Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!
Prošle godine, kada je na tržište stigao novi Auris, Toyota je modernizovala i model Verso. Kao što smo navikli, ovaj japanski proizvođač ne zadovoljava se kozmetičkim promenama. Unapređeni Verso dobio je novog "keca u rukavu" i on se nalazi ispod "haube" - BMW-ov turbodizel motor zapremine 1.6 litra. Isprobali smo kako funkcioniše ova zanimljiva japansko-nemačka kombinacija...
Pogledajte fotografije: Toyota Verso 1.6 D-4D - Test.
Dizajn
Ovaj kvalitetni kompaktni MPV se promenio više nego što je uobičajeno. Aktuelna generacija modela Toyota Verso (u prodaji od proleća 2009. godine), i vizuelno je unapređena prošle godine, a ispiracija je pronađena u izgledu novog Aurisa. To znači kompletno izmenjen prednji deo automobila, sa niskim svetlosnim grupama, maskom hladnjaka koja je podeljena velikim Toyota znakom u sredini, i velikim otvorima za dovod vazduha u branicima. Toyota to naziva Under Priority design. Za verzije opremljene sa xenon svetlima, novina su diode za dnevno osvetljenje. Za inspiraciju je posližio osveženi Avensis.
Pogledajte vest: Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO.
Na bokovima uočavamo nove spoljne retrovizore i u njih integrisane pokazivače smera. Zadnje svetlosne grupe su dobile novu tamniju grafiku, iako treba reći da je zadnji deo automobila zadržao konzervativan izgled, kakav većina kupaca i očekuje od ovog automobila. Na parkingu, dok smo prilazili "našem" automobilu, stajali su muškarac i žena srednjih godina, koji su komentarisali da im se upravo ta skladnost najviše dopadaju kod izgleda Versa.
Recimo i to, da Verso meri dužinu od 4.460 mm, što je za 20 mm više od prethodnika. Međuosovinsko rastojanje od 2.780 mm ostalo je na istom nivou.
Pogledajte vest: Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene.
Motor
Partnerstvo Toyote i BMW-a u oblasti pogonskih agregata, sigurno će imati pozitivan efekat i na jednu i na drugu marku - ove marke nisu direktni konkurenti, Toyota BMW-u obezbeđuje know-how u oblasti hibridnog pogona, a BMW japanskog proizvođača snabdeva modernim dizel motorima, kojima se smanjuju troškovi Toyote u oblasti razvoja motora specifičnih za evropsko tržište. Prvi proizvod saradnje je BMW dizel motor u modernizovanom Toyota Versu. To nije slučajno, jer preko 50 % prodatih automobila u segmentu velikoprostornih vozila ima 1.6 dizel motor. Verso na ovo nije imao odgovor, jer su ponudu dizel motora činili agregati 2.0 D-4D (91 kW) i 2.2 D-CAT (110 kW). BMW-ov motor kodne oznake BMW N47D16 iz 1.598 cm3 zapremine razvija maksimalnu snagu od 82 kW pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.250 o/min.
Pogledajte: Test - Toyota Corolla 1.6 Valvematic.
Ono što je nas najviše zanimalo - kako je novi motor "legao" Versu? Odgovor je jednostavan - savršeno! Nakon što smo pokrenuli motor, primetili smo njegov kultivisan i smiren rad u praznom hodu. Prvi pređeni kilometri otkrivaju nam novu pozitivnu osobinu motora - elastičnost. Motor se u praksi pokazao mnogo bolji nego "na papiru". Čak i kada pritisnemo komandu gasa pri samo 1.200 o/min, motor se rado odaziva. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, u šestom stepenu prenosa, broj obrtaja "radilice" iznosi 2.300 o/min. Recimo i to, da menjač dolazi iz Toyote, japanski je precizan, a ručica ima prijatno kratke hodove. Verso 1.6 D-4D opremljen je i sistemom start-stop, koji je takođe razvijen od strane Toyote.
Potrošnja goriva u (beo)gradskim uslovima vožnje iznosila je manje od sedam litara na 100 pređenih kilometara. Posle mirne vožnje van grada, putni kompjuter nam je pokazivao potrošnju od 4,7 l/100 km. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, potrošnja je iznosila 5,8 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 5,6 l/100 km. Ovo je rezultat, koji je presudio da sklop motor-menjač ocenimo najvišom ocenom.
Pogledajte: Test - Toyota Prius+.
U vožnji
Modernizovani Verso se vozi bolje od prethodnika. Iako su vozne osobine u segmentu porodičnih MPV modela u drugom planu, možemo slobodno reći da se Verso vozi bolje od većine konkurenata. Uostalom, to najavljuju i pneumatici dimenzija 205/60 R16, koje su u kombinaciji sa relativno tvrdim oslanjanjem, ostavljaju utisak kao da vozimo karavan, a ne MPV. Naginjanje u krivinama je minimalno i Verso se čvrsto drži zadate putanje kretanja, ulivajući vozaču veliku dozu samopouzdanja. Udobnost je na zavidnom nivou, iako putnici na zadnjim sedištima, zbog gore pomenutog nešto tvrđe podešenog oslanjanja, jasno osećaju prelazak preko poprečnih neravnina i rupa.
Pogledajte: Test - Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic.
Enterijer
U enterijeru nema velikih promena, jer dobru formulu ne treba menjati. Primećujemo da oznake na dugmićima imaju drugačiji font nego ranije. Ergonomija je vrhunska, i to posebno moramo da pohvalimo kod ovog automobila. Vozačevo okruženje je odlično organizovano, sve je tamo gde očekujemo da bude, bez eksperimenata. Komande na centralnoj konzoli su pregledne i jednostavne za korišćenje, tako da privikavanje skoro da nije potrebno. Posebno atraktivan detalj je instrument tabla smeštena centralno, ali zakrenuta ka vozaču. Položaj za volanom lako će pronaći svako, a palac nagore zaslužuje i visoka pozicija ručice menjača, praktično blizu volana.
Putnici na zadnjim sedištima imaju na raspolaganju tri odvojena sedišta, koja su mobilna kao i prednja, zahvaljujući kliznom mehanizmu pomeranja. Prostora ima dovoljno u svim smerovima, a ne možemo da ne primetimo da su i zadnja sedišta odlično dizajnirana. Mi smo na testu imali verziju sa pet sedišta, a u ponudi postoji i verzija sa sedam sedišta, iako je jasno da zadnja dva sedišta udobno mogu da prime samo decu. Naravno, tu je i informacioni sistem Toyota Touch 2, koji je intuitivan i prijatno brz. Za lakše parkiranje, tu je i parking kamera, koja u kombinaciji sa parking senzorima ovu radnju čini rutinskom
Pogledajte: Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini.
Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 484 litra, ali recimo i to, da se ispod ravne podloge nalazi nekoliko ostava za sitnice veće zapremine. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dobija se ravna utovarna površina. Takođe, ivica utovarnog dela na istoj je ravni sa površinom prtljažnika, što olakšava utovar teškog prtljaga.
Cena
Novi motor je Toyotu Verso učinio znatno atraktivnijom. Agregat je kultivisan, štedljiv i iznenađujuće okretan. "Ostatak automobila" ispunjava očekivanja od "razumnog" porodičnog automobila, sa svim kvalitetima koji krase ovakav jedan MPV. Pored toga, BMW-ov motor Versu donosi novi elan, koji bi mogao biti odlučujući da se kupci sve više odlučuju za Verso sa dizel motorom.
Cena modela Toyota Verso 1.6 D-4D u Terra paketu opreme počinje od 17.890 evra (cena sa PDV-om), dok za bogato opremljeni Verso 1.6 D-4D u Stella paketu opreme, koji je krasio naš test automobil, treba izdvojiti 19.190 evra.
Cenovnik i spisak opreme, možete pogledati na stranici www.toyota.rs
Toyota Verso 1.6 D-4D | |
Tip motora: | turbodizel common-rail |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.598 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 82 / 4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 270 / 1.270 - 2.250 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 180 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 12,7 |
Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km): | 5,6 / 6,8 / 4,7 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 484 / 1009 |
Zapremina rezervoara (L): | 55 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1635 / 625 |
Dimenzije pneumatika: | 205/60 R 16 |
Dužina automobila (mm): | 4.460 |
Širina automobila (mm): | 1.790 |
Visina automobila (mm): | 1.620 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.780 |
Cena osnovnog modela: | 15.490 € |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88B, 11070 Beograd
Web: www.toyota.rs
Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal