AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Felne prečnika 17 inča imaju atraktivan dizajn i kombinuju boju krova i retrovizora


Baby Opel čekao pravu priliku

 

Opel nije bez iskustva u u A segmentu - podsetimo se studije Junior iz 1983. godine, na kojoj je radio poznati dizajner Chris Bangle. Bio je dugačak 3,41 metar, 21 cm kraći od prve generacije Corsa modela koja je lansirana tek godinu dana ranije. Iz današnje retrospektive, Junior možemo posmatrati kao prethodnika aktuelnog šampiona individualnosti i šik gradskog automobila, ADAM-a. Ponudio je mnoštvo ideja u unutrašnjosti, od lako zamenjivih instrumenata do presvlaka za sedišta koje su mogle da se pretvore u vreće za spavanje, i apsolutno vizionarski navigacioni sistem – a Opel ADAM je danas najbolje povezan mali automobil. Od mlađih modela, tu je koncept Trixx (2004).

Dizajn

 

U segmentu najmanjih automobila na tržištu, nemački automobilski proizvođač Opel do nedavno nije imao pravog zastupnika. Ko je želeo manji model od Corse, mogao je da izabere samo Agilu. Za razliku od dosadašnjih najmanjih Opela, model Adam ima konvencionalnu konstrukciju karoserije i samo troja vrata. Adam meri dužinu od 3,7 m, što je za 15 cm više od modela Fiat 500, ali 30 cm manje od modela Corsa.

 

Pogledajte vest: Opel ADAM stigao u Srbiju.

Opel Adam spaja novi dizajnerski smer kompanije Opel sa retro dizajnom koncept modela. Prednjim delom dominira niska, ali masivna maska hladnjaka, koja je smeštena između pokazivača smera kružnog oblika. Glavna svetla su dinamično dizajnirana, i u sebi imaju integrisana dnevna LED svetla. Bokovi otkrivaju dvobojnu karoseriju, sa padajućom linijom krova i felnama u istoj boji kao i krov i retrovizori. Zadnji deo automobila deluje kompaktno i zategnuto. U donjem delu C-stuba nalazi se diskretan natpis Adam, a zanimljiv je i zadnji branik sa dva kružna svetla istog prečnika, jedno za maglu, a drugo za vožnju unazad. Automobil već na prvi pogled izgleda atraktivno, ali u isto vreme ekskluzivno i svojom pojavom jasno stavlja do znanja da je "igračka" za bogate.

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Krov, A i C stub su bele boje, ali ne i B-stub - Adam izgleda kao da na sebi ima kačket


Enterijer

 

Enterijer test automobila je veoma luksuzan. Na središnjem panelu dominira semdoinčni displej sa odličnom grafikom i kontrastom, preko kojeg se upravlja sistemom IntelliLink. Sistem je kompatibilan sa raznim "pametnim" telefonima, koji koriste operativni sistem Apple, iOS, Android... Čak je, preko Bluetooth sistema moguće reprodukovati pesme iz mobilnog telefona, kao i pregledati fotografije i video (naravno, automobil mora biti u stanju mirovanja).

 

Pogledajte test: Opel Cascada 2.0 CDTI.


Vladan Petrović ovako je prokomentarisao unutrašnjost Adama: "U Adamu se odlično sedi, veoma lako se pronalazi optimalan položaj za volanom. Volan je mali (prečnik 37 cm) i "dubok" što mi se posebno dopada. Odnos pozicije sedišta, volana i ručice menjača je idealan. Moram posebno da pohvalim kvalitet materijala i nivo završne obrade. Multimedija je očekivana za ovako "šik" vozilo, ali mislim da je displej na centralnoj kozoli postavljen nisko. Potrebno je skinuti pogled sa puta, da bih pronašao željenu informaciju na displeju, a za to je potreban period privikavanja. Instrumenti su lako čitljivi, čak i u uslovima jake svetlosti."

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Trokraki volan ima sportski dizajn i odlične mogućnosti podešavanja. Evama će se sigurno svideti mogućnost da Adam bude opremljen sistemom grejanja volana - Zanimljivo rešenje za hladne zimske dane koji dolaze

 

Visina koju smo izmerili iznad zadnjeg sedišta iznosi 97 centimetara, što znači da Adam nije za košarkaše. Iznad zadnjih sedišta izmerili smo 88 centimetara, što znači da će se komotno smestiti samo niži ljudi ili deca. Ivica sedalnog dela zadnjih sedišta nalazi se na visini od 31 centimetar, što znači da nemaju dobar oslonac za butni deo nogu, što može biti zamarajuće na dužim putovanjima.

 

Pogledajte test: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo.

Ali, podsetimo da je Adam gradska "faca", i ove "prozivke" ga sigurno ne interesuju previše. Dosta je sa kritikama, vreme je za pohvale. Bočna vrata imaju dužinu od 129 centimetara i obezbeđuju relativno dobar pristup zadnjim sedištima. Prednja sedišta su belika i u njima smo se prijatno osećali čak i posle nekoliko sati vožnje. Sve pohvale zaslužuje kompletna prostranost na prednjim sedištima, koja su ergonomski dizajnirana. Širina na prednjim sedištima u visini laktova iznosi 141 centimetar, što je malo manje od vrednosti koje imaju automobili niže srednje klase. Odlično je osmišljen i prostor za kolena, jer je "kokpit" pomeren ka napred i vozač i suvozač imaju osećaj da sede u mnogo većem automobilu nego što Adam zapravo jeste.

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Prednja sedišta su velika i udobdna

 

Prtljažni prostor ima zapreminu od 170 litara i otvaraju se visoko, tako da neće smetati ni dvometarski visokim osobama. Ako u prtljažnik Adama želite da smestite neki teži poklon za Evu, morate ga podići na visinu od 81 centimetar, a zatim spustiti 32 cm ispod ivice prtljažnika. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, zapremina prtljažnika se povećava na 663 litra.

Adam je opremljen svim najvažnijim sistemima, koji vozaču olakšavaju vožnju. Upravljački sistem standardno je opremljen funkcijom City, što koja obezbeđuje lakše manevrisanje automobilom pri malim brzinama. Evama će se sigurno posebno svideti i sistem asistencije kretanja na uzbrdici, a uz doplatu se može dobiti sistem asistencije parkiranja i monitoring mrtvog ugla.

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Pristup zadnjim sedištima olakšavaju velika bočna vrata dužine 129 cm


Motor

 

Testirani Opel Adam pokretao je atmosferski motor zapremine 1,4 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 74 kW pri 6.000 o/min. Vladan Petrović nije krio afinitete ka atmosferskoj tehnici: "Atmosferskih motora je sve manje i uvek se iznenadim kada u novom modelu isprobam motor bez turba. 100 konjskih snaga nije malo za ovako mali automobil. Ubrzanja su odlična, a potrošnja, i pored činjenice da stoji na točkovima prečnika 17 inča, veoma niska. Pri 100 km/h na autoputu, Adam je trošio 6,5 litra benzina na 100 pređenih kilometara, a broj obrtaja je bio na nivou oko 3.000 o/min. Pri 130 km/h, broj obrtaja raste na 4 hiljade, a potrošnja na 7,7 l/100 km. Po meni, ovo je idealan izbog motora, koji ne troši puno, a u isto vreme obezbeđuje odlične performanse Adamu. Menjač ima pet brzina, a hodovi su relativno kratki. Iako je dobar, šteta je što u ponudi ne postoji automatizovani menjač, koji bi se posebno svideo Evama."

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Vladan Petrović je istakao da je Adam upravljiv kao karting


Oslanjanje

"Na felnama prečnika 17 inča i niskoprofilnim pneumaticima, Adam je nešto tvrđi, nego što bismo od gradskog automobila to mogli očekivati. Ali, zato je Adam vrhunski upravljiv i odlično "leži" na putu. Čak i pri visokim brzinama, nema ni trunke nesigurnosti, zato što se Adam čvrsto drži zadate putanje. Subjektivan osećaj je kao da vozite karting. Zahvaljujući koncepciji "točak u svaki ćošak" auto na dobrom asfaltu veoma precizno i brzo menja smer. Kao što sam i očekivao, kočioni sistem je sasvim dovoljan za Adama, iako bi uticaj servo pojačivača mogao biti nešto suptilniji." - Zaključuje Petrović.

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Na autoputu, Opel Adam je trošio oko 7 l/100 km


Cena

Vrhunski opremljen Opel Adam 1.4 Glam/Enjoy Chic sa popustom košta 15.212 evra sa svim dažbinama, a za osnovnu verziju Opel Adam 1.2 Essentia treba izdvojiti 11.117 evra. Iako se radi o gradskom automobilu, treba istaći da Adam ima vrhunski enterijer sa kvalitetnim materijalima, sa dosta prostora na prednjim sedištima i izgleda veoma moderno.

 

Pogledajte Opel Adam - Cenovnik u Srbiji.


 Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec  
 Motor:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.398
 Maksimalna snaga (kW/o/min):  74 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  130 / 4.000
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  185
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,5
 Potoršnja grad / otvoreno / prosek (L/100 km):  7,6 / 5,6 / 6,1
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  170 / 663
 Zapremina rezervoara (L):  38
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.120 / 360
 Dimenzije pneumatika:  215/45 R17
 Dužina automobila (mm):  3698
 Širina automobila (mm):  1720
 Visina automobila (mm):  1484
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2311
 Cena osnovnog modela (€):  11.117 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Opel vozila: General Motors Opel
Adresa: Bulevar Mihaila Pupina 165g/1b, Novi Beograd
Tel: +381 11 301 5202
Fax: +381 11 301 5203
Web: www.opel.rs

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje