Testirali smo - BMW 116i Urban Line
Posle četiri godine egzistencije na tržištu, BMW je početkom godine predstavio modernizovanu drugu generaciju serije 1. Pored promena u dizajnu, "jedinica" je dobila nove motore i opremu iz luksuznih limuzina. Na našim putevima imali smo priliku da isprobamo BMW 116i kojeg pokreće 3-cilindarski motor zapremine 1.5 litara...
Najveće promene pretrpeo je prednji deo automobila.
Dizajn
Kao što smo očekivali, modernizovana druga generacija modela BMW serije 1 (F20 i F21) zadržala je prepoznatljivu siluetu prethodnika. Gledajući automobil s boka, teško ćete zapaziti da se radi o faceliftu, jer prepoznatljiva siuleta i izdužena "hauba" nedvosmisleno identifikuju "jedinicu". Da je u pitanju facelift, otkrivaju prednja i zadnja strana automobila.
Pogledajte fotogaleriju: BMW 116i Urban Line - Test 2015.
Prednji deo automobila izgledom se približio seriji 2 Active Tourer, u skladu sa aktuelnim dizajnerskim vetrovima koji duvaju iz Minhena. Rezultat je svežiji izgled, koji jasno daje do znanja da je pred nama najmodernija generacija proizvoda. Najveće promene su pretrpele svetlosne grupe, koje imaju novi dizajn i grafiku.
Silueta "jedinice" je zadržana, sa izduženom "haubom" i masivnim bokovima.
Vladan Petrović, test vozač Automagazin portala, pohvalio je dizajnerski napredak nove jedinice konstatacijom: "Konačno auto ne izgleda napred kao francuski buldog, a pozadi kao Volkswagen Polo". Kao što smo istakli, zadnja svetla više nisu "kockasta", već su dobila dizajn inspirisan opet modelom 2 Active Tourer. Standardna su prednja dnevna LED svetla, a za Full-LED tehnologiju je potrebno doplatiti. Primećujemo i da je zadnja registarska tablica pomerena prema gore, u odnosu na poziciju kod prethodnika.
Enterijer
Nije promenjen samo dizajn. BMW serije 1 dobio je kvalitetniji enterijer. Naravno, koncepcija unutrašnjosti je zadržana, sa slobodnim displejom na vrhu središnje konzole i konzolom orjentisanom na vozača. Već od osnovnog nivoa opreme, u opremi se nalazi potpuno automatizovana klimatizacija, senzor za kišu, radio BMW Professional i sistem iDrive sa diplejom dijagonale 6,5 inča. Opet su u ponudi paketi opreme Advantage, Urban Line, Sport Line i M Sport, koji se mogu dopuniti širokim spiskom doplatne opreme. Za verzije sa automatskim menjačem Steptronic, sistem Eco Pro u zavisnosti od situacije će "preporučiti" kada da skinete nogu sa komande gasa, kako bi sa što manje potrošenog goriva prešao određenu deonicu ili raskrsnicu. Novina je i adaptivni tempomat sa funkcijom Stop&Go, automatski parking asistent... Ali, mi smo isprobali verziju sa mauelnim šestostepenim menjačem, tako da ove tehnološke novitete ne možemo komentarisati.
Nove su i zadnje svetlosne grupe, koje podsećaju na one koje smo videli na modelu BMW 2 Active Tourer.
Pogledajte: BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića.
Vladan Petrović sa zadovoljstvom potvrdio, da je modernizovana serija 1 ostala "automobil za vozača". "Neću reći da u ovom automobilu možete pronaći optimalnu poziciju sedenja, već ću to nazvati idealnom pozicijom sedenja za vozače, za ljude koji vole da uživaju u vožnji, za ljude koji vole dinamičnu vožnju. Kada se smestite za volan, shvatite da je sve tu gde treba da bude. Odnos pozicije volana, ručice menjača i sedišta je kao u sportskom automobilu. Komande su veoma pregledne, iako bih malu kritiku uputio multimedijalnom sistemu, čije funkcije u nekim segmentima imaju komplikovanu strukturu. Ili, da budem blaži, reći ću da je za njih potreban period privikavanja, a ljubiteljima multimedija će se možda i dopasti. Moram da pohvalim i prostor za odlaganje sitnica, kako u na centralnom tunelu, u naslonu za ruku, tako i u vratima, gde možemo smestiti i flaše zapremine 1.5L."
Enterijer je zadržao sve prepoznatljive odlike BMW automobila.
BMW serije 1 nudi sasvim dovoljno prostora za putnike, iako se radi o premium modelu, koji obično nisu izdašni po pitanju prostora. Prostora na zadnjim sedištima ima dovoljno u svim smerovima. Pozicija zadnjih sedišta nije preterano niska, a u isto vreme ima dovoljno prostora i u predelu glava putnika. Što se tiče prednjih sedišta, prostor za vozača i suvozača nije preterano veliki, ili bar nemamo takav utisak, jer između sedišta dominira masivan središnji tunel, a ispred je robusna instrument tabla. Utisak je da se sedi bliže vetrobranskom staklu nego kod konkurentskih modela. Prtljažni prostor meri zapreminu od 360 litara, dužina iznosi 78 cm, šitina 96 cm, a najmanja visina 46 cm. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dužina prtljažnika raste na 140 cm.
Sedalni deo sedišta trebao bi imati izraženiju bočnu podršku.
Motor - 1.5 Turbo
Svi motori u ponudi BMW-a danas su opremljeni turbom. Ispod "haube" našeg test automobila disao je 3-cilindrični TwinPower Turbo agregat nove generacije, koji smo mogli videti u modelima brenda MINI. Motor ima zapreminu od 1.499 cm3, razvija maksimlanu snagu od 80 kW (109 KS) dostupnu u rasponu obrtaja od 4.500 do 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 180 Nm pri 1.250 Nm. Iz mesta do "stotke" potrebno mu je 10,9 sekundi i postiže maksimalnih 195 km/h. Agregat ima četiri ventila po cilindru, najmoderniji sistem direktnog ubrizgavanja goriva i sistem razvoda Valvetronic variable valve control. Na našem test automobilu, motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Vladan Petrović se u BMW 116i osećao kao riba u vodi. Reli šampion je istakao da je mali turbo motor sasvim dovoljan za uživanje u vožnji.
To je teorija, a kako to funkcioniše u praksi, prokomentarisao je Vladan Petrović: "Odmah primećujem da je motor tih i kultivisan, što sam od BMW-a i očekivao. "Na leru" je skoro nečujan, a s obzirom da ima tri cilindra, treba istaći da su vibracije svedene na minimum. Možda na papiru ne obećava, ali u gradskoj vožnji, elastičnost motora je za svaku pohvalu. Ako pogledamo da je maksimalni obrtni moment dostupan već pri 1.250 o/min, to nam već najavaljuje visok stepen elastičnosti. BMW 116i u gradskoj vožnji se ponaša kao riba u vodi i svojim osobinama prosto vas mami na vožnju. I na otvorenom putu, motor se pokazao kao sasvim dovoljan za normalno putovanje, uz dovoljnu elastičnost za preticanje. Koliko je u niskom režimu rada motor tih, toliko u visokim obrtajima ponekad zvuči čak i sportski." - zaključuje Petrović.
Pogledajte vest: Saradnja BMW grupe i filma Nemoguća misija - otpadnička nacija.
Zanimljivo je, da se potrošnja kretala veoma blizu brojki koje propisuje fabrika. U gradskim uslovima, potrošnja je iznosila oko 7,5 l/100 km, na otvorenom putu nešto preko 6 litara benzina na 100 pređenih kilometara.
Testirani automobil nije imao adaprivne amortizere. To nije smetalo da BMW "jedinica" u krivinama pokaže svoje najveće prednosti.
Oslanjanje
Na središnjem tunelu, pored ručice menjača, nalazi se komanda za promenu režima vožnje - Driving experience, koja nudi tri režima: Sport, Comfort i Eco Pro. S obzirom da naš automobil nije imao adaptivne amortizere i varijabilno upravljanje, ova komanda menjala je samo reakciju na komandu gasa, a samim tim i potrošnju goriva. I pored toga, oslanjanje osvežene "jedinice" možemo oceniti najvišom ocenom.
"Tako je, a na to je uticalo nekoliko faktora. Prvo moram da kažem da je BMW sa konceptom motor napred - pogon pozadi skoro do savršenstva doveo raspored težine po osovinama, ali i težište automobila. To se reflektuje u vrhunskoj voznoj dinamici i savršenoj preciznosti upravljanja čak i na konvencionalnom oslanjanju. Naš test auto bio je opremljen felnama prečnika 16 inča (pneumatici dimenzija 205/55 R16), tako da nije narušena udobnost. Zbog tvrđe podešenog oslanjanja, nešto neprijatnije prelaske preko udarnih rupa na našim putevima osetiće samo putnici na zadnjim sedištima. Ali, neće se buniti previše, posebno ako je za volanom VOZAČ." - uz osmeh završava svoju priču o "jedinici" četvrostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović.
Komande na centralnoj konzoli su logično raspoređene.
Cena
Ulazni model BMW 116i sa troja vrata, u Srbiji košta 19.290 evra, dok je za verziju sa pet vrata potrebno doplatiti 700 evra. Naravno, svaki novi nivo opreme košta značajno više, a ukoliko uz to želite da dodate nekoliko korisnih opcija, cena sa lakoćom prelazi 30.000 evra. Nije malo, ali za kvalitet mora da se plati... Uostalom, BMW je automobil namenjen probranoj klijenteli, koja ne ide od salona do salona noseći materijale za upoređivanje cena i karakteristika.
Pogledajte BMW cenovnik u Srbiji.
BMW 116i - Specifikacija | |
Tip motora: | Benzinski - TwinPower turbo |
Broj cilindara / ventila: | 3 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.499 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 80 / 4.500 - 6.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 180 / 1.250 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 195 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,9 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 6,6 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 360 / |
Zapremina rezervoara (L): | 52 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.380 / 565 |
Dimenzije pneumatika: | 205 / 55 R16 |
Dužina automobila (mm): | 4.329 |
Širina automobila (mm): | 1.765 |
Visina automobila (mm): | 1.421 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.690 |
Cena osnovnog modela (EUR): | 19.290 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Uvoznik: Delta Motors
Adresa: Radnička 8
Tel: 011 353 99 00
Web: www.bmw.rs
Tekst i foto: Goran Sarić