AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Ovo nije običan karavan - Automobil izgleda kompaktno i zategnuto iz svakog ugla

 

Pogledajte fotografije: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic.

 

Dizajn

 

Ali, to nikako ne znači da Auris Touring Sports ne izgleda atraktivno, već naprotiv - veoma kompaktno, ali u isto vreme i sportski.  Prednji deo je identičan kao kod hatchback-a, a zadnji deo automobila krase dinamične linije, koje čine skladnu celinu. Izgled automobila u potpunosti opravdava "Touring Sports" u svom nazivu. Ključni elementi prednjeg dela su: velika donja maska trapezoidnog oblika i uska gornja maska hladnjaka, koja automobilu daje agresivan izgled. Ovo rešenje maske hladnjaka, koja se prostire sve do glavnih svetala, u Toyoti nazivaju keen look, a prvi put smo ga upoznali na modernizovanom Avensisu. Novi Auris uživo izgleda veoma atraktivno i privlači poglede slučajnih prolaznika, što je dokaz da su dizajneri uradili odličan posao.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Jedna od najvećih razlika je snižena ivica utovarnog prostora za čak 100 mm, zbog čega je pozicija za registarsku tablicu "preseljena" na peta vrata (kod hatchback-a je u braniku). U baznom položaju, prtljažni prostor ima dužinu od 1.115 mm i širinu od 1.452 mm, a obaranjem zadnjih sedišta, dužina prostora za prtljag iznosi 2.047 mm

 

Enterijer


Zapremina prtljažnog prostora iznosi 530 litara, što je za 170 litara više u odnosu na hatchback. Kada se preklope zadnja sedišta, zapremina prtljažnika raste na respektabilnih 1.658 litara i dobija je dva metra duga površina za utovar dužih predmeta. Deljiva zadnja sedišta preklapaju se jednostavnim povlačenjem ručke u prtljažnom prostoru. Dalje se Auris karavan može pohvaliti i roletnom i mrežicom u prtljažniku, držačima za torbe, kao i duplim dnom. Svi ovi detalji, uključujući i krovne nosače, standard su već od najnižeg paketa opreme.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Podloga prtljažnika je skoro ravna sa ivicom prtljažnog prostora. Nasloni zadnjih sedišta se preklapaju jednim potezom, komandom u prtljažniku. Pažljivo oblikovan rolo pokrivač prtljažnog prostora je sklopiv, delimično se podiže kako bi se sprečila eventualna oštećenja prilikom utovara. Ukoliko rolo ne koristite, možete da ga spremite u dno prtljažnog prostora


Toyota Auris TS je preuzela kvalitetan enterijer od hatchback-a. Instrument tabla je postavljena relativno visoko i odaje utisak robusnosti. Preovladavaju ravne površine, oštre linije, a zanimljiv kontrast predstavljaju kružni ventilacioni otvori. Materijali su prijatni na dodir, a veliki deo površine je presvučen kožom, što je za svaku pohvalu. Unutrašnjost možemo oceniti kao udobnu i prijatnu. Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno mesta za noge,  a za dodatni prostor za glavu, brine se ravna linija krova.

 

Pogledajte vest: Nova Toyota Auris stigla u Srbiju - Fotografije.


"Pozicija za volanom je odlična. Odnos sedišta, volana i ručice menjača je optimalno odmerena. Novi Auris nema karakterističan "most" prema središnjem panelu, koji je krasio prethodnika, ali zato ručica menjača ima veću dužinu od onih kod konkurenata, zbog čega je promena "brzina" pravo uživanje. Instrument tabla je visoko postavljena, pa se stiče utisak da se sedi niže nego realno. Moram da pohvalim i odličnu preglednost instrumenata, kao i dobru multimediju, a posebno sportski dizajniran volan, koji se prosto lepi za ruke. Komande svih funkcija u automobilu su logično raspoređene." -izjavio je Vladan Petrović.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Kvalitet instrument table je na nivou premium klase. Veliki deo instrument table je presvučen kožom. Na raspored komandi nemamo zamerki

 

Motor

 

Sa aspekta privatnih klijenata, porodičnih ljudi, benzinska atmosferska motorizacija 1.6 Valvematic moga bi biti veoma zanimljiv izbor. U današnje vreme velike popularnosti malih turbomotora, njegovih 160 Nm obrtnog momenta, dostupnih pri 4.400 o/min ne izgleda zadovoljavajuće, ali može biti i dobar argument upravo za izbor ovakvog automobila. Standard je šestostepeni manuelni menjač, a modernu tehniku zastupa sistem varijabilnog razvoda ventila Valvematic. Maksimalna snaga motora iznosi 132 KS pri 6.400 o/min.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Konekcija sa "pametnim" telefonima je bežična i vrši se preko unapređenog Toyota Touch & Go sistema, ali zato USB konekciju možete koristiti i za punjenje telefona. Zbogom punjači!

 

"Od atmosferskog motora 1.6 Valvematic očekivao sam veću "želju" za obrtajima i dinamičnija ubrzanja. Iskreno, mislim da motor ne opravdava oznaku "Sports" u nazivu automobila, ali ako posmatramo sa aspekta porodičnog čoveka, koji nema afinitete ka sportskoj vožnji, ovo može itekako biti dobar izbor. Reakcija motora na komandu gasa je veoma simpatična i elastičnost u niskim obrtajima je za svaku pohvalu. Motoru najviše nedostaje obrtnog momenta u srednjem režimu rada, što se manifestuje potrebom za promenom stepena prenosa na niže, ukoliko želite bolja ubrzanja prilikom preticanja. U gradskim uslovima, motor odlično "sarađuje" sa menjačem. Promena "brzina" je glatka, a dobra elastičnost u niskim obrtajima pruža odličan osećaj u vožnji." - istakao je Petrović.

 

Pogledajte vest Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci.

Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6,9 litara na 100 pređenih kilometara. Na otvorenom putu, bez problema smo postigli potrošnju od 5,8 l/100 km, a u gradskim uslovima potrošnja je iznosila 8,3 l/100 km, što je odličan rezultat za jedan atmoferski agregat u karavanu. Na autoputu, potrošnja se kretala oko 8 litara na 100 pređenih kilometara. Pri 130 km/h, u šestom stepenu prenosa, broj obrtaja je iznosio 3.200 o/min.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Prostor na zadnjim sedištima je veoma izdašan - ravan pod povećava prostor za noge, a ravna linija krova obezbeđuje više prostora za glavu putnika

 

Oslanjanje

 

Kada se pronađe pravi tempo vožnje, vožnja Aurisa TS je veoma prijatna i predstavlja pravo uživanje. U tome dosta pomaže dobro podešeno oslanjanje, koje putnicima pruža možda i najbolju udobnost putovanja u ovom segmentu. "Naš" test automobil bio je opremljen Multilink zadnjim oslanjanjem (verzije sa benzinskim 1.33 i dizel 1.4 motorom imaju jednostavnu polukrutu osovinu pozadi), što vozaču pruža odličan osećaj u vožnji.

Naše utiske je potvrdio i Vladan Petrović: "Oslanjanje Aurisa zaslužuje najvišu ocenu. Već posle prvih metara vožnje, oduševljava udobnost automobila, koja je na višem nivou od većine nemačkih konkurenata u ovom segmentu. Oslanjanje vrhunski apsorbuje neravnine i udarne rupe na našim putevima. Pored toga, Auris Touring Sports u potpunosti opravdava svoj naziv i kada je u pitanju upravljivost i dinamika u vožnji. Čak i na minimalan pokret volana, automobil reaguje brzo i precizno, a složena zadnja osovina obezbeđuje da se Auris TS verno drži zadate putanje kretanja. Reč Sports i nazivu opravdava i mogućnost isključivanja ESP sistema, pa je sa ovim "karavanom" moguće i uživati u sportskoj vožnji. U krivinama je iznenađujuće zabavan i agilan."

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Vladan Petrović bio je prijatno iznenađen oslanjanjem - na našim lošim putevima pruža najbolju udobnost u klasi, a u isto vreme obezbeđuje vrhunsku voznu dinamiku u krivinama

 

Cena

 

Toyota Auris Touring Sports je automobil koji možemo toplo preporučiti, kako porodičnim i poslovnim ljdima, tako i mladim vozačima, koji uživaju u vožnji. Automobil se lako, kako u gradskim uslovima, tako i kroz krivine, a potrošnja je za svaku pohvalu. Automobil je udoban i praktičan, a u isto vreme izgleda sportski, što je dovoljno da se "hegemonija" na tržištu karavanima niže srednje klase ozbiljno naruši. Cena testiranog, bogato opremljenog modela Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic, u Style paketu opreme, iznosi 17.800 evra sa svim dažbinama. Za baznu verziju Auris Touring Sports 1.33 Dual VVT-i Terra treba izdvojiti 15.200 evra.

 

Pogledajte Toyota Auris Touring Sports - Cenovnik.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Kada se isključi ESP sistem, Auris Touring Sports pruža pruža puno uzbuđenja u vožnji - Vladan Petrović, četvorostruki reli šampion i test vozač Automagazin portala, u akciji

 

 

 Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
 
 Tip motora:  Benzinski atmosferski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  97 / 6.400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  160 / 4.400
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  200
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,0
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  6,9 / 8,3 / 5,8
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  530 / 1.658
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.205 / 630
 Dimenzije pneumatika:  205/55 R16
 Dužina automobila (mm):  4.560
 Širina automobila (mm):  1.760
 Visina automobila (mm):  1.475
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.600
 Cena osnovnog modela:  15.200 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88B, 11070 Beograd

Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje