AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Toyota RAV4 četvrte generacije veoma je čest gost na našim ulicama, tako da je nije potrebno posebno predstavljati. Zato smo je isprobali u zanimljivoj kombinaciji pogona sa benzinskim 2-litarskim motorom, automatizovanim kontinualnim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. Naši utisci su iznad očekivanja...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Toyota RAV4 izgleda moćno i elegantno iz svakog ugla.

 

Pogledajte fotogaleriju: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - Test 2016.

 

O dizajnu nemamo puno toga da kažemo, osim da automobil i dalje izgleda sveže na putu i privlači znatiželjne poglede. Odmah ćemo preći na tehniku, odnosno kombinaciju benzinskog motora, kontinualnog menjača i 4x4 pogona.

 

2.0 Valvematic AWD Active

 

Do sada na Automagazin.rs nismo imali priliku da testiramo benzinski RAV4 sa kontinualnim menjačem i pogonom na sve točkove. Velika potražnja evropskog tržišta za dizel motorima, odrazila se i na ponudu motora za Toyotu RAV4. Oni koji preferiraju benzinski pogon, imaju samo jednu mogućnost, a to je 4-cilindarski motor zapremine 2.0 litra sa sistemom razvoda ventila Valvematic. Agregat može biti uparen sa šestostepenim manuelnim ili automatizovanim bestepenim menjačem Multidrive S. Maksimalna snaga motora iznosi 111 kW pri 6.200 o/min, a maksimalni obrtni moment dostiže maksimalnu vrednost od 195 Nm pri 4.000 o/min.

Za nas je benzinski motor prijatno iznenađenje. Izuzetno "nežno" i tiho radi, a oduševljava i njegova spremnost za akciju. Neverovatno zvuči, ali motor se veoma agilno odaziva na komandu gasa i pri brzinama preko 130 km/h. Kriva obrtnog momenta je linearna, iako se naravno ne može meriti sa turbodizelom. Ali, za opuštenu i bezbednu porodičnu vožnju, ovaj motor je sasvim dovoljan. Naravno, najdinamičniji je pri manjim brzinama.

 

Pogledajte: Test - Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic.

 

Iza oznake Multidrive S krije se kontinualni menjač CVT sa potpino promenljvim prenosnim odnosima. Toyota svoj proizvod opisuje kao automatizovan menjač sa beskonačnim brojem prenosnih odnosa, koji za svaku situaciju u vožnju može fleksibilno da izabere najoptimalniji prenosni odnos, kako u odnosu na potrebu snage, tako i u odnosu na potrošnju. Drugim rečima, kada papučicu gasa pritisnete snažnije, broj obrtaja motora će se povećati, a kada pri istoj brzini dodate manji gas, broj obrtaja motora će biti manji. Tokom normalnog ubrzavnja u gradskom saobraćaju, menjač održava broj obrtaja motora oko vrednosti na kojoj beleži maksimalni obrtni moment, tačnije između 3.000 i 4.000 o/min, a kada potreba za ubrzanjem prestane, odnosno kada želite samo nastaviti zadatom brzinom, broj obrtaja pada ispod 1.800 o/min. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, broj obrtaja motora iznosi oko 2.500 o/min. Pri visokim brzinama, oduševljava tišina u kabini, što možemo zahvaliti smanjenoj buci samog motora, ali i odličnoj izolaciji. Naravno, tu je i manuelni mod, sa šest unapred isprogramiranih prenosnih odnosa, ali ovaj mod smo koristili samo na nizbrdicama, kako bismo imali efikasnije "motorno kočenje". S obzirom na tip vozila, iznenađuje brza reakcija menjača na manuelnu komandu, što je za svaku pohvalu.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Pozicija motora je veoma niska, što se pozitivno odrazilo na težište automobila - rezultat je odlična vozna dinamika i užitak u vožnji bez naginjanja karoserije. 


Potrošnja


Ono što je i naše sagovornike najviše interesovalo, jeste potrošnja. Primetili smo, da je ova kombinacija pogonskog sklopa veoma osetljiva na stil vožnje. U gradskim uslovima, vozeći po snegom prekrivenom kolovozu, zabeležili smo potrošnju od 11 litara na 100 pređenih kilometara. U otvorenom saobraćaju, na relaciji Beograd - Tara, zabeležili smo potrošnju od 7,6 litara na 100 pređenih kilometara, što smo postigli umerenom vožnjom, poštujući saobraćajne propise. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je oko 8,8 litara na 100 pređenih kilometara, što nije loš rezultat ta SUV mase 1.610 kilograma.

 

Pogledajte: Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Ivica utovarnog dela prtljažnog prostora je niska, tako da ne morate prtljag podizati visoko, da biste ga smestili u prtljažnik. 


Enterijer


Enterijer pruža zaista nadprosečnu prostranost, što je rezultat produženog međuosovinskog rastojanja u odnosu na prethodnu generaciju od čak 10 centimetara! Najviše oduševljava prostor na zadnjim sedištima: za kolena ima više prostora od konkurentskih modela, a zadnji naslon sedišta se može podešavati, što je za svaku pohvalu. Napred moram da pohvalim velika sedišta, koja pružaju odličan oslonac u butnom delu nogu, što znači da se noge neće zamarati ni tokom dužih putovanja. Primećujemo i da ručica na vratima neodoljivo podseća na onu koju smo videli na Land Cruiseru. Sa aspekta vozača, imamo samo jednu primedbu, a to je nedovoljna mogućnost podešavanja volana. Bilo bi dobro, kada bi se mogli više manipulisati "po dubini". U isvo vreme, moramo da pohvalimo da volan ima sportski dizajn, sa zanimljivim izgledom komandi. Posebno je interesantan i deo "kokpita" ispred suvozača, koji je veoma originalan, ali u isto vreme obezbeđuje dosta prostora za ostavu sitnica.

 

Pogledajte: Testirali smo: Toyota Prius+.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

RAV4 ima najoriginalnije osmišljen enterijer u svom segmentu. 

 

Više prostora je dobio i prtljažnik, koji se može pohvaliti ivicom utovarnog dela visine 645 mm. Toyota ističe da osnovna zapremina prtljažnika iznosi 547 litara, a kada preklopimo naslone zadnjih sedišta, njegova zapremina raste na respektabilnih 1.746 litara.

 

Pogledajte: Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Prostora ima i više nego dovoljno u svim smerovima. Montiranje dečijeg sedišta je veoma lagano. 


Oslanjanje


Komfor vožnje kod RAV4 možemo oceniti najvišom ocenom. Oslanjanje sa lakoćom filtrira poprečne neravnine i rupe na našim ulicama, iako je testirani automobil u Elegant paketu opreme bio opremljen felnama prečnika 18 inča (235/55). Čak i putnici na zadnjim sedištima neće osetiti udarce ili neku izraženiju budu prilikom prelaska preko poprečnih neravnina ili rupa. Pored toga, lakši benzinski motor u "nosu" automboila obezbeđuje odličnu voznu dinamiku. Prolasci kroz krivine su veoma precizni, a naginjanje skoro da ne postoji, jer je položaj motora veoma nizak.

 

Pogledajte: Test - Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Toyota RAV pruža puno užitka u vožnji. 


Kao i kod treće generacije, konstruktori su koristili elektromagnetnu spojnicu između diferencijala. Sistem pogona na sve točkove može obrtni moment raspodeliti u razmeri 100/0 do 50/50. U normalnim uslovima vožnje, više momenta se prenosi na prednje točkove. U terenskim uslovima, koristili smo komandu Lock, kojom se blokira centralni diferencijal, što se manifestuje eliminisanjem proklizavanja točkova koji imaju manje prijanjanje ili nisu uopšte opterećeni. Režim Lock radi pri brzinama do 40 km/h, posle čega automatski prelazi u režim Normal.

 

Pogledajte: Test - Toyota GT86.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dobija se skoro ravna površina.


Cena

 

Kao što je poznato, na tržište Srbije upravo dolazi facelift četvrte generacije ovog popularnog i kvalitetnog automobila, što je idealna prilika za kupovinu odlazećeg po akcijskim cenama. Da li izabrati benzinsku ili dizel varijantu? Odgovor na ovo pitanje nije tako jednostavan, kao što smo očekivali pre test vožnje, posebno ako uzmemo u obzir akcijsku cenu za testirani automobil od 30.290 evra.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

 

 

 Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - specifikacija  
 Tip motora:  benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1987
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  111 / 6.200
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  195 / 4.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  185
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,7
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  8,8 / 11 / 7,6
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  547 / 1.746
 Zapremina rezervoara (L):  60
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.610 / 595
 Dimenzije pneumatika:  235/55 R18
 Dužina automobila (mm):  4.570
 Širina automobila (mm):  1.845
 Visina automobila (mm):  1.660
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.660
  Cena testiranog modela:  30.290

 


Fotografije možete pogledati klikom na LINK

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Webwww.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Korejski SUV konačno je uplivao u premium vode. Za marku Kia, veliki SUV Sorento predstavlja najluksuzniji i najprestižniji model, što se manifestuje, kako pogledom na njegove dimenzije, tako i kroz cenovnik. Da li je Sorento spreman za razmaženu evropsku klijentelu? Čini se da nikada nije bio spremniji...

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Mercedes-Benz C-Klasa je ključan model za kompaniju iz Stuttgarta, jer je upravo ovaj sedan srednje klase pokrenuo seriju modela sa novom tehnikom i identitetom.  Na našim putevima smo isprobali sigurno najtraženiju verziju na našem tržištu, sa štedljivim turbodizel motorom i automatskim menjačem...

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Stižemo u centar Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) u Subotištu. U daljini se čuje zaglušujuća grmljavina. Bližimo se stazi, po kojoj "vrište" supersnažni Mercedes AMG modeli. Ruke se znoje, a srce počinje ubrzano da lupa...

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, BMW je početkom godine predstavio modernizovanu drugu generaciju serije 1. Pored promena u dizajnu, "jedinica" je dobila nove motore i opremu iz luksuznih limuzina. Na našim putevima imali smo priliku da isprobamo BMW 116i kojeg pokreće 3-cilindarski motor zapremine 1.5 litara...

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

AMG Experience 2025
Slika nedelje