Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC
U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...
Renault Captur pruža velike mogućnosti individualizaije, a posebno je zanimljiva dvobojna karoserija
Pogledajte test: Renault Captur 1.5 dCi.
Motor 1.2 TCe
O Renault Capturu smo napisali puno toga, a sada je pred nama turbo-benzinska verzija 1.2 TCe, koja je dostupna jedino sa automatizovanjim menjačem EDC (kodna oznaka DC4), koji je razvila poznata firma Getrag. Motor razvija maksimalnu snagu od 88 kW (120 KS) pri 4.900 o/min i maksimalni obrtni moment od 190 Nm, dostupan pri 2.000 o/min. Iz mesta do "stotke", Captur težak 1.180 kilograma stiže za 10,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 192 km/h.
Pogledajte vest: Renault Captur, novi Scenic i Clio Grandtour stigli u Srbiju + FOTO.
To je teorija, a kako u praksi funkcioniše sklop motor-menjač, pitali smo četvorostrukog reli šampiona Srbije i test vozača Automagazin portala, Vladana Petrovića. "Najpre moram da primetim, da je motor veoma tih i kultivisan. "Na leru" je skoro nečujan, u srednjim obrtajima emituje prijatan, ali još uvek dovoljno tih zvuk, a u visokim obrtajima ispušta čak i sportske tonove. Elastičnost motora je za svaku pohvalu. Novi motor može se pohvaliti visokom specifičnom snagom - čak 100 "konja" po litri zapremine, čime su se ranijih godina mogli pohvaliti samo sportski automobili. To se posebno oseća u gradskim uslovima, gde se Captur 1.2 TCe snalazi kao riba u vodi i svojim osobinama prosto poziva na vožnju."
Visina Captura je veoma vešto sakrivena, jer su dizajnerske linije skladne i dinamične
Menjač
"Da bi se što bolje iskoristile mogućnosti motora, važna je transmisija, odnosno menjač. Moram da priznam, da mi je ovo bio prvi put da vozim Renault opremljen EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom i da sam prijatno iznenađen. Prenosni odnosi su veoma dobro osmišljeni, i menjač u svakom trenutku pronalazi optimalan prenos, što je posebno važno kod preticanja. Takođe, softver menjača veoma brzo prepoznaje situacije u saobraćaju, pa kada vozač skine nogu sa papučice gasa, menjač će odmah promeniti u niži stepen prenosa i pojačati kočenje motorom. Automatizovani menjač ima univerzalnu logiku komandi, koja nema sportski režim. Manuelni mod moguće je koristiti samo preko klasične ručice menjača (bez polugica iza volana) i mogu ga oceniti prelaznom ocenom. Menjač pažljivo sluša komande, ali u praksi reaguje sa malim zakašnjenjem. Generalno, ovo je najbrži automatizovani menjač ikada koji sam vozio u Renaultu i može se uporediti sa Volkswagenovim DSG menjačem. Možda nije brži, ali su promene stepena prenosa veoma tečne i uglađene." - ističe Petrović.
Iako je platforma od modela Clio, međuosovinsko rastojanje je duže, a trag točkova širi, što obezbeđuje odličnu stabilnost u krivinama
Oslanjanje
Renault Captur stoji na modifikovanoj platformi novog Clija, a Petrovića smo upitali da li je promena koncepcije uticala na promenu voznih osobina. "Novi Clio ima odlično oslanjanje i njegove vozne osobine su na visokom nivou, pa ne čudi što Captur na tom polju ne zaostaje, iako je viši. Captur ima veće međuosovinsko rastojanje i trag točkova. Naginjanje karoserije je minimalno i automobil se verno drži zadate putanje, bez većih odstupanja čak i u agresivnoj vožnji. Zadnja osovina je je jednostavne konstrukcije, pa je amortizacija zadnjeg dela automobila nešto tvrđa. Uticaj servo pojačivača nije preveliki i vozač u svakom trenutku zna šta se deševa pod točkovima. U isto vreme, oslanjanje veoma uspešno filtrira rupe i neravnine na našim putevima, a Captur se neće "buniti" ni ako skrenemo sa asfalta. Kada bi postojala verzija sa 4x4 pogonom, Captur bi mogao savladati i lakši teren, ali ko još kupuje gradski SUV za ovakve uslove. Dakle, 4x4 pogon mu nije potreban. Ja više navijam za verziju RS. Mislim da bi mu više pristajala."
Pogledajte test: Novi Renault Clio 1.5 dCi.
Vladan Petrović je istakao, da je lako pronaći idealan položaj za volanom. Mogućnosti podešavanja sedišta i volana su velika
Enterijer
Petrović se osvrnuo i na enterijer. "Captur zaslužuje posebnu pohvalu za prostranost enterijera. Iskorišćenost prostora je odlična i mislim da kod direktnih konkurenata nećemo pronaći više mesta. Instrument tabla je preuzeta od modela Clio, a minimalne promene uočavam samo na centralnoj konzoli. Organizacija komandi je logična, nalaze se upravo tamo gde ih i očekujemo. Završna obrada je vrhunska, ali moram da uputim kritike na plastiku instrument table, koja je tvrda i osetljiva na grebanje. Srećom, zbog odlične završne obrade i filigranske preciznosti izrade, nema nikakvih neprijatnih zvukova koji dolaze iz enterijera."
Praktični novitet u Capturu - fioka ispred suvozača, u koju možete smestiti mnogo toga (veliki fotoaparat, flaše, dokumenta A4 formata...)
Prostor na zadnjim sedištima je na zavidnom nivou, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave. Prtljažnik ima zapreminu od 377 do 455 litara, u zavisnosti od položaja zadnjih sedišta, koja se mogu pomerati. Sa položenim naslonima zadnjih sedišta, zapremina raste na zavidnih 1.235 litara.
Cena
Prosečna potrošnja modela Renault Captur 1.2 TCe EDC na našem testu se kretala oko 7,3 litra na 100 pređenih kilometara. Potrošnja na otvorenom putu, iznosila je oko 5,0 na svakih 100 pređenih kilometara, što je za svaku pohvalu.
Na srpskom tržištu, Captur opremljen 1.2 TCe motorom i EDC menjačem dostupan je od drugog nivoa opreme - Expression, u koji spadaju felne prečnika 16 inča, asistent kretanja na uzbrdici, četiri vazdušna jastuka, tempomat, putni kompjuter, svetla za maglu, manuelna klimatizacija... Za tako opremljen Captur potrebno je izdvojiti 15,590 €.
Pogledajte Renault Captur cenovnik.
Motor zapremine 1,2 litra, uz pomoć turbopunjača razvija snagu od 120 KS - specifična snaga od 100 KS po litri zapremine obećava dobru zabavu u vožnji
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC - Tehnička specifikacija |
|
Tip motora: | Turbo-benzinski motor |
Broj cilindara / ventila benzinskog motora: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.197 |
Maksimalna snaga motora (kW / o/min): | 88 / 4.900 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 190 / 2.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 192 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,9 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 7,3 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 377 / 1235 |
Zapremina rezervoara (L): | 45 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1245 / 479 |
Dimenzije pneumatika: | 205/60 R16 |
Dužina automobila (mm): | 4122 |
Širina automobila (mm): | 1778 |
Visina automobila (mm): | 1566 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2606 |
Cena Renault Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start: | 15,590 € |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs