Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi
Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...
Prednja maska predstavlja nastavak dizajnerske koncepcije predstavljene na novoj generaciji modela Clio, a dnevna LED svetla deo su standardne opreme
Renault Captur, koji je nedavno stigao na naše tržište, jeste mali crossover namenjen prvenstveno za korišćenje u urbanim sredinama. Ima nešto viši "klirens", u stilu modernih SUV modela, ali i praktičnost MPV automobila. Novitet sa dijamantom u znaku dugačak je 4,12 m, što znači da ga možemo svrstati u sami vrh klase malih automobila.
Pogledajte vest: Renault Captur, novi Scenic i Clio Grandtour stigli u Srbiju + FOTO.
Za tehničku osnovu, poslužio je Renault Clio, sa kojim Captur deli oslanjanje, motore, kao i neke dizajnerske detalje. U odnosu na "davaoca organa", Captur je porastao za sedam centimetara u dužinu, ali čak dvanaest u visinu. Povećan je i prtljažni prostor sa 300 na 377 praktičnijih litara, odnosno 455 litara kada se obore nasloni zadnjih sedišta. Iznenađujući je i podatak o klirensu, koji iznosi čak 200 mm, čime Captut "u džep stavlja" većinu SUV modela.
Pogledajte test: Novi Renault Clio 1.5 dCi.
Dizajnirati moderan automobil sa povišenom karoserijom nije nimalo lak zadatak. Treba da bude zanimljiv, kako se ne bi utopio među konkurente, ali u isto vreme da zadovolji potrebe onih koji prednost daju konvencionalnim hatch modelima. Tako je rođen Captur, mali-veliki Francuz, koji pruža ogromne mogućnosti individualizacije, među koje spada i dvobojna karoserija. Rezultat rada francuskih stručnjaka svakako je za respekt. Automobil veoma vešto "maskira" svoje dimenzije - izgleda "porodično", a realno je manji nego Nissan Juke. Ali, istina je, da je Captur prostraniji i da ima praktičniji enterijer.
Pogled sa boka otkriva mišićacu siluetu automobila - Captur izgleda kompaktnije čak i od nekih hathback modela niže srednje klase
Enterijer je evolucija novog Clija. Mnogi delovi su isti, kao što je volan, instrument tanbla, panel navigacionog sistema i klimatizacije... Pojedinačne komponente su integrisane u novi dizajn "kokpita", koji ima praktičniji izgled. Jedna od zanimljivjih funkcija u enterijeru jeste fioka ispred suvozača, koja ima veliku zapreminu i daleko je praktičnija od standardnog rešenja. Bolje opremljene verzije imaju "fioku" na vrhu instrument table. Jedinstvena, slikovita kabina topla je i opuštajuća, a prvi je utisak pojačan mogućnošću izbora boja i motiva različitih presvlaka. Zahvaljujući mobilnim presvlakama, "prljava sedišta" se mogu veoma lako očistiti, jer se presvlake peru u mašini za veš na 30 °C. Ovo će posebno dobro biti ocenjeno od strane porodica sa malom decom, kao i plastificirani zadnji deo prednjih sedišta. Bočna vrata imaju i funkciju zaštite pragova, tako da nećete uprljati nogavice prilikom izlaska iz automobila.
"Zadnjica" je kompaktna i zategnuta, a utisak sporta daje difuzor integrisan u zadnji branik
Na zadnjim sedištima se sedi izraženo uspravno, što obezbeđuje više komfora za kolena putnika. Prostor za kolena je veći nego u Cliu, u kojem se sedi za 100 mm niže. Prtljažni prostor u osnovnoj konfiguraciji sedišta ima zapreminu od 377 litara, a utovarna ivica se nalazi na 750 mm iznad podloge, što je za svaku pohvalu.
Instrument tabla je skoro ista kao u novom Cliju
Oni koji daju prednost dizel motorima, imaju samo jednu mogućnost izbora: 1.5 dCi maksimalne snage 66 kW. Dobro poznati četvorocilindrični turbodizel motor predstavlja alternativu benzinskom trocilindarskom motoru 0.9 TCe iste snage. Turbodizel ima maksimalni obrtni moment od 220 Nm pri 1.750 o/min. Standard je sistem start-stop, varijabilna uljna pumpa i napredan sistem za kontrolu toplote. U isto vreme, mali turbodizel motor, koji je pokretao testirani automobil, morao se zadovoljiti petostepenim ručnim menjačem. Alternativa je robotizovani šestostepeni menjač sa dvostrukom lamelom. Ljubitelji 4x4 pogona nemaju razlog za slavlje. Renault je poučen rezultatima Nissana (samo 3 % proizvedenih primeraka modela Juke imaju 4x4 pogon) odlučio da isti ne ugrađuje u podsegment gde nema tradiciju.
Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave
I pored činjenice da je uparen sa petostepenim menjačem, Captur se može pohvaliti veoma malom potrošnjom. Automobil je lagan i bez vozača meri 1.170 kilograma (benzinska verzija 1.101 kilogram). Sa lakom nogom na gasu, automobil u gradskim uslovima može trošiti i do 5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, a u gradskim gužvama i sa nešto oštrijom vožnjom u gradu, naš Captur 1.5 dCi je trošio 6 l/100 km. Na autoputu, pri 130 km/h, motor se "vrti" na 2.500 o/min u petom stepenu prenosa, a potrošnja iznosi 5,3 l/100 km. To ne može nijedan SUV. Motor je veoma dobro izbalansiran i izlolovan, pa do kabine ne stižu bilo kakve vibracije.
Captur nas nije razočarao ni svojim voznim osobinama. Veliki točkovi i povišena karoserija mogu biti kombinacija koja obezbeđuje kompromis između komfora i upravljivosti. Baza modela Clio obezbeđuje odlične vozne osobine, ali je visina od tla povećana na 200 milimetara, ne čemu mu mogu pozavideti i neki SUV modeli. Pored toga, Capturu "ne smetaju" delovi kao što su kardan ili zadnji diferencijal, koji značajno utiču na klirens automobila sa 4x4 pogonom.
Renault je dodatno modifikovao i amortizere i opruge i prilagodio ih novim potrebama. Amortizeri su nešto tvrđi, što obezbeđuje bolji kontakt automobila sa podlogom. Naginjanje karoserije u krivinama je minimalno i za "dlaku" izraženije nego kod hatchback modela niže srednje klase. U isto vreme, komfor je na zadovoljavajućem nivou, iako je testirani model stajao na pneumaticima dimenzija 205/55 R17. Automobil veoma mirno prelazi preko rupa na putu i oštrih gradskih neravnina.
Ali, nije najzanimljiviji dizajn, niti enterijer, na kraju krajeva ni motor ili menjač - najveće iznenađenje modela Captur jeste njegova cena, koja počinje već od 12.590 evra, koliko koliko košta benzinska verzija Authentique Energy TCe 90 Stop&Start. Za dizelski Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start treba izdvojiti 14.390 evra.
Presvlake na sedištima se lako skidaju i mogu se oprati ili zameniti sa drugim, teme su različite
Renault Captur 1.5 dCi - Tehnička specifikacija |
|
Tip motora: | Turbodizel Common-Rail |
Broj cilindara / ventila benzinskog motora: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1461 |
Maksimalna snaga motora (kW / o/min): | 66 / 4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 220 / 1.750 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 171 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 13,1 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 4,6 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 377 / 1235 |
Zapremina rezervoara (L): | 45 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1245 / 479 |
Dimenzije pneumatika: | 205/55 R17 |
Dužina automobila (mm): | 4122 |
Širina automobila (mm): | 1778 |
Visina automobila (mm): | 1566 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2606 |
Cena Renault Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start: | 14,390 € |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs
Goran Sarić - Automagazin portal