AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Hromirana maska hladnjaka novoj Corolli daje luksuzan izgled, a dnevna LED svetla su deo standardne opreme

 

Nova Toyota Corolla je međugeneracijski porasla. U odnosu na prethodnu generaciju, produžena je za 75 milimetara, a šira je za 15 mm. Ono što je veoma važno za prostor putnika na zadnjim sedištima, jeste povećanje međuosovinskog rastojanja za 100 milimetara! Treba istaći da je međuosovinsko rastojanje veće nego kod modela Auris za celih 100 milimetara, što je već u startu značajna razlika.

 

Poređenje generacija:


 Toyota Corolla - dimenzije  10. generacija 11. generacija Razlika (mm)
Dužina (mm) 4.545 4.620 +75
Širina (mm) 1.760 1.775 +15
 Visina (mm)  1.470 1.465 -5
 Međuosovinsko rastojanje (mm)  2.600  2.700 +100
Zapremina prtljažnika (L)  450  452 +2

Dizajn

Dizajn prethodne generacije bio je pomalo "sterilan", da ne kažemo dosadan. Ali, u Toyoti su ovoga puta zaigrali i na kartu dizajna. Nova Corolla je sasvim novi kalibar. Spoljašnjost je osmišljena u skladu sa aktuelnim trendovima ove japanske kompanije, što je najlakše uočiti na prednjem delu automobila. Maska hladnjaka sa tri vodoravne lamele bez prekida se prostire čak iznad svetlosnih grupa, u kojima su svoje mesto pronašle LED diode za dnevno osvetljenje. Kao što smo jednom istakli, prednji branik je veoma masivan i atraktivan, i ne bi ga se postideo ni novi Lexus IS. Svetlosne grupe se protežu duboko u blatobrane, što donekle maskira nešto viši prednji deo automobila.

 

Pogledajte fotografije: Toyota Corolla 1.6 Valvematic.

Dosta energije i kreativnosti, dizajneri su uložili i u zadnji deo automobila. Svetla su vešto uklopljena u bokove i sa masivnim branikom i vratima prtljažnika čine kompaktnu celinu. Sve u svemu, nova Corolla izgleda atraktivnije i dinamičnije od svog prethodnika, ali je u isto vreme zadržala određenu dozu ozbiljnosti - tačno onoliku koliku treba da poseduje jedan ovakav sedan. I, još nešto: Corollu ni slučajno na ulici nećete pomešati sa bilo kojim drugim modelom ove, ili bilo koje druge marke.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Automobil je skladno dizajniran, kako bi zadovoljio ukus tradicionalnih kupaca - u isto vreme je dinamičan, što će se posebno svideti mlađoj populaciji


Enterijer

Za razliku od spoljašnjosti, enterijer je u potpunosti podlegao aktuelnom trendu japanskih dizajnera. Kao i u ostalim novim modelima Toyote, središnja konzola je više upuštena u prostor za putnike i krase je vodoravne dizajnerske linije. Jedna takva lamela razdvaja multimedijalni deo konzole od ventilacionih otvora. Za svaku pohvalu je i činjenica da je smanjen broj komandi na centralnoj konzoli, za šta dugujemo zahvalnost velikom, standardno dostupnom multimedijalnom sistemu Toyota Touch 2 sa displejom osetljivim na dodir dijagonale 6,1 inča. Panel dvozonske klimatizacije, koja je deo standardne opreme, savršeno je jednostavan i lagan za korišćenje. Ispod njega ćete pronaći malu, ali praktičnu "fioku" za odlaganje malih stvari.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

"Kokpit" je, uz minimalne izmene, preuzet od Aurisa

 

Kvalitet materijala i završna obrada su na visokom nivou. Toyota je rekla zbogom tvrdoj plastici. Materijali deluju kvalitetno, kako vizuelno, tako i na dodir - površine su prijatne i ne mogu se ogrebati tako lako kao kod prethodnika. U vožnji vlada apsolutni mir, u kabini se ne mogu čuti bilo kakvi zvuci. Sve je filigranski precizno uklopljeno.

 

Pogledajte vest: Nova Toyota Corolla stigla u Srbiju - Cene poznate + FOTO.


Zadovoljni smo i ponudom unutrašnjeg prostora, koji zadovoljava čak i porodične potrebe. Sedi se razumno visoko, za razliku od pozicije u modelu Auris, u kojem se sedi znatno niže. Sedišta su ergonomski dizajnirana i prijatna su i u vožnji kroz krivine, zato što telu pružaju zadovoljavajući oslonac. Ako nešto moramo zameriti, onda je to limitirana mogućnost uzdužnog podešavanja volana, što može zasmetati dugajlijama višim od 190 cm. Mogućnost pomeranja volana za nekoliko centimetara bliže grudima, ostavilo bi više prostora za kolena.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Zadnja sedišta su udobna i imaju dovoljno prostora i za više osobe. Pod je ravan (nema cetralnog tunela), čime je obezbeđen dodatni prostor za noge putnika

 

Širina automobila obezbeđuje zavidnu prostranost u predelu laktova, koja se može uporediti sa modelom Toyota Avensis. To se odnosi na prednji i zadnji deo automobila. Sve pohvale zaslužuje skoro potpuno ravan pod automobila, čime su japanski stručnjaci obezbedili dodatni prostor za noge putnika u predelu stopala. I prostor u predelu glave na zadnjim sedištima je zadovoljavajući, iako je nova Corolla za pet milimetara niža od prethodnika. Putnik visine 190 cm smestiće se udobno u sedište i glavom neće dodirivati krov automobila.

 

Pogledajte vest: Nova Toyota Corolla - Video predstavljanje.


Prtljažni prostor ima osnovnu zapreminu od 452 litra, a utovarni prostor je dimenzija 950 x 1030 milimetara. Poteškoće mogu nastati prilikom utovara viših predmeta, jer već 500 mm iznad podloge se nalazi gornja granica utovarnog dela.

Već osnovni nivo opreme Terra, uključuje ESP (VSC) elektronski program stabilnosti, vazdušne jastuke ispred vozača i suvozača, bočni vazdušni jastuk, vazdušni jastuk za kolena vozača, prednje i zadnje vazdušne zavese, klima uređaj, volan podesiv po visini i dubini, LED dnevna svetla, sistem za detekciju pritiska u pneumaticima...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Tokom vožnje, unutar automobila nema suvišnih zvukova, zato što su materijali kvalitetni a završna obrada filigranski precizna


Motor

Četvorocilindarski 1.6 Valvematic cenovno je postavljen u sredinu ponude Toyote, a po snazi spada među najjače motore u ovoj kategoriji. Maksimalna snaga agregata iznosi 97 kW pri 6.400 o/min, a maksimalni obrtni moment od 160 Nm dostupan je već pri 4.400 o/min, što je dobar rezultat za motor koji nije opremljen turbom. Podatak "na papiru" da ubrzanje do 100 km/h traje 10 sekundi, ne impresionira, ali u realnosti ovaj motor pruža odličnu elastičnost i uživanje u vožnji. Proizvođač je deklarisao maksimalnu brzinu od 200 km/h, ali mi to nismo želeli da proverimo u redovnom saobraćaju.

Sistem Valvematic (varijabilan razvod ventila) optimizuje potrošnju goriva, uz poboljšanu elastičnost. Automobil se veoma lagano vozi u gradskim uslovima i njegova elastičnost je za svaku pohvalu. Promena "brzina" kod šestobrzinskog menjača je glatka, a ručica je japanski precizna. Za razliku od nekih konkurenata, motor je veoma kultivisan, savršeno tih i ne prenosi vibracije na nožne komande ili podlogu. Toyota deklariše prosečnu potrošnju goriva od 6.0 l/100 km, ali ova vrednost u praksi je dostižna samo ako se vozi većim delom u otvorenom saobraćaju. U gradskim uslovima, Corolla 1.6 Valvematic trošila je 8 litara na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Nova Corolla na našem testu prosečno je trošila 6,1 l/100 km - Veći deo vožnje smo prešli u uslovima otvorenog saobraćaja

 

Sistem Valvematic (varijabilan razvod ventila) optimizuje potrošnju goriva, uz poboljšanu elastičnost. Automobil se veoma lagano vozi u gradskim uslovima i njegova elastičnost je za svaku pohvalu. Promena "brzina" kod šestobrzinskog menjača je glatka, a ručica je japanski precizna. Za razliku od nekih konkurenata, motor je veoma kultivisan, savršeno tih i ne prenosi vibracije na nožne komande ili podlogu. Toyota deklariše prosečnu potrošnju goriva od 6.0 l/100 km, ali ova vrednost u praksi je dostižna samo ako se vozi većim delom u otvorenom saobraćaju. U gradskim uslovima, Corolla 1.6 Valvematic trošila je 8 litara na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Amortizacija predstavlja kompromis između udobnosti i dobre vozne dinamike


Oslanjanje

Oslanjanje nove Corolle podešeno je upravo onako, kako smo i očekivali od automobila ovakvog "karaktera". Automobil preko poprečnih neravnina prelazi mekano, ali s obzirom da zadnje oslanjanje koristi torzionu osovinu, do enterijera dolazi minimalna moguća buka. Udobnost je zadovoljavajuća, možemo slobodno reći da nova Corolla ima mekše podešeno oslanjanje od većine nemačkih konkurenata. Automobil rado odgovara na komande volana, a naginjanje u krivinama je minimalno. Ni sportska vožnja kroz krivine, Corolli neće previše smetati.

Zaključak

Posle višednevne vožnje, uverili smo se da je nova Corolla potpuno nezavisan model. Iako ima iste motore kao Auris, instrument tablu koja se razlukuje samo u detaljima, i isti dizajnerski stil, jedanaesta generacije Corolle je potpuno novi automobil. Za to najviše može zahvaliti većem međuosovinskom rastojanju i dobroj ponudi prostora.

Corolla je za 47 godina i 11 generacija naučila mnogo toga, postavši kompletan automobil kome je veoma teško pronaći manu (prodata u preko 47 miliona primeraka!). Toyota Srbija se odlučila i za atraktivnu cenovnu politiku, koja bi pored tradicionalnih afiniteta naših vozača ka sedanima, trebala biti važan faktor uspeha nove Corolle na našim prostorima. Jer, bez Corolle se jednostavno ne može!

 

 

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

 

 

 Toyota Corolla 1.6 Valvematic
 
 Tip motora:  Benzinski atmosferski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  97 / 6.400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  160 / 4.400
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  200
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,0
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  6,1 / 8,0 / 5,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  452
 Zapremina rezervoara (L):  51
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.280 / 480
 Dimenzije pneumatika:  205/55 R16
 Dužina automobila (mm):  4.620
 Širina automobila (mm):  1.775
 Visina automobila (mm):  1.465
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.700
 Cena osnovnog modela:  13.490 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88B, 11070 Beograd
Web: www.toyota.rs


Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

BMW M5 (2025)
Slika nedelje