AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Oštra donja linija prednjeg branika, izgleda kao da je inspirisana nekim premium modelima

 

Dizajn


I pored identične tehnike, dizajn prethodnih generacija Logana i Sandera značajno se razlikovao. I tome je došao kraj. Prednji deo ova dva modela je identičan, a razlikuju se samo po rešenjima zadnjih partija. Karoserija je moderno i jednostavno dizajnirana, a oštra donja linija prednjeg branika, izgleda kao da je inspirisana nekim Audi modelima. Zadnje svetlosne grupe su četvorouganog oblika i zadiru duboko u bokove, a vešto su uklopljene sa vratima prtljažnika. Nova generacija cenovno dostupnog automobila, izgleda simpatično, robusno i atraktivno. Na putu Dacia Sandero privlači veliku pažnju, jer izgleda simpatično zaobljeno i rubusno.

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Enterijer je moderan, a materijali bolji nego kod prethodnika

 

Pogledajte vest Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci.

 

Enterijer


U enterijeru nas je sačekala logično kombinacija jednostavnih i funkcionalnih linija, nešto tvrđe plastike i maksimalne unifikacije sa ostalim modelima ove marke. Sveukupni utisak u odnosu na prethodnu generaciju je daleko bolji, jer je Dacia eliminisala ergonomske nedostatke, a primetna je bolja završna obrada. Prostranost enterijera, i dalje je ostala velika prednost Dacije Sandero, čiji prtljažnik meri zapreminu od 320 litara. Prtljažnik Sandera je dugačak 77 cm, širok 100 cm i visok 48 cm, što vlasniku obezbeđuje velike mogućnosti prevoza prtljaga većih dimenzija. Prostora na prednjim i zadnjim sedištima je sasvim dovoljno, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave, iako bi prednja sedišta mogla ponuditi bolji oslonac u butnom delu nogu. Ako nešto moramo zameriti, onda je to blago rečeno neobična pozicija komandi za kontrolu zadnjih prozora, koje se nalaze između sedišta, iza ručice ručne kočnice. Putnicima na zadnjim sedištima, komande jesu pristupačne, ali vozaču i suvozaču nisu (pogledati u fotogaleriji).

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Na putu Dacia Sandero privlači veliku pažnju, jer izgleda simpatično zaobljeno i rubusno.

 

0.9 TCe


Prvi put je novi benzinski trocilindarski motor predstavljen u modelu Renault Clio, a sada je pronašao put i do nove generacije Dacia automobila. Agregat je razvijen na bazi 4-cilindarskog motora 1.2 TCe, koji je poznat iz modela Megane. "Izgubivši" jedan cilindar, motor je izgubio i 19 kW snage. U Daciji motor ima istu snagu, kao u Renaultu, isti obrtni moment i uparen je sa petostepenim menjačem. Motor je opremljen sa četiri ventila po cilindru, a iz zapremine 898 cm3 razvija maksimalnu snagu od 66 kW pri 5.250 o/min i maksimalni obrtni moment od 135 Nm pri 3.500 o/min. Zanimljivo je, da je Dacia Sandero nešto lakša od modela Renault Clio, što znači da Sandero svom vozaču obezbeđuje nešto veću dinamiku. Iz mesta do 100 km/h, Sandero stiže za 11,1 sekundu, što je za 1,1 sekundu bolji rezultat od onog koji postiže Clio. Istina, Clio ima nešto bolju aerodinamiku, pa je maksimalna brzina Sandera 175 km/h (Clio 182 km/h).

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

3-cilindarski motor 0.9 TCe je mali, ali je turbopunjač većih dimenzija

 

Do 3.000 o/min, motor 0.9 TCe ne proizvodi zvuk karakterističan za agregate sa tri cilindra, ali iznad ove granice, jasno daje do znanja da ima tri cilindra. Kabina je bolja izolovana od buke motora, iako prvi višim obrtajima buku čuju svi putnici, o čemu svedoči i podatak da pri 130 km/h, u petom stepenu prenosa, motor beleži 3.400 o/min. U opuštenoj gradskoj vožnji, nije potrebno "vrteti" motor preko 3.000 o/min, a na samo 500 obrtaja više, motor razvija maksimalni obrtni moment od 135 Nm, što prati veoma zanimljiv "vazdušast" zvuk turbopunjača.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Navigacioni sistem ima veoma detalje i precizne mape za Srbiju

 

Realni potencijal motora možemo uporediti sa atmosferskim motorom zapremine 1.4 litra, ali sa jednim bonusom. Manji motor razvija maksimalni obrtni moment pri daleko nižem broju obrtaja, što se manifestuje većom elastičnošću. U gradskim uslovima, funkcionalnost sklopa motor-menjač je zaista na visokom nivou, jer vozač uvek ima dovoljno snage za kratka ubrzanja, ali na otvorenom putu, pri višim obrtajima, preticanje je potrebno bolje isplanirati.

I na kraju, potrošnja. Ako su glavni parametri motora ekstremno mali, potrošnja nije. U gradskim uslovima, potrošnja benzina je iznosila oko 7,5 l/100 km, što je možda malo iznad očekivanja, ali na otvorenom putu, potrošnja je iznosila oko 5 l/100 km. Opet se pokazalo, da iako proizvođači teže da smanje potrošnju goriva, vozač u praksi ne može da oseti veću razliku u odnosu na drugi motor ekvivalentne snage.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

 U krivinama se Sandero veoma dobro ponaša, a naginjanja su minimalna

 

Oslanjanje


Orjentacija Dacije na tržišta u razvoju, sa sobom nosi prednost koju svaki vozač u Srbiji oseti, a to je udobno oslanjanje. Sandero i Logan stoje na istoj platformi (unapređena platforma prethodnika), koja je projektovana da se izbori sa "slomljenim" putevima Trećeg sveta.

Test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, dao je svoje utiske iz vožnje novog Sandera: "Novi Sandero izgleda sveže i moderno na putu. Kada sam ga prvi put ugledao u retrovizor, nisam prepoznao, da se radi o automobilu marke Dacia. I enterijer je moderan, ali moram uputiti zamerku, što je volan podesiv samo po visini, što ograničava mogućnosti pronalaženja optimalne pozicije za volanom. Moram da pohvalim odličan navigacioni sistem, sa veoma detaljnom mapom za Srbiju, čime se ne mogu pohvaliti ni mnogo skuplji automobili. Što se oslanjanja tiče, moram da priznam, da je idealno za naše puteve. Dovoljno je mekano, da filtrira sve neravnine i rupe na našim putevima, ali u istom vreme obezbeđuje solidne dinamičke osobine za prosečnog vozača. Kočnice zaslužuju visoku ocenu, jer su efikasne, ali je primetno "zamaranje" posle nekoliko snažnih kočenja na nizbrdici."

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Zaključak

Prvi Logan je predstavljen 2004. godine. Veliki novi automobil za "par evra" - to su ljudi želeli da čuju. Ali, svako vreme nosi svoje breme. Ono što je bilo zanimljivo pre osam godina, više nije. Da bi nova generacija bila tako uspešna, Rumuni (pardon Francuzi), su se odlučili da modifikuju platformu prethodnika i unaprede paletu motora, dizajn i prošire opremu. Dobili smo automobil modernog izgleda, koji svom vlasniku daje puno muzike za malo para. U trenutku uvođenja na tržište, početna cena za model Sandero 1.2 16V u osnovnom Ambiance paketu opreme, iznosila je 7.990 evra (ESP, klima uređaj, 4 vazdušna jastuka...). Koliko košta model Sandero 0.9 TCe, u ovom trenutku nam nije poznato, jer su cenovnici privremeno nedostupni zbog ažuriranja (možete pogledati na zvaničnoj stranici www.dacia.rs), ali za preciznije informacije se možete obratiti najbližem Dacia ovlašćenom prodavcu.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

 

 Dacia Sandero 0.9 TCe - specifikacija
 
 Tip motora:  Turbo-benzinski
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  898
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  66 / 5.250
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  135 / 2.500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11.1
 Potrošnja - grad/otvoreno/prosek (l/100km):  6.7 / 4.3 / 5
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  320 / 1200
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  962 / 558
 Dimenzije pneumatika:  185/65 R15
 Dužina automobila (mm):  4085
 Širina automobila (mm):  1733
 Visina automobila (mm):  1518
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2589
 Cena:  -------

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.dacia.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje