AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Prednja maska predstavlja nastavak dizajnerske koncepcije predstavljene na novoj generaciji modela Clio, a dnevna LED svetla deo su standardne opreme

 

Renault Captur, koji je nedavno stigao na naše tržište, jeste mali crossover namenjen prvenstveno za korišćenje u urbanim sredinama. Ima nešto viši "klirens", u stilu modernih SUV modela, ali i praktičnost MPV automobila. Novitet sa dijamantom u znaku dugačak je 4,12 m, što znači da ga možemo svrstati u sami vrh klase malih automobila.

 

Pogledajte vest: Renault Captur, novi Scenic i Clio Grandtour stigli u Srbiju + FOTO.


Za tehničku osnovu, poslužio je Renault Clio, sa kojim Captur deli oslanjanje, motore, kao i neke dizajnerske detalje. U odnosu na "davaoca organa", Captur je porastao za sedam centimetara u dužinu, ali čak dvanaest u visinu. Povećan je i prtljažni prostor sa 300 na 377 praktičnijih litara, odnosno 455 litara kada se obore nasloni zadnjih sedišta. Iznenađujući je i podatak o klirensu, koji iznosi čak 200 mm, čime Captut "u džep stavlja" većinu SUV modela.

Pogledajte test: Novi Renault Clio 1.5 dCi.

 

Dizajnirati moderan automobil sa povišenom karoserijom nije nimalo lak zadatak. Treba da bude zanimljiv, kako se ne bi utopio među konkurente, ali u isto vreme da zadovolji potrebe onih koji prednost daju konvencionalnim hatch modelima. Tako je rođen Captur, mali-veliki Francuz, koji pruža ogromne mogućnosti individualizacije, među koje spada i dvobojna karoserija. Rezultat rada francuskih stručnjaka svakako je za respekt. Automobil veoma vešto "maskira" svoje dimenzije - izgleda "porodično", a realno je manji nego Nissan Juke. Ali, istina je, da je Captur prostraniji i da ima praktičniji enterijer.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Pogled sa boka otkriva mišićacu siluetu automobila - Captur izgleda kompaktnije čak i od nekih hathback modela niže srednje klase

 

Enterijer je evolucija novog Clija. Mnogi delovi su isti, kao što je volan, instrument tanbla, panel navigacionog sistema i klimatizacije... Pojedinačne komponente su integrisane u novi dizajn "kokpita", koji ima praktičniji izgled. Jedna od zanimljivjih funkcija u enterijeru jeste fioka ispred suvozača, koja ima veliku zapreminu i daleko je praktičnija od standardnog rešenja. Bolje opremljene verzije imaju "fioku" na vrhu instrument table. Jedinstvena, slikovita kabina topla je i opuštajuća, a prvi je utisak pojačan mogućnošću izbora boja i motiva različitih presvlaka. Zahvaljujući mobilnim presvlakama, "prljava sedišta" se mogu veoma lako očistiti, jer se presvlake peru u mašini za veš na 30 °C. Ovo će posebno dobro biti ocenjeno od strane porodica sa malom decom, kao i plastificirani zadnji deo prednjih sedišta. Bočna vrata imaju i funkciju zaštite pragova, tako da nećete uprljati nogavice prilikom izlaska iz automobila.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

"Zadnjica" je kompaktna i zategnuta, a utisak sporta daje difuzor integrisan u zadnji branik

 

Na zadnjim sedištima se sedi izraženo uspravno, što obezbeđuje više komfora za kolena putnika. Prostor za kolena je veći nego u Cliu, u kojem se sedi za 100 mm niže. Prtljažni prostor u osnovnoj konfiguraciji sedišta ima zapreminu od 377 litara, a utovarna ivica se nalazi na 750 mm iznad podloge, što je za svaku pohvalu.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Instrument tabla je skoro ista kao u novom Cliju

 

Oni koji daju prednost dizel motorima, imaju samo jednu mogućnost izbora: 1.5 dCi maksimalne snage 66 kW. Dobro poznati četvorocilindrični turbodizel motor predstavlja alternativu benzinskom trocilindarskom motoru 0.9 TCe iste snage. Turbodizel ima maksimalni obrtni moment od 220 Nm pri 1.750 o/min. Standard je sistem start-stop, varijabilna uljna pumpa i napredan sistem za kontrolu toplote. U isto vreme, mali turbodizel motor, koji je pokretao testirani automobil, morao se zadovoljiti petostepenim ručnim menjačem. Alternativa je robotizovani šestostepeni menjač sa dvostrukom lamelom. Ljubitelji 4x4 pogona nemaju razlog za slavlje. Renault je poučen rezultatima Nissana (samo 3 % proizvedenih primeraka modela Juke imaju 4x4 pogon) odlučio da isti ne ugrađuje u podsegment gde nema tradiciju.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave

 

I pored činjenice da je uparen sa petostepenim menjačem, Captur se može pohvaliti veoma malom potrošnjom. Automobil je lagan i bez vozača meri 1.170 kilograma (benzinska verzija 1.101 kilogram). Sa lakom nogom na gasu, automobil u gradskim uslovima može trošiti i do 5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, a u gradskim gužvama i sa nešto oštrijom vožnjom u gradu, naš Captur 1.5 dCi je trošio 6 l/100 km. Na autoputu, pri 130 km/h, motor se "vrti" na 2.500 o/min u petom stepenu prenosa, a potrošnja iznosi 5,3 l/100 km. To ne može nijedan SUV. Motor je veoma dobro izbalansiran i izlolovan, pa do kabine ne stižu bilo kakve vibracije.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Captur nas nije razočarao ni svojim voznim osobinama. Veliki točkovi i povišena karoserija mogu biti kombinacija koja obezbeđuje kompromis između komfora i upravljivosti. Baza modela Clio obezbeđuje odlične vozne osobine, ali je visina od tla povećana na 200 milimetara, ne čemu mu mogu pozavideti i neki SUV modeli. Pored toga, Capturu "ne smetaju" delovi kao što su kardan ili zadnji diferencijal, koji značajno utiču na klirens automobila sa 4x4 pogonom.

Renault je dodatno modifikovao i amortizere i opruge i prilagodio ih novim potrebama. Amortizeri su nešto tvrđi, što obezbeđuje bolji kontakt automobila sa podlogom. Naginjanje karoserije u krivinama je minimalno i za "dlaku" izraženije nego kod hatchback modela niže srednje klase. U isto vreme, komfor je na zadovoljavajućem nivou, iako je testirani model stajao na pneumaticima dimenzija 205/55 R17. Automobil veoma mirno prelazi preko rupa na putu i oštrih gradskih neravnina.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Ali, nije najzanimljiviji dizajn, niti enterijer, na kraju krajeva ni motor ili menjač - najveće iznenađenje modela Captur jeste njegova cena, koja počinje već od 12.590 evra, koliko koliko košta benzinska verzija Authentique Energy TCe 90 Stop&Start. Za dizelski Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start treba izdvojiti 14.390 evra.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

 Presvlake na sedištima se lako skidaju i mogu se oprati ili zameniti sa drugim, teme su različite

 

 Renault Captur 1.5 dCi - Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1461
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  66 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  220 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  171
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  13,1
 Potrošnja (prosečna na testu):  4,6
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  377 / 1235
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1245 / 479
 Dimenzije pneumatika:  205/55 R17
 Dužina automobila (mm):  4122
 Širina automobila (mm):  1778
 Visina automobila (mm):  1566
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2606
 Cena Renault Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start:  14,390 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje