AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Testirali smo: Toyota Prius+

Pogled sa boka otkriva vrhunsku aerodinamiku (koeficijent aerodinamičkog otpora od 0,28). Atraktivnom izgledu doprinose i felne prečnika 17 inča


Pogledajte vest: Toyota hibridi Prius+ i Yaris HSD predstavljeni na Adi Ciganliji.


Hybrid = Toyota

 

Toyota je posvećena razvoju hibridnih automobila još od 1977. godine, kada je predstavila prvi koncept S800 Hybrid. Od 1997. godine kupcima je ponudila prvi serijski proizvedeni hibridni automobil pod imenom Prius. Toyota hibridni automobili galopirajući se šire po čitavoj planeti. Prve godine proizvodnje prodato je 332 komada, 2000. godine je prodato 19 hiljada, a 2005. godine je prodato 235 hiljada Priusa, a najuspešniju godinu Prius je imao pre tri godine, kada je u svetu prodato 690 hiljada Priusa. Plan za budućnost je jasan - dalji razvoj hibridnih automobila, kojima se pridružuju i električni automobili, kao i vozila na vodonik. Serijski Toyota sedan kojeg će pogoniti vodonik, u planu je da stigne 2015. godine.

Prius vs. Prius+

Vratimo se prvom MPV hibridnom automobilu. Iako novi Prius+ izgleda kao malo veći Prius, sa kojim deli istu osnovu, promena je toliko, da možemo govoriti o potpuno novom automobilu. Prius+ je duži (+135 mm), širi (+35 mm), viši (+85 mm) i ima veće međuosovinsko rastojanje (+ 80 mm) od Priusa, ali za razliku od svog starijeg "brata" ne koristi klasične NiMH baterije, već modernije Li-ion, koje su pre toga integrisane u Prius Plug-in Hybrid. Modul akumulatora je manji i lakši (teži 34 kilograma), tako da nije morao biti smešten u prtljažniku, već je svoje mesto pronašao u "tunelu" između prednjih sedišta.

Dizajn automobila je atraktivan i privlači veliku pažnju prolaznika, a zanimljiv je i veoma nizak koeficijent aerodinamičkog otpora od 0,28. Uživo automobil izgleda daleko skladnije i atraktivnije nego na fotografijama, a sličnost sa Priusom je više nego jasna.

Enterijer

Promenom koncepcije, Prius+ je dobio i novi enterijer, odnosno promene koje su pojednostavile korišćenje mnogobrojnih funkcija i poboljšale ergonomiju. Na primer, instrument tabla sa centralno smeštenim displejom je potpuno nova, nov je i središnji tunel, a drugi red sedišta čine tri odvojena sedišta (mogu se pomerati, preklapati...), a u prtljažniku se nalaze dva relativno komforna sedišta. Pozicija ručice CVT menjača u Priusu+ nalazi se bliže volanu. Sve pohvale zaslužuje i minimalistički stil klimatizacije. Sve funkcije se kontrolišu preko jedne kružne komande, a za svaku pohvalu je i mogućnost kontrole temperature preko komande na volanu. Šteta što je i Prius+ ostao veran jednozonskoj automatskog klimatizaciji.

Testirali smo: Toyota Prius+

Automobil krasi veoma originalan dizajn. Jednostavno, Toyotu Prius+ ne možete pomešati sa drugim automobilima na ulici

 

Pogledajte vest: Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid.

 

Instrument tabla je dobila nove materijale, koji su značajno mekši, a interesantna je i njena simetričnost. Pregledna je, a za svaku pohvalu je i sistem Toyota Touch, koji je u verziji sa Bluetooth sistemom standardan, a navigacioni sistem Touch&Go je dostupan uz doplatu. "Naš" Prius+ bio je opremljen atraktivnim panoramskim krovom. Sedišta su velika, a vozač se za volanom osećao kao u luksuznoj limuzini, čemu posebno doprinosi osećaj "ušuškanosti" zbog visokog centralnog naslona, ispod kojeg se nalaze baterije. Zahvaljujući izmeštanju baterija iz prtljažnika u prednji deo vozila, stvoren je prostor za treći sed sedišta i veći prtljažnik. Zanimljivost predstavlja čak osam držača za PET ambalažu, ali ne veću od 1 litar. Prostor na zadnjim sedištima je veoma izdašan, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave. Pod automobil je potpuno ravan, što dodatno povećava osećaj prostranosti u predelu nogu.

Testirali smo: Toyota Prius+

Toyota Prius+ je kralj ostava za sitnice. Flašice sa sokom i vodom, kao i telefoni, veoma lako pronalaze svoje mesto. Zanimljivo je, da se preko komandi na volanu može kontrolisati temperatura vazduha u automobilu

 

Naravno, tu je i omiljena dečija oprema: "roletne" na bočnim prozorima i panoramski krov. O staklenom krovu možemo diskutovati, ali i ovde je Toyota pronašla inteligentno rešenje, jer su krovni prozori izrađeni od materijala na bazi smole, koji je za 40 % lakši nego staklo i obezbeđuje značajno bolju toplotnu izolaciju. Dodatnu toplotnu izlolaciju predstavlja i platno na krovnim prozorima, koje se automatski navlači nakon zaključavanja vozila. Veoma pametno.

Kakav bi to bio MPV, kada ne bi imao varijabilni enterijer. Kao što smo istakli, u drugom redu se nalaze tri odvojena sedišta, nezavisno podesiva, uključujući i podešavanje naslona. Naravno, tu je i Isofix, pa mlade porodice mogu smestiti tri sedišta za bebu. Treći red čine dva nezavisna sedišta. Svih pet zadnjih sedišta moguće je nezavisno preklopiti i kreirati idealno ravnu površinu za utovar prtljaga. Moguće je sklopiti i naslon sedišta suvozača, čime se dobija utovarni deo dužine 269 mm! U konfiguraciji sa pet sedišta, prtljažnik ima zapreminu od 748 litara, a maksimum je 1.750 litara. U konfiguraciji sa sedam sedišta, prtljažnik meri zapreminu od 232 litra, ali dizajn prtljažnog prostora omogućava smeštanje kofera standardne veličine iza sedišta. Ako nešto moramo zameriti sa aspekta praktičnosti, to je nisko postavljena "roletna", koja se nalazi samo 31 cm iznad podloge prtljažnika.

Testirali smo: Toyota Prius+

I deca imaju puno razloga za radost: "roletne" na bočnim prozorima i panoramski krov sigurno će biti predmet pažnje najmlađih


Hibridni pogon

Unpređen hibridni pogon daje ovom vozilu odlične vozne karakteristike, potrošnju od 4.1L/100 km i emisiju CO2 od 96 g/km, što ga čini vodećim u svojoj klasi. Pokreće ga hibridni pogon, koji čine benzinski motor zapremine 1.8 litara (73 kW) i elektromotor snage 60 kW. Kombinovana snaga motora je 100 kW, koja do prednjih točkova "putuje" preko kontinualnog menjača e-CVT. U odnosu na Prius, prenosni odnos je skraćen za 6%, čime je poboljšano ubrzanje, a dinamika približena klasičnom Priusu. Takođe, unapređen je i sistem zagrevanja rashladne tečnosti preko izduvnog sistema, što je rezultiralo za četvrtinu efikasnijim grejanjem motora do radne temperature. Ostalo je identično kao kod klasičnog Priusa. To znači da se snaga distribuira preko bestepenog CVT menjača, koji u svakom trenutku menja prenosni odnos. Vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje: Eco uz pomoć kojeg se može uštedeti do 10 % goriva, a u Power modu automobil ima za 25 % bolju dinamiku.

Testirali smo: Toyota Prius+

Komande na centralnoj konzoli su veoma jednostavne i lake za korišćenje

 

Zahvaljujući modifikovanim prenosnim odnosima, 100 kW je dostupno u svakom trenutku i Prius+ je i pored nešto veće težine od klasičnog Priusa, iznenađujuće dinamičan automobil, koji se neće postideti čak ni u duelu sa dvolitarskim turbodizelom. O tome svedoči i ubrzanje iz mesta do 100 km/h za 11,3 sekunde, ali i odlična međuubrzanja. U realnim gradskim uslovima, skoro 1,5 tona težak automobil prosečno troši između 4 i 5 litara benzina na 100 pređenih kilometara. Mi smo u Beogradu prešli oko 300 km uz prosečnu potrošnju od 4,8 l/100 km. Do brzine od 70 km/h, Prius+ može da se kreće samo na električnu energiju. U otvorenom saobraćaju, pri brzini od 80 do 100 km/h, potrošnja se spustila na oko 4,3 l/100 km. Potrošnja može biti i manja. Na primer, na relaciji Beograd-Kragujevac (preko Topole), zabeležili smo potrošnju od 3,9 l/100 km. Najveću potrošnju, Prius+ je beležio na autoputu. Pri 130 km/h, potrošnja iznosi oko 6,3 l/100 km, što je solidan rezultat.

Testirali smo: Toyota Prius+

Praktičnost je jača strana Priusa+

 

Ručica menjača više izgledao kao minijaturni joystick. Kao što smo navikli od Toyota hibridnih automobila, ručica se posle svake promene vraća u početni položaj, a status prenosnog sistema vozač može očitati na instrument tabli. Vozač može izabrati poznate modove P, R, N, D, ali tu je i mod sa oznakom B. Kao što je poznato, sva hibridna vozila su opremljena sistemom za regeneraciju energije kočenja. Položaj ručice menjaka u "B" modu obezbeđuje bolje "motorno" kočenje na nizbrdici, odnosno maksimalnu regeneraciju energije kočenja. Sve pohvale zaslužuje izolacija. Putnici u automobilu se osećaju kao u automobilu visoke klase, čak i kada je aktivan benzinski motor. Motorski prostor je dodatno izlolovan 23 mm debelim materijalom thinsulate - isti materijal koristi Aston Martin za izolaciju krova.

Testirali smo: Toyota Prius+

S obzirom da ima nešto višu karoseriju, Prius+ je dobio modifikovano oslanjanje, kako bi naginjanje u krivinama svedeno na minimum


Oslanjanje

Toyota Prius+ zaslužila je i modifikovano oslanjanje. Stabilizatori su većeg prečnika, a automobil je dobio potpuno nove amortizere i opruge. Glavni cilj japanskih inženjera bio je da smanji naginjanje karoserije, zbog nešto veće visine. U dostizanju ovog cilja, svoju ulogu je imalo i premeštanje baterija ka sredini automobila.

Rezultat je odlična upravljivost automobila i precizno upravljanje. Toyota Prius+ je veoma agilan automobil, koji iznenađujuće brzo reaguje na promenu smera, dok je naginjanje karoserije u krivinama minimalno.

Zaključak

Ako posmatramo najbolje MPV modele sa sedam sedišta na tržištu, Toyota Prius+ je veoma vruć kandidat. Čak i ako na trenutak zabiravimo da u sebi krije veoma sofisticiranu i pouzdanu pogonsku tehnologiju, koja štedi gorivo i čuva životnu okolinu, Prius+ je veoma dobar automobil, koji putnicima pruža vrhunski komfor i luksuz. Cena modela Prius+ ekvivalentna je kvalitetu, komforu i stepenu bezbednosti, koje ovaj automobil pruža svojim putnicima. Toyota Srbija model Prius+ Luna nudi po akcijskoj ceni od 29.830 evra, a za vrhunski opremljenu verziju Prius+ Executive, čiji spisak opreme meri kilometarsku dužinu, potrebno je izdvojiti 36.080 evra.

Testirali smo: Toyota Prius+

 

 Toyota Prius+ Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Benzinski + elektromotor
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.798
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  73 / 5200
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  142 / 4000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  165
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11.3
 Potrošnja (otvoreno / grad / prosek):  3.8 / 4.2 / 4.1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  232 / 1750
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1495 / 620
 Dimenzije pneumatika:  215/50 R17
 Dužina automobila (mm):  4615
 Širina automobila (mm):  1775
 Visina automobila (mm):  1600
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2780
 Cena Renault Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start:  29.830 €

 

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88B, 11070 Beograd

Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje