Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO
Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...
Ovo lice ne možete pomešati na ulici sa drugim automobilima. Dizajn u obliku slova X prepoznatljivo je obeležje novog Aygo-a.
Dizajn
Novi Toyota Aygo, kao i prethodna generacija, tehnički je blizanac sa modelima Citroën C1 i Peugeot 108, ali čini se da je ovoga puta japanski mališan vizuelno dopadljiviji i ekstravagantniji od svoje "tehničke braće", tako da je u segmentu mini-automobila dobio veći "kredit". Dizajnerski stil se zove J-Playful, a dominantan detalj svakako je prednji deo automobila sa dizajnom u obliku slova "x". U ponudi je veliki broj kombinacija boja, a zanimljivo je da vlasnik ovog zanimljivog autombila može posle određenog vremena i promeniti kombinaciju boja nekih detalja (kao što je maska hladnjaka i dekor branika). Zadnji deo automobila izgleda jednako atraktivno, sa vertikalno orjentisanim svetlima i staklenim vratima prtljažnika, kao kod svog prethodnika.
Bogled sa boka takođe otkriva neobične dizajnerske linije - donja ivica zadnjeg prozora je zakošena. Boja lajsni na vratima kombinuje se sa bojom detalja na branicima.
Pogledajte fotografije: Toyota Aygo 2015 i Toyota Yaris 2015 stigli u Srbiju.
Ovo su prvi utisci Vladana Petrovića o dizajnu: "Prvi pogled na automobil izaziva pozitivan šok. Ima masku koja ide i preko "očiju", meni izgedao kao maska Zoroa. Kombinacije boja su veoma zanimljive i atraktivne, a "naš" beli Aygo posebno privlačio poglede prolaznika. Zabavan je jednako unutra i spolja. Od mene palac nagore japanskim dizajnerima. Ne mogu a da ne primetim da Aygo ima i skupa projektorska svetla, koja nisam videu u drugim automobilima ove klase."
Zadnji deo automobila takođe je prepoznatljiv. Posebno su atraktivna svetla u obliku bumeranga, a čini se da će staklena vrata prtljažnika postati tradicionalni detalj ovog modela.
Automobil stoji na unapređenoj platformi. Međuosovinsko rastojanje je ostalo isto (2.340 mm), dok je dužina porasla za 25 milimetara, na 3.455 mm. Pet milimetara je povećan prednji preves karoserije, dok "ostatak" odlazi na zadnji preves. Karoserije novog Aygoa je 5 milimetara niža, a za 8 milimetara je povećan trag točkova na obe osovine, što je povećalo stabilnost u krivinama. Ukupna širina nije promenjena, ali novi Aygo ima za 40 mm više mesto u širini laktova.
Poređenje generacija:
Toyota Aygo - dimenzije | 1. generacija | 2. generacija | Razlika (mm) |
Dužina (mm) | 3.430 | 3.455 | +25 |
Širina (mm) | 1.615 | 1.615 | 0 |
Visina (mm) | 1.465 | 1.460 | -5 |
Međuosovinsko rastojanje (mm) | 2.340 | 2.340 | 0 |
Zapremina prtljažnika (L) | 139 | 168 | +29 |
Posebna pažnja stručnjaka posvećena je dizajnu enterijera, koji je jednostavan za korišćenje, ali u isto vreme opremljen modernim multimedijalnim sistemima.
Enterijer
Toyota ističe, da je za 10 milimetara povećan prostor između pedala i središnjeg dela zadnjeg sedišta. U skladu sa novom filozofom razvoja Toyota automobila, kojom se vraćaju emocije za volan svih novih Toyota modela, i u novoj generaciji modela Aygo sedi se 10 mm niže, što je rezultiralo i povećanjem prostora iznad glave vozača za 7 milimetara u odnosu na prethodnu generaciju ovog zanimljivog automobila.
Sedišta su dobro profilisana i velikih su dimenzija, što obezbeđuje dobar oslonac tela i nogu. Naslon za glavu je integrisan.
"Za razliku od spoljašnjosti, po kojoj se Aygo jasno razlikuje od modela iz PSA, u enterijeru su razlike male. Instrument tabla je ista, volan veoma sličan, komande klimatizacije takođe, kao i ventilacioni otvori. Centralno mesto na instrument tabli zauzima brzinomer, koji je savršeno čitljiv i pregledan. U njegovoj sredini je smešten displej putnog računara, koji je veoma jednostavno kontrolisati. Sa leve strane, izdvojen je digitalni pokazivač broja obrtaja, što je veoma zanimljivo rešenje. Sedišta su profilisana i odlično drže telo u krivinama, što je preduslov za zabavnu vožnju, a zanimljivo su dizajnirana, jer je naslon za glavu integrisan. Posebnu pažnju privlači i centralno smešten X-Touch multimedijalni sistem (standardno za linije x-play i x-wave), koji je standardno opremljen kamerom za vožnju unazad. Ovo deluje prilično luksuzno za mali gradski auto. Ako nešto moram zameriti, onda je to kontrast displeja, koji bi mogao biti bolji. Primetio sam i da je vetrobransko staklo daleko ispred vozača, zbog čega vozač ima utisak da sedi u za klasu većem automobilu." - kaže četvorostruki reli šampion Srbije i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović.
Važno je da znate, da je i prtljažnik je veći. Zapremina je povećana za 29 litara, tako da sada imate u osnovnoj konfiguraciji na raspolaganju 168 litara.
Instrument tabla je jednostavna i pregledna
Motor
Trocilindarski motor zapremine 1.0 litar je ostao. Ali, kao što je poznato, Toyota se ne zadovoljava kozmetičkim tretmanima. U motoru je smanjeno mehaničko trenje, što je rezultiralo dodatnim smanjenjem potrošnje. Nova verzija motora opremljena je i novim sistemom recirkulacije izduvnih gasova. Promene je pretrpeo i sistem ubrizgavanja goriva, kao i ventilski sistem. Sve navedene promene su rezultirale povećanjem maksimalnog obrtnog momenta sa 93 na 95 Nm i povećanjem maksimalne snage za 1 kW, na 51 kW.
Prednja X maska dostupna je u 6 boja, kao i nastavak X maske. Bočne lajsne, takođe su dostupne u 6 boja, a kupac može izabrati alu-felne u raznim kombinacijama.
"Njegovi "francuski blizanci" imaju u ponudi i motor veće zapremine, za šta po meni nema potrebe s obzirom da ima isti broj cilindara. 69 konjskih snaga pri 6.000 o/min i 95 Nm pri 4.300 o/min u okolini Beograda i Novog Sada pokazali su se kao savim zadovoljavajući. Prijatno sam iznenađen karakteristikama automobila i na autoputu. Buka je značajno smanjena u odnosu na prethodnika i Aygo lako podnosi brzine i veće od 140 km/h. Pri brzini od 130 km/, broj obrtaja iznosi 3.800 o/min, a takva vožnja u kontinuitetu donosi potrošnju od oko 6,4 litra na 100 pređenih kilometara. Moram da pohvalim i živahan zvuk motora, koji definitivno budi emocije. Prijatno iznenađuje da su eliminisane vibracije motora u neutralnom modu, što je bila prepoznatljiva "boljka" agregata sa ovom konstrukcijom u prošlosti." - istakao je Petrović.
Toyota navodi da je maksimalna brzina nove generacije modela Aygo 160 km/h, a za ubrzanje iz mesta do "stotke", potrebno mu je 14,2 sekunde. Fabrički deklarisana prosečna potrošnja goriva iznosi 4,1 l/100 km. Koliko je realno ovu potrošnju postići u praksi, uverićemo se tokom višednevnog testa. U ponudi je petostepeni manuelni menjač i robotizovani petostepeni X-Shift.
Pozadi ima sasvim dovoljno mesta za noge
U vožnji
Oslanjanje pruža veći komfor nego kod prethodne generacije. "U krivinama primećujem veću stabilnost, zahvaljujući snažnijem prednjem stabilizatoru nego kod prethodnika. Volan je odlično podešen i olakšava manevrisanje prilikom parkiranja, ali u isto vreme pruža dovoljno povratnih informacija sa asfalta pa samim tim vožnju čini uzbudljivijom. Primetio sam, da automobil i dalje ima veoma kratke prevese (napred 675 mm i nazad 440 mm), točkovi su u samim uglovima karoserije, što poboljšava njegovu agilnost. Auto se lagano vozi, a stabilnost u krivinama je iznad mojih očekivanja za automobil ove kategorije." - zaključuje Petrović.
Novi Toyota Aygo može se pohvaliti bogatom opremom, koja je donedavno bila "rezervisana" za daleko skuplje automobile.
Cena
Toyota Aygo dostupna je u četiri linije opreme: x-, x, x-play i xwave. Za model x- potrebno je izdvojiti 8.490 evra, a najopremljeniji x-wave na tržištu Srbije košta 11.690 evra. Mi Aygo vidimo kao automobil za mlade vozače, posebno zbog ekstravagantnog izgleda, zanimljivog zvuka motora i odlične mutimedije, uključujući i velike mogućnosti uparivanja automobila sa smartphonom. Idealan je kao drugi automobil u porodici, koji će koristiti za prevoz do posla i u kupovinu. Juče smo saznali da u prtljažnik može da se smesti i gajba piva. Nismo isprobali, ali verovatno hoćemo.
Toyota Aygo - cene
Toyota Aygo - 3 vrata | Tip motora | Oprema | Cena |
Toyota Aygo - 3 vrata | 1.0 VVT-i | X | 9.350 € |
Toyota Aygo - 3 vrata | 1.0 VVT-i | X-PLAY | 9.980 € |
Toyota Aygo - 5 vrata | Tip motora | Oprema | Cena | Specijalna ponuda |
Toyota Aygo - 5 vrata | 1.0 VVT-i | X | 9.670 € | 8.990 € |
Toyota Aygo - 5 vrata | 1.0 VVT-i | X-PLAY | 10.300 € | 9.490 € |
Toyota Aygo - 5 vrata | 1.0 VVT-i | X-CITE | 11.370 € | 10.490 € |
Toyota Aygo - 5 vrata | 1.0 VVT-i | X-CLUSIV | 11.690 € | 10.890 € |
Toyota Aygo - 5 vrata | 1.0 VVT-i | X-WAVE | 12.670 € | 11.690 € |
Više informacija i cenovnik uskoro na www.toyota.rs.
Uskoro ćemo opširnije pisati o našim utiscima o modelu Toyota Yaris 2015.
Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić