AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Pogledajte fotogaleriju: Kia Pro_Ceed 1.6 GDI - Test.

 

Kia se pridružila proizvođačima, koji pod pojmom kupe podrazumevaju i hatchback model sa troja vrata, koji je neznatno, ili nije uopšte skuplji od klasičnog petovratnog modela. Druga generacija je preuzela ono najbolje od svog prethodnika. Dizajn je još ekspresivniji, prepun dinamičnih linija i hromiranih detalja, a što je još zanimjivije, cena je na nivou petovratnog modela Cee'd.

Dizajn

 

Dizajn spoljašnjosti je jača strana novog Pro_Cee’da. Dobio je novi prednji branik, ima nižu masku hladnjaka, koja je bogato hromirana i prostire se do samih svetlosnih grupa. Prepoznatljivu dizajnersku liniju na vrazima, novi Pro_Cee’d je preuzeo od prethodnika, ali zato su nestale oštre i dinamične linije bočnih prozora. Umesto toga, nova generacija ovog popularnog automobila ima oblije linije, koje ostavljaju utisak luksuza. Moramo priznati, da smo iznenađeni kako automobil sa početnom cenom od oko 12.000 evra može imati ovako efektan dizajn. Sveukupan utisak zaokružuje zadnji deo automobila, koji nije najlepši, ali privlači pažnju.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI više izgleda kao kupe, nego kao hatchback sa troja vrata

 

Pogledajte test: Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO.

 

Nakon što se smestite u sedište modela Pro_Cee’d, prvi utisak je niže postavljen krova automobila (za 40 mm) znatno više zakošeno vetrobransko staklo, što daje utisak sportskog automobila. Snižena kabina nije smanjila prostor na prednjim sedištima, jer je krov najviši upravo iznad glava putnika na prednjim sedištima, što čak i dugajlijama obezbeđuje dovoljno prostora. Odmah se primeti da je preglednost sa pozicije vozača nešto slabija, ali za one kojima je to potrebno, u ponudi postoji i parking kamera.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Instrument tabla je lepo dizajnirana, kvalitet materijala je na zadovoljavajućem nivou, ali bi završna obrada mogla biti bolja


Unutrašnjost

 

Ni prostor na zadnjim sedištima nije mali, ali je krov veoma blizu glava putnika koji sede pozadi. Sedišta su lepog dizajna, ali ne spadaju među najudobnija u ovoj klasi, jer je sedalni deo kraći nego kod konkurencije (znam šta ćete reći - ko želi udobnost, neka kupi Cee'd). Kritike moramo da uputimo i visokoj ivici prtljažnika, pa ćete prtljag najpre morati da podignete visoko, a zatim da ga spustite u dubok prtljažni prostor. Nasloni zadnjih sedišta se lako obaraju i deljiva su.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Sedišta su lepo dizajnirana i odlično drže telo u krivinama


Motor

Atmosferski motor zapremine 1.6 litara razvija maksimalnu snagu od 99 kW pri 6.300 o/min i maksimalni obrtni moment od maksimalnih 164 Nm, dostupan pri 4.850 Nm. To su prilično dobri parametri, koji se i po dinamičkim sposobnostima mogu uporediti sa, na primer Astrom GTC 1.4 Turbo (bar tako izgleda "na papiru).

 

Pogledajte test: Kia Rio 3V 1.4 CVVT.

Sa gledišta svakodnevne upotrebe, atmosferski 4-cilindarski motor je sasvim u redu izbor. U gradskim uslovima veoma brzo razvija maksimalni obrtni moment, a čak i pri 2.000 o/min, agregat veoma lagano prihvata viši stepen prenosa i prilično je "živahan". Snage mu ponestaje u srednjem nivou obrtaja, ali se u poslednjoj trećini "obrtomera" ponovo budi i reflektuje odličan zvuk. Na autoputu, benzinski Pro_Cee’d pri konstantnih 130 km/h radi pri 3.400 o/min, uz prosečnu potrošnju od 7,3 l/100 km. To je rezultat vredan hvale.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Benzinski atmosferski motor ima dobre karakteristike i sasvim je dovoljan za Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI težak 1,2 tone


Vožnja

 

Kia Pro_Cee’d na felnama prečnika 16 inča (i pneumaticima dimenzija 205/55 R16) obezbeđuje dovoljnu dozu komfora. Na neravnom putu prema Avali smo videli da je oslanjanje nešto tvrđe podešeno, ali je zadržana razumna mera komfora, na koju se neće požaliti ni putnici na zadnjim sedištima. Neravnine i rupe na našim putevima, automobil filtrira bez preteranog "stresa", odnosno bez velikog uticaja na udobnost putnika. Promene smera su veoma precizne, što smo mogli primetiti i kod modela Ceed. U brzoj vožnji kroz krivine, primetili smo da je Pro Cee_d neutralan i da je naginjanje u krivinama minimalno, što možemo zahvaliti laganom benzinskom motoru u "nosu" automobila.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Zaključak

 

Kada svemu navedenom dodamo i faktor cenovne politike, Kia Pro_Cee’d nam se čini kao veoma atraktivna ponuda u datom segmentu. Sa motorom 1.6 GDI, u segmentu kupe-hatchback modela snage oko 100 kW, predstavlja jednu od najjeftnijih ponuda. Kia Pro_Cee’d ima odličan dizajn, lepo se vozi i praktičan je. Da li je to nešto više od zanimljive ponude, procenite sami.

 

Pogledajte Kia cenovnik.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

 

 

 Specifikacija: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.591
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  99 / 6.300
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  165 / 4.850
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  195
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,9
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  6,0 / 8,0 / 5,4
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  380 / 1.235
 Zapremina rezervoara (L):  53
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.267 / 553
 Dimenzije pneumatika:  205/55 R16
 Dužina automobila (mm):  4.310
 Širina automobila (mm):  1.780
 Visina automobila (mm):  1.430
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.650
 Cena osnovnog modela:  12.640 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zastupnik Kia vozila: KIA AUTO d.o.o.
Adresa: Ugrinovački put 10M, 11080 Beograd-Zemun
Tel:+381 11 316 69 03
Fax: +381 11 316 54 94
Web: www.kia.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje