AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

"Telo" nove Astre je mišićavo iz svih uglova. Poklopac rezervoara je neobično veliki, a posebnu pažnju privlače i felne (na konkretnom automobilu imaju prečnik 18 inča).

 

Pogledajte fotografije: Nova Opel Astra - Premijera Beograd.

 

Peta po redu generacija Opel Astre virtuelno je predstavljena početkom juna meseca, preko snimaka i prvih informacija. Ovoga puta, imali smo priliku da pređemo na "ti" sa Astrom K, koja je na nas ostavila utisak elegancije. Odmah da razjasnimo, ne radi se o dizajnerskoj revoluciji, iako je apsolutno svaki dizajnerski detalj potpuno nov. Stručnjaci u Opelu nisu želeli velike eksperimente, i čini se da su sledili strategiju najpopularnijih konkurenata. Ako Golf može napraviti samo jednu grešku, a to je prestati biti Golf, čini se da je iz sličnih razloga Astra ostala Astra. Automobil na prvi pogled izlgleda moderno i ima čiste linije, što će sigurno privući veliki broj kupaca.

Pogledajte: Kako je nova Opel Astra smršala 200 kilograma?

 

Što se tiče detalja, najviše pažnje privlače zadnja svetla, koja se protežu duboko u bokove karoserije. Zanimljivo je, da će u ponudi biti i takozvana "full-LED" svetla. Bokovi su mišićavi, sa izraženom dizajnerskom linijom, koja se proteže preko vrata do C-stuba. Mišićavom izgledu doprinose i zanimljivo dizajnirane kvake na vratima, koje su značajno robusnije od onih koje smo videli kod prethodnika. Od nekih kolega smo mogli čuti i komentar, da zadnji deo automobila, zbog izgleda svetlosnih grupa, podseća na Toyotu Auris, ali je bilo poređenja i sa nekim nemačkim konkurentima. Pažnju privlači i veliki poklopac za rezervoar goriva, koji se nalazi na desnom C-stubu. Celokupan utisak dinamičnog automobila, zaokružuje i antena na krovu u obliku ajkulinog repa.

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

I prednje i zadnje svetlosne grupe mogu se pohvaliti LED tehnologijom.

 

Pogledajte: Nova Astra sa Opel OnStar i IntelliLink sistemima.

 

U enterijeru smo pronašli značajno kvalitetnije materijale, iako ni prethodnik nije bio loš u ovoj "disciplini". Takođe, završna obrada je osetno bolja, tako da središnji tunel sa ručicom menjača i elektronskom komandom ručne kočnice, odaje utisak čvrstoće čak i ako ga snažnije pritisnemo nogom. Kao što je uobičajeno, gornji deo instrument table ima mekane materijale, dok je na donjem delu korišćena nešto tvrđa plastika.

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Sedišta zaslužuju najvišu ocenu. Nova Astra se može pohvaliti velikom prostranošću i komforom.

 

Pogledajte: Nova Opel Astra dolazi sa IntelliLux LED Matrix Light osvetljenjem.

 

Na poziciju za volanom nemamo primedbi. Sedi se nisko, sedišta su odlično dizajnirana, sa velikom površinom sedalnog dela, čime je obezbeđena dobra podrška za butni deo nogu. Da Astra ima preferencije ka "premiumu" pokazuje i činjenica da sedišta mogu biti opremljena sistemom masaže i ventilacije. Ručica menjača ima prepoznatljiv oblik za nove Opelove modele. Na centralnom delu instrument table dominira veliki displej osetljiv na dodir, preko kojeg je moguće kontrolisati skoro sve sisteme u vozilu (IntellLink R). Mogućnosti povezivanja i multimedija je u samom vrhu klase.

Posebno moramo da pohvalimo prostranost automobila. Napred ima sasvim dovoljno prostora u svim smerovima, čak i za one korpulentnije građe, a pozadi ima znatno više prostora u odnosu na prethodnika. Iako je linija krova padajuća ka nazad, sasvim dovoljno ima prostora i za glave putnika. Prtljažnik ima zapreminu od 370 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, njegova zapremina raste na 1.210 litara.

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iako su i dužina i međuosovinsko rastojanje smanjeni, prostranost na zadnjim sedištima je povećana u svim smerovima.

 

Pogledajte: Nova Opel Astra zvanično otkrivena - Minus 200 kg i luksuzna oprema.

 

Podsetimo, Astra K stoji na modularnoj platformi D2XX, koju koristi koncern General Motors. Zato je nova Astra značajno lakša od prethodnika, od 120 do 200 kilograma, u zavisnosti od motora i opreme. Masa automobila se kreće od 1.248 do 1.364 kilograma. Iako je prostranija, nova Astra meri 4,37 m, što znači da je za 5 cm kraća od prethodne generacije. Visina automobila iznosi 1,46 m (niža za 2,6 cm), a smanjeno je i međuosovinsko rastojanje.

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Volan i ručica menjača podsećaju na one koji smo videli u većem modelu Insignia

 

Manja masa, zajedno sa modernim motorima, uticala je i na smanjenje potrošnje goriva. Benzinski početni motor u ponudi je atmosferski 1.4 (74 kW), sledi ga novi 1.0 SIDI maksimalne snage 77 kW, a iznad njega u ponudi će biti potpuno novi motor 1.4 Turbo. Poslednji imenovani je potpuno aluminijumski, čiji je blok za 10 kg nego kod prethodnog 1.4 Turbo motora, koji pokreće prethodnu generaciju. Novitet debituje u dva nivoa snage - od 92 kW i 110 kW i maksimalnim obrtnim momentom od 245 Nm, dostupnim u rasponu obrtaja od 1.800 o/min do 4.000 o/min. Vrhunac benzinske ponude je 1.6 SIDI (147 kW).

Čast dizela brani 1.6 CDTi motor, koji će biti dostupan u tri nivoa snage - 70, 81 i 100 kW.

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Predstavnicima medija i VIP zvanicama, novu Astru je predstavio gospodin Dragan Nenadović, direktor Opela za Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju, Albaniju i Bugarsku.

 

Nova Astra na nas je ostavila dobar utisak - spolja je elegantna i privlačna, a unutra kvalitetnija i prostranija. Pored toga, Astra u C segment donosi opremu, koja je uobičajena za luksuzne automobile premium brendova. Istina, za te sisteme će trebati da se doplati, ako kako je na promociji rekao i sam direktor Opela, gospodin Dragan Nenadović, kada premium marke zalaze u "naš" segment, zašto i mi ne bismo u njihov.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Unapređena verzija najpopularnijeg pikapa kompanije Great Wall, Steed 5 TOD (Torque on Demand), predstavljena je tokom jedinstvene „off-road“ avanture na specijalizovanoj stazi u Bubanj potoku. Osnovna karakteristika TOD sistema – inteligentnog sistema pogona, jeste mogućnost prilagođavanja uslovima na putu na osnovu automatske procene da li je vozilu neophodan pogon na sva četiri točka...

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište. Novi model francuskog proizvođača isprobali smo na terenima Deliblatske peščare - ovo su naši prvi utisci...

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Potpuno novi gradski crossover - Citroën C4 Cactus zvanično je stigao na tržište Srbije. U test vožnji, na relaciji od Beograda preko Rume, Fruške Gore i Novog Sada, napravili smo prve kilometre u automobilu za kojim se svi okreću. Pogledajte ga - pored njega i Mini Countryman izgleda kao sasvim običan crossover...

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Nova generacija modela Smart, koja ulazi u jednu potpuno novu eru, stigla je i u Srbiju. Juče smo u trening centru Mercedes-Benza imali prvi susret sa ovim veoma zanimljivim, ali u isto vreme kvalitetnim automobilom, koji se može pohvaliti bogatom bezbednosnom i multimedijalnom opremom. Cena modela Smart Fortwo na tržištu Srbije počinje od 10.068 evra...

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje