AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Kompletno osvetljenje u novoj S-Klasi izvedeno je u LED tehnologiji - zato u braniku ne postoje ni prskalice za svetla. Svetlosne grupe su opremljene i specijalnim sistemom ventilatora za hlađenje

 

Pogledajte fotogaleriju: Nova Mercedes-Benz S-Klasa - Prvi utisci.


Dizajn

Kada je reč o dizajnu, Mercedes-Benz S-Klasa je verovatno najvažniji model ove marke. To je automobil koji tvrdoglavo odoleva modernim trendovima i nastavlja koncept koji je započet modelom W180, a koji su kasnije razvile generacije W128, W111/112, W108 i W126. To je "dizajnerska tradicija" kojom je sačuvana pozicija konzervativnog automobila, što modelu S-Klasa apsolutno odgovara.

Pogledajte vest: Nova Mercedes-Benz S klasa - Prve zvanične fotografije i info.

 

Iako na fotografijama ne izgleda tako, najnovija generacija modela S-Klasa ima potpuno novi dizajn. Ni jedan jedini deo karoserije nije isti kao kod prethodnika, a u isto vreme je zadržana konzervativna "nota" koju treba da ima automobil visoke klase. U izgledu prednjeg dela mnogo veću ulogu igraju svetla, koja su u potpunosti opremljena LED tehnologijom (i dnevna i noćna). Ne možemo, a da ne primetimo, da optika prednjih svetala podseća na onu koju smo videli na konceptu F700 iz 2007. godine. Branici su potpuno novi, sa izraženim linijama, a maska hladnjaka nedvosmisleno otkriva o kojem automobilu je reč.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Automobil je zadržao konzervativan izgled, kakav i očekujemo od jedne biznis limuzine visoke klase. Dizelske verzije nemaju vidne cevi izduvnog sistema, a benzinske verzije imaju

 

Promene uočavamo i na bočnom delu automobila. Masivni branici, koji su bili dominantan bočni element kod W221 kod nove generacije nećemo naći. Umesto njih, profil je "oživljen" izraženim bočnim linijama - glavnom, koja se proteže od linije prednjih svetala do zadnjih vrata, i kontrast linijom, koja se proteže od zadnjih svetala do linije zadnjih prozora. Ove dve linije prati i linija iznad pragova, koja se proteže od prednjeg do zadnjeg točka. Automobil uživo izgleda dinamično, ali u isto vreme i elegantno.

 

Pogledajte vest: Mercedes S-Klasa prešla 100 km bez vozača u realnom saobraćaju.

Zadnji deo automobila je uglastiji i elegantniji od prethodnika. Vrata prtljažnika se u potpunosti uklapaju u kompoziciju i potpuno su odvojena od svetlosnih grupa. Dizajn svetala je dinamičniji i ima veoma zanimljivu grafiku.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

S-Klasa nudi vrhunski nivo luksuza i komfora, kako na zadnjim, tako i na prednjim sedištima


Enterijer

Sedim na prednjm sedištu i uživam u najnovijoj generaciji kožnih sedišta sa masažom. U automobilu vlada savršena tišina. Ovo je verovatno jedini automobil na svetu u kojem možete da čujete tišinu. Instruktor Mercedesa samo je kratko pitao: "Koji nivo masaže želite?", a posle toga, kao da je namerno ćutao. Izolacija unutrašnjosti vozila je vrhunska, vozač i putnici se osećaju "ušuškano" kao u biznis klasi aviona. Zato i ne čudi što je sistem Attention Assist, koji motri sa svaki vozačev potez i upozorava na pospanost, deo standardne opreme ovog automobila.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Iznad komande COMAND sistema nalazi se tastatura za brzo biranje telefonskog broja, čiji podaci se reprodukuju i na displeju ispred vozača

 

Pogledajte vest: Mercedes-Benz pokrenuo proizvodnju nove S-Klase (W222) + VIDEO.

 

Kompanija Mercedes-Benz definitivno je potvrdila kraj marke Maybach. Ulogu najluksuznijeg predstavnika ponovo preuzima Mercedes, i to nova generacija modela S-Klasa. Zato je enterijer veoma luksuzan, luksuzniji nego ikada. Neke komande su izrađene od aluminijuma, a ne nedostaje i kvalitetni drveni detalji. Enterijer izgleda kao kokpit luksuzne jahte. Ne želimo upasti "u zamku" i navoditi sisteme kojima je opremljena S-Klasa, ali sve ono najbolje što ima nemačka automobilska industrija, integrisano je u ovaj automobil. Instrument tabla je optički podeljena u nekoliko sekcija, a zajedničko sa prethodnikom je njena horizontalna orjentacija. Dominantnu poziciju na instrument tabli imaju dva velika displeja dijagonale 31 centimetar. Instrument tabla je potpuno digitalizovana, a displej ispred vozača služi i za noćno "osmatranje". Grafika instrumenata je konzervativnog izgleda, što možemo reći i za ventilacione otvore kružnog oblika. Upravljanje osnovnim komandama klimatizacije je jednostavno, a dodatne funkcije, kojih ima "bezbroj" nalaze se u sofisticiranom COMAND sistemu, koji se kontroliše preko komande na centralnom tunelu, ispod tastature za telefon.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Posebna pažnja je posvećena zadnjim sedištima (pardon, foteljama), jer upravo tamo će najviše vremena i provoditi vlasnici ovog skupocenog sedana. Grejanje naslona za ruke, ventilacija, masaža... samo su neke od funkcija kojima su opremljena i prednja i zadnja sedišta

 

Na strani suvozača, zadnje sedišta jednom komandom se može pretvoriti u ležaj, sa posebnim osloncem za listove i stopala. Verzije opremljene "šofer paketom" mogu biti opremljene i sedištem koje se može pretvoriti u pravi ležaj, sa položajem za ležanje. Vozač na raspolaganju ima i daljinsku komandu za zadnji deo vozila. Putnici na zadnjim sedištima, na raspolaganju imaju i CD/DVD drajv, a priključci kao što su AUX, USB i bežične slušalice se podrazumevaju. Kabina je opremljena i sistemom parfemskog osveženja. Sistem u intervalu od 5 minuta, u kabinu ispušta miris, koji se nalazi u bočici u "fioci" ispred suvozača. U ponudi su četiri linije parfema, pod nazivom freeside, sport, downtown i nightlife. Da nastavimo?

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Dominantan detalj svakako su dva displeja visoke rezolucije, čija dijagonala iznosi 307 milimetara. Displej ispred suvozača ima ulogu instrument table, a na drugom se reprodukuju informacije sa multimedijalnog sistema Comand. U pitanju je peta generacija ovog vrhunskog sistema. Volan ima samo dva kraka


Dizel motor

U trenutku uvođenja na tržište, nova S-Klasa je opremljena sa tri motora - kupac može izabrati benzinski, dizel ili hibridni pogon. Tokom kratke vožnje, imali smo priliku da isprobamo verziju S 350 BlueTec, koju pokreće 260 KS snažan V6 3.0 dizel motor sa Common-Rail sistemom ubrizgavanja, turbopunjačem i BlueTEC tehnologijom za minimalizovanje "neobrađene" emisije štetnih materija. Motor zadovoljava Euro 6 ekološku normu, a proizvođač tvrdi da u kombinovanom ciklusu troši samo 5,5 l/100 km (ahaaaaa...). Iz mesta do "stotke", skoro 2 tone teška limizina stiže za samo 6,8 sekundi i postiže maksimalnih 250 km/h. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko robotizovanog menjača 7G-ТRONIC PLUS. Snaga se prenosi "tečno", a ubrzanja su veoma prijatna i "glatka". Promene brzina su skoro neprimetne. Više utisaka o ovoj "kancelariji" na točkovima, možemo dati posle višednevne vožnje, a sigurno nas najviše zanima kako AIRMATIC vazdušno oslanjanje, koje je deo standardne opreme, funkcioniše na našim putevima.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Početna cena modela Mercedes-Benz S-Klasa u Srbiji iznosi 88.176 evra uključujući dažbine.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Renault Symbioz
Slika nedelje