AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Kompletno osvetljenje u novoj S-Klasi izvedeno je u LED tehnologiji - zato u braniku ne postoje ni prskalice za svetla. Svetlosne grupe su opremljene i specijalnim sistemom ventilatora za hlađenje

 

Pogledajte fotogaleriju: Nova Mercedes-Benz S-Klasa - Prvi utisci.


Dizajn

Kada je reč o dizajnu, Mercedes-Benz S-Klasa je verovatno najvažniji model ove marke. To je automobil koji tvrdoglavo odoleva modernim trendovima i nastavlja koncept koji je započet modelom W180, a koji su kasnije razvile generacije W128, W111/112, W108 i W126. To je "dizajnerska tradicija" kojom je sačuvana pozicija konzervativnog automobila, što modelu S-Klasa apsolutno odgovara.

Pogledajte vest: Nova Mercedes-Benz S klasa - Prve zvanične fotografije i info.

 

Iako na fotografijama ne izgleda tako, najnovija generacija modela S-Klasa ima potpuno novi dizajn. Ni jedan jedini deo karoserije nije isti kao kod prethodnika, a u isto vreme je zadržana konzervativna "nota" koju treba da ima automobil visoke klase. U izgledu prednjeg dela mnogo veću ulogu igraju svetla, koja su u potpunosti opremljena LED tehnologijom (i dnevna i noćna). Ne možemo, a da ne primetimo, da optika prednjih svetala podseća na onu koju smo videli na konceptu F700 iz 2007. godine. Branici su potpuno novi, sa izraženim linijama, a maska hladnjaka nedvosmisleno otkriva o kojem automobilu je reč.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Automobil je zadržao konzervativan izgled, kakav i očekujemo od jedne biznis limuzine visoke klase. Dizelske verzije nemaju vidne cevi izduvnog sistema, a benzinske verzije imaju

 

Promene uočavamo i na bočnom delu automobila. Masivni branici, koji su bili dominantan bočni element kod W221 kod nove generacije nećemo naći. Umesto njih, profil je "oživljen" izraženim bočnim linijama - glavnom, koja se proteže od linije prednjih svetala do zadnjih vrata, i kontrast linijom, koja se proteže od zadnjih svetala do linije zadnjih prozora. Ove dve linije prati i linija iznad pragova, koja se proteže od prednjeg do zadnjeg točka. Automobil uživo izgleda dinamično, ali u isto vreme i elegantno.

 

Pogledajte vest: Mercedes S-Klasa prešla 100 km bez vozača u realnom saobraćaju.

Zadnji deo automobila je uglastiji i elegantniji od prethodnika. Vrata prtljažnika se u potpunosti uklapaju u kompoziciju i potpuno su odvojena od svetlosnih grupa. Dizajn svetala je dinamičniji i ima veoma zanimljivu grafiku.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

S-Klasa nudi vrhunski nivo luksuza i komfora, kako na zadnjim, tako i na prednjim sedištima


Enterijer

Sedim na prednjm sedištu i uživam u najnovijoj generaciji kožnih sedišta sa masažom. U automobilu vlada savršena tišina. Ovo je verovatno jedini automobil na svetu u kojem možete da čujete tišinu. Instruktor Mercedesa samo je kratko pitao: "Koji nivo masaže želite?", a posle toga, kao da je namerno ćutao. Izolacija unutrašnjosti vozila je vrhunska, vozač i putnici se osećaju "ušuškano" kao u biznis klasi aviona. Zato i ne čudi što je sistem Attention Assist, koji motri sa svaki vozačev potez i upozorava na pospanost, deo standardne opreme ovog automobila.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Iznad komande COMAND sistema nalazi se tastatura za brzo biranje telefonskog broja, čiji podaci se reprodukuju i na displeju ispred vozača

 

Pogledajte vest: Mercedes-Benz pokrenuo proizvodnju nove S-Klase (W222) + VIDEO.

 

Kompanija Mercedes-Benz definitivno je potvrdila kraj marke Maybach. Ulogu najluksuznijeg predstavnika ponovo preuzima Mercedes, i to nova generacija modela S-Klasa. Zato je enterijer veoma luksuzan, luksuzniji nego ikada. Neke komande su izrađene od aluminijuma, a ne nedostaje i kvalitetni drveni detalji. Enterijer izgleda kao kokpit luksuzne jahte. Ne želimo upasti "u zamku" i navoditi sisteme kojima je opremljena S-Klasa, ali sve ono najbolje što ima nemačka automobilska industrija, integrisano je u ovaj automobil. Instrument tabla je optički podeljena u nekoliko sekcija, a zajedničko sa prethodnikom je njena horizontalna orjentacija. Dominantnu poziciju na instrument tabli imaju dva velika displeja dijagonale 31 centimetar. Instrument tabla je potpuno digitalizovana, a displej ispred vozača služi i za noćno "osmatranje". Grafika instrumenata je konzervativnog izgleda, što možemo reći i za ventilacione otvore kružnog oblika. Upravljanje osnovnim komandama klimatizacije je jednostavno, a dodatne funkcije, kojih ima "bezbroj" nalaze se u sofisticiranom COMAND sistemu, koji se kontroliše preko komande na centralnom tunelu, ispod tastature za telefon.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Posebna pažnja je posvećena zadnjim sedištima (pardon, foteljama), jer upravo tamo će najviše vremena i provoditi vlasnici ovog skupocenog sedana. Grejanje naslona za ruke, ventilacija, masaža... samo su neke od funkcija kojima su opremljena i prednja i zadnja sedišta

 

Na strani suvozača, zadnje sedišta jednom komandom se može pretvoriti u ležaj, sa posebnim osloncem za listove i stopala. Verzije opremljene "šofer paketom" mogu biti opremljene i sedištem koje se može pretvoriti u pravi ležaj, sa položajem za ležanje. Vozač na raspolaganju ima i daljinsku komandu za zadnji deo vozila. Putnici na zadnjim sedištima, na raspolaganju imaju i CD/DVD drajv, a priključci kao što su AUX, USB i bežične slušalice se podrazumevaju. Kabina je opremljena i sistemom parfemskog osveženja. Sistem u intervalu od 5 minuta, u kabinu ispušta miris, koji se nalazi u bočici u "fioci" ispred suvozača. U ponudi su četiri linije parfema, pod nazivom freeside, sport, downtown i nightlife. Da nastavimo?

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Dominantan detalj svakako su dva displeja visoke rezolucije, čija dijagonala iznosi 307 milimetara. Displej ispred suvozača ima ulogu instrument table, a na drugom se reprodukuju informacije sa multimedijalnog sistema Comand. U pitanju je peta generacija ovog vrhunskog sistema. Volan ima samo dva kraka


Dizel motor

U trenutku uvođenja na tržište, nova S-Klasa je opremljena sa tri motora - kupac može izabrati benzinski, dizel ili hibridni pogon. Tokom kratke vožnje, imali smo priliku da isprobamo verziju S 350 BlueTec, koju pokreće 260 KS snažan V6 3.0 dizel motor sa Common-Rail sistemom ubrizgavanja, turbopunjačem i BlueTEC tehnologijom za minimalizovanje "neobrađene" emisije štetnih materija. Motor zadovoljava Euro 6 ekološku normu, a proizvođač tvrdi da u kombinovanom ciklusu troši samo 5,5 l/100 km (ahaaaaa...). Iz mesta do "stotke", skoro 2 tone teška limizina stiže za samo 6,8 sekundi i postiže maksimalnih 250 km/h. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko robotizovanog menjača 7G-ТRONIC PLUS. Snaga se prenosi "tečno", a ubrzanja su veoma prijatna i "glatka". Promene brzina su skoro neprimetne. Više utisaka o ovoj "kancelariji" na točkovima, možemo dati posle višednevne vožnje, a sigurno nas najviše zanima kako AIRMATIC vazdušno oslanjanje, koje je deo standardne opreme, funkcioniše na našim putevima.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Početna cena modela Mercedes-Benz S-Klasa u Srbiji iznosi 88.176 evra uključujući dažbine.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Mercedes-Benz C-Class All-Terrain (2022)
Slika nedelje