AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Kompletno osvetljenje u novoj S-Klasi izvedeno je u LED tehnologiji - zato u braniku ne postoje ni prskalice za svetla. Svetlosne grupe su opremljene i specijalnim sistemom ventilatora za hlađenje

 

Pogledajte fotogaleriju: Nova Mercedes-Benz S-Klasa - Prvi utisci.


Dizajn

Kada je reč o dizajnu, Mercedes-Benz S-Klasa je verovatno najvažniji model ove marke. To je automobil koji tvrdoglavo odoleva modernim trendovima i nastavlja koncept koji je započet modelom W180, a koji su kasnije razvile generacije W128, W111/112, W108 i W126. To je "dizajnerska tradicija" kojom je sačuvana pozicija konzervativnog automobila, što modelu S-Klasa apsolutno odgovara.

Pogledajte vest: Nova Mercedes-Benz S klasa - Prve zvanične fotografije i info.

 

Iako na fotografijama ne izgleda tako, najnovija generacija modela S-Klasa ima potpuno novi dizajn. Ni jedan jedini deo karoserije nije isti kao kod prethodnika, a u isto vreme je zadržana konzervativna "nota" koju treba da ima automobil visoke klase. U izgledu prednjeg dela mnogo veću ulogu igraju svetla, koja su u potpunosti opremljena LED tehnologijom (i dnevna i noćna). Ne možemo, a da ne primetimo, da optika prednjih svetala podseća na onu koju smo videli na konceptu F700 iz 2007. godine. Branici su potpuno novi, sa izraženim linijama, a maska hladnjaka nedvosmisleno otkriva o kojem automobilu je reč.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Automobil je zadržao konzervativan izgled, kakav i očekujemo od jedne biznis limuzine visoke klase. Dizelske verzije nemaju vidne cevi izduvnog sistema, a benzinske verzije imaju

 

Promene uočavamo i na bočnom delu automobila. Masivni branici, koji su bili dominantan bočni element kod W221 kod nove generacije nećemo naći. Umesto njih, profil je "oživljen" izraženim bočnim linijama - glavnom, koja se proteže od linije prednjih svetala do zadnjih vrata, i kontrast linijom, koja se proteže od zadnjih svetala do linije zadnjih prozora. Ove dve linije prati i linija iznad pragova, koja se proteže od prednjeg do zadnjeg točka. Automobil uživo izgleda dinamično, ali u isto vreme i elegantno.

 

Pogledajte vest: Mercedes S-Klasa prešla 100 km bez vozača u realnom saobraćaju.

Zadnji deo automobila je uglastiji i elegantniji od prethodnika. Vrata prtljažnika se u potpunosti uklapaju u kompoziciju i potpuno su odvojena od svetlosnih grupa. Dizajn svetala je dinamičniji i ima veoma zanimljivu grafiku.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

S-Klasa nudi vrhunski nivo luksuza i komfora, kako na zadnjim, tako i na prednjim sedištima


Enterijer

Sedim na prednjm sedištu i uživam u najnovijoj generaciji kožnih sedišta sa masažom. U automobilu vlada savršena tišina. Ovo je verovatno jedini automobil na svetu u kojem možete da čujete tišinu. Instruktor Mercedesa samo je kratko pitao: "Koji nivo masaže želite?", a posle toga, kao da je namerno ćutao. Izolacija unutrašnjosti vozila je vrhunska, vozač i putnici se osećaju "ušuškano" kao u biznis klasi aviona. Zato i ne čudi što je sistem Attention Assist, koji motri sa svaki vozačev potez i upozorava na pospanost, deo standardne opreme ovog automobila.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Iznad komande COMAND sistema nalazi se tastatura za brzo biranje telefonskog broja, čiji podaci se reprodukuju i na displeju ispred vozača

 

Pogledajte vest: Mercedes-Benz pokrenuo proizvodnju nove S-Klase (W222) + VIDEO.

 

Kompanija Mercedes-Benz definitivno je potvrdila kraj marke Maybach. Ulogu najluksuznijeg predstavnika ponovo preuzima Mercedes, i to nova generacija modela S-Klasa. Zato je enterijer veoma luksuzan, luksuzniji nego ikada. Neke komande su izrađene od aluminijuma, a ne nedostaje i kvalitetni drveni detalji. Enterijer izgleda kao kokpit luksuzne jahte. Ne želimo upasti "u zamku" i navoditi sisteme kojima je opremljena S-Klasa, ali sve ono najbolje što ima nemačka automobilska industrija, integrisano je u ovaj automobil. Instrument tabla je optički podeljena u nekoliko sekcija, a zajedničko sa prethodnikom je njena horizontalna orjentacija. Dominantnu poziciju na instrument tabli imaju dva velika displeja dijagonale 31 centimetar. Instrument tabla je potpuno digitalizovana, a displej ispred vozača služi i za noćno "osmatranje". Grafika instrumenata je konzervativnog izgleda, što možemo reći i za ventilacione otvore kružnog oblika. Upravljanje osnovnim komandama klimatizacije je jednostavno, a dodatne funkcije, kojih ima "bezbroj" nalaze se u sofisticiranom COMAND sistemu, koji se kontroliše preko komande na centralnom tunelu, ispod tastature za telefon.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Posebna pažnja je posvećena zadnjim sedištima (pardon, foteljama), jer upravo tamo će najviše vremena i provoditi vlasnici ovog skupocenog sedana. Grejanje naslona za ruke, ventilacija, masaža... samo su neke od funkcija kojima su opremljena i prednja i zadnja sedišta

 

Na strani suvozača, zadnje sedišta jednom komandom se može pretvoriti u ležaj, sa posebnim osloncem za listove i stopala. Verzije opremljene "šofer paketom" mogu biti opremljene i sedištem koje se može pretvoriti u pravi ležaj, sa položajem za ležanje. Vozač na raspolaganju ima i daljinsku komandu za zadnji deo vozila. Putnici na zadnjim sedištima, na raspolaganju imaju i CD/DVD drajv, a priključci kao što su AUX, USB i bežične slušalice se podrazumevaju. Kabina je opremljena i sistemom parfemskog osveženja. Sistem u intervalu od 5 minuta, u kabinu ispušta miris, koji se nalazi u bočici u "fioci" ispred suvozača. U ponudi su četiri linije parfema, pod nazivom freeside, sport, downtown i nightlife. Da nastavimo?

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Dominantan detalj svakako su dva displeja visoke rezolucije, čija dijagonala iznosi 307 milimetara. Displej ispred suvozača ima ulogu instrument table, a na drugom se reprodukuju informacije sa multimedijalnog sistema Comand. U pitanju je peta generacija ovog vrhunskog sistema. Volan ima samo dva kraka


Dizel motor

U trenutku uvođenja na tržište, nova S-Klasa je opremljena sa tri motora - kupac može izabrati benzinski, dizel ili hibridni pogon. Tokom kratke vožnje, imali smo priliku da isprobamo verziju S 350 BlueTec, koju pokreće 260 KS snažan V6 3.0 dizel motor sa Common-Rail sistemom ubrizgavanja, turbopunjačem i BlueTEC tehnologijom za minimalizovanje "neobrađene" emisije štetnih materija. Motor zadovoljava Euro 6 ekološku normu, a proizvođač tvrdi da u kombinovanom ciklusu troši samo 5,5 l/100 km (ahaaaaa...). Iz mesta do "stotke", skoro 2 tone teška limizina stiže za samo 6,8 sekundi i postiže maksimalnih 250 km/h. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko robotizovanog menjača 7G-ТRONIC PLUS. Snaga se prenosi "tečno", a ubrzanja su veoma prijatna i "glatka". Promene brzina su skoro neprimetne. Više utisaka o ovoj "kancelariji" na točkovima, možemo dati posle višednevne vožnje, a sigurno nas najviše zanima kako AIRMATIC vazdušno oslanjanje, koje je deo standardne opreme, funkcioniše na našim putevima.

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Početna cena modela Mercedes-Benz S-Klasa u Srbiji iznosi 88.176 evra uključujući dažbine.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Unapređena verzija najpopularnijeg pikapa kompanije Great Wall, Steed 5 TOD (Torque on Demand), predstavljena je tokom jedinstvene „off-road“ avanture na specijalizovanoj stazi u Bubanj potoku. Osnovna karakteristika TOD sistema – inteligentnog sistema pogona, jeste mogućnost prilagođavanja uslovima na putu na osnovu automatske procene da li je vozilu neophodan pogon na sva četiri točka...

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište. Novi model francuskog proizvođača isprobali smo na terenima Deliblatske peščare - ovo su naši prvi utisci...

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Potpuno novi gradski crossover - Citroën C4 Cactus zvanično je stigao na tržište Srbije. U test vožnji, na relaciji od Beograda preko Rume, Fruške Gore i Novog Sada, napravili smo prve kilometre u automobilu za kojim se svi okreću. Pogledajte ga - pored njega i Mini Countryman izgleda kao sasvim običan crossover...

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Nova generacija modela Smart, koja ulazi u jednu potpuno novu eru, stigla je i u Srbiju. Juče smo u trening centru Mercedes-Benza imali prvi susret sa ovim veoma zanimljivim, ali u isto vreme kvalitetnim automobilom, koji se može pohvaliti bogatom bezbednosnom i multimedijalnom opremom. Cena modela Smart Fortwo na tržištu Srbije počinje od 10.068 evra...

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje