AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Renault Captur pruža velike mogućnosti individualizaije, a posebno je zanimljiva dvobojna karoserija


Pogledajte test: Renault Captur 1.5 dCi.


Motor 1.2 TCe

 

O Renault Capturu smo napisali puno toga, a sada je pred nama turbo-benzinska verzija 1.2 TCe, koja je dostupna jedino sa automatizovanjim menjačem EDC (kodna oznaka DC4), koji je razvila poznata firma Getrag. Motor razvija maksimalnu snagu od 88 kW (120 KS) pri 4.900 o/min i maksimalni obrtni moment od 190 Nm, dostupan pri 2.000 o/min. Iz mesta do "stotke", Captur težak 1.180 kilograma stiže za 10,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 192 km/h.

Pogledajte vest: Renault Captur, novi Scenic i Clio Grandtour stigli u Srbiju + FOTO.

 

To je teorija, a kako u praksi funkcioniše sklop motor-menjač, pitali smo četvorostrukog reli šampiona Srbije i test vozača Automagazin portala, Vladana Petrovića. "Najpre moram da primetim, da je motor veoma tih i kultivisan. "Na leru" je skoro nečujan, u srednjim obrtajima emituje prijatan, ali još uvek dovoljno tih zvuk, a u visokim obrtajima ispušta čak i sportske tonove. Elastičnost motora je za svaku pohvalu. Novi motor može se pohvaliti visokom specifičnom snagom - čak 100 "konja" po litri zapremine, čime su se ranijih godina mogli pohvaliti samo sportski automobili. To se posebno oseća u gradskim uslovima, gde se Captur 1.2 TCe snalazi kao riba u vodi i svojim osobinama prosto poziva na vožnju."

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Visina Captura je veoma vešto sakrivena, jer su dizajnerske linije skladne i dinamične


Menjač


"Da bi se što bolje iskoristile mogućnosti motora, važna je transmisija, odnosno menjač. Moram da priznam, da mi je ovo bio prvi put da vozim Renault opremljen EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom i da sam prijatno iznenađen. Prenosni odnosi su veoma dobro osmišljeni, i menjač u svakom trenutku pronalazi optimalan prenos, što je posebno važno kod preticanja. Takođe, softver menjača veoma brzo prepoznaje situacije u saobraćaju, pa kada vozač skine nogu sa papučice gasa, menjač će odmah promeniti u niži stepen prenosa i pojačati kočenje motorom. Automatizovani menjač ima univerzalnu logiku komandi, koja nema sportski režim. Manuelni mod moguće je koristiti samo preko klasične ručice menjača (bez polugica iza volana) i mogu ga oceniti prelaznom ocenom. Menjač pažljivo sluša komande, ali u praksi reaguje sa malim zakašnjenjem. Generalno, ovo je najbrži automatizovani menjač ikada koji sam vozio u Renaultu i može se uporediti sa Volkswagenovim DSG menjačem. Možda nije brži, ali su promene stepena prenosa veoma tečne i uglađene." - ističe Petrović.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Iako je platforma od modela Clio, međuosovinsko rastojanje je duže, a trag točkova širi, što obezbeđuje odličnu stabilnost u krivinama


Oslanjanje

 

Renault Captur stoji na modifikovanoj platformi novog Clija, a Petrovića smo upitali da li je promena koncepcije uticala na promenu voznih osobina. "Novi Clio ima odlično oslanjanje i njegove vozne osobine su na visokom nivou, pa ne čudi što Captur na tom polju ne zaostaje, iako je viši. Captur ima veće međuosovinsko rastojanje i trag točkova. Naginjanje karoserije je minimalno i automobil se verno drži zadate putanje, bez većih odstupanja čak i u agresivnoj vožnji. Zadnja osovina je je jednostavne konstrukcije, pa je amortizacija zadnjeg dela automobila nešto tvrđa. Uticaj servo pojačivača nije preveliki i vozač u svakom trenutku zna šta se deševa pod točkovima. U isto vreme, oslanjanje veoma uspešno filtrira rupe i neravnine na našim putevima, a Captur se neće "buniti" ni ako skrenemo sa asfalta. Kada bi postojala verzija sa 4x4 pogonom, Captur bi mogao savladati i lakši teren, ali ko još kupuje gradski SUV za ovakve uslove. Dakle, 4x4 pogon mu nije potreban. Ja više navijam za verziju RS. Mislim da bi mu više pristajala."


Pogledajte test: Novi Renault Clio 1.5 dCi.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović je istakao, da je lako pronaći idealan položaj za volanom. Mogućnosti podešavanja sedišta i volana su velika


Enterijer

 

Petrović se osvrnuo i na enterijer. "Captur zaslužuje posebnu pohvalu za prostranost enterijera. Iskorišćenost prostora je odlična i mislim da kod direktnih konkurenata nećemo pronaći više mesta. Instrument tabla je preuzeta od modela Clio, a minimalne promene uočavam samo na centralnoj konzoli. Organizacija komandi je logična, nalaze se upravo tamo gde ih i očekujemo. Završna obrada je vrhunska, ali moram da uputim kritike na plastiku instrument table, koja je tvrda i osetljiva na grebanje. Srećom, zbog odlične završne obrade i filigranske preciznosti izrade, nema nikakvih neprijatnih zvukova koji dolaze iz enterijera."

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Praktični novitet u Capturu - fioka ispred suvozača, u koju možete smestiti mnogo toga (veliki fotoaparat, flaše, dokumenta A4 formata...)

 

Prostor na zadnjim sedištima je na zavidnom nivou, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave. Prtljažnik ima zapreminu od 377 do 455 litara, u zavisnosti od položaja zadnjih sedišta, koja se mogu pomerati. Sa položenim naslonima zadnjih sedišta, zapremina raste na zavidnih 1.235 litara.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Cena

 

Prosečna potrošnja modela Renault Captur 1.2 TCe EDC na našem testu se kretala oko 7,3 litra na 100 pređenih kilometara. Potrošnja na otvorenom putu, iznosila je oko 5,0 na svakih 100 pređenih kilometara, što je za svaku pohvalu.

Na srpskom tržištu, Captur opremljen 1.2 TCe motorom i EDC menjačem dostupan je od drugog nivoa opreme - Expression, u koji spadaju felne prečnika 16 inča, asistent kretanja na uzbrdici, četiri vazdušna jastuka, tempomat, putni kompjuter, svetla za maglu, manuelna klimatizacija... Za tako opremljen Captur potrebno je izdvojiti 15,590 €.

 

Pogledajte Renault Captur cenovnik.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Motor zapremine 1,2 litra, uz pomoć turbopunjača razvija snagu od 120 KS - specifična snaga od 100 KS po litri zapremine obećava dobru zabavu u vožnji

 

 Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC - Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Turbo-benzinski motor
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.197
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  88 / 4.900
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  190 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  192
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,3
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  377 / 1235
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1245 / 479
 Dimenzije pneumatika:  205/60 R16
 Dužina automobila (mm):  4122
 Širina automobila (mm):  1778
 Visina automobila (mm):  1566
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2606
 Cena Renault Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start:  15,590 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje