AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Pogledajte vest Nissan GT-R: Unapređenja za 2013. godinu.


Dizajn - Napred Mike Tyson, pozadi Monica Belluci


Dizajn automobila je japanski efikasan i razvijen je sa primarnim ciljem optimizacije aerodinamike. Čak su i retrovizori dizajnirani kako bi prižili najmanji mogući otpor vazduha. Prednja maska, koja pomalo podseća na nos Mika Tysona, izgleda agresivno i definitivno otkriva karakter ovog automobila. Oštre linije svetala su tipične za ovaj automobil, preko kojih će ga na ulici prepoznatii najveći laik. Bočni izgled automobila, takođe je prepoznatljiv. Na izduženu haubu se nastavlja vetrobransko staklo postavljeno pod velikim uglom, a krov se od samog početka strmo spušta ka zadnjem delu automobila, pod istim nagibom se nastavlja zadnje staklo, a sve u cilju postizanja što većeg pritiska vazduha na zadnje krilo. Zadnji deo automobila, koji je tipa zadnjice Monica Belluci, sigurno će praviti probleme vlasnicima koji imaju ljubomorne supruge, jer je zaista očaravajući. U donjem delu dominiraju izduvne cevi, čiji je broj deljiv sa 4.

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Vladan Petrović nije krio iznenađenje u svom prvom realnom susretu sa modelom GT-R.

"Prva stvar, koja nam je kod ovog automobila upala u oči, bila je njegova veličina. Neverovatno zvuči podatak, da je ovo superautomobil koji ima međuosovinsko rastojanje veće od Škode Superb karavan! GT-R je veliki komad auta, i po visini i širini. Kada sam na pitanje koliko je težak, dobio odgovor 1,8 tona, to me je teralo na zaključak, da ovo ni izbliza ne može biti automobil koji može konkurisati veličinam kao što su Ferrari, Porsche, Lamborghini... Ali, o tome ćemo nešto kasnije. Sam dizajn automobila, bez obzira da li se nekom dopada ili ne, zaslužuje pohvalu, jer je plod high tech japanske dizajnerske škole, koja ne želi sve i svašta kopirati."

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Enterijer - Komfor

Kada smo otvorili vrata, sačekalo nas je novo iznenađenje. Ulazak u automobil je veoma komforan, tako da ne morate "lomiti vrat", kao što je to slučaj kod većine automobila ove kategorije.  Ono što se Petroviću posebno dopalo, jeste činjenica, da je sve orjentisano na vozača. "U enterijeru nisam ni očekivao luksuz italijanskih primabalerina, jer ovaj automobil zaslužuje nešto sasvim drugo. Onaj ko je osmislio dizajn sedišta, zaslužuje orden. Odličnog su oblika i pružaju vrhunski oslonac u krivinama. Posebno mi je pažnju privuklo rešenje za podešavanje volana, sa posebnim komandama za dubinu i visinu. Ono što primećujem, jeste veliki prostor, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave. Japanci ovoga puta nisu napravili sportski automobil za osobe do 170 cm visine, već su mislili i na ostatak sveta. Multimedijalni sistem u GR-U je veoma moćan. Na centralnom displeju, ima ogroman broj funkcija, a neke od njih su i pokazivači G-sile u krivinama i stepena iskorišćenosti agregata. Ali, mene je najviše zanimalo, koliko je ovo brz automobil. Pređimo na stvar!"

 

Pogledaj vest Silvia Hauten i Nissan GT-R.


Neko od kolega novinara je primetio, da GT-R može biti i automobil za svakodnevnu upotrebu. Zapremina prtljažnika meri 315 litara. Ali, koga je briga za litre?! O tome i vrhunskom audio sistemu BOSE ovoga puta ne želimo ni jednu jedinu reč da napišemo!

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Srce Godzile - Raketni pogon

I pored duge haube, ispod se ne skriva agregat gigantskih dimenzija. Zapremina 6-cilindarskog motora (kodna oznaka VR38DETT) iznosi 3,8 litara, ali je opremljen sa dva turbopunjača. Maksimalna snaga agregata iznosi 485 konjskih snagha, a pogon na sve točkove se uspešno trudi da savlada napade maksimalnog obrtnog momenta od 588 Nm. Za sprint iz mesta do "stotke" potrebno mu je samo 3,5 sekundi, ali još fascinantnije zvučni informacija, da međuubrzanje od 80 do 140 km/h traje samo 3,69 sekundi!

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Pogledaj vest Nissan GT-R ima nezvanični brzinski rekord na ledu.


"Pažnju mi je privuklo crveno dugme za startovanje motora, koje se nalazi na centralnom tunelu iza ručice manjača, a koje više podseća na komandu u nekoj raketi nego u automobilu. Motor je neobično tih, samo se čuje tihi bas "iz dubine", koji najavljuje nešto veliko. Ubacujem ručicu robotizovanog 6-stepenog menjača sa dvostrukim kvačikom u manuelni mod, i zabava je mogla da počne. Sve ono što opisuje gore navedena teorija o ovom automobila jednostavno pada u vodu. Osećaj za volanom je vrhunski. Ubrzanje automobila je fascinantno, ali je još fascinantnija njegova sposobnost da tu snagu prenese na podlogu. Mogu slobodno da kažem, da je sklop motor-menjač blizak savršenstvu. To se najviše oseća na delu staze gde ima nekoliko povezanih krivina, i gde je potrebno snažno ubrzati kroz samu krivinu. Zahvaljujući vrhunskom 4x4 pogonu, GT-R obezbeđuje vrhunsku trakciju. Menjač reaguje munjevito, kako tokom ubrzanja, tako i prilikom kočenja, što je veoma važno. Japanci su definitivno zadali domaći zadatak većini konkurenata." - istakao je Petrović.

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Oslanjanje - Protiv zakona fizike

Ono što jednog reli vozača najviše zanima, jeste oslanjanje. Petrović ni ovde nije mogao da sakrije oduševljenje:

"Oslanjanje je, pored pogona, nešto najbolje što ovaj automobil ima. Sve te priče o težini i "autobuskom" međuosovinskom rastojanju, sa početka naše priče, padaju u vodu onog trenutka kada ovim automobilom prođete prvu krivinu, jer vam šalje jasnu poruku "radi mi šta želiš, ne možeš mi ništa!". Već u drugom krugu na stazi NAVAK, stekao sam osećaj da automobil "leži" nestvarno, i probao sam više, više i više. Podupravljanje ili predupravljanje jednostavno ne postoji. Ovo je auto koji je stvoren protiv zakona fizike . Kočnice se, takođe, poigravaju sa njim, pa vozač u veoma kratkom roku dobija osećaj samopouzdanja. Neverovatno je kako GT-R uspešno maskira svoju veličinu i masu. Već posle nekoliko krivina, zaboravljate ne to. Pored vrhunske transmisije i konstrukcije oslanjanja, siguran sam da su za ovo zaslužni i Bilstein amortizeri. Nisam imao priliku da probam, kako se GT-R "ponaša" po neravnom, ali imam utisak da je udobniji od konkurenata iz Italije i Nemačke, koje sam imao priliku da probam."

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Zaključak - Noćna mora za konkurenciju

Od ovog automobila smo puno očekivali - puno i dobili. Odlično ubrzanje, nestvarna trakcija, izuzetan menjač, najveće su njegove prednosti. A, mana? Na to pitanje je teško odgovoriti.Na stazi NAVAK smo imali priliku da isprobamo verziju iz 2009. godine, a cena novog Nissan GT-R u Evropi iznosi 90.000 evra. To je daleko manje od iznosa koje treba da izdvojite za italijanske "primabalerine", ali još uvek puno ljudi (nažalost) najviše obraća pažnju na imidž i snagu brenda. Očigledno im ne smeta, što je Lamborghini ne tako davno proizvodio samo poljoprivredne mašine, a na drugoj strani im smeta, što je Nissan masovna marka, koja u svojoj ponudi ima i Micru.

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

 

Nissan GT-R - specifikacija
 
 Tip motora:  Twin-turbo benzinski
 Broj cilindara / ventila:  6 / 4
 Zapremina motora (cm³):  3799
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  357 / 6.400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  588 / 3.200
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  310
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  3,5
 Potrošnja - Prosek na testu (L/100 km):  -------------
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  315
 Zapremina rezervoara (L):  75
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.800
 Dimenzije pneumatika:  255/40ZRF20 i 285/35ZRF20
 Dužina automobila (mm):  4.655
 Širina automobila (mm):  1.895
 Visina automobila (mm):  1.370
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.780
 Cena test vozila :  Oko 90.000

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal

Fotografije: Milomir Bošković i Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje