AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4

Testirali smo: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4

Modelom Renegade, kompanija Jeep je ušla u svet gradskih crossover modela. Iako vrhunske terenske osobine ovoga puta nisu bile glavna tema, Jeep ni kod modela Renegade ne zaboravlja svoje korene...

Testirali smo: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4

Sa dužinom od 4,3 metra, Renedade je najmanji Jeep. 

 

Pogledajte fotogaleriju:  Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4 - Test 2017.

 

Jeep Renegade je plod saradnje američke terenske ikone i materinske kompanije, koncerna FCA. Iako je najmanji Jeep u ponudi i iako je klasifikovan kao "mali gradski crossover", treba istaći da Renegade uopšte nije mali. On meri dužiu od 4 232 mm, što znači da je za oko 10 centimetara duži od Škode Yeti na primer, a šironom od 1 690 mm približio se modelima kao što su Nissan Qashqai. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2 570 mm, što otkriva njegov zajednički DNK sa modelom Fiat 500X. Kada posmatramo odstojanje od tla, tu se razlikuju verzije koje imaju pogon na pednje i na sve točkove - prvi ima klirens od 175 mm, a drugi 198 mm. 

Testirali smo: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4

"Kockast" dizajn pomogao je dizajnerima da kreiraju jedan veoma prostran i "vazdušast" automobil.

 

Dizajn


Već na prvi pogled je jasno da je pred nama Jeep. Kombinacija retro elemenata modela vojnog modela Willys i uvek aktuelnog Wranglera, vešto je upakovana u jednu celinu. Zadnje svetlosne grupe sa simbolom X u sredini su veoma originalne i jasno distanciraju Renegadea od bilo kojeg sličnog modela. Tradicionalna maska hladnjaka i okrugla prednja svetla logično se uklapaju u celinu.

Testirali smo: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4

Ispred suvozača se nalazi ručka za pridržavanje, što u off-road uslovima može bizti od koristi. 

 

Enterijer


Enterijer zaslužuje pohvale, kako po pitanju dizajna (iako je to uvek relativna kategorija), tako i po pitanju ergonomije. Da Jeep nikada ne zaboravlja terensku vožnju, podseća nas i ručka ispred suvozača koja može biti odličan "pomoćnik" u terenskoj vožnji. Iako je većina komandi "pozajmljena" od Fiata, veliki tasteri se odlično uklapaju u imidž ovog automobila. Većina komandi je rotacionog tipa i njima je moguće manipulisati čak i u rukavicama. Generalno, većina vozača će se u enterijeru osećati kao kod kuće.

Testirali smo: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4

Iako to možda neko ne očekuje od gradskog SUV modela, Renegade se može pohvaliti veoma izdašnim prostorom. Sedišta su široka i pružaju dobru udobnost čak i na dužim putovanjima. Čak i osoba visine 196 centimetara (kao što je webmaster našeg sajta), pohvalila je položaj za volanom i prostor u oblasti nogu i glave. Slična je situacija i na zadnjim sedištima, ali tamo je nešto manje uzdužnog prostora, tamo će se udobno osećai putnici visine do 185 cm.


Ne treba zaboraviti ni lako dostupan prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 351 litar. Jednostavnim obaranjem naslona zadnjih sedišta, zapremina prtljažnog prostora raste na 1.297 litara.

Testirali smo: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4

Pogon


Oni koji preferiraju dizele, u ponudi pogona za model Renegade, imaju dva agregata zapremine 1.6 i 2.0 litra. "Naš" test automobil pokretao je veći turbodizel, koji razvija maksimalnu snagu od 103 kW, uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem i pogonom na sve točkove. Moramo da pohvalimo visok obrtni moment ovog motora, koji iznosi 350 Nm i dostupan je već pri 1.750 o/min. Motor se može pohvaliti veoma kultivisanim radom, bez vibracija. Za svaku pohvalu je njegova osobina, da snažno vuče i pri niskim obrtajima. Od nekih 1.500 o/min snažno reaguje na komandu gasa, što će odgovarati vozačima koji ne žele često da menjaju stepene prenosa. Pri brzini od 130 km/h, motor u šestom stepenu prenosa beleži broj obrtaja od 2.500 o/min.


Na autoputu, Jeep Renegade je beležio potrošnju od oko 8 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. U gradskim uslovima, potrošnja se kretala i do 8,5 l/100 km, ali zato u otvorenom saobraćaju Renegade nije trošio više od 6.0 l/100 km. Ako nešto moramo zameriti, onda je to nešto manji rezervoar za gorivo, čija zapremina iznosi samo 48 litara.

Testirali smo: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4

Oslanjanje

 

Jeep Renegade može se pohvaliti oslanjanjem koje dobro kontroliše kretanja karoserije. Naravno, ne možemo očekivati sportsko "ponašanje" u krivinama, ali primetili smo da su naginjanja karoserije minimalna i da se automobil veoma čvrsto drži zadate putanje kretanja. Primetili smo i da je upravljački sistem nešto manje komunikativan od onog kod konkurentskih modela. Karoserija automobila i njegovo oslanjanje, daju vozaču i putnicima osećaj da se nalaze u većem automobilu. To se odnosi i na vožnju po neravnom terenu ili po veoma lošem asfaltiranom putu prepunom udarnih rupa.

Testirali smo: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4

Vožnja na terenu takođe nas nije iznenadila. Automobil u automatskom modu vožnje ima pogon samo na prednje točkove, ali vozač jednostavnim okretanjem kružne komande sistema Jeep Active Drive, može aktivirati jedan od ostalih modova: Snow, Sand i Mud. Na svakom od izabranih modova vožnje, motor drugačije reaguje na komandu gasa. Takođe, drugačije reakcije ima i Elektronski program stabilnosti (ESP)

Testirali smo: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4

Zaključak


Kada sam imao prvi kontakt sa modelom Jeep Renegade, bio sam pomalo skeptičan. Da budem potpuno iskren, izgledao mi je kao plastična kutija sa Fiatovim srcem i "džipovskim" dizajnom. Međutm, već posle prvog pređenog kilometra, bilo mi je jasno da Jeep nije želeo ništa da prepušta slučaju i da je ovo automobil koji je, bez obzira na zajednički DNK sa modelom 500X, u potpunosti dostojan da nosi ime slavne marke Jeep.


Pogledajte: Jeep Renegade - Cenovnik u Srbiji.

Testirali smo: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4

 

Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4 - tehnička specifikacija  
 Tip motora: turbodizel common-raul
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1 956
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  103 / 2.700
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  350 / 3.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  182
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,5
 Potrošnja na testu - prosečno (l/100km):   7.0
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  351 / 1 297
 Zapremina rezervoara (L):  48
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.430 / -
 Dimenzije pneumatika:  225/55 R18
 Dužina automobila (mm):  4. 236
 Širina automobila (mm):  1 805
 Visina automobila (mm):  
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2 570
 Cena osnovnog modela 17.790

 

 

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje