AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Novi Seat Leon krase oštre linije, koje ga čine i sportskim i elegantnim u isto vreme

 

Pogledajte fotogaleriju: Seat Leon 1.2 - Test.

 

Dizajn


Automobil krase isti stilski detalji, koje smo videli na modelima Ibiza i novoj generaciji modela Toledo. Najveće sličnosti, sa Ibizom i novim Toledom, uočavamo na prednjem delu automobila. Prednji deo je agresivno dizajniran, a maska hladnjaka i otvor na braniku imaju četvorougaoni oblik. Pogled na bok, otkriva nam konvencionalne kvake na zadnjim vratima, za razliku od prethodnika, koji je imao sakrivene ručke za otvaranje vrata. Zadnje svetlosne grupe su uske, zbog kojih zadnji deo automobila izgleda manje sportski, ali zato moderno i elegantno. Na vratima prtljažnika stoji natpis Leon, kao kod odlazeće generacije.

Podsetimo, novi Leon je prvi automobil u segmentu koji ima noćna LED svetla, ali "naš" test automobil nije ih imao. Uz Style nivo opreme, "full LED tehnologiju" (LED prednji farovi, LED zadnja stop svetla, LED dnevna svetla) potrebno je doplatiti 1.278 evra, što toplo preporučujemo. Jer, zašto ne doplatiti za tehnologiju koju čak ni Golf nema u ponudi. Seat u Srbiji nudi i specijalni "Style paket", koji uključuje atraktivne aluminijumske felne 17 inča, Media System Plus (5.8" Touch Screen u boji, MP3/WMA reprodukcija, USB/i-POD/SD ulaz/CD/Aux-In, Bluetooth, 2 dodatna zvučnika), gore pomenutu "full LED tehnologiju" i zatamnjena bočna i zadnje staklo po specijalnoj ceni od 1.092 evra, što je odlična ponuda.

 

Pogledajte: Novi Seat Leon - Cenovnik.

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Zadnje svetlosne grupe su uske, zbog kojih zadnji deo automobila izgleda manje sportski, ali zato moderno i elegantno

 

Enterijer

 

Već na prvi pogled, enterijer novog Leona izgleda sportski, nastavljajući tradiciju Seat-a. U odnosu na prethodnu generaciju Leona, dizajneri su eksperimentisali sa izgledom ventilacionih otvora, što im je omogućilo da kreiraju originalniji središnji panel. Bočni ventilacioni otvori zadržali su prepoznatljiv, sportski oblik. Sve pohvale zaslužuje i središnji panel, sa komandama okrenutim ka vozaču. Volan je, takođe, sportski dizajniran i ruke se prosto lepe za njega. Zanimljivo je, da su pokazivači brzine i broja obrtaja, kao i pokazivač temperature rashladne tečnosti i nivoa goriva, izvedeni isto kao kod nove generacije modela Audi A3 (naravno, ne slučajno). Kompletan gornji deo instrument table izrađen je od meke plastike i prijatan je na dodir. Delovi koji dolaze u kontakt sa nogama putnika, složeni su od tvrđe plastike, ali sveukupno je kvalitet povećan.

 

Pogledajte test: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj!

U prtljažnom prostoru ima 380 litara, što je isto kao kod Golfa. Ista je i širina prtljažnika između lukova točkova, koja iznosi 102 centimetra. Leon je povećao i visinu prtljažnika, koja sada iznosi 55 centimetara, što je za nekoliko centimetara više nego kod Golfa. Zato je ivica utovarnog prostora nešto viša, pa je prtljag potrebno podići na visinu od 76 cm (kod Golfa samo 68 cm). Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, kako u predelu glave, tako i u predelu nogu.

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Pozicija sedenja idealna je za one koji vole da voze, a ne da budu voženi - središnji panel okrenut je ka vozaču, što olakšava rukovanje komandama


Vladan Petrović, četvorostruki reli šampion Srbije i test vozač Automagazin portala, enterijer je ocenio visokom ocenom. "U automobilima marke Seat, uvek sam se osećao prijatno za volanom, zato što se odlično sedi, ergonomija je vrhunska, a prisutan je i utisak sporta. Tako je i u novom Leonu. Ručica menjača ima nešto višu poziciju, što veoma prija u vožnji, a komanda za četiri migavca konačno pronašla svoje mesto u centralnom delu središnjeg panela. Displej u boji osetljiv na dodir, smešten je u gornjem delu instrument table, između ventilacionih otvora, i sa aspekta ergonomije, bolji je nego kod bratskog Golfa. I komande za podešavanje spoljnih  retrovizora pomerene su na vrata, što je bolje rešenje nego kod prethodnika. Kožni multufunkcionalni volan je za svaku pohvalu, a posebno moram da pohvalim podešavanje volana i sedišta. Ne postoji vozač koji neće pronaći optimalan položaj za volanom u novom Leonu. Kritiku u enterijeru jedino zaslužuju sedišta, čija bočna uporišta i tvrdoća nisu na nivou na koji smo navikli."

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Gornji deo instrument table je izveden od gumirane plastike - izgleda kvalitetno i prijatno na dodir

 

Motor

 

"Naš" test automobil pokretala je snažnija verzija turbobenzinskog 4-cilindarskog motora 1.2 TSI, uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Maksimalna snaga motora iznosi 105 KS (77 kW), a maksimalni obrtni moment od 175 Nm dostupan je u rasponu obrtaja od 1.400 do 4.000 o/min.

 

Pogledajte test: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji.

"Mislim da je ovaj lagan i veoma tih motor idealan kompromis između adekvatnih voznih osobina i niske potrošnje goriva. Zahvaljujući širokom opsegu obrtnog momenta, ima karakter atmosferskog motora. Zahvaljujući odlično podešenim prenosnim odnosima u menjaču, potrošnja u gradskim uslovima je veoma mala. Neretko mi se dešavalo, da stignem do šeste "brzine" već pri 50 km/h, što je zaista iznenađujuće." - istakao je Petrović.

Za postizanje niske potrošnje goriva, nije potrebno da se trudite. U kombinovanom ciklusu vožnje, zabeležili smo potrošnju od 5,7 l/100 km. Pri brzini od 130 km/h na autoputu, pokazivač broja obrtaja stoji na 2.800 o/min, a potrošnja iznosi oko 6,7 l/100 km.

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Multifunkcionalni volan je sportski dizajniran i presvučen je kožom


Oslanjanje

Čak i na pneumaticima dimenzija 205/55 R16, u vožnji se oseća da je oslanjanje nešto tvrđe. To smo možda od novog Leona i očekivali - to je u skladu sa temperamentom ovog vozila. Testirani automobil, pozadi je imao jednostavnu polukrutu osovinu, sa kojom se moraju zadovoljiti sve verzije slabije od 110 kW. Dok je kod Golfa ovo rešenje (nazvano lightweight suspension) ugrađeno samo u verzije sa snagom manjom od 90 kW, Seat Leon i Škoda Octavia se moraju zadovoljiti sa jednostavnom polukrutom osovinom u verzijama snage do 110 kW. To znači da skuplje Multilink oslanjanje (performance suspension) imaju samo samo najsnažnija benzinska (1.8 TSI - 132 kW) i najsnažnija dizelska (2.0 TDI - 135 kW) verzija.

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Novi Seat Leon odlično "leži" u krivinama, bez obzira na tip zadnjeg oslanjanja


"Oslanjanje jeste tvđe podešeno, i zato se Leon u krivinama ne naginje i odlično se drži zadate putanje. Upravljač je veoma precizan, a kočnice ni posle nekoliko uzastopnih kočenja na nizbrdici, nisu pokazale znake umora. Na poprečnim neravninama sam čuo buku zadnje osovine, ali to je karakteristično za većinu modela sa modularnom MQB platformom koje smo isprobali. Jednostavna zadnja osvina sasvim je dovoljna za ovaj motor, jer da bismo osetili njene granične mogućnosti, potreban je snažniji motor." - istakao je Petrović.

Komfor oslanjanja je očekivan. Posle Audija A3 i Golfa VII, možemo reći da je Leon veoma sličan. Putnici i na prednjim i na zadnjim sedištima uživaće u svakom pređenom kilometru. Iako je tvrđe podešeno, oslanjanje pruža dobru udobnost putnicima. Ako nešto moramo zameriti, onda je to bučno zadnje oslanjanje, što posebno dolazi do izražaja na našim putevima prekrivenim rupama."

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Felne su prečnika 16 inča, ali svežim dizajnom izgledaju atraktivno i privlačno

Cena

 

Od novog Leona se očekuje, da značajno poveća prodajne brojke Seata. Prema prvim utiscima, argumenti da u tome uspe su na njegovoj strani. Leon je napravio veliki korak napred, posebno sa aspekta kvaliteta materijala, dizajna i ergonomije. Naravno, sve to ima svoju cenu. Za testirani primerak, Seat Leon 1.2 TSI Style, potrebno je izdvojiti 18.649 €, a za bazni Seat Leon 1.2 TSI Reference 16.977 €. Da li cena realno odražava kvalitete novog Leona, teško je reći, ali s obzirom da su emocije još davno napustile automobile, i u njih se smestila konfekcija i dosada, ovaj automobil vredi svaki uloženi "dinar".

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

 

 Seat Leon 1.2 TSI - Tehnička specifikacija  
 Tip motora:  Turbo-benzinski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):

 1197

 Maksimalna snaga (kW / o/min):  77 / 4.500 - 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  175 / 1.400 - 4.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  191
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,2
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,7 l/100 km
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  380 / -
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.188 / 580
 Dimenzije pneumatika:  205 /55 R 16
 Dužina automobila (mm):  4263
 Širina automobila (mm):  1816
 Visina automobila (mm):  1459
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2636
 Cena  (€):  18.649

 

Pogledajte fotogaleriju: Seat Leon 1.2 - Test.

 

Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409

Web: www.seat.rs

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Test: Jeep Grand Cherokee Summit - Kauboj u evropskoj eliti

Posle uspešnog spajanja Fiata i Chryslera, u kompaniji Jeep su dobili zeleno svetlo da krenu u ozbiljniji pohod na Evropu. U prvim borbenim redovima je Grand Cherokee, koji posle modernizacije, u stilu kauboja napada svoje konkurente direktno i bez straha. U tome mu pomaže moderan turbodizel motor ispod "haube", koji se pokazao kao veoma agilan, ali u isto vreme ne preterano "žedan"... 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Prošle godine, kada je na tržište stigao novi Auris, Toyota je modernizovala i model Verso. Kao što smo navikli, ovaj japanski proizvođač ne zadovoljava se kozmetičkim promenama. Unapređeni Verso dobio je novog "keca u rukavu" i on se nalazi ispod "haube" - BMW-ov turbodizel motor zapremine 1.6 litra. Isprobali smo kako funkcioniše ova zanimljiva japansko-nemačka kombinacija...

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje