AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Testirali smo: Toyota Prius+

Pogled sa boka otkriva vrhunsku aerodinamiku (koeficijent aerodinamičkog otpora od 0,28). Atraktivnom izgledu doprinose i felne prečnika 17 inča


Pogledajte vest: Toyota hibridi Prius+ i Yaris HSD predstavljeni na Adi Ciganliji.


Hybrid = Toyota

 

Toyota je posvećena razvoju hibridnih automobila još od 1977. godine, kada je predstavila prvi koncept S800 Hybrid. Od 1997. godine kupcima je ponudila prvi serijski proizvedeni hibridni automobil pod imenom Prius. Toyota hibridni automobili galopirajući se šire po čitavoj planeti. Prve godine proizvodnje prodato je 332 komada, 2000. godine je prodato 19 hiljada, a 2005. godine je prodato 235 hiljada Priusa, a najuspešniju godinu Prius je imao pre tri godine, kada je u svetu prodato 690 hiljada Priusa. Plan za budućnost je jasan - dalji razvoj hibridnih automobila, kojima se pridružuju i električni automobili, kao i vozila na vodonik. Serijski Toyota sedan kojeg će pogoniti vodonik, u planu je da stigne 2015. godine.

Prius vs. Prius+

Vratimo se prvom MPV hibridnom automobilu. Iako novi Prius+ izgleda kao malo veći Prius, sa kojim deli istu osnovu, promena je toliko, da možemo govoriti o potpuno novom automobilu. Prius+ je duži (+135 mm), širi (+35 mm), viši (+85 mm) i ima veće međuosovinsko rastojanje (+ 80 mm) od Priusa, ali za razliku od svog starijeg "brata" ne koristi klasične NiMH baterije, već modernije Li-ion, koje su pre toga integrisane u Prius Plug-in Hybrid. Modul akumulatora je manji i lakši (teži 34 kilograma), tako da nije morao biti smešten u prtljažniku, već je svoje mesto pronašao u "tunelu" između prednjih sedišta.

Dizajn automobila je atraktivan i privlači veliku pažnju prolaznika, a zanimljiv je i veoma nizak koeficijent aerodinamičkog otpora od 0,28. Uživo automobil izgleda daleko skladnije i atraktivnije nego na fotografijama, a sličnost sa Priusom je više nego jasna.

Enterijer

Promenom koncepcije, Prius+ je dobio i novi enterijer, odnosno promene koje su pojednostavile korišćenje mnogobrojnih funkcija i poboljšale ergonomiju. Na primer, instrument tabla sa centralno smeštenim displejom je potpuno nova, nov je i središnji tunel, a drugi red sedišta čine tri odvojena sedišta (mogu se pomerati, preklapati...), a u prtljažniku se nalaze dva relativno komforna sedišta. Pozicija ručice CVT menjača u Priusu+ nalazi se bliže volanu. Sve pohvale zaslužuje i minimalistički stil klimatizacije. Sve funkcije se kontrolišu preko jedne kružne komande, a za svaku pohvalu je i mogućnost kontrole temperature preko komande na volanu. Šteta što je i Prius+ ostao veran jednozonskoj automatskog klimatizaciji.

Testirali smo: Toyota Prius+

Automobil krasi veoma originalan dizajn. Jednostavno, Toyotu Prius+ ne možete pomešati sa drugim automobilima na ulici

 

Pogledajte vest: Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid.

 

Instrument tabla je dobila nove materijale, koji su značajno mekši, a interesantna je i njena simetričnost. Pregledna je, a za svaku pohvalu je i sistem Toyota Touch, koji je u verziji sa Bluetooth sistemom standardan, a navigacioni sistem Touch&Go je dostupan uz doplatu. "Naš" Prius+ bio je opremljen atraktivnim panoramskim krovom. Sedišta su velika, a vozač se za volanom osećao kao u luksuznoj limuzini, čemu posebno doprinosi osećaj "ušuškanosti" zbog visokog centralnog naslona, ispod kojeg se nalaze baterije. Zahvaljujući izmeštanju baterija iz prtljažnika u prednji deo vozila, stvoren je prostor za treći sed sedišta i veći prtljažnik. Zanimljivost predstavlja čak osam držača za PET ambalažu, ali ne veću od 1 litar. Prostor na zadnjim sedištima je veoma izdašan, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave. Pod automobil je potpuno ravan, što dodatno povećava osećaj prostranosti u predelu nogu.

Testirali smo: Toyota Prius+

Toyota Prius+ je kralj ostava za sitnice. Flašice sa sokom i vodom, kao i telefoni, veoma lako pronalaze svoje mesto. Zanimljivo je, da se preko komandi na volanu može kontrolisati temperatura vazduha u automobilu

 

Naravno, tu je i omiljena dečija oprema: "roletne" na bočnim prozorima i panoramski krov. O staklenom krovu možemo diskutovati, ali i ovde je Toyota pronašla inteligentno rešenje, jer su krovni prozori izrađeni od materijala na bazi smole, koji je za 40 % lakši nego staklo i obezbeđuje značajno bolju toplotnu izolaciju. Dodatnu toplotnu izlolaciju predstavlja i platno na krovnim prozorima, koje se automatski navlači nakon zaključavanja vozila. Veoma pametno.

Kakav bi to bio MPV, kada ne bi imao varijabilni enterijer. Kao što smo istakli, u drugom redu se nalaze tri odvojena sedišta, nezavisno podesiva, uključujući i podešavanje naslona. Naravno, tu je i Isofix, pa mlade porodice mogu smestiti tri sedišta za bebu. Treći red čine dva nezavisna sedišta. Svih pet zadnjih sedišta moguće je nezavisno preklopiti i kreirati idealno ravnu površinu za utovar prtljaga. Moguće je sklopiti i naslon sedišta suvozača, čime se dobija utovarni deo dužine 269 mm! U konfiguraciji sa pet sedišta, prtljažnik ima zapreminu od 748 litara, a maksimum je 1.750 litara. U konfiguraciji sa sedam sedišta, prtljažnik meri zapreminu od 232 litra, ali dizajn prtljažnog prostora omogućava smeštanje kofera standardne veličine iza sedišta. Ako nešto moramo zameriti sa aspekta praktičnosti, to je nisko postavljena "roletna", koja se nalazi samo 31 cm iznad podloge prtljažnika.

Testirali smo: Toyota Prius+

I deca imaju puno razloga za radost: "roletne" na bočnim prozorima i panoramski krov sigurno će biti predmet pažnje najmlađih


Hibridni pogon

Unpređen hibridni pogon daje ovom vozilu odlične vozne karakteristike, potrošnju od 4.1L/100 km i emisiju CO2 od 96 g/km, što ga čini vodećim u svojoj klasi. Pokreće ga hibridni pogon, koji čine benzinski motor zapremine 1.8 litara (73 kW) i elektromotor snage 60 kW. Kombinovana snaga motora je 100 kW, koja do prednjih točkova "putuje" preko kontinualnog menjača e-CVT. U odnosu na Prius, prenosni odnos je skraćen za 6%, čime je poboljšano ubrzanje, a dinamika približena klasičnom Priusu. Takođe, unapređen je i sistem zagrevanja rashladne tečnosti preko izduvnog sistema, što je rezultiralo za četvrtinu efikasnijim grejanjem motora do radne temperature. Ostalo je identično kao kod klasičnog Priusa. To znači da se snaga distribuira preko bestepenog CVT menjača, koji u svakom trenutku menja prenosni odnos. Vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje: Eco uz pomoć kojeg se može uštedeti do 10 % goriva, a u Power modu automobil ima za 25 % bolju dinamiku.

Testirali smo: Toyota Prius+

Komande na centralnoj konzoli su veoma jednostavne i lake za korišćenje

 

Zahvaljujući modifikovanim prenosnim odnosima, 100 kW je dostupno u svakom trenutku i Prius+ je i pored nešto veće težine od klasičnog Priusa, iznenađujuće dinamičan automobil, koji se neće postideti čak ni u duelu sa dvolitarskim turbodizelom. O tome svedoči i ubrzanje iz mesta do 100 km/h za 11,3 sekunde, ali i odlična međuubrzanja. U realnim gradskim uslovima, skoro 1,5 tona težak automobil prosečno troši između 4 i 5 litara benzina na 100 pređenih kilometara. Mi smo u Beogradu prešli oko 300 km uz prosečnu potrošnju od 4,8 l/100 km. Do brzine od 70 km/h, Prius+ može da se kreće samo na električnu energiju. U otvorenom saobraćaju, pri brzini od 80 do 100 km/h, potrošnja se spustila na oko 4,3 l/100 km. Potrošnja može biti i manja. Na primer, na relaciji Beograd-Kragujevac (preko Topole), zabeležili smo potrošnju od 3,9 l/100 km. Najveću potrošnju, Prius+ je beležio na autoputu. Pri 130 km/h, potrošnja iznosi oko 6,3 l/100 km, što je solidan rezultat.

Testirali smo: Toyota Prius+

Praktičnost je jača strana Priusa+

 

Ručica menjača više izgledao kao minijaturni joystick. Kao što smo navikli od Toyota hibridnih automobila, ručica se posle svake promene vraća u početni položaj, a status prenosnog sistema vozač može očitati na instrument tabli. Vozač može izabrati poznate modove P, R, N, D, ali tu je i mod sa oznakom B. Kao što je poznato, sva hibridna vozila su opremljena sistemom za regeneraciju energije kočenja. Položaj ručice menjaka u "B" modu obezbeđuje bolje "motorno" kočenje na nizbrdici, odnosno maksimalnu regeneraciju energije kočenja. Sve pohvale zaslužuje izolacija. Putnici u automobilu se osećaju kao u automobilu visoke klase, čak i kada je aktivan benzinski motor. Motorski prostor je dodatno izlolovan 23 mm debelim materijalom thinsulate - isti materijal koristi Aston Martin za izolaciju krova.

Testirali smo: Toyota Prius+

S obzirom da ima nešto višu karoseriju, Prius+ je dobio modifikovano oslanjanje, kako bi naginjanje u krivinama svedeno na minimum


Oslanjanje

Toyota Prius+ zaslužila je i modifikovano oslanjanje. Stabilizatori su većeg prečnika, a automobil je dobio potpuno nove amortizere i opruge. Glavni cilj japanskih inženjera bio je da smanji naginjanje karoserije, zbog nešto veće visine. U dostizanju ovog cilja, svoju ulogu je imalo i premeštanje baterija ka sredini automobila.

Rezultat je odlična upravljivost automobila i precizno upravljanje. Toyota Prius+ je veoma agilan automobil, koji iznenađujuće brzo reaguje na promenu smera, dok je naginjanje karoserije u krivinama minimalno.

Zaključak

Ako posmatramo najbolje MPV modele sa sedam sedišta na tržištu, Toyota Prius+ je veoma vruć kandidat. Čak i ako na trenutak zabiravimo da u sebi krije veoma sofisticiranu i pouzdanu pogonsku tehnologiju, koja štedi gorivo i čuva životnu okolinu, Prius+ je veoma dobar automobil, koji putnicima pruža vrhunski komfor i luksuz. Cena modela Prius+ ekvivalentna je kvalitetu, komforu i stepenu bezbednosti, koje ovaj automobil pruža svojim putnicima. Toyota Srbija model Prius+ Luna nudi po akcijskoj ceni od 29.830 evra, a za vrhunski opremljenu verziju Prius+ Executive, čiji spisak opreme meri kilometarsku dužinu, potrebno je izdvojiti 36.080 evra.

Testirali smo: Toyota Prius+

 

 Toyota Prius+ Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Benzinski + elektromotor
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.798
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  73 / 5200
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  142 / 4000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  165
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11.3
 Potrošnja (otvoreno / grad / prosek):  3.8 / 4.2 / 4.1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  232 / 1750
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1495 / 620
 Dimenzije pneumatika:  215/50 R17
 Dužina automobila (mm):  4615
 Širina automobila (mm):  1775
 Visina automobila (mm):  1600
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2780
 Cena Renault Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start:  29.830 €

 

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88B, 11070 Beograd

Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje