AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Mercedes-Benz C-Klasa je ključan model za kompaniju iz Stuttgarta, jer je upravo ovaj sedan srednje klase pokrenuo seriju modela sa novom tehnikom i identitetom.  Na našim putevima smo isprobali sigurno najtraženiju verziju na našem tržištu, sa štedljivim turbodizel motorom i automatskim menjačem...

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Sličnost sa S-Klasom vidljiva je i na dizajnu prednjeg dela automobila, pre svega svetlosnih grupa sa prepoznatljivim dnevnim LED osvetljenjem.

 

Pogledajte fotogaleriju: Mercedes-Benz C 220 Bluetec - Test 2015.


Dizajn

Zašto je nova C-Klasa ključan model za Mercedes-Benz? Ne samo po veličini, jer je porastao, već i dizajnerski. Bez preterivanja, novu C-Klasu možemo opisati kao smanjenu S-Klasu. Istu kvalifikaciju možemo upotrebiti i za izgled unutrašnjosti, koja konačno izgleda moderno i privlačno, uz vrhunsku multimedijalnu podršku. Sa identifikacijom nove generacije premium sedana pri pogledu s preda nećete imati problema, što se ne može reći za zadnji deo automobila, koji neodoljivo podseća na limuzinu visoke klase.

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Najveće zasluge za nadimak Baby S-Klassa ima zadnji deo automobila.


Enterijer

Enterijer je prostraniji i značajno kvalitetniji nego kod prethodne generacije. Automobil je porastao u svim smerovima, a dokaz da je značajno povećana prostranost enterijera leži u činjenici, da je međuosovinsko rastojanje povećano za velikih 8 centimetara. Kada se u sedište smesti vozač visok 180 centimetara, ispred kolena putnika na zadnjim sedištima ostaje prostor od oko 10 centimetara. To ne možemo reći za prostor za glavu. Padajuća linija krova je veoma blizu glave putnika prosečnih gabarita. Sve komande su logično raspoređene, a jedan detalj na koji je potrebno privikavanje, jeste valjkasta komanda za kontrolu jačine audio sistema, koja se nalazi na centralnom tunelu, desno od touchpad-a.

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

U visini laktova, napred je širina povećana za dva, a pozadi za tri centimetra. Organizija i ergonomija komandi je veoma dobra, sve je pregledno i na dohvat ruke, osim komande za četiri žmigavca, koja se nalazi daleko od ruku vozača, bliže suvozaču.

 

Trokraki volan ima prečnik od 370 milimetara i prema rečima Vladana Petrovića, odlično leži u ruci. "Moram da odam posebno priznanje stručnjacima koji su osmislili enterijer nove C-Klase. Pored toga što je kvalitetan, kako po pitanju materijala, tako i završne obrade, kokpit izgleda moderno. Sada su sve nove tehnologije "upakovane" u Mercedesov kvalitet, što je dobitna kombinacija. Vrhunska ergonomija po kojoj su automobili sa trokrakom zvezdom u znaku prepoznatljivi, zadržana je naravno. Volan izgleda moderno i sportski i prosto se lepi za ruke. Ipak, primećujem da je u odnosu na W204 promenjen razmeštaj i logika dugmića na volanu. Ne smemo da zaboravimo i mnogobrojne bezbednosne sisteme koje je Mercedes razvio i po čemu je prepoznatljiv. Za nabrajanje istih, bilo bi nam potrebno puno prostora, tako da je dovoljno reći da C-klasa predstavlja sami vrh segmenta kada je u pitanju bezbednost." - objašnjava Petrović.

 

Pogledajte: Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO).


Prtljažni prostor u C-Klasi porastao je na 480 litara i kao kod prethodnika, nema pravilan oblik, jer se širina sa 1.100 mm smanjuje na 950 mm. Podloga prtljažnika je skoro ravna sa ivicom utovarnog dela, što olakšava stavljanje stvari. Nekoliko minus "poena" možemo dodeliti relativno niskoj ivici sedalnog dela zadnjih sedišta (360 mm od poda), što znači da bi podrška butnom delu mogla biti i bolja.

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Premijerno u C-klasi imamo i kontrolu multimedijalnog sistema preko touchpad-a, koji je smešten odmah uspred naslona za ruku na centralnom tunelu (komanda menjača svoje mesto je pronašla pored volana). Sistemom se lako manipuliše i već posle nekoliko vožnji komande ćete zadavati intuitivno.

 

Pogledajte: Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci.


Motor

Testirani automobil pokretao je turbodizel motor zapremine 2,1 litar iz porodice OM651. Kao što nam otkriva oznaka Bluetec, u pitanju je motor koji zadovoljava Euro 6 ekološku normu, zahvaljujući ubrizgavanju AdBlue tečnosti (rastvor uree) u izduvni sistem, odnosno u SCR katalizator. Dolivanje AdBlue tečnosti se vrši preko otvora pored onog za rezervoar za gorivo. Maksimalna snaga motora iznosi 125 kW (170 KS) u rasponu obrtaja od 3.000 do 4.200 o/min, a maksimalni obrtno moment od 400 Nm dostupan je u opsegu od 1.400 do 2.800 o/min.

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Prostora na zadnjim sedištima konačno ima na pretek, jedina zamerka je nešto niža pozicija sedenja, što otežava ulazak i izlazak iz automobila.

 

Ovako motorizovanoj C-Klasi iz mesta do "stotke" potrebno je 7,4 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 234 km/h.

"Prvi utisak posle startovanja motora jeste da je izolacija značajno bolja nego kod prethodnika. Nema buke, sve je ušuškano, kabina je bolje izolovana nego kod W204, a čini se da je i sam motor kultivisaniji. Maksimalni obrtni moment dostupan je već pri 1.400 o/min, što znači da je motor veoma elastičan. Snažno vuče do 4.000 o/min i posle toga je logično promeniti u viši stepen, a ako to vozač ne učini, automatizovani menjač će uraditi posao sam. Menjač je sedmostepeni i značajno je brži nego kod prethodnika, iako još uvek ne tako brz kao onaj kod konkurenta iz Bavarske. Konačno, C-klasa ima sklop koji može zadovoljiti i one koji vole dinamičnu vožnju sa većom porcijom užitka u vožnji." - objašnjava Petrović.

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Motor je elastičan, dovoljno snažan i prilično ekonomičan.

 

Potrošnja na našem testu se kretala od 5 do 8 litara na 100 pređenih kilometara, u zavisnosti od stila vožnje i saobraćaja. U gradskim uslovima, zabeležili smo potrošnju od 7,5 l/100 km, dok smo u otvorenom saobraćaju zabeležili oko 5 l/100 km. Na autoputu, pri 130 km/h, broj obrtaja u sedmom stepenu prenosa iznosi 1.900 o/min. U istom stepenu prenosa, pri 100 km/h, motor se "vrti" na 1.500 o/min. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6,4 l/100 km.

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Po dinamici u vožnju, C-Klasa nikada nije bila bliža konkurentu iz Bavarske.


Vožnja

"Jasno je, da je prioritet inženjera da preko oslanjanja C-klase obezbede udobnu i bezbrižnu vožnju. Ali, moram da kažem da je nova C-Klama upravljivija i dinamičnija nego ikada. Konačno C-Klasa i u krivinama budi emocije i izaziva osećaj zadovoljstva u vožnji, što je do sada bilo "rezervisano" za naljućeg konkurenta. Elektromehanički upravljač pruža puno više informacija o tome šta se nalazi ispod prednjih točkova. Automobil se manje naginje, što uliva dodatno poverenje u krivinama. Mislim da za to, između ostalog, možemo zahvaliti povećanom tragu prednjih i zadnjih točkova za četiri centimetra! Za svaku pohvalu je i mogućnost doplate za adaptivno vazdušno oslanjanje, što čini da novi C još više "liči" na S-Klasu. " - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

U C-Klasi se veoma lako pronađe optimalan položaj za volanom. Vladan Petrović je pronašao idealnu poziciju sedenja.


Cena

Bazni dizelski model Mercedes-Benz C 180d u Srbiji košta 31.584 evra. Za verziju C 220 Bluetec potrebno je izdvojiti oko 35.000 evra.

Mercedes-Benz C-Klasa je kvalitetan, moderan i atraktivan sedan, sa kultivisanim, štedljivim i dinamičnim motorima. I da ne zaboravimo, sa zvezdom u znaku. Ko želi u zvezde, to mora i da plati. Ovoga puta to opravdava više nego ikada, jer je C-klasa u salone privukla i one mlađe, čije oči su bile uprte u neke druge modele premium marki.

 

Pogledajte Mercedes-Benz cenovnik u Srbiji.

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

 


 Mercedes-Benz C220 Bluetec - tehnička specifikacija  
 Motor:  Turbodizel Common-rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.143
 Maksimalna snaga (kW/o/min):  125 / 3.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  400 / 1.400 - 2.800
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  234
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  7,4
 Potoršnja test grad / otvoreno / prosek (L/100 km):  8,0 / 5,1 / 6,4
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  480 / -
 Zapremina rezervoara (L):  66
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.495 / 565
 Dimenzije pneumatika:  225/50 R17
 Dužina automobila (mm):  4.686
 Širina automobila (mm):  1.810
 Visina automobila (mm):  1.442
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.840
 Cena osnovnog modela (€):  31.584 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Distributer za Mercedes-Benz: Emil Frey Auto Centar d.o.o.
Adresa: Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd

Telefon za prodaju putničkih vozila: 011/ 30 19 243
web: www.mercedes-benz.rs

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje