AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Posle velike dizajnerske revolucije, 2005. godine, dizajnersko rešenje devete generacije modela Civic je nešto najrazumnije što su u Hondi mogli da osmisle. Novi Civic je za 20 mm niži i za 10 mm širi od svog prethodnika. Honda je ostala verna sportskom i futurističkom dizajnu i karakteristikama, a novi Civic je unapređen u gotovo svim segmentima. Izmene na dizajnu dovele su do značajnog povećanja aerodinamike automobila, do smanjenja koeficijenta otpora vazduha koji je sada najniži u klasi (0.27) i do smanjenja potrošnje goriva. Na testu smo imali Civic opremljen benzinskim motorom zapremine 1.8 litara. Krenimo redom.

Dizajn

Prednji deo automobila je dizajniran prvenstveno sa ciljem da zadovolji kriterijume aerodinamike i zaštite pešaka. Rezultat je pednji deo, koji se pod oštrim uglom spušta od vetrobranskog stakla do branika i visoka "zadnjica" sa podeljenim zadnjim staklom. Ne možemo da ne primetimo uticaj dizajna modela Insight. Prednjim delom automobila dominira nova maska hladnjaka, koja je zahvaljujući tamnom delu branika optički spojena sa glavnim svetslosnim grupama i branikom. Kod novog Civica je definitivno napušteno rešenje sa spojenim prednjim svelima. Najmanje se promenio izgled bočnih prozora i vrata. Najveću "revoluciju" nam otkriva zadnji deo automobila. Standardan spojler, koji "lomi" zadnji prozor, ostao je na svom mestu, ali na novom Civicu je spojen sa agresivno dizajniranim zadnjim svetlosnim grupama.

 

Pogledajte vest Nova Honda Civic - Video predstavljanje dizajna.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Enterijer

Unutrašnjost je osmišljena u istom duhu, kao i eksterijer. To znači da sledi futuristički koncept, koji je međugeneracijski sazreo. Raspored je ostao isti: odvojen digitalni "brzinomer" i displej putnog računara je smešten ispod samog stakla, a u niže postavljenoj oblasti se nalaze kružni pokazivači broja obrtaja, temperature motora i nivoa goriva u rezervoaru. Materijali su kvalitetniji i mekši nego kod prethodnika, a završna obrada predstavlja sami vrh u klasi. Sve je kompaktno i savršeno uklopljeno, što znači da nema apsolutno nikakvih zvukova iz "kokpita" ni kada vozimo po veoma neravnom putu. Pažnju privlači i mali sportski volan, koji perfektno "leži" u rukama, a odlično je dizajnirana i ručica šestostepenog menjača.

 

Pogledajte vest Nova Honda Civic: Poboljšana zvučna izolacija enterijera.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Prednja sedišta su veoma dobro dizajnirana i pružaju dobar oslonac u sportskoj vožnji, što je potvrdio i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović: "Vozač u novom Civicu ne uživa samo u odlično dizajniranim sedištima, već i u sjajnoj ergonomiji. Moram da pohvalim centralnu konzolu, koja je blago okrenuta ka vozaču, što još jednom potvrđuje činjicu, da je Honda automobil za vozače. Iako plastika na centralnoj konzoli deluje kao da je osetljiva na ogrebotine, tamo ih nismo videli. Posebno moram da pohvalim poziciju sedenja, koju će veoma brzo pronaći svaki vozač, bez obzira na gabarite."

Putnici na zadnjim sedištima, neće imati klaustrofobičan osećaj, ali imamo utisak da je prostor za kolena smanjen. Putnici visine do 183 cm smestiće se sasvim udobno, ali oni viši će tražiti od vozača ili suvozača da pomeri sedište malo napred. Dok je prostor za kolena ispod proseka u klasi, u predelu glave ima sasvim dovoljno prostora. Tu je Honda na visini zadatka, kao i kod prtljažnog prostora, koji meri zapreminu od 480 litara. Sasvim dovoljno, čak i za potrebe porodice, a moramo da istanemo i velike mogućnosti preklapanja zadnje klupe, kojim se može dobiti veliki prostor za prtljag.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Motor

Bestseller prošle generacije, 1.8 i-VTEC u novoj generaciji Civica razvija maksimalnu snagu od 104 kW, koja je dostupna pri 200 obrtaja više, odnosno pri 6.500 o/min. Maksimalni obrtni moment od 174 Nm je dostupan pri 4.300 o/min. Ono što je najvažnija promena, jeste optimizacija potrošnje goriva i emisije štetnih materija. Honda navodi, da je potrošnja smanjena za 10 %, zahvaljujući sistemu Start-Stop, upotrebi lakših materijala i smanjenju unutrašnjeg trenja motora. U cilju smanjenje potrošnje goriva, produženi su peti i šesti stepen prenosa u odličnom manuelnom menjaču. Prema našem utisku, motor je veoma dinamičan i sigurno će se svideti ljubiteljima atmosferskih agregata. Pored instrument table se nalazi i dugme ECON, kojim aktivira mod koji pomaže vozaču da postigne štedljiv stil vožnje. U zavisnosti od toga, koliko pritiskate pedalu gasa, menja se boja instrument table, odnosno digitalnog brzinomera. Boja pokazivača se menja od zelene do tamno plave.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Vladan Petrović je pohvalio ovaj benzinski motor. "Dok evropski proizvođači benzinske atmosferske motore već uveliko menjaju turbo motorima manje zapremine, azijske automobilske kompanije ostaju dosledne filozofiji "There is no replacement for cubic displacement!" (nema zamene za radnu zapreminu). Motor 1.8 i-VTEC veoma dobro funkcioniše u novom Civicu. Savršeno je miran i kultivisan, pri niskim obrtajima gotovo nečujan, i veoma ga je lako kontrolisati. Međutim, kada želite oštriju vožnju, morate ga "zavrteti" do 5.000 o/min. Upravo na ovom nivou obrtaja, motor najbolje pokazuje svoj potencijal. Primećujem i da je u drugoj polovini "obrtomera", motor bučniji nego što sam očekivao. Ali, onaj ko želi sportsku vožnju, verovatno želi i da čuje rezak zvuk 16-ventilskog motora. Menjač je savršeno uparen sa motorom. Precizan je i ima relativno kratke hodove."

 

Pogledajte vest Honda predstavila novi turbodizel 1.6 i-DTEC za Evropu.


Gore pomenuti sistemi imaju za cilj da smanje potrošnju goriva. Da li su u tome uspeli? U duhu japanske tradicije, realna potrošnja se ne razlikuje mnogo od one koju navodi fabrika. U gradskim uslovima vožnje, Honda Civic je trošila manje od 8 litara benzina na 100 pređenih kilometara. Na otvorenom putu, na relaciji Beograd-Valjevo, postigli smo potrošnju od 5,2 l/100 km. Na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h (3.400 o/min, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 7,3 l/100 km, a pri 100 km/h, broj obrtaja je iznosio 2.650 o/min, a potrošnja 5,4 l/100 km. Zaista, ovo je 10 % manja potrošnja od one koju je beležio prethodnik.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Oslanjanje

Najbolji sagovornik za potencijal oslanjanja, bio nam je četvorostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović. "Oslanjanje se veoma dobro "razume" sa krivinama. Civic se u krivinama ne naginje i ne poskakuje, što možemo videti i na fotografijama. Iako je opremljen niskoprofilnim pneumaticima, novi Civic odlično "upija" sve neravnine na putu, čak i pri visokim brzinama na autoputu. Ono što sam i očekivao od Honde, to je izuzetno precizan volan, koji verno "komunicira" sa vozačem, odnosno veoma kvalitetno prenosi informacije sa podloge. Kada svemu dodamo i činjenicu da novi Civic nema tvrdo podešenu amortizaciju, što su potvrdili i putnici koji su sedeli na zadnjim sedištima, zaključak se nameće sam po sebi."

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Zaključak

Sve je kristalno jasno - Honda se konačno prilagodila zahtevima evropskih klijenata. Novi Honda Civic ima atraktivno dizajniran enterijer, dobru izolaciju i odlične vozne osobine. Motor je veoma temperamentan, iako nema turbo, a potrošnja je verovatno najmanja u ovoj zapreminskoj kategoriji. Situacija u ponudi motora će se dramatično promeniti sa dolaskom ultra-lakog turbodizela zapremine 1.6 litara, koji će značajno uticati na prodaju japanskog kompakta.

Cena testiranog, veoma dobro opremljenog modela - Honda Civic 1.8 PE Sport, iznosi 17.990 evra. Za bazni model - Honda Civic 1.4 PE Comfort, potrebno je izdvojiti 15.390 evra. Navedene cene su promotivne, a u kompaniji Delta Automoto ponosno ističu se upravo u Srbiji Civic prodaje po ceni koja je verovatno najniža u Evropi.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

 

Honda Civic 1.8 i-VTEC - Tehnički detalji  
Tip motora: Benzinski atmosferski
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1798
Maksimalna snaga (kW / o/min): 104 / 6500
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 174 / 4300
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 215
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9.7
Potrošnja (prosečna): 6.5
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 477 / 1378
Zapremina rezervoara (L): 50
Masa automobila / nosivost (kg): 1378 / 372
Dimenzije pneumatika: 225/45 R17
Dužina automobila (mm): 4300
Širina automobila (mm): 1770
Visina automobila (mm): 1470
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2595
Cena testiranog modela (EUR): 17.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Honda vozila: Delta Automoto
Adresa: Omladinskih brigada 33a
Tel: 011 20 10 900
Fax: 011 217 80 36
Web: www.honda-srbija.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje