AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Najveće promene pretrpeo je prednji deo automobila. Osveženi Focus prepoznaćemo već na prvi pogled po izduženim svetlima, novim branicima i novoj masci hladnjaka. 


Dizajn kao Aston Martin

 

Sa dizajnerske strane, možemo reći da je modernizovani Focus dobio novi korporativni identitet. Ford Focus 2015 ima redizajniran prednji deo, u stilu vozila marke Aston Martin. Sve je osmišljeno u duhu novog dizajnerskog smera pod nazivom One Ford, od atraktivnog prednjeg branika, široke šestougaone maske hladnjaka, izduženih svetlosnih grupa koje neodoljivo podsećaju na one koje smo videli na novom Mondeu, do nove "haube", koja se kompaktnije nastavlja na "A" stub automobila.

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Automobil uživo izgleda elegantnije i zrelije nego ikada. Istina, najveće promene je pretrpeo prednji deo, dok će promene na zadnjem delu automobila primetiti samo bolji poznavaoci automobila ove marke - nova je grafika svetlosnih grupa i diskretno su promenjena peta vrata, odnosno deo iznad registarske tablice. "Naš" automobil bio je opremljen i atraktivnim felnama prečnika 17 inča, na koje su montirani pneumatici dimenzija 215/50 R17.

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Promene na zadnjem delu primetiće samo dobri "poznavaoci" Focusa. Nove su svetlosne grupe i redizajnirana su peta vrata. Šteta što u okviru facelift-a nije promenjena klasična velika antena na krovu. Mogla je biti integrisana u prozor, kao što je kod Golfa. 

 

Enterijer

 

Modernizovani Ford Focus dolazi nam sa osveženim enterijerom, bogatijom opremom i kvalitetniijim materijalima. Središnja konzola je redizajnirana, a između prednjih sedišta sama je moguće staviti flašice i šolje različitog prečnika. Nismo to isprobali, ali u Fordu kažu, da je u konzolu moguće odložiti flašu od 1 litra zapremine ili šolju zapremine do 0,4 litra. Između sedišta i centralnog tunela, nalazi se klasična ručica parkirne kočnice. Na vrhu središnje konzole pažnju privlači displej osetljiv na dodir prečnika osam inča, preko kojeg se može "komandovati" sistemom SYNC 2. Primetili smo, da su komande klimatizacije preglednije nego kod prethodnika. Zapremina prtljažnog prostora je ostala na istom skromnom nivou, možemo reći i ispod proseka konkurencije - 277 litara, odnosno 363 litra, ukoliko automobil nije opremljen rezervnim točkom.

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Modernizovani Focus ima kvalitetnije materijale u enterijeru, a najveća promena je centralna konzola, u koju mogu da se smeste flaše i čaše različitih dimenzija. 

 

Motori

 

Ford Focus se može pojhvaliti i novim motorima. Nama je posebno bio zanimljiv 1.5 EcoBoost, turbo benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar, pa ćemo od njega i krenuti. Iako je u ponudi i verzija od 110 kW, u Grčkoj smo imali priliku da isprobamo najsnažnije izdanje ovog agregata, koji razvija 134 kW (182 KS) pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 240 Nm, dostupan u širokom rasponu obrtaja od 1.600 do 5.000 o/min. Inženjerima možemo odati priznanje, jer sigurno nije bilo lako izvući ovoliku snagu iz 1,5 litra zapremine. Ono što smo odmah primetili, a što nije uobičajeno za turbo-benzinske motore, jeste linearan razvoj snage. To znači da ima dovoljno obrtnog momenta u niskom režimu rada, ali uvek ima dovoljno "rezerve" i za sportsku vožnju. Za tako nešto možemo zahvaliti i optimalno odmerenim prenosnim odnosima u šestostepenom menjaču, tačnije kraćem drugom i trećem stepenu prenosa. Šesti stepen prenosa koristili smo na autoputu, gde pri brzini od 130 km/h, motor radi na 2.750 o/min.


Ovako motorizovanom Focusu, iz mesta do 100 km/h potrebno je 8,6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 224 km/h.

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Oveženi Focus je auto za vozače. Iako je oslanjanje mekše "trimovano", upravljanje je precizno i pruža puno povratnih informacija sa podloge.

 

U vožnji

 

Modernizovani Ford Focus dobio je revidirano oslanjanje. Nov je upravljački sistem sa elektronskim pojačivačem, a novi su i mekši amortizeri, opruge i kućišta silent-blockova. Iako su krivudavi putevi oko grada Nafplio (prva prestonica savremene Grčke) u odličnom stanju, možemo reći da je udobnost na zavidnom nivou i može se porediti sa najboljima u segmentu. S obzirom da mekši amortizeri doprinose udobnosti, pitali smo se, kako se to odrazilo na "ponašanje" automobila u krivinama. Tu je sve ostalo na očekivanom nivou - auto je "komunikativan", upravljanje je precizno, a sportski DNK je donekle sačuvan, iako je zbog mekših amortizera nešto umereniji nego ranije.

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Goran Sarić, urednik Automagazin portala, unapređeni Focus isprobao je po krivudavim putevima duž obale Korintskog zaliva. 

 

 

S obzirom da je treća generacija modela Focus samo modernizovana, treba reći da se nekih promena ne bi postidela ni nova generacija. Dizajnerske promene su učinile Focus elegantnijim i privlačnijim, a novi motori koji zadovoljavaju Euro 6 ekološke standarde, nude optimalan odnos dinamike u vožnje i ekonomičnosti.


Dobro je znati

 

Focus je za marku sa plavim ovalom u znaku ključan model. Od uvođenja prve generacije na tržište, 1998. godine, u svetu je prodato 12 miliona primeraka ovog automobila, od toga 6,9 miliona u Evropi. Ford se može pohvaliti i činjenicom, da je Focus trenutno najprodavaniji automobil na svetu.

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

 

 

 Ford Focus 1.5 EcoBoost - Specifikacija  
 Tip motora:  Benzinski turbo motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.499
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  134 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  240 / 1.600 - 5.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  224
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,6
 Potrošnja (prosečna):  oko 6 litara
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  363 / 1.148
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.334 / 666
 Dimenzije pneumatika:  215/50 R17
 Dužina automobila (mm):  4.556
 Širina automobila (mm):  1.823
 Visina automobila (mm):  1.505
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.648
 Cena (€):  -

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin.rs

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Unapređena verzija najpopularnijeg pikapa kompanije Great Wall, Steed 5 TOD (Torque on Demand), predstavljena je tokom jedinstvene „off-road“ avanture na specijalizovanoj stazi u Bubanj potoku. Osnovna karakteristika TOD sistema – inteligentnog sistema pogona, jeste mogućnost prilagođavanja uslovima na putu na osnovu automatske procene da li je vozilu neophodan pogon na sva četiri točka...

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište. Novi model francuskog proizvođača isprobali smo na terenima Deliblatske peščare - ovo su naši prvi utisci...

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Potpuno novi gradski crossover - Citroën C4 Cactus zvanično je stigao na tržište Srbije. U test vožnji, na relaciji od Beograda preko Rume, Fruške Gore i Novog Sada, napravili smo prve kilometre u automobilu za kojim se svi okreću. Pogledajte ga - pored njega i Mini Countryman izgleda kao sasvim običan crossover...

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Nova generacija modela Smart, koja ulazi u jednu potpuno novu eru, stigla je i u Srbiju. Juče smo u trening centru Mercedes-Benza imali prvi susret sa ovim veoma zanimljivim, ali u isto vreme kvalitetnim automobilom, koji se može pohvaliti bogatom bezbednosnom i multimedijalnom opremom. Cena modela Smart Fortwo na tržištu Srbije počinje od 10.068 evra...

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje