AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Dizajn

 

Sa modelom Lodgy, obe verzije dele većinu motora, platformu i deo "skeleta" karoserije. Dizajnersku vezu ova dva modela otkriva izgled i prednjih partija, iako Dokker ima nove branike, i mnogo veći krov. Novi model u ponudi je u putničkog verziji Dokker i dostavnoj verziji Dokker Van. Vezu modela Lodgy i Dokker otkriva prednji deo automobila, koji je skoro isti. Dokker ima novi branik, a iznad prednjeg para vrata se nalazi nešto viša linija krova. Najveću dizajnersku razliku u odnosu na Lodgy uočavamo na zadnjem delu automobila, sa potpuno novim svetlosnim grupama i novim vratima.

Enterijer

 

Enterijer modela Dokker izgleda sveže, a možemo slobodno reći i moderno. Funkcije i ergonomija su na najvišem nivou, odnosno prilagođeni su svakodnevnim potrebama prosečnih vozača, kojima su jednostavnost i funkcionalnost na prvom mestu. Odmah u oči upadaju ostave za sitnice, kojih ima gde kod se okrenete, iako bi prostor za odlaganje predmeta u vratima mogao biti veći. Čak se i iznad vozača i suvozača, zahvaljujući visokom krovu, nalazi velika polica, u koju možete smestiti sve što poželite, od dokumenata različitih formata, do lap-topa.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte test: Dacia Sandero 0.9 TCe.

 

Veoma zanimljiv detalj, već na prvi pogled je pasivni sistem drugog para vrata. Dokker tako obezbeđuje praktičniji pristup drugom redu sedišta ili prtljažniku, u zavisnosti od toga, da li je u pitanju "teretna" ili putnička verzija. U zadnjem redu se nalaze tri odvojena sedišta, tako da se u Dokker može smestiti pet odraslih osoba plus prtljag. Moramo zameriti, što su podešavanje volana po dubini i deljiva zadnja sedišta privilegija samo bolje opremljenih Dokkera.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte vest: Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO.

 

S obzirom, da je u pitanju putnička verzija, zadnja sedišta nije moguće ukloniti iz automobila. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 800 litara, što je za svaku pohvalu. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, zapremina utovarnog prostora raste na zavidnih 3.000 litara. Još važnije je, što je utovar robe veoma jednostavan i praktičan, jer ivica utovarnog prostora čini ravnu površinu sa prtljažnikom. Dokker "kopira" Lodgy i po stepenu opremljenosti. Kao i stariji MPV model, Dokker je opremljen ABS-om, ima četiri vazdušna jastuka, ISOFIX na sva tri zadnja sedišta, a može biti opremljen i ESP sistemom, ukoliko kupac to želi. Naravno, tu je putni kompjuter, zadnji parking senzori, tempomat, centralno zaključavanje, električna kontrola prednjih prozora, sistem Media NAV, preko kojeg se kontroliše navigacija sa SD karticom, Bluetooth, hands-free, USB...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte vest: Dacia Lodgy stigao u Srbiju - Cene poznate.

 

Motor

 

"Naš" automobil bio je oprmljen turbo-benzinskim motorom 1.2 TCe, upareni sa petostepenim manuelnim menjačem. Naravno, da je potrošnja primarna informacija, kada je izbor ovog automobila u pitanju, ali smo prijatno iznenađeni njegovim karakteristikama. 4-cilindarski agregat je veoma živahan u gradskim uslovima prilično je elastičan i pravo je uživanje voziti ga. Maksimalna snaga motora iznosi 85 kW (115 KS) pri 4.500 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od 190 Nm dostupan pri 2.000 o/min, što je odličan rezultat.

U gradskim uslovima, Dokker 1.2 TCe trošio je oko 7,5 l/100 km, a pri brzini od 100 km/h, na autoputu, "obrtomer" je pokazivao 2.300 o/min u petom stepenu prenosa, a potrošnja je pala na 6,0 l/100 km.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

U vožnji

 

Karoserija je visoka, ali vozne osobine modela Dokker su na zadovoljavajućem nivou. Ako nešto moramo kritikovati, onda neka to bude neprecizan upravljač. U krivinama je automobil vrhunski stabilan, u čemu mu pomaže i međuosovinsko rastojanje od čak 2,81 metar. Na neravnom putu, automobil pruža zadovoljavajuću udobnost, i pored činjenice da poseduje jednostavno oslanjanje. Pneumatici dimenzija 185/65 R15 prava su mera za ovaj automobil, zato što su dovoljno za bezbednu vožnju krivudavim putevima, a u isto vreme obezbeđuju dobru udobnost.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Cena

 

Naš zaključak o ovom automobilu je isti kao i sam auto - jednostavan. Čini se da je Dokker ispunio svoj zadatak, jer je jednostavan, praktičan i jeftin automobil, koji je u isto vreme opremljen odličnom multimedijom, na kojoj mu mogu zavideti i skuplji konkurenti. A, koliko je "jeftin" Dokker? Tamo gde Dacia Dokker završava, cene većine konkurentskih modela tek počinju. Početna cena modela Dacia Dokker 1.6 85 iznosi 10.100 evra, sa carinskim troškovima i PDV-om.

 

Pogledajte cenovnik Dacia Dokker u Srbiji.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

 Dacia Dokker 1.2 TCe - specifikacija
 
 Tip motora:  Turbo-benzinski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.198
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  84 / 4.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  190 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,7
 Potrošnja - grad/otvoreno/prosek (l/100km):  8,2 / 6,4 / 6,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  800 / 3.000
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.205 / 613
 Dimenzije pneumatika:  185/65 R15
 Dužina automobila (mm):  4.363
 Širina automobila (mm):  1.751
 Visina automobila (mm):  1.852
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.810
 Cena testiranog modela:  13.000

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.dacia.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje