AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Dizajn

Izgled nove generacije modela A-Klasa podseća na trovratni koncept iz aprila 2011 godine. Serijski model predstavljen je sa petovratnom karoserijom, koja je ima nešto manje "dramatičan" dizajn od koncepta, ali glavne dizajnerske linije su sačuvane. Меrcedes-Benz ističe da koeficijent aerodinamičnog otpora iznosi 0,26. Nova generacija modela Mercedes-Benz A-Klasa spada u kompaktne modele, a glavni konkurenti na tržištu su BMW serije 1 i novi Audi A3, ali i Lexus CT 200h i VW Golf. Nova klasa A meri 4.292 mm dužine, 1.780 mm širine i 1.433 mm visine, dok je međuosovinsko rastojanje 2.699 mm. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 341 litar.

Pogledajte test Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY.

 

U prednjim svetlosnim grupama se nalaze LED dnevna svetla, a zadnje svetlosne grupe značajno većih dimenzija. Prepoznatljivi detalji su ostali isti: masivna maska hladnjaka, karaktetistične bočne linije, koje podsećaju na one koje smo videli na modelu B-Klasa. Posebnu pažnju, inženjeri su posvetili razvoju aerodinamike, pa "naš" testirani primerak A 180 CDI može se pohvaliti koeficijentom aerodinamičkog otpora od samo 0,26. Naravno, to je uticalo na smanjenje buke u automobilu, gde se svi putnici osećaju "ušuškano", ali i na potrošnju goriva.

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Enterijer

Enterijer možemo opisati samo na jedan način: kvalitet. Materijali, završna obrada, ergonomija, položaj sedenja, prostor za noge putnika - sve je osmišljeno sa velikom preciznošću. Za voalnom nove A-klase određeno vreme je proveo i Vladan Petrović, četvorostruki reli šampion Srbije i test vozač Automagazin portala.:

"Mercedes je konačno krenuo da "igra" na kartu sporta. Raduje me činjenica, da je koncept "sendvič" konstrukcije napušten i da trokraka zvezda u svojoj ponudi konačno ima automobil koji će obradovati nas koji dajemo prednost dinamici. U odnosu na prethodnika, nova A-klasa je za 16 centimetara niža, vozač sedi za 178 mm bliže podlozi, a težište je za 40 mm niže, ali su zadržani svi ergonomski standardi na koje smo navikli kod Mercedesa. "Kokpit" nije više nemački hladan i konzervativan, što će se posebno svideti mlađim vozačima. Napuštanjem takozvane "sendvič konstrukcije", dobijeno je i mnogo više mesta u prostoru nogu, što se primeti odmah nakon ulaska u vozilo. Moram da pohvalim i promene na polugici za aktivaciju pokazivača smera, koja je dobila novi izgled i položaj. Komande migavaca  brisača, sada se nalaze upravo na mestu gde svi očekujemo, a komanda tempomata je spuštena niže. Ako nešto moram zameriti, onda su to nisko postavljene komande klima uređaja, na čiju novu poziciju je potreban period navikavanja."

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Zahvaljujući napuštanju koncepta "sendvič konstrukcije", putnici u novoj A-klasi sede značajno niže. Prostora za noge ima sasvim dovoljno, kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Pozadi možemo uputiti zamerku jedinom kratkom sedalnom delu sedišta, pa je nešto lošiji oslonac u zoni butnog dela nogu. Pozadi će se najbolje osećati osobe visine od 180 do 185 centimetara, kojima će nasloni za glavu biti na idealnoj poziciji. S obzirom da se ručica sedmostepenog automatizovanog menjača nalazi desno od volana, na središnjem teunelu je dobijeno puno prostora, koji je iskorišćen za prostor za odlaganje sitnica, što će obradovati i vozača i suvozača. Posebnu pohvalu zaslužuju sedišta, koja odlično drže telo u krivinama, a pažnju privlače integrisani nasloni za glavu u prednjim sedištima.

Prtljažnik zapremine 341 litar nije najveći u klasi, ali je to sasvim solidan rezultat za premium modele niže srednje klase. Uostalom, Mercedesu sa novom A-klasom sigurno i nije bio cilj da se litrima bori protiv konkurenata. Koga je briga za litre, posebno ako se radi o Mercedesu niže srednje klase? Kao što smo i očekivali nova A-klasa je opremljena svim najvažnim elektronskim sistemima, kao što su Attention Assist, Collision Prevention Assist, Pre-Safe... Uz doplatu se mogu dobiti i adaptivna svetla, asistent za održavanje automobila u saobraćajnoj traci, upozorenje za automobil u "mrtvom uglu", sistem za raspoznavanje saobraćajnih znakova, adaptivni tempomat, parking asistent sa kamerama...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Motor

Nova nije samo konstrukcija, i motori su nove generacije. Na testu smo imali A 180 CDI, kojeg pokreće MERCEDES-ova modifikovana verzija serije OM651, koja je do nedavno bila dostupna samo u zapremini od 2,1 litra (motorizacije 200 CDI, 220 CDI a 250 CDI). Nova A-klasa (kao i nova B-klasa) ima zapreminu smanjenu na 1,8 litara, koja je dobijena zahvaljujući smanjenu hoda klipova i promenama koje prate takav inženjerski zahvat. Rezultat je "kvadratna" koncepcija, koja ima identičan prečnik i hod klipa (83 mm). Zato je kriva obrtnog momenta veoma povoljna za bolji odaziv na komandu gasa, iako maksimalni obrtni moment iznosi samo 250 Nm. Uz ovaj agregat, A-klasa se može dobiti sa automatizovanim 7G-DCT menjačem. Maksimalna snaga motora iznosi 108 KS.

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

"Motor u uobičajenim uslovima vožnje najbolje radi u rasponu obrtaja od 1.200 do 1.800 o/min. Maksimalna snaga je dostupna pri 3.200 o/min, što praktično eliminiše potrebu da se motor "vrti" u visoke obrtaje, a to se pozitivno odražava i na potrošnju goriva u dinamičnoj vožnji. Papučica gasa ima progresivan hod, što znači da je u normalnoj vožnji dovoljan samo blagi pritisak. Na autoputu je najbolje koristiti tempomat (DISTRONIC PLUS - aktivni tempomat), jer automobil sa 130 km/h uz blagi pritisak na papučicu gasa veoma brzo stigne do 190 km/h. Sve pohvale zaslužuje i izolacija. U kabini se putnici osećaju veoma ušuškano, a pri visokim brzinama se čuje samo zvuk vetra. Utisak o menjaču je nešto drugačiji, jer je njegova reakcija nešto sporija od one koju sam očekivao. To se posebno odnosi na dinamičnu vožnju nizbrdo, kada su kočnice oprerećene više nego što treba, samo zato što menjač ne reaguje brzo čak i u Sport režimu." - izjavio je Petrović.

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Oslanjanje

Napred je oslanjanje tipa MacPherson sa spiralnim oprugama, a pozadi je nezavisno oslanjanje sa četiri tačke oslonca. Većina komponenti je izrađena od aluminijuma, što značajno snižava masu. Sistem elektronske kontrole stabilnosti je reprogramiran. Elektromeganički pojačivač upravljanja je promenjen i nalazi se u samom mehanizmu volana, a ne u motorskom prostoru.

Petrović je istakao, da su vozne osobine u samom vrhu niže srednje klase. "Preciznost volana je vrhunska, a naginjanje karoserije je minimalno, što možemo zahvaliti naprednom oslanjanju, ali i felnama prečnika 18 inča (pneumatici 225/40). Upravo one su "krive" i što putnici osećaju svaku neravninu na putu i što je smanjen nivo komfora. Sa nešto manje atraktivnim dimenzijama pneumatika, udbnost je sigurno na višem nivou. Ovako opremljeno vozilo, vozaču pruža veoma dobar osećaj u vožnji kroz krivine, jer je volan precizan, težište sniženo, pneumatici "sportskih" dimenzija. Kada bi menjač bio brži, užitak bi bio potpun."

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Transofmracija karoserijske forme iz velikoprostornog u klasični hatchback automobil, urađena je uspečno. Mercedes-Benz A-Klasa izgleda veoma atraktivno, sportski, vlasniku pruža visok stepen prepoznatljivosti i gotovo sportsku vožnju, motor je snažan, a potrošnja mala (na našem testu se kretala oko 5,7 l/100 km. Za visoku prepoznatljivost na ulici, sigurno možemo zahvaliti i ceni, koja počinje od 21.348 evra, koliko je potrebno izdvojiti za benzinski A 180. Cena verzije A 180 CDI 7G-DCT počinje od 25.944 evra, a testirani automobil sa mnoštvom opreme košta skoro 40.000 evra. Kao što neko reče, za svakog ponešto.

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

 

Mercedes-Benz A 180  CDI  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.796
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  80 / 3.600 - 4.400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  250 / 1.400 - 2.800
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  190
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,6
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,7
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  341 / 1.157
 Zapremina rezervoara (L):  56
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.475 / 525
 Dimenzije pneumatika:  225 / 40 R18
 Dužina automobila (mm):  4.292
 Širina automobila (mm):  1.780
 Visina automobila (mm):  1.433
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.699
 Cena osnovnog modela (EUR):  21.348

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mercedes-Benz Beograd prodajni salon:
Adresa: Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd
Tel: 011 30 19 000 i 011 30 19 001
Fax: 011/30 19 036
Web: www.mercedes-benz.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje