AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200

Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200

Ovaj Renault u opremi ima sve što vam padne na pamet, i direktno konkuriše TOP modelima srednje klase. Na testu smo imali atraktivni Renault Talisman, opremljen benzinskim motorom 1.6 TCe koji razvija maksimalnih 200 konjskih snaga...

Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200

Zadnja LED svetla, koja se skoro spajaju kod centralno smeštenog logoa, svetle i danju, kako bi Talisman bio uočljiviji. 

 

Pogledajte fotogaleriju: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200.

 

Dolazak nove modularne platforme pokrenulo je veliku ofanzivu. Posle Kadjara, Meganea, Espacea, na red je došao Talisman. Kao što smo nekoliko puta istakli, iz fancuske kompanije nije zvanično saopšteno koji model je Talisman nasledio, ali na kraju krajeva, to nije ni važno, jer ovim modelom Renault je privukao najrazličitije kategorije vozača i kupaca. Talisman kao lepak privlači mlade kupce, ali za ovaj automobil veliko interesovanje pokazuju i velike kompanije i menadžeri. 

Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200

Prednjim delom dominiraju LED svetla u obliku slova C. 

 

Kada otvorimo teška i kvalitetna vrata, u enterijeru nas je sačekao luksuz i kvalitet, koji se može uporediti sa nemačkim premium modelima. Pažnju najpre privlače prednja sedišta - francuski su mekana, ali odlično fiksiraju telo kada se smestimo u njih. Atraktivna koža već na prvi pogled odaje utisak vrhunskog kvaliteta, a recimo i to da je standard koža crne boje. Tu je i kompletno električno podešavanje, sistem za produžavanje sedalnog dela sedišta (kod određenih verzija), a moguće je menjati i visinu naslona za glavu. Sedišta su neobično tanka, zahvaljujući korišćenju tehnologije Cover Carving. Radi se o specijalnom ramu sedišta u Talismanu, čija prednost je mala težina i povećana krutost.

Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200

Enterijer je luksuzan i krase ga veoma kvalitetni materijali. 

 

Jedna od prednosti ovakve konstrukcije sedišta, jeste povećanje prostora za noge putnika na zadnjim sedištima. Renault ističe, da je ovo rešenje obezbedilo za 30 mm veći prostor za kolena putnika na zadnjim sedištima (konkretno 262 mm). Čak i kada prednja sedišta pomerimo do kraja pozadi, osoba prosečne visine bez problema će se udobno smestiti. Naravno, tu su i funkcije masaže, grejanja i ventilacije, što podseća na ono što smo videli u najluksuznijim modelima ove francuske marke. Naravno, tu je i funkcija Easy Entry - pri otvaranju vrata, sedište vozača se pomera u krajnji položaj unazad, da bi se po zatvaranju vrata vratio u početnu poziciju.  

Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200

Posebnu pažnju privlače vrhunski oblikovana sedišta, koja su presvučena belom kožom. Udobnost koju pružaju je zaista vrhunska. 

 

Posebno mesto u enterijeru dobio je multifunkcionalni displej, preko kojeg se praktično kontrolišu sve najvažnije funkcije u vozilu. Osnovni je audio displej sa dijagonalom od 4,2 inča, bolje opremljene verzije imaju tablet R-Link 2 sa 7-inčnim displejom, a vrhunac ponude predstavlja Initiale Paris, koji ima displej dijagonale 8,7 inča. Ovo je verovatno najveći vertikalni displej u nekom automobilu, naravno ako izuzmemo model Tesla Model S. U Renaultu su se potrudili, da preglednost sistema bude vrhunska, iako bi po nekim grafika mogla biti i nešto modernija. Recimo i to, da je zapremina prtljažnog prostora 608 litara, ali s obzirom da je ovo sedan, treba računati na nešto uži utovarni otvor. 

Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200

Na zadnja sedišta udobno se mogu smestiti i nadprosečno visoke osobe. Prostora ima u izobilju u svim smerovima. 

 

S obzirom da je "naš" Talisman imao nivo opreme Iconic, to znači da je standardno opremljen sistemom aktivnog upravljanja zadnjim točkovima 4Control. Iako njegova dužina iznosi 4.848 mm, automobil je moguće okrenuti na neobično malom prostoru. Renault manevarske mogućnosti Talismana poredi sa za dve klase manjim Renault Cliom. Pri nižim brzinama, zadnji točkovi se zaokreću u smeru suprotnom od prednjih, dok se pri višim brzinama zadnji točkovi zaokreću u smeru istom kao i prednji. U režimu Comfort, zadnji točkovi se zaokreću u suprotnom smeru do brzine od 50 km/h, u režimu Neutral ova granica je pomerena na 60 km/h, a u Sport na 80 km/h. 

Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200

Broj komandi na instrument tabli je minimalizovan, jer se sve najvažnije funkcije kontrolišu preko velikog centalnog displeja. 

 

Već pri malim brznama oseća se uticaj sistema 4Control. Automobil se može okrenuti na iznenađujuće malom prostoru. Za one koji preferiraju sportsku vožnju, Talisman je pravi specijalitet. U režimu Sport, sistem kombinuje tvrđu amortizaciju i upravljanje zadnjim točkovima, i obezbeđuje vrjunsku preciznost u krivinama. Potvrda o uticaju ovog sistema na upravljanje, jeste činjenica da pun krug okretaja volana kod verzije sa 4Control sistemom iznosi 2,4 kruga, a kod verzije sa upravljanjem samo na prednjoj osovini iznosi 2,8 puta. Deo 4Contol sistema su i adaptivni amortizeri, čija tvrdoća se može podešavati preko sistema Multi-Sense. 

Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200

Vozna dinamika je odlična, pre svega zahvaljujući sistemu upravljanja i preko zadnjih točkova 4Control. 

 

Pomoću istog sistema menja se brzina odaziva na komandu gasa kao i brzina rada menjača EDC. Vozač može izabrati jedan od pet ponuđenih režima: Sport, Komfort, Normal, Eco i Neutral. Za one kojima je i ovo malo, Renault je razvio sistem za individualno podešavanje, pomoću kojih je moguće podesiti svaki od navedenih parametara. I pored pneumatika dimenzija 245/45 R18, udobnost može biti vrhunska, kao i vozna dinamika, u zavisnosti od preferencija vozača.

Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200

Na head-up displeju se reprodukuju i informacije sa navigacionog sistema. 

 

Motor je zaista prijatno iznenađenje. Talimsan je automobil kojeg pokreću motori maksimalne zapremine 1,6 litra, a "naš" test automobil pokretao je jedini benzinski motor u ponudi. Maksimalna snaga iznosi 200 KS, i ona se oseća na svakom pređenom metru, o čemu svedoči i činjenica da mu je za spring iz mesta do "stotke" potrebno samo 7,9 sekundi. I maksimalni obrtni moment od 260 Nm dostupan je pri nešto višim obrtajima - 2.500 o/min, što znači da se motor ne ponaša kao klasičan turbo, već kao atmosferski agregat koji snagu razvija kontinuirano. Sve pohvale zaslužuje i 7-stepeni automatizovani menjač, koji u automatskom modu radi veoma dobro.


Potrošnja? Sa teškom nogom u gradskoj vožnji, potrošnja vrlo lako prelazi granicu od 9 litara na 100 pređenih kilometara. U otvorenom saobraćaju, na relaciji Beograd - Valjevo, potrošnja je iznosila samo 6,6 litara na 100 pređenih kilometara. Na kraju testa, prosečna potrošnja iznosila je oko 7,6 litara, što je za agregat snage 200 KS veoma respektabilan rezultat.

 

I na kraju, cena. Renault Talisman je zaista promešao karte u srednjoj klasi, pre svega atraktivnim dizajnom, vrhunskom opremom i naprednom tehnikom, posebno sistemom 4Control. Naravno, to sve ima svoju cenu. Početna cena za model Talisman iznosi 19 990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za dizelsku verziju LIFE Energy dCi 110. Benzinski Talisman dostupan je samo u dva vrhunska nivoa opreme - Iconic i Initiale Paris. Naš testiran automobil Renault Talisman Iconic Energy TCE 200 dostupan je po ceni od 30.290 evra. Renault u Srbiji ističe i garanciju od 5 godina ili 150 000 pređenih kilometara, što je po mnogima značajna komparativna prednost Renaulta.

 

Više o modelu Renault Talisman, pogledajte na www.renault.rs.

Testirali smo: Renault Talisman Iconic Energy TCE 200

Renault Talisman Energy TCE 200

 
 Tip motora:  Turbo-benzinski agregat
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.618
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  147 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  260 / 2.500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  231
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  7,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,6
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  608 / 1.022
 Zapremina rezervoara (L):  51
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.490 / 575
 Dimenzije pneumatika:  245/45 R18
 Dužina automobila (mm):  4.849
 Širina automobila (mm):  1.868
 Visina automobila (mm):  1.463
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.809
Cena Renault Talisman - osnovna verzija  19.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.renault.rs

 

Foto: Milomir Bošković
Tekst: Goran Sarić

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje