Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)
Stižemo u centar Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) u Subotištu. U daljini se čuje zaglušujuća grmljavina. Bližimo se stazi, po kojoj "vrište" supersnažni Mercedes AMG modeli. Ruke se znoje, a srce počinje ubrzano da lupa...
Naslednik slavnog ML-a, model Mercedes-Benz GLE, uz pomoć off-road paketa opreme uspešno je savladao sve deonice u centru NAVAK.
Pogledajte fotografije: Mercedes-Benz Star Experience - NAVAK 2015.
Kompanija Star Import, generalni distributer za Mercedes-Benz vozila, na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) oranizovala je Mercedes-Benz Star Experience, gde smo imali priliku da isprobamo najuzbudljivije modele brenda iz Stuttgarta.
Za Mercedes-Benz G-klasu, vožnja na off-road stazi centra NAVAK zapravo bila on-road vožnja :-)
Najpre smo otišli na off-road test vožnju, u kojoj smo imali priliku da na terenu isprobamo modele kao što su GLC, GLE, GLE Coupe i neprikosnoveni za ovu vrstu vožnje - Mercedes-Benz G-Klasu. Pored G-klase, za koju je off-road vožnja u centru NAVAK zapravo bila on-road vožnja :-), odlične terenske sposobnosti pokazao je model GLE. Upravo je ovo model koji je u ponudi nasledio slavni ML. Mercedes-Benz GLE bio je opremljen i specijalnim paketom za off-road vožnju i bilo je pravo uživanje gledati ga kako savladava prepreke.
Sa zemljane podloge stigli smo na vreli asfalt. Tamo su nas čekali vrhunski Mercedes-Benz automobili namenjeni svima onima koji vole sport. C450 AMG 4Matic, C400, CLA 45 AMG Shooting Brake i GLA 45 AMG.
"Skoro AMG" - Mercedes-Benz C 450 AMG 4Matic u akciji
Najatraktivniji su bili AMG modeli, međutim poseban utisak na Vladana Petrovića ostavio je C450 AMG 4Matic. Odmah da razjasnimo, to nije običan C sa dizelskim motorom i AMG paketom. To je sportski sedan sa modifikovanim oslanjanjem i upravljačkim sistemom, većim kočionim sistemom i snažnijim motorom. Pokreće ga V6 3.0 Bi-turbo motor, koji razvija maksimalnu snagu od 367 KS pri 5.500 do 6.000 o/min i maksimalnim obrtnim momentom od 520 Nm dostupnim od 2.000 o/min do 4.200 o/min. Ako Audi između standardnih i RS modela ima nešto između, BMW između M i ostalih, zašto i Mercedes ne bi imao nešto čime će popuniti jaz između brutalnih AMG modela i slabijih verzija opremljenih "samo" AMG paketom opreme.
"Ovo je adekvatan odgovor na BMW-ov M Performance. C450 AMG je prava mera. Ja bih ga nazvao "polu AMG". Iako se njegov motor proizvodi serijski (ne sklapa se ručno u Affalterbachu, kao onaj u pravim AMG verzijama), snage ima sasvim dovoljno za pravu sportsku vožnju. Oslanjanje je nešto mekše, zvuk nije tako napadan, ali je vožnja ispunjena adrenalinom. U Sport modu je sedmostepeni menjač dovoljno brz, što možemo reći i za brzinu reakcije menjača, tako i za brzinu same promene stepena prenosa. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h za 4,9 s dovoljno govori o potencijalu ovog automobila. Naravno, velika prednost u svakodnevnoj upotrebi, posebno u zimskim uslovima, sigurno predstavlja sistem pogona na sve točkove 4Matic, koji nije moguće dobiti u verziji C63 AMG." - istakao je Petrović.
Članovi Automagazin portala, Vladan Petrović i Goran Sarić (levo) u razgovoru sa iskusnim Mercedes-Benz trenerima na čelu sa Michaelom Thumom (desno).
Nakon kratke interaktivne prezentacije, na kojoj smo se upoznali sa najsavremenijim tehničkim dostignućima Mercedes-Benza, po lokalnim putevima smo isprobali modele GLE 63 AMG, GLE 350d Coupe i GLC 250d.
U test vožnji "on-road" najjači utisak na nas je ostavio Mercedes-Benz GLE 63 AMG. Zahvaljujući V8 Bi-turbo motoru zapremine 5,5 litara, koji razvija maksimalnu snagu od 557 KS, ovaj 2.3 tone težak SUV iz mesta do "stotke" sprinta za samo 4,3 sekunde!
Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković