AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Kompletno osvetljenje u novoj S-Klasi izvedeno je u LED tehnologiji - zato u braniku ne postoje ni prskalice za svetla. Svetlosne grupe su opremljene i specijalnim sistemom ventilatora za hlađenje

 

Pogledajte fotogaleriju: Nova Mercedes-Benz S-Klasa - Prvi utisci.


Dizajn

Kada je reč o dizajnu, Mercedes-Benz S-Klasa je verovatno najvažniji model ove marke. To je automobil koji tvrdoglavo odoleva modernim trendovima i nastavlja koncept koji je započet modelom W180, a koji su kasnije razvile generacije W128, W111/112, W108 i W126. To je "dizajnerska tradicija" kojom je sačuvana pozicija konzervativnog automobila, što modelu S-Klasa apsolutno odgovara.

Pogledajte vest: Nova Mercedes-Benz S klasa - Prve zvanične fotografije i info.

 

Iako na fotografijama ne izgleda tako, najnovija generacija modela S-Klasa ima potpuno novi dizajn. Ni jedan jedini deo karoserije nije isti kao kod prethodnika, a u isto vreme je zadržana konzervativna "nota" koju treba da ima automobil visoke klase. U izgledu prednjeg dela mnogo veću ulogu igraju svetla, koja su u potpunosti opremljena LED tehnologijom (i dnevna i noćna). Ne možemo, a da ne primetimo, da optika prednjih svetala podseća na onu koju smo videli na konceptu F700 iz 2007. godine. Branici su potpuno novi, sa izraženim linijama, a maska hladnjaka nedvosmisleno otkriva o kojem automobilu je reč.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Automobil je zadržao konzervativan izgled, kakav i očekujemo od jedne biznis limuzine visoke klase. Dizelske verzije nemaju vidne cevi izduvnog sistema, a benzinske verzije imaju

 

Promene uočavamo i na bočnom delu automobila. Masivni branici, koji su bili dominantan bočni element kod W221 kod nove generacije nećemo naći. Umesto njih, profil je "oživljen" izraženim bočnim linijama - glavnom, koja se proteže od linije prednjih svetala do zadnjih vrata, i kontrast linijom, koja se proteže od zadnjih svetala do linije zadnjih prozora. Ove dve linije prati i linija iznad pragova, koja se proteže od prednjeg do zadnjeg točka. Automobil uživo izgleda dinamično, ali u isto vreme i elegantno.

 

Pogledajte vest: Mercedes S-Klasa prešla 100 km bez vozača u realnom saobraćaju.

Zadnji deo automobila je uglastiji i elegantniji od prethodnika. Vrata prtljažnika se u potpunosti uklapaju u kompoziciju i potpuno su odvojena od svetlosnih grupa. Dizajn svetala je dinamičniji i ima veoma zanimljivu grafiku.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

S-Klasa nudi vrhunski nivo luksuza i komfora, kako na zadnjim, tako i na prednjim sedištima


Enterijer

Sedim na prednjm sedištu i uživam u najnovijoj generaciji kožnih sedišta sa masažom. U automobilu vlada savršena tišina. Ovo je verovatno jedini automobil na svetu u kojem možete da čujete tišinu. Instruktor Mercedesa samo je kratko pitao: "Koji nivo masaže želite?", a posle toga, kao da je namerno ćutao. Izolacija unutrašnjosti vozila je vrhunska, vozač i putnici se osećaju "ušuškano" kao u biznis klasi aviona. Zato i ne čudi što je sistem Attention Assist, koji motri sa svaki vozačev potez i upozorava na pospanost, deo standardne opreme ovog automobila.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Iznad komande COMAND sistema nalazi se tastatura za brzo biranje telefonskog broja, čiji podaci se reprodukuju i na displeju ispred vozača

 

Pogledajte vest: Mercedes-Benz pokrenuo proizvodnju nove S-Klase (W222) + VIDEO.

 

Kompanija Mercedes-Benz definitivno je potvrdila kraj marke Maybach. Ulogu najluksuznijeg predstavnika ponovo preuzima Mercedes, i to nova generacija modela S-Klasa. Zato je enterijer veoma luksuzan, luksuzniji nego ikada. Neke komande su izrađene od aluminijuma, a ne nedostaje i kvalitetni drveni detalji. Enterijer izgleda kao kokpit luksuzne jahte. Ne želimo upasti "u zamku" i navoditi sisteme kojima je opremljena S-Klasa, ali sve ono najbolje što ima nemačka automobilska industrija, integrisano je u ovaj automobil. Instrument tabla je optički podeljena u nekoliko sekcija, a zajedničko sa prethodnikom je njena horizontalna orjentacija. Dominantnu poziciju na instrument tabli imaju dva velika displeja dijagonale 31 centimetar. Instrument tabla je potpuno digitalizovana, a displej ispred vozača služi i za noćno "osmatranje". Grafika instrumenata je konzervativnog izgleda, što možemo reći i za ventilacione otvore kružnog oblika. Upravljanje osnovnim komandama klimatizacije je jednostavno, a dodatne funkcije, kojih ima "bezbroj" nalaze se u sofisticiranom COMAND sistemu, koji se kontroliše preko komande na centralnom tunelu, ispod tastature za telefon.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Posebna pažnja je posvećena zadnjim sedištima (pardon, foteljama), jer upravo tamo će najviše vremena i provoditi vlasnici ovog skupocenog sedana. Grejanje naslona za ruke, ventilacija, masaža... samo su neke od funkcija kojima su opremljena i prednja i zadnja sedišta

 

Na strani suvozača, zadnje sedišta jednom komandom se može pretvoriti u ležaj, sa posebnim osloncem za listove i stopala. Verzije opremljene "šofer paketom" mogu biti opremljene i sedištem koje se može pretvoriti u pravi ležaj, sa položajem za ležanje. Vozač na raspolaganju ima i daljinsku komandu za zadnji deo vozila. Putnici na zadnjim sedištima, na raspolaganju imaju i CD/DVD drajv, a priključci kao što su AUX, USB i bežične slušalice se podrazumevaju. Kabina je opremljena i sistemom parfemskog osveženja. Sistem u intervalu od 5 minuta, u kabinu ispušta miris, koji se nalazi u bočici u "fioci" ispred suvozača. U ponudi su četiri linije parfema, pod nazivom freeside, sport, downtown i nightlife. Da nastavimo?

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Dominantan detalj svakako su dva displeja visoke rezolucije, čija dijagonala iznosi 307 milimetara. Displej ispred suvozača ima ulogu instrument table, a na drugom se reprodukuju informacije sa multimedijalnog sistema Comand. U pitanju je peta generacija ovog vrhunskog sistema. Volan ima samo dva kraka


Dizel motor

U trenutku uvođenja na tržište, nova S-Klasa je opremljena sa tri motora - kupac može izabrati benzinski, dizel ili hibridni pogon. Tokom kratke vožnje, imali smo priliku da isprobamo verziju S 350 BlueTec, koju pokreće 260 KS snažan V6 3.0 dizel motor sa Common-Rail sistemom ubrizgavanja, turbopunjačem i BlueTEC tehnologijom za minimalizovanje "neobrađene" emisije štetnih materija. Motor zadovoljava Euro 6 ekološku normu, a proizvođač tvrdi da u kombinovanom ciklusu troši samo 5,5 l/100 km (ahaaaaa...). Iz mesta do "stotke", skoro 2 tone teška limizina stiže za samo 6,8 sekundi i postiže maksimalnih 250 km/h. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko robotizovanog menjača 7G-ТRONIC PLUS. Snaga se prenosi "tečno", a ubrzanja su veoma prijatna i "glatka". Promene brzina su skoro neprimetne. Više utisaka o ovoj "kancelariji" na točkovima, možemo dati posle višednevne vožnje, a sigurno nas najviše zanima kako AIRMATIC vazdušno oslanjanje, koje je deo standardne opreme, funkcioniše na našim putevima.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Početna cena modela Mercedes-Benz S-Klasa u Srbiji iznosi 88.176 evra uključujući dažbine.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Test: Jeep Grand Cherokee Summit - Kauboj u evropskoj eliti

Posle uspešnog spajanja Fiata i Chryslera, u kompaniji Jeep su dobili zeleno svetlo da krenu u ozbiljniji pohod na Evropu. U prvim borbenim redovima je Grand Cherokee, koji posle modernizacije, u stilu kauboja napada svoje konkurente direktno i bez straha. U tome mu pomaže moderan turbodizel motor ispod "haube", koji se pokazao kao veoma agilan, ali u isto vreme ne preterano "žedan"... 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Prošle godine, kada je na tržište stigao novi Auris, Toyota je modernizovala i model Verso. Kao što smo navikli, ovaj japanski proizvođač ne zadovoljava se kozmetičkim promenama. Unapređeni Verso dobio je novog "keca u rukavu" i on se nalazi ispod "haube" - BMW-ov turbodizel motor zapremine 1.6 litra. Isprobali smo kako funkcioniše ova zanimljiva japansko-nemačka kombinacija...

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje