AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Dizajn

Dizajn obično formira prvi utisak o automobilu, a upravo izgled karoserije predstavlja veliku snagu nove Mazde 6. Ne nedostaje joj dinamika, ali ni elegancija. Maska hladnjaka je jasno prepoznatljiva i zajedno sa agresivno dizajniranim svetlima i "haubom", čini veoma atraktivnu celinu. Bočne obline i dinamičan look podsećaju na staru školu, koju smo videli na prethodnoj generaciji. Zadnji deo automobila prati prednji - izgleda dinamično, ali u isto vreme dovoljno elegantno. Boljem vizuelnom utisku svakako doprinose i detalji višeg nivo opreme, kojim se može pohvaliti testirani automobil, među koje spadaju LED dnevna svetla, zatamnjena zadnja stakla, felne prečnika 19 inča...  

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Još ranije, Mazda je najavila da će se nova Mazda6 samo u detaljima razlikovati od koncepta Takeri. U poređenju sa koncetom Takeri, "šestica" ima konvencionalnije svetlosne grupe, blago izmenjenu masku hladnjaka i "haubu". Izraženije promene uočavamo na prednjem braniku. Kao što smo mogli i očekivati, branik nije tako agresivno dizajniran kao na konceptu.

Pogledajte vest Nova Mazda6 stigla u novi Mazda salon u Beogradu + FOTO.

 

Nova Mazda 6 je veća nego prethodna, što se vidi već na prvi pogled. Međuosovinsko rastojanje je povećano za čak 105 mm, na zavidnih 2.830 mm, dužina automobila iznosi 4.870 mm, širina 1.840 mm, a visina 1.450 mm. Prednji točkovi su u odnosu na poziciju A-stuba pomereni napred za 100 milimetara, čime su smanjeni prevesi, a povećan prostor u kabini.

 

Enterijer

Arhitektura enterijera je izvedena iz modela CX-5. "Kokpit" je skoro identičan, a glavna razlika je položaj za volanom, koji više odgovara sportski orjentisanim vozačima. Za svaku pohvalu su velike ostave za odlaganje sitnica. Unutrašnjost je ergonomski savršeno rešena, a kvalitet materijala i završna obrada su veoma dobri.

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Pogledajte vest Nova Mazda6 karavan zvanično predstavljena.

 

Položaj za volanom i ergonomiju, ocenio je i Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala: "Prvi utisak u unutrašnjosti nove "šestice" je pozitivan. Odmah primećujem da suvozač sedi dalje od mene i da je enterijer nove Mazde 6 širi nego prethodnika. Sve je kompaktno i "na svom mestu". Prvo što mi se posebno dopalo, jeste jednostavnost komandi. Na središnjem delu kokpita nema "gužve" dugmića, kao na nekim izvikanim premium modelima, pa je samim tim kontrola komandi pojednostavljena. Sve je tamo gde očekujete da bude, a kontrola multimedijalnog i navigacionog sistema se vrši preko komande na centralnom tunelu, iza menjača. Sedišta odlično drže telo u krivinama, a sedalni deo pruža dobar oslonac u butnom delu, što smanjuje umor na dužim putovanjima. Takođe, moram da pohvalim nisko pozicioniran naslon za ruke, koji prilikom okretanja volana neće smetati ni dugorukim vozačima. Ako nešto moram zameriti, onda je to prilično zastarela grafika na displeju."

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Pogledajte cene nove Mazde6.

 

Na zadnjim sedištima prostora ima sasvim dovoljno. Prostor za kolena je nadprosečan i udobno će se osećati i visoki putnici, a isto važi i za širinu zadnjeg dela automobila. Putnik visok 180 cm, ispred kolena će imati oko 15 cm prostora. Prostor iznad glave putnika nije tako izdašan, što znači da je elegantni profil uzeo svoj danak. Iako je C-stub automobila pomeren unazad, visoki putnici mogu osetiti krov automobila tik iznad glave. Sedan verzija Mazde 6 nudi skoro isti prtljažni prostor kao i karavan, čija zapremina iznosi 489 litara. Dužina prtljažnika od 118 cm nije za pohvalu. Konkurenti nude više.

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Motor

Pod haubom našeg test automobila diše snažniji dizelski agregat zapremine 2,2 litra. Maksimalna snaga motora iznosi 129 kW (175 KS), a snaga se na prednje točkove šalje preko automatizovanog šestostepenog menjača. Zanimljivo je, da ovaj turbodizel motor ima isti kompresioni odnos (14,0:1) kao i benzinski dvolitarski agregat. Naravno, i motor je deo programa Skyactiv tehnologije, koja kombinuje nizak kompresioni odnos, laku konstrukciju i sistem varijabilnog razvoda ventila - kao prvi dizel motor na svetu. Test automobil je bio opremljen i sistemom  i-ELOOP - prvim sistemom za regeneraciju energije kočenja na svetu, koji energiju sprema u kondenzator, umesto u akumulator. Maksimalni obrtni moment motora od 420 Nm dostupan je od 2.000 o/min.

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

"Zahvaljujući odličnom automatskom menjaču, koji ima komande i na volanu, snaga se prenosi trenutno, bez kašnjenja ili bilo kakvog trzanja, što nije slučaj čak ni kog nekih evropskih predstavnika premium marki. Motor veoma dobro komunicira sa menjačem, što znači da nema kašnjenja ili bilo kakve neposlušnosti menjača. Promena stepena prenosa je "glatka" i bez oklevanja. Moram da uputim pohvale i za izolaciju motorskog prostora i kabine, pa čak ni kada je potpuno hladan, motor se ne oglašava bučno. Takođe, motor je spreman da ostvari visok obrtni moment u veoma širokom spektru obrtaja, i spreman je za akciju bilo da se nalazi na 1.500 ili 5.000 o/min. Po mom mišljenju, idelano ga je koristiti u rasponu obrtaja od 2.000 do 3.000 o/min, što je odličan rezultat za automobil težak 1.420 kilograma. Moram da pohvalim Mazdu za pravilno podešen manuelni mod automatizovanog menjača - od sebe vozač bira niži stepen, ka sebi je viši stepen prenosa." - istakao je Petrović.

U uobičajenom režimu vožnje, pri brzini od 100 km/h, motor koristi šesti stepen prenosa, a broj obrtaja iznosi 1.900, dok se potrošnja kreće manje od šest litara goriva, pri čemu treba istaći da su u automobilu bila četiri odrasla putnika. U gradskim uslovima, u smanjenju potrošnje pomaže i sistem i-STOP, koji gasi automobil kada stojite na semaforu ili se zaustavljate na kratko.

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Vožnja

Upravljanje automobilom je veoma dobro. Upravljački sistem vozaču pruža osećaj apsolutne kontrole. Automobil je bio opremljen atraktivnim felnama prečnika 19 inča (pneumatici dimenzija 225/45), što je uticalo i na poboljšanje vozne dinamike, ali samo na kvalitetnom putu. Automobil je izuzetno precizan i vozi se neverovatno lako. Ali, kombinacija lagane šasije i velikih i teških felni nije najbolje rešenje, što je potvrdio i Vladan Petrović: "Felne prečnika 19 inča obezbeđuju dinamičku prednost samo na kvalitetnom asfaltu, ali za naše puteve mislim da predstavlja više izbor ega nego razuma. Siguran sam, da nova Mazda 6 na felnama prečnika 17 inča, ima sasvim dobre vozna ososbine, a prelazi preko poprečnih neravnina ili rupa su daleko bezbolniji. Što se tiče vožnje po autoputu, amortizeri odlično "filtriraju" neravnine i udobnost je na visokom nivou. Mazda 6 u potpunosti može da ispuni ulogu menadžerske limuzine."

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Zaključak

Nova Mazda 6 na nas je ostavila veoma dobar utisak. Japanski proizvođač ništa nije prepustio slučaju. Svoj ključni model je obukao u kvalitetno i moderno odelo, opremio štedljivim i snažnim motorima, možda i najboljim automatskim menjačem među japanskim konkurentima i odlično podešenim oslanjanjem, koje pruža dobar balans između udobnosti i vozne dinamike.

Na kraju, cena. Mazda novu "šesticu" nudi po ceni već od 21.990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za model koji pokreće benzinski motor zaprmeine 2.0 litra (145 KS) i paketom opreme Emotion. "Naš" test automobil ima najviši stepen opremljenosti - Revolution, koji serijski sadrži radarski tempomat (MRCC) i jedinstveni sistem regenerativnog kočenja i-ELOOP. U najbogatijem paketu Revolution serijski dolaze i detalji opreme uobičajeni za automobile visoke klase, kao što su kožna sedišta - prednja grejana i električno podesiva – vrhunsko BOSE ozvučenje sa čak 11 zvučnika, ksenonska adaptivna prednja svetla koja se automatski prebacuju između dugih i oborenih svetala, polugice na upravljaču za ručno menjanje stepeni prenosa, itd... Za najskuplju Mazdu6 na našem tržištu, Mazda6 CD175 A/T Revolution, potrebno je izdvojiti 33.490 evra. Cena sedan verzije je identična kao karavan.

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Mazda6 CD175 A/T Revolution  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.191
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  129 / 4.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  420 / 2.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  215
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,4
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,1
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  489 / 1.157
 Zapremina rezervoara (L):  62
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.420 / 650
 Dimenzije pneumatika:  225 / 45 R19
 Dužina automobila (mm):  4.870
 Širina automobila (mm):  1.840
 Visina automobila (mm):  1.450
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.830
 Cena osnovnog modela (EUR):  33.490

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje