i jednostavan je za korišćenje. 

 

Unutrašnjost

 

Ni u enterijeru nije ostao kamen na kamenu. Unutrašnjost više nije samo praktična, već je i veoma lepo dizajnirana. Posebnu pohvalu zaslužuje tekstilna presvlaka koja se proteže celom širinom armaturne table, čak i na vratima uz određene nivoe opreme. Tekstilni pojas je uticao i na promenu u rasporedu funkcija - Infotainment sada je pronašao mesto iznad ventilacionih otvora.


"Moram da kažem da je novi Sandero pravo osveženje na našim ulicama. Kada bismo sakrili znak automobila, veliki broj ljudi ne bi prepoznato da se radi o automobilu marke Dacia. Ne pamtim da je neka Dacia privlačila ovoliko pažnje prolaznika. Što se enterijera tiče, dizajneri od mene dobijaju palac nagore. Materijali su odličnog kvaliteta i sve je lepo dizajnirano, a posebno pažnju privlači tekstilni pojas na armaturnoj tabli. Prijatan je na dodir i odaje utisak da sedimo u automobilu koji je za klasu iznad. Centralni displej ima jednostavnu grafiku, ali radi precizno i prilično brzo. Mislim da bi neki daleko veći brendovi mogli da uče od Dacije. Takođe, u višim nivoima opreme dostupan je i sistem povezivanja sa pametnim telefonom preko Wi-Fi. Bravo za Daciju." - objašnjava Vladan Petrović.

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Sedišta su nešto tvrđa, ali pružaju odlučno držanje tela u krivinama. To je posebno obradovalo Vladana Petrovića, vozača koji voli da vozi kroz krivine :-)

 

Komande na multifunkcionalnom volanu su pozajmljene od Renaulta, ali su pregledne i ergonomski dobro postavljene. Volan je podesiv po visini i dubini. Zadnja vrata se otvaraju široko, što olakšava pristup zadnjim sedištima. Tamo se udobno mogu smestiti i osobe od 185 cm visine. Prtljažnik meri zapreminu od 410 litara, dubok je i zato je utovarna ivica nešto viša. Nakon prekpapanja naslona zadnjih sedišta, zapremina prtljažnika dostiže 1.455 litara. 

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Nova platforma obezbedila je više prostora u automobilu. 

 

Pogon

 

Ponuda motora za novi Sandero je ograničena isključivo na trocilindarske benzinske motore. Naš test automobil pokretao je motor za kojim će sigurno vladati veliko interesovanje - 1.0 TCe. Iako ima tri cilindra, zahvaljujući turbopunjaču, ovo je veoma živahan agregat.


"Iako na papiru deluje skromno, ovo je sasvim ok motorizacija za novi Sandero Stepway. Primetio sam da se motor iskreno budi od 1.500 o/min, ali to je nešto na šta smo navikli kod ovakvih agregata. Motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, čija promena brzina je lakša i prijatnija nego kod prethodnika. Nema više onih blagih podrhtavanja ručice menjača, koja su bila izražena kod prethodne generacije ovog modela. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, motor beleži 3.100 obrtaja radilice u jednoj minuti, što znači da je šestostepeni menjač pun pogodak. Samo kod hladnog starta motor otrkiva da ima tri cilindra. Do "stotke" mu treba 11,7 sekundi, ali ovom solidnom rezultatu asistira mala masa automobila, koja je nešto viša od jedne tone." - ističe Petrović.


U gradskim uslovima Sandero je trošio oko 6 l/100 km, dok je na autoputu potrošnja iznosila oko 7 litara na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Sandero Stepway pozadi je opremljen sa konvencionalnim torzionim oslanjanjem a napred je provereni McPherson.

 

U vožnji

 

Iako se radi o jednostavnoj zadnjoj osovini, automobil uspešno filtrira neravnine na putu. Prelazak preko oštrijih neravnina i rupa rezultira nešto tupljim udarcima, ali zahvaljujući unapređenoj izolaciji, kabina ostaje tiha i prijatna za vožnju.


"Sandero je udoban automobil, ne samo zbog oslanjanja, već i zbog izbora pneumatika. Dimenzija 205/60 R16 uvek pruža odličnu udobnost i uspešno amortizuje čak i tvrđe podešeno oslanjanje. Primetio sam da se Sandero Stepway ne neaginje mnogo u krivinama. Ako nešto moram zameriti, onda je to lagani upravljač, koji pruža minimalno informacija o tome šta se dešava ispod točkova. Naravno, postoje vozači kojima će se ovo posebno dopasti, ali moj lični osećaj je da bi vozač trebao dobiti više informacija sa podloge." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Nova generacija Sandero i Sandero Stepway je veliki korak napred. Sada je to automobil koji je na nivou skuplje konkurencije i zato i ne čudi informacija, da je u januaru tekuće godine Sandero prodat u 8.885 primeraka u Francuskoj, što je rast od 166 % u odnosu na januar 2020. godine. Jeftini kompakt je iza sebe ostavio čak i francuske popularne automobile, kao što je Peugeot 208 ili Renault Clio.


U Srbiji, novi Sandero Stepway je dostupan sa početnom cenom od 10.990 evra. Za bolje opremljen model - Stepway Comfort, kakav je bio naš test automobil, treba izdvojiti najmanje 12.690 evra.

 

Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe  
 Tip motora:  Benzinski turbo
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  999
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  67 / 4.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  160 / 2.100 - 3.750
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  178
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,7
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,9
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  328  / 1.455
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila (kg):  1.060 / 415
 Dimenzije pneumatika:  205/60 R16
 Dužina automobila (mm):  4.088
 Širina automobila (mm):  1.848
 Visina automobila (mm):  1.540
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.604
 Cena vozila sa osnovnom opremom (€):  10.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.dacia.rs

 

Foto: Milomir Bošković

Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje