AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Registarska tablica je hrabro smeštena na samu masku hladnjaka, čime se prednji deo automobila jasno razlikuje od veće "šestice"

 

Pogledajte fotografije: Mazda3 Sport G165 Revolution - Test.

 

Dizajn

 

Za novu Mazdu3 neraskidivo su vezana dva pojma - dizajn Kodo i tehnika Skyactiv. Prema ovim principima je razvijen i SUV CX-5, kao i model srednje klase Mazda6. "Trojka" nije minijatura dva pomenuta modela, već je model koji ponosno ističe svoje karakteristične detalje. Spoljašnji dizajn je agresivniji i ima snažnije linije od većih modela u gami ovog japanskog proizvođača. Na primer, registarska tablica je hrabro smeštena na samu masku hladnjaka, čime se prednji deo automobila jasno razlikuje od veće "šestice". Maska hladnjaka je ogromna, što automobilu daje odvažan izgled. Hromirani ram maske hladnjaka nastavlja se na dinamične linije "haube", koje se protežu pored spoljnih retrovizora sve do zadnjeg blatobrana. Druga linija se proteže od prednjih vrata, preko C-stubova, do uskih svetlosnih grupa, što automobilu daje posebno mišićav izgled. Sa boka nova Mazda3 izgleda sportski, a u istom stilu je dizajniran i zadnji deo automoibila, koji je masivan i atraktivan, sa uskim svetlima i velikom površinom za registarsku tablicu.

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Nova "trojka" izgleda mišićavo i sportski iz svih uglova

 

U odnosu na svog prethodnika, nova "trojka" prosečno je "smršala" oko 60 kilograma, iako je malo porasla. Sada meri dužinu od 4.465 mm, širinu 1.795 mm i visinu od 1.450 mm. To znači da je za 5 mm duža, 40 mm šira i 20 mm viša od svog prethodnika. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 60 mm, na respektabilnih 2.700 mm, što je na samoj granici segmenta.Boljoj aerodinamici pomaže aktivna vazdušna "klapna", koja zatvara prednju masku u situacijama kada motor ne zahteva hlađenje spolja. Koeficijent aerodinamičkog otpora iznosi 0.275.

 

Pogledajte: Test - Mazda 6 CD175 A/T Revolution.

Enterijer


"Emotivan" dizajn integirisan je i u enterijer automobila. Već na prvi pogled na kokpit nove Mazde3, na pamet nam pada Audi A3. Ne toliko zbog detalja, koliko zbog same koncepcije table sa instrumentima i centralne konzole. Broj komandi na instrument tabli je minimalizovan, zato što se kompletna kontrola svih uređaja u vozilu vrši preko komande HMI (Human Machine Interface). Meni je veoma inteligentno osmišljen i njegovo korišćenje je intuitivno, što znači da je potrebno minimalno vreme da vozač shvati kako se komande koriste. Na sredini instrument table je postavljen displej osetljiv na dodir dijagonale 7 inča, preko kojeg se može "komunicirati" sa USB-om, Bluetooth-om i povezivati sa "pametnim" telefonima, ali i čitati SMS . Komanda HMI ima kružni oblik, a pored nje su digmići koji služe kao skraćenice za muziku i navigacioni sistem. Na levom kraku multifunkcionalnog volana nalaze se komande za audi uređaj i putni kompjuter, sa na desnom kraku su komande za tempomat. Zanimljivo je, da ručna kočnica nije elektronska, već klasična mehanička.

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Volan je obložen kožom, sa integrisanim komandama za audio sistem, putni kompjuter i tempomat

 

Pogledajte: Test - Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge.

 

Ono što prvo zapažamo kada se smestimo u sedište nove "trojke", jesu ergonomski profilisana sedišta, koja čvrsto drže telo u krivinama. Sedišta imaju odlične dimenzije i pružaju dobar oslonac, kako u lumbalnom, tako i u sedalnom delu. Širina automobila obezbeđuje dovoljno prostora u visini laktova, a međuosovinsko rastojanje od 2.700 mm (duže nego kod modela Golf, Audi A3, Ford Focus ili BMW serije 1) obezbedilo je dovoljno prostora na zadnjim sedištima. Kolena putnika prosečne visine neće dodirivati naslone prednjih sedišta, a lepa vest za one koji imaju košarkašku visinu, jeste da nasloni prednjih sedišta nemaju plastiku u zadnjem delu, što znači da se kolena mogu mekano nasloniti. Iako automobil iz nekih uglova ima kupeovski izgled zbog padajuće linije krova, zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju je obezbeđeno dovoljno prostora iznad glave putnika. Bez problema, na zadnje sedište udobno se može smestiti osoba visine i do 190 cm.

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

U novitete nove "trojke" spada i atraktivni head-up displej. Važne informacije o brzini kretanja ili podatke iz navigacionog sistema, nova Mazda3 reprodukuje na malom preklopivom displeju, koji se nalazi između vetrobranskog stakla i volana. Tako vozač dobija informacije 50 % brže nego putem klasičnih instrument tabli. Displej ima visoku rezoluciju, ali i visok kontrast.

 

Pogledajte vest: Mazda3: nastavak priče o uspehu.


Središnji tunel između prednjih sedišta je širok, kako bi se na njega smestilo puno toga: ručica mehaničke parkirne kočnice, ručica menjača, komande multimedijalnog sistema i prostor za flašice. U vratima ima prostora samo za jednu litarsku flašu.

Mazda3 hatchback ima zapreminu prtljažnika od 364 litra. Kada se preklope nasloni zadnjih sedišta, dobija se ravna utovarna površina, a zapremina prtljažnika raste na 1.250 litara.

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Preko displeja osetljivog na dodir i MZD Connecta, vozač može imati pristup raznim informacijama. Jedna od aplikacija je ekonomičnost potrošnje, gde pored potrošnje možemo videti stepen napunjenosti kondenzatora, stepen uštede koju je ostavio start-stop sistem (i-stop)...

 

Pogledajte vest: Mazda proizvela milion SKYACTIV vozila.

 

Motor

 

Za pogon nove Mazde3 brinu se moderni 4-cilindarski motori iz serije Skyactiv. Iza ove oznake skrivaju se praktično sve mehaničke komponente, uključujući i oslanjanje, koje doprinose smanjenju potrošnje goriva. Ono što je zanimljivo, jeste podatak da se Mazda ponosno drži atmosferskih benzinskih motora (kao i Toyota), tako da u svojoj ponudi nema turbo-benzinski agregat. Na testu smo imali model opremljen motorom 2.0 litra zapremine, kojeg kao i manji 1.5-litarski karakteriše ekstremno visok stepen kompresije od 14,0:1, direktno ubrizgavanje goriva u cilindar i čevoroventilski razvod. Agregat razvija maksimalnu snagu od 165 KS pri 6.000 o/min i maksimlani obrtni moment od 210 Nm pri 4.000 o/min. Motor je uparen sa vrhunskim šestostepenim menjačem, koji ima veoma precizne i kratke hodove i kojeg se ne bi postideli ni premium modeli.

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Na zadnja sedišta se udobno mogu smestiti čak i nadprosečno visoke osobe. Sedišta pružaju odličan oslonac u svim smerovima

 

Pri hladnom startu, motor radi neobično grubo i pri visokom "leru". Ovo je jedina mana ovog motora koju smo primetili, jer posle na scenu stupaju samo pozitivni utisci. Agregat radi savršeno mirno i skoro potpuno nečujno, jer radi na samo 700 o/min. Prenosni odnosi su podešeni tako da, pri niskim obrtajima vozač i neće primetiti da agregat razvija tako veliku snagu. To je urađeno da bi se smanjila potrošnja u "normalnim" uslovima vožnje, a oni koji iz motora žele izvući maksimum, treba da "šaltaju" pri visokim obrtajima, preko 4.500 o/min, što treba činiti i prilikom preticanja. Tada se žustrina dramatično povećava, ali i potrošnja goriva. Upravo ovaj motor opremljen je i sistemom i-ELOOP, za regeneraciju energije kočenja, koji energiju sprema u kondenzator, umesto u akumulator. Kočenjem motorom se puni kondenzator, koji u periodu od 1 minut može samostalno energijom da napaja instrument tablu i time oslobodi motor suvišnih opterećenja. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6,3 l/100 km, ali veći broj kilometara smo prešli u uslovima otvorenog saobraćaja. U gradskim uslovima potrošnja se kretala oko 8 l/100, a u otvorenom saobraćaju oko 5,4 l/100 km.

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Vozna dinamika je u samom vrhu segmenta

 

U vožnji

 

Vožnja nove Mazde3 je pravo uživanje. Položaj za volanom je odličan, pokazivači broja obrtaja i brzine su u visini očiju, A-stub automobila je pomeren za 100 mm unazad u odnosu na prethodnu generaciju, kako bi vozač imao bolju preglednost. Odnos pozicije sedišta, volana i ručice menjača je idealan. Automobil je veoma kompaktan, što nam potvrđuje i činjenica da ima za 30 % veću torzionu krutost od prethodnika. Preciznost volana je vrhunska, a moramo da pohvalimo i "povratne informacije" koje preko upravljačkog sistema stižu sa podloge do vozača, što možemo zahvaliti i pneumaticima "sportskih" dimenzija - 215/45 R18. Iako automobil mekano prelazi preko udardnih rupa i obezbeđuje dovoljnu dozu udobnosti putnicima, smatramo da je bolje izabrati felne prečnika 16 ili 17 inča. Zahvaljujući masi od 1.250 kilograma, automobil se precizno "ubacuje" u krivine. Okretanje volana pruža pomalo sportski osećaj u vožnji (2,57 okreta), jer je uticaj elektro-pojačivača linearan. Kočnice rade odlično, jer su optimalno dozirane i papučica pruža prirodan otpor prilikom kočenja.

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Obaranjem naslona sedišta, dobija se ravna utovarna površina. Međutim, kritike moramo da uputimo na visoku ivicu prtljažnika, što znači da prtljag najpre moramo da podignemo visoko, a zatim da ga spustimo u dubok prtljažni prostor

 

Cena

 

I na kraju, cena. Nova Mazda3 Sport (oznaka za hatchback) dostupna je u paketima opreme Emotion, Challenge, Attraction, Revolution i Revolution Top. "Naš" automobil imao je Revolution paket opreme, koji se posebno može pohvaliti felnama 18 inča, parking senzorima, head-up displejom, zadnjim LED svetlima, "pametnim" ključem, Bose audio uređajem i njegova cena iznosi 21.290 evra, ali treba istaći da početna cena za Mazda3 Sport G100 Emotion iznosi 14.490 evra.

Pogledajte - Nova Mazda3 - Cenovnik.

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

 

Mazda3 Sport G165 Revolution  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  121 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  210 / 4.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  210
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,2
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,3
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  364 / 1.250
 Zapremina rezervoara (L):  51
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.295 / 600
 Dimenzije pneumatika:  215 / 45 R18
 Dužina automobila (mm):  4.460
 Širina automobila (mm):  1.795
 Visina automobila (mm):  1.465
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.700
 Cena osnovnog modela (EUR):  14.490

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje