Stigao je novi Peugeot 508 - prvi put na srpskim putevima (FOTO)
Novi Peugeot 508 je jedna od najvećih zvezda u srednjoj klasi, koji svojim hrabrim dizajnom i tehnologijom predstavlja pravo osveženje. Konačno, novi Peugeot 508 je stigao na srpsko tržište...
Vertikalna prednja svetla i maska hladnjaka inspirisani su konceptom Instinct. Peugeot 508 je rekao zbogom dosadi - automobil izgleda dinamično i moderno iz svih uglova.
Pogledajte fotogaleriju: Novi Peugeot 508 - premijera u Srbiji.
Peugeot 508 druge generacije iznenadio je mnoge, pre svega svojim dizajnom. Agresivno, po principu napad je najbolja odbrana, novi 508 je zasijao poput zvezde severnjače u D-segmentu. On je jednostavno drugačiji. U današnje vreme, kada većina modela deli sličnu tehniku, teško je reći da je novi 508 razvijen na čistom listu papira, ali je činjenica da se razvojem na modularnoj platformi EMP2 daleko udaljio od svog prethodnika.
Peugeot 508 je Liftback, kojem se vrata prtljažnika otvaraju u kompletu sa zadnjim staklom.
Novi Peugeot 508 je neobično nizak Liftback, sa ispruženim zubima koji izlaze iz glavnih svetlosnih grupa. Izgleda moćno, kao da preti mnogobrojnim konkurentima iz Evrope i Azije. Visina automobila iznosi samo 1.403 milimetra (53 mm niži od prethodne generacije), dužina iznosi 4.750 mm, što je za 80 mm kraće od prethodnika. Agresivnom dizajnu doprinosti i povećanje širine za 31 mm. Smanjeno je i međuosovinsko rastojanje, za 24 mm (2.793 mm).
Enterijer dolazi sa trećom generacijom iiCockpita. To znači da je opremljen 12,3-inčnim displejom, malim volanom, i 10-inčnim displejom osetljivim na dodir ugrađenim u instrumentalnu tablu.
Čini se, da je Peugeot na jedan drugačiji način odlučio da se oproba sa konkurentima. Iako Passat meri dužinu od 4.767 mm, Insignia 4.897 mm, Mondeo 4.871 mm, Peugeot 508 režeći poručuje da nije sve u veličini. Ovaj automobil nikoga neće ostaviti ravnodušnim i posmatrače deli na one kojima se sviđa i onima kojima se ne sviđa. Iako je većina ocenila ovaj dizajn pozitivno, postoje i oni koji ne misle tako, pa fotograf Automagazin portala, Milomir Bošković, poručuje da mu 508 izgleda "predizajnirano". O ukusima ne treba raspravljati.
Premium utisak ostavlja i zadnji deo automobila. Sedišta su ergonomski oblikovana, iako je njihova pozicija nešto niža.
Bez preterivanja, unutrašnjost Peugeota 508 izgleda lukuzno, sa kvalitetom koji možemo uporediti sa premium modelima nemačke "trojke". Po ugledu na spoljašnjost, arhitektura enterijera je miljama daleko od onog što možemo nazvati konvencionalnim. Pored toga, izgled centralne konzole zavisi od ugrađenog menjača. Jedina verzija u kojoj je moguće dobiti manuelni menjač, jeste dizelski 1.5 BlueHDi (130 KS). Ova verzija ima potpuno drugačiji središnji panel u odnosu na onaj u najsnažnijoj verziji, opremljenoj sa automatskim 8-stepenim menjačem. Veliki displeji su pregledni, grafika je vrhunska, a korišćeni materijali su na visokom nivou.
Peugeot 508 je ušao u finale prestižnog izbora Car of the Year 2019, a pre nekoliko dana, ovaj hrabri predstavnik srednje klase je proglašen za Automobil godine u Slovačkoj.
Za volanom Peugeota 508, vozač se oseća kao da sedi u borbenom avionu najnovije generacije. Preovladava osećaj "ušuškanosti", a sve komande su podređene vozaču. Kao što smo mogli očekivati, najveći broj funkcija kontroliše se preko glavnog multimedijalnog sistema. Naravno, komande klima uređaja, kao i grejanja i glađenja sedišta, nalaze se na dohvat ruke, na središnjem panelu. Sedišta su udobna i imaju velike mogućnosti podešavanja, tako da će svaki vozač pronaći optimalnu poziciju. Ako nešto na prvi utisak moramo zameriti, onda je to niska pozicija sedenja na zadnjim sedištima, na šta su se žalili natprosećno visoki putnici. Dakle, na ovom polju situacija je slična kao sa većinom sportski dizajniranih modela u srednjoj klasi, kao što je na primer VW Arteon. Prtljažnik meri zapreminu od 487 litara.
Novi Peugeot 508 dostupan je sa dve benzinske i tri dizelske motorizacije. Benzince reprezentuje 1.6-litarski agregat maksimalne snage 133 i 165 kW. Ove verzije su dostupne isključivo sa automatskim 8-stepenim menjačem. Dizele reprezentuju tri motora: 1.5-litarski, čija maksimalna snaga iznosi 96 kW (jedini dostupan i u kombinaciji sa manuelnim menjačem) i 2.0-litarski, koji je dostupan u dva nivoa snage (120 i 130 kW).
Kupcima u Srbiji, Peugeot 508 dostupan je u četiri nivoa opreme: Active, Allure, GT Line i GT. Više o Peugeotu 508 pogledajte na www.peugeot.rs.
Foto: Milomir Bošković