AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Pogledajte fotografije: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT - Test 2015.


Dizajn

Na modernom dizajnu treće generacije "šestice", predstavljene 2013. godine, nije se puno toga promenilo. Redizajnirana je maska hladnjaka i prednji branik, čiji izgled je inspirisan konceptom Takeri. Hromirane lamele oko maske hladnjaka su veće, a izmenjen je i veliki znak ovog japanskog proizvođača smešten u centralni deo. Svetla za maglu smeštena u same uglove branika dobile su hromirani okvir, koji doprinosi utisku elegancije. Pažnju privlače i nova LED dnevna svetla smeštena u glavne svetlosne grupe. Atraktivan dizajn zaokružuju i felne prečnika 19 inča, na koje su montirani pneumatici dimenzija 225/45 R19.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Enterijer

Arhitektura unutrašnjosti izvedena od modela CX-5 je zadržana, ali uz brojne modifikacije detalja. Srednji deo table je kompletno redizajniran, uključujući i ventilacione otvore i kontrolne komande. U bolje opremljenim verzijama (kao što je bila "naša"), Mazda6 je opremljena velikim displejom dijagonale 7 inča, za razliku od prethodne u kojoj je displej bio manji i integrisan u gornji deo instrument table. To je uticalo i na premeštanje komande za startovanje motora prema gore, upravo pored displeja. Materijali su odličnog kvaliteta i slobodno ih možemo uporediti sa onim u nemačkim sedanima srednje klase. Isto možemo reći i za završnu obradu, čiji kvalitet dobija palac nagore od nas. Ergonomija je na visokom nivou, vozeći na autoputu, osetili smo da je zvučna izolacija poboljšana. Sedišta su, takođe redizajnirana i obezbeđuju odličnu udobnost za vozača i putnike.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

U skladu sa današnjim trendovima, modernizovana "šestica" je dobila i moderne tehnologije, kao što je sistem zadržavanja vozila u kolovoznoj traci (LKA). Sistem ne samo da upozorava na nekontrolisano napuštanje trake (LDWS), već ispravlja volan umesto vas. Ako počnete skretati u susednu traku, sistem vas zvučnim signalom upozorava i automatski ispravlja upravljač kako biste nastavili sa bezbednom vožnjom. Tu su u sistemu za praćenja pažnje vozača (DAA) i adaptivni tempomat, inteligentni sistem kočenja u gradskoj vožnji, koji radi pri brzinama od 4 do 30 km/h...

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Recimo i to, da će prostor u kabini zadovoljiti i potrebe petočlane porodice, koja neće imati problem da ponese sve što je potrebno za nedeljni odmor. Zapremina prtljžnog prostora iznosi 502 litra. Istina, nije najveći u klasi karavana srednje klase, ali je odlično iskorišćen. Svidelo nam se i lagano obaranje zadnjih sedišta jednim potezom preko komande u prtljažniku, čime se dobija ravna površina sa prtljažnikom. Putnici na prednjim sedištima imaju dovoljno prostora za kolena, sedišta su udobna i dobro drže telo u krivinama. Ostava za sitnice i telefona ima svuda, ispred i iza menjača i u vratima. Možemo slobodno reći, da je pozicija vozača za volanom idealna. Čak je naš webmaster visok 196 centimetra, bez problema pronašao optimalnu poziciju za volanom.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Motor

Modernizovana Mazda6 na srpskom tržištu je dostupna sa tri motora serije Skyactiv: benzinski 4-cilindarski motori 2.0 i 2.5 l i turbodizel zapremine 2.2 litra koji su dostupni u različitim nivoima snage. Na testu smo imali najsnažjiju šesticu u ponudi - Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP, koju pokreće dizelski agregat zapremine 2.2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 129 kW (175 KS) pri 4.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 420 Nm pri 2.000 o/min. Agregat je u našem test vozilu uparen sa šestostepenim automatizovanim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. Zanimljivo je, da se sistem pogona na sve točkove (tip Haldex) može dobiti samo u dizelskom karavanu, dok u sedan verziji nije dostupan, kao ni uz benzinske motore. Zanimljivo je, da ovaj turbodizel motor ima isti kompresioni odnos (14,0:1) kao i benzinski dvolitarski agregat. Naravno, i motor je deo programa Skyactiv tehnologije, koja kombinuje nizak kompresioni odnos, laku konstrukciju i sistem varijabilnog razvoda ventila - kao prvi dizel motor na svetu.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Menjač odlično "sarađuje" sa menjačem i pogonom na sve točkove. Nema trzaja i "nus efekata", snaga se prenosi glatko, a prenosni odnosi se menjaju veoma brzo, odnosno bez kašnjenja. Motor je spreman da ostvari visok obrtni moment u veoma širokom spektru obrtaja, i spreman je za akciju bilo da se nalazi na 1.500 ili 5.000 o/min. Najbolje ga je eksploatisati u rasponu obrtaja od 2.000 do 3.000 o/min, što je odličan rezultat za automobil težak 1.430 kilograma. Moramo da pohvalimo Mazdu za pravilno podešen manuelni mod automatizovanog menjača - od sebe vozač bira niži stepen, ka sebi je viši stepen prenosa.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

U vožnji

Upravljanje automobilom je veoma dobro. Upravljački sistem vozaču pruža osećaj apsolutne kontrole. Međutim, kao i kod prethodne "šestice", velike (i teške) felne prečnika 19 inča u kombinaciji sa laganom "šasijom" (masu povećava automatizovani menjač i pogon na sve točkove), pružaju odličan osećaj u vožnji samo na kvalitetnom putu. Za naše puteve sigurno su bolji izbor felne prečnika 18 ili čak 17 inča, jer bi sa njima prelasci preko poprečnih neravnina ili rupa bili "bezbolniji". Što se tiče vožnje po autoputu, amortizeri odlično "filtriraju" neravnine i udobnost je na vrhunskom nivou. Po krivudavom putu, posebno u zimskim uslovima, kada je prekriven snegom, najveći značaj imaće pogon na sve točkove. Pogon je podešen tako da pruža neutralne prolaske kroz krivine, dakle, preupravljanje zaboravite. Zato će u snežnim uslovima, putovanje do zimskih planinskih centara biti pravo uživanje. Recimo i to, da je verzija sa pogonom na sve točkove za 60 kilograma teža od verzije sa pogonom na prednje točkove (masa automobila iznosi 1.485 kg), pa ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje 9,1 sekunu, što je pola sekunde sporije od ubrzanja verzije sa prednjim pogonom. Maksimalna brzina manja je za 6 km/h i iznosi 209 km/h. 

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Cena

Prvi "plus" koji moramo da dodelimo ceni Mazde6, jeste činjenica da je za karavan potrebno izdvojiti istu sumu novca kao i za sedan, što će sigurno obradovati mnoge ljubitelje velikih kofera. Cena baznog modela - Mazda6 G145 Emotion, kojeg pokreće benzinski 2.0-litarski motor, iznosi 21.990 evra. Za najskuplju verziju, koju smo imali na testu - Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Rev. TOP, koja uključuje i crnu kožu i pogon na sve točkove, potrebno je izdvojiti 35.890 evra.

Cenovnik možete pogledati na sajtu www.mazda-rs.com.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

 

Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.191
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  129 / 4.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  420 / 2.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  209
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,1
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,5
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  502 / 1.157
 Zapremina rezervoara (L):  62
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.485 / 650
 Dimenzije pneumatika:  225 / 45 R19
 Dužina automobila (mm):  4.805
 Širina automobila (mm):  1.840
 Visina automobila (mm):  1.475
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.750
 Cena osnovnog modela (EUR):  21.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com


Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Unapređena verzija najpopularnijeg pikapa kompanije Great Wall, Steed 5 TOD (Torque on Demand), predstavljena je tokom jedinstvene „off-road“ avanture na specijalizovanoj stazi u Bubanj potoku. Osnovna karakteristika TOD sistema – inteligentnog sistema pogona, jeste mogućnost prilagođavanja uslovima na putu na osnovu automatske procene da li je vozilu neophodan pogon na sva četiri točka...

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište. Novi model francuskog proizvođača isprobali smo na terenima Deliblatske peščare - ovo su naši prvi utisci...

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Potpuno novi gradski crossover - Citroën C4 Cactus zvanično je stigao na tržište Srbije. U test vožnji, na relaciji od Beograda preko Rume, Fruške Gore i Novog Sada, napravili smo prve kilometre u automobilu za kojim se svi okreću. Pogledajte ga - pored njega i Mini Countryman izgleda kao sasvim običan crossover...

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Nova generacija modela Smart, koja ulazi u jednu potpuno novu eru, stigla je i u Srbiju. Juče smo u trening centru Mercedes-Benza imali prvi susret sa ovim veoma zanimljivim, ali u isto vreme kvalitetnim automobilom, koji se može pohvaliti bogatom bezbednosnom i multimedijalnom opremom. Cena modela Smart Fortwo na tržištu Srbije počinje od 10.068 evra...

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje